تلگرام پرمیوم چه ویژگی هایی دارد؟ نحوه اشتراک آن چگونه است؟

نسخه‌های پرمیوم معمولا نسخه‌های پولی برنامه‌ها هستند که برای استفاده از آن‌ها، باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید. تلگرام پرمیوم هم دقیقا به همین شکل است و البته، ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تا چندی قبل، همه ما تلگرام را به عنوان یک پیام رسان رایگان می‌شناختیم. به عبارتی دیگر، برای دسترسی به همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نداشتیم. اما از این به بعد، باید به نسخه اشتراکی و پولی این اپلیکیشن بسیار محبوب هم عادت کنیم!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی تلگرام پرمیوم و مهم‌ترین ویژگی‌های آن بپردازیم. اگر شما هم این سوال را دارید که آیا پرداخت هزینه برای نسخه ویژه تلگرام، ارزشش را دارید یا خیر، تا پایان با ما همراه باشید.

تلگرام پرمیوم چیست ؟

تلگرام به یکی از 5 برنامه برتر که در سال 2022 بیشترین دانلود را در سراسر جهان داشته‌اند، تبدیل شده است. بر اساس ادعای مدیران این اپلیکیشن، این پیام رسان در حال حاضر، بیش از 700 میلیون نفر کاربر فعال دارد!

آشنایی با تلگرام پرمیوم

وقتی که یک برنامه به این حجم از محبوبیت دست پیدا می‌کند، کاملا طبیعی است که به فکر ارائه نسخه پولی و کسب درآمد بیشتر بیفتد! مدیران تلگرام هدف خود را از راه‌اندازی نسخه پرمیوم این برنامه، این‌گونه اعلام کرده‌اند:

تلگرام پرمیوم به درخواست کاربران برای پشتیبانی از توسعه مداوم این برنامه و همچنین دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، راه‌اندازی شده است.

اولین نگرانی که در این زمینه مطرح می‌شود، این است که آیا قرار است نسخه رایگان تلگرام محدود شود؟ آیا از این به بعد برای استفاده از این برنامه باید پول بپردازیم؟ مدیران تلگرام به این سوال هم پاسخ داده‌اند:

تمام قابلیت‌هایی که تاکنون در نسخه رایگان تلگرام در دسترس کاربران قرار داشته‌اند، همچنان سر جای خود باقی می‌مانند. به عبارتی دیگر، هر کاری که تا الان با این پیام رسان انجام داده‌اید را از این به بعد هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای انجام خواهید داد!

به این ترتیب، مشخص است که تلگرام پرمیوم ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که در نسخه‌های رایگان این پیام رسان، شاهد آن‌ها نخواهیم بود. اما این ویژگی‌ها کدامند؟ پاسخ این سوال را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های تلگرام پرمیوم کدامند؟

خب همان‌طور که گفتیم، قرار نیست هیچ کدام از قابلیت‌های فعلی تلگرام از نسخه رایگان این برنامه حذف شوند. به عبارتی دیگر، در تلگرام پرمیوم فقط به ویژگی‌های اضافی دسترسی خواهید داشت. اما این ویژگی‌ها کدامند؟

تبلیغات حذف می‌شوند

نسخه پرمیوم تلگرام شما را برای همیشه از شر تبلیغات درون برنامه‌ای راحت می‌کند! احتمالا شما هم بارها و بارها تجربه تبلیغات گاها آزار دهنده در کانال‌های بزرگ، صفحه‌های عمومی و … داشته‌اید. اگر می‌خواهید با این تبلیغات خداحافظی کنید، باید به خرید تلگرام پرمیوم اقدام کنید.

حذف تبلیغات در نسخه پرمیوم تلگرام

تلگرام اعلام کرده است که کاربران پرمیوم این برنامه، دیگر شاهد هیچ تبلیغاتی نخواهند بود. خب این می‌تواند یک دلیل قانع‌کننده برای خرید اشتراک این پیام رسان باشد. اما تکلیف افرادی که مشکلی با این تبلیغ‌ها ندارند چه می‌شود؟ آن‌ها همچنان می‌توانند از نسخه رایگان لذت ببرند!

محدودیت های دو برابر شده

هر محدودیتی که در تلگرام رایگان وجود دارد، در نسخه پرمیوم دو برابر می‌شود! به عنوان مثال، نسخه رایگان این برنامه به شما اجازه می‌دهد فایل‌هایی با حداکثر حجم 2 گیگابایت را آپلود کنید. خب در تلگرام پرمیوم کاربران می‌توانند فایل‌هایی با حجم 4 گیگابایت را هم به راحتی آپلود نمایند!

محدودیت های تلگرام پرمیوم دو برابر شده است

علاوه بر این، در نسخه رایگان تلگرام، حداکثر ظرفیت گروه‌ها 5 هزار نفر است. این در حالیست که در نسخه اشتراکی این برنامه، شما می‌توانید گروه‌هایی با ظرفیت 10 هزار نفر را هم ایجاد کنید!

یکی دیگر از مجدودیت‌هایی که در تلگرام پرمیوم دوبرابر شده است، تعداد سوپرگروه‌ها و کانال‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها عضو شوید. در نسخه رایگان شما حداکثر باید در 500 سوپرگروه و کانال عضو باشید؛ در حالی که در نسخه پرمیوم این تعداد با 1 هزار می‌رسد.

طول بیوگرافی، تعداد چت‌های پین شده، پیوندهای عمومی، برچسب‌های مورد علاقه، فایل‌های گیف ذخیره شده، تعداد پوشه‌ها، تعداد چت‌های موجود در هر پوشه و … از دیگر محدودیت‌هایی هستند که در نسخه پرمیوم تلگرام دو برابر شده‌اند.

سرعت دانلود بیشتر 

در نسخه اشتراکی تلگرام، شما می‌توانید فایل‌های تلگرام را دقیقا با سرعت دانلود بسته اینترنت خود، دانلود کنید. این ویژگی در نسخه رایگان این پیام رسان دیده نمی‌شد و معمولا بخشی از سرعت اینترنت شما گرفته می‌شد.

به این ترتیب شما می‌توانید فایل‌های سنگین (تا حجم 4 گیگابایت) را آپلود کرده و در صورت تمایل، آن‌ها را با بیشترین سرعت ممکن، دانلود کنید. این می‌تواند یکی از طلایی‌ترین و بهترین ویژگی‌های تلگرام پرمیوم باشد.

تبدیل صدا به متن 

تلگرام مدت‌هاست که از پیام‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. با این‌حال نسخه پرمیوم این پیام رسان، سطح بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهد: این برنامه می‌تواند گفتار شما را در لحظه به صورت متن تایپ کرده و در قالب یک پیام متنی به مخاطب ارسال کند

تبدیل صدا به متن در تلگرام اشتراکی

کاربرد اصلی این قابلیت برای مواقعی است که در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا قرار دارید و ممکن است پیام صوتی شما برای مخاطب، قابل فهم نباشد. همچنین وقتی که در حال تماشای فیلم یا سریال هستید هم می‌توانید به راحتی از این ویژگی استفاده کنید.

استیکرهای سفارشی و شخصی

اگرچه در نسخه رایگان تلگرام، تعداد زیادی از استیکرها در دسترس کاربران قرار دارد، اما در نسخه پرمیوم این استیکرها هم بیشتر شده و هم قابلیت سفارشی سازی و شخصی‌سازی هم دارند.

استیکرهای سفارشی و شخصی

استیکرهای نسخه تلگرام پرمیوم بزرگتر از نمونه‌های معمولی هستند و جلوه‌های بیشتری هم دارند. در ابتدا و با راه‌اندازی این نسخه، به 20 استیکر سفارشی دسترسی خواهید داشت. با این‌حال، در آینده می‌توانید تعداد آن‌ها را به دلخواه افزایش دهید.

آیکون‌ها و نشان‌های ویژه

کاربرانی که از نسخه پرمیوم تلگرام استفاده می‌کنند، یک آیکون ویژه در کنار پروفایل کاربری خود خواهند داشت. به این ترتیب، هر کسی که پروفایل آن‌ها را مشاهده کند، به راحتی می‌فهمد که در حال استفاده از تلگرام پرمیوم هستند.

علاوه بر این و برای زیبایی بیشتر، می‌توانید به دلخواه یک آیکون را از بین 4 آیکون مختلف انتخاب کنید تا در کنار نام کاربری شما به عنوان یک کاربر اشتراکی تلگرام قرار بگیرد.

عکس پروفایل متحرک 

تلگرام تا قبل از این به شما اجازه می‌داد برای تصویر پروفایل خود از ویدیو استفاده کنید. با این‌حال، فقط یک تصویر ثابت از ویدیو برای کاربران به نمایش درمی‌آمد. اکنون و به لطف تلگرام پرمیوم، تصویر پروفایل شما می‌تواند به صورت متحرک و انیمیشن ظاهر شود.

ویژگی‌های بهتر مدیریت چت

اگر در کانال‌ها و گروه‌های زیادی عضو باشید، ممکن است صفحه تلگرام شما کمی شلو‌غ‌ شود. نسخه رایگان این پیام رسان به شما اجازه می‌دهد از پوشه‌بندی چت‌ها برای مدیریت چت‌ها استفاده کنید.

با این‌حال، تلگرام پرمیوم به شما اجازه می‌دهد تا 20 پوشه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یکی از این پوشه‌ها را انتخاب کنید تا در هنگام باز کردن تلگرام، به صورت پیش‌فرض بالا بیاید.

آیا تلگرام پرمیوم در ایران قابل دسترسی است؟

خب اکنون که به صورت کامل با نسخه پرمیوم تلگرام آشنا شدیم وقت آن است که به یک سوال مهم جواب دهیم: آیا ما ایرانی‌ها هم می‌توانیم نسخه پولی تلگرام را خریداری نماییم؟

متاسفانه پاسخ این سوال منفی است. به تازگی مشخص شده است که کاربران ایرانی با پیش شمار‌ه ایران (+98) نمی‌توانند نسخه پرمیوم تلگرام را خریداری نمایند!

بنابراین فعلا حتی اگر مشتاق نسخه اشتراکی این پیام رسان شده‌اید، باید قید آن را بزنید. البته این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک و با توجه به محبوبیت تلگرام در ایران، مدیران این برنامه، نسخه پرمیوم را برای ما هم فعال کنند.

کلام آخر

تلگرام بالاتر از واتساپ، محبوب‌ترین پیام رسان اجتماعی در ایران است. این برنامه از قابلیت‌های بسیار مناسبی برخوردار است و به تازگی، یک نسخه اشتراکی با ویژگی‌های اضافه را هم به بازار عرضه کرده است.

در این مقاله به بررسی تلگرام پرمیوم و ویژگی‌های آن پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا تلگرام پرمیوم در ایران در دسترس است؟

خیر . متاسفانه در حال حاضر کاربران ایرانی با پیش شماره 98+ امکان ثبت نام و خرید نسخه اشتراکی تلگرام را ندارند.

در نسخه پرمیوم تلگرام امکان آپلود فایل چقدر افزایش یافته است؟

در نسخه پرمیوم تلگرام هر کاربر می‌تواند فایل‌هایی با حداکثر اندازه 4 گیگابایت را به راحتی آپلود کند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//