بهترین گوشی سامسونگ برای بازی کدام است؟

گوشی‌های موبایل این روزها صرفا به یک وسیله‌ برای برقراری تماس و پیامک دادن محدود نمی‌شوند. گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده و کارهای بسیاری را با استفاده از آنها می‌توان انجام داد.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای گوشی‌های هوشمند امروزی، بازی کردن است. در این مقاله از ایده آل تک‌ ما قصد داریم تا بهترین گوشی سامسونگ برای بازی در قیمت‌های مختلف را به شما معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های یک گوشی مناسب برای بازی

این روزها تقریبا هر گوشی هوشمندی امکان نصب و اجرای بیشتری اپلیکیشن‌های بازی را دارد. ولی گوشی‌هایی که منحصرا برای بازی طراحی شده‌اند، معمولا قیمت‌های بالاتری دارند و مشکلات رایجی مثل لگ شدن و یا افت سرعت را با آنها تجربه نخواهید کرد.

به طور کلی این گوشی‌ها به نسبت سایر مدل‌ها، سخت‌افزار قدرتمندتری دارند و به همین خاطر، در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، مشکل خاصی را تجربه نخواهید کرد.

اگر شما هم به دنبال بهترین گوشی برای گیمینگ هستید، به این نکات در هنگام خرید توجه داشته باشید:

  • اندازه صفحه نمایش
  • اسپیکرهای قوی
  • پردازنده‌های سریع‌تر و رم بالا
  • باتری با ظرفیت بالا
  • در اختیار داشتن تجهیزات جانبی گسترده
  • ویژگی‌های نرم‌افزاری منحصر به فرد

بهترین گوشی سامسونگ زیر 3 میلیون برای بازی

اگر برای خرید گوشی هزینه‌ خیلی زیادی نمی‌خواهید کنار بگذارید و به دنبال یک گوشی ارزان و مقرون به صرفه با قابلیت‌های ویژه هستید، گوشی‌های سامسونگ انتخاب خوبی برای شما هستند.

در ادامه ما قصد داریم تا 2 مدل از بهترین گوشی سامسونگ برای بازی زیر 3 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم:

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core

یکی از مدل‌های گوشی سامسونگ برای بازی زیر 3 میلیون تومان، Galaxy A01 Core است. این گوشی دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک است که همین امر موجب شده قیمت به نسبت پایین‌تری در مقایسه با سایر مدل‌های این برند داشته باشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل a1

سیستم‌عامل این گوشی، اندروید Android 10 است و از ویرایش Go پشتیبانی می‌کند. رم 1 گیگاباتی دارد و به نسبت سرعت قابل قبولی دارد. اندازه صفحه نمایش هم 5/3 اینچی با رزولوشن 1480 در 720 پیکسل با فناوری PLS TFT است.

تراشه‌ گوشی Galaxy A01 Core، مدیاتک MT6739 از نوع تراشه‌های 28 نانومتری با 1 گیگابایت رم است.

 

از لحاظ گرافیکی هم این گوشی از تراشه‌ گرافیکی PowerVR GE8100 استفاده کرده است که برای پخش ویدئو و انجام برخی بازی‌های سبک، بسیار مناسب است.

حافظه داخلی به کار رفته شده در این مدل هم ظرفیت 16 گیگابایتی دارد که در صورت نیاز می‌توانید این مقدار حافظه را با استفاده از کارت‌های Micro SD افزایش دهید. باتری این مدل گوشی هم 3000 میلی‌آمپر است که می‌توانید ساعت‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core

مزایا معایب
طراحی ظاهری خوب از نمای روبرو فریم و قاب پشت پلاستیکی
قیمت مناسب صفحه نمایش صفحه نمایش کوچک TFT
اندازه مناسب برای گرفتن گوشی با یک دست سخت افزار معمولی
بروز بودن سیستم عامل و بستر نرم افزاری ظرفیت پایین رم و حافظه
عکس های خوب در روز و نور مناسب هنگ کردن
باتری متناسب با گوشی نداشتن حسگر اثر انگشت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A03 Core

یکی دیگر از بهترین گوشی سامسونگ برای بازی با قیمت زیر 3 میلیون تومان، گوشی مدل Galaxy A03 Core است. این گوشی صفحه نمایش 6/5 اینچی با رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع PLS TFT دارد. دوربین پشت، 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی با رزولوشن 5 مگاپیکسل دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A03 Core

از لحاظ سخت‌افزاری هم پردازنده‌ای که در این گوشی به کار گرفته شده است، پردازنده Unisoc SC9863A است. پردازند‌ه‌های به کار رفته شده هم امکان ارائه حداکثر فرکانس کاری 1/6 هرتزی دارد که برای نصب و اجرای برخی بازی‌ها هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد.

باتری هم دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ است که به نسبت مدل قبلی، ظرفیت و توان بیشتری را داراست.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A03 Core

مزایا معایب
نمایشگر ۶.۵ اینچی بزرگ نبود نسخه ۶۴ گیگابایتی
پردازنده هشت هسته‌ای عملکرد متوسط دوربین
پشتیبانی از کارت حافظه فقدان اسکنر اثر انگشت
باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی  

بهترین گوشی سامسونگ تا 6 میلیون برای بازی

3 گوشی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، گوشی‌هایی با رنج قیمت 3 تا 6 میلیون هستند. این گوشی‌ها به نسبت دو مدل قبلی که معرفی کردیم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بیشتری دارند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21s

یکی دیگر از بهترین گوشی سامسونگ برای بازی، گوشی Galaxy A21S است. این گوشی صفحه نمایش 6/5 اینچی با رزولوشن 1600×720 دارد که تصاویر را با وضوح و جزئیات بسیار نمایش می‌دهد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21s

تراشه‌ای که در این مدل به کار گرفته شده است، Exynos 850675 است که جزو تراشه‌های 8 نانومتری برند سامسونگ به شمار می‌آید. پردازنده گرافیکی این مدل هم Mali-G52 است که تصاویر ویدیوئی و بازی کردن با آن، بسیار‌ لذت‌بخش است.

Galaxy A21s دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است که امکان اضافه کردن کارت حافظه تا ظرفیت 512 گیگابایت در آن فراهم شده است.

دوربین‌های این گوشی هم یک رزولوشن 48 مگاپیکسل، دومی لنز اولترا واید با رزولوشن 8 مگاپیکسل و یک لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی دارد.

دوربین سلفی هم رزلوشن 12 مگاپیکسلی از نوع واید است. باتری هم ظرفیت 5000 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ دارد. در کل قابلیت‌هایی که این گوشی دارد، برای انجام بازی‌های سنگین مناسب است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21s

مزایا معایب
طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت کار نکردن و ضعیف بودن تاچ صفحه
باتری قوی هنگ کردن و داغ شدن گوشی
دوربین با کیفیت قابل قبول پلاستیکی بودن قاب پشت و فریم
دارا بودن جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید  

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M12

گوشی‌های هوشمند سری M، یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین گوشی‌های این برند به شمار می‌آیند. گوشی مدل Galaxy M12 با وجود امکانات بسیار، قیمت پایینی دارد و می‌توانید با خیال راحت این گوشی را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M12

این گوشی صفحه‌نمایشی با ابعاد 6/5 اینچی با رزولوشن 720×1600 پیکسل دارد. دوربین اصلی هم رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع واید و دوربین دوم سنسور 5 مگاپیکسل از نوع اولتراواید و سومین دوربین هم رزولوشن 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو و سنجش عمق قوی دارد. دوربین سلفی هم رزولوشن 8 مگاپیکسل دارد و عکس‌های سلفی بسیار خوبی را با استفاده از آن می‌توانید از خود ثبت کنید.

این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری به پردازنده میان‌رده و اختصاصی اگزینوس 850 سامسونگ مجهز شده است که با استفاده از آن می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های اندروید را اجرا کنید. باتری به کار رفته هم ظرفیت 6000 میلی‌آمپر‌ با قابلیت فست شارژ دارد.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M12

مزایا معایب
صفحه نمایش بزرگ حجیم بودن بدنه گوشی
دوربین و باتری قدرتمند داغ شدن در هنگام شارژ
داشتن چیپست ساخت سامسونگ اکسینوس ۸۵۰ ضعیف بودن تاچ صفحه
رم ۴ گیگابایت و ۶ گیگابایتی  
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی  

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23

یکی دیگر از بهترین گوشی سامسونگ برای بازی با قیمت زیر 6 میلیون تومان، گوشی Galaxy A23 است. این گوشی صفحه نمایش 6/6 اینچی از نوع PLS و رزولوشن 1080×2408 پیکسل دارد.

گوشی Galaxy A23

دوربین اصلی هم رزلوشن 50 مگابایت از نوع واید و دوربین دوم سنسور 5 مگاپیکسل از نوع اولتراواید و دوربین سوم هم رزلوشن 2 مگاپیکسل دارد. دوربین سلفی هم رزولوشن 8 مگاپیکسل دارد که برای تماس‌های تصویر و ثبت عکس‌های سلفی باکیفیت مناسب است.

 

از لحاظ سخت‌افزاری هم این گوشی پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با توانایی ارائه حداکثر فرکانس 1/9 گیگاهرتز دارد که برای اجرای سنگین‌ترین ویدیوها و بازی‌ها بسیار مناسب است. ظرفیت باتری هم 5000 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23

مزایا معایب
نمایشگر با کیفیت کم بودن روشنایی نمایشگر
رفرش ریت بالا صفحه نمایش گران قیمت
محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ وجود برخی اشکال‌های سخت افزاری
فضای کافی برای ذخیره اطلاعات طولانی بودن زمان شارژ با وجود فست شارژ بودن
جدید ترین نسخه اندروید و رابط کاربری کیفیت پایین ساخت به نسبت قیمت
دوربین قوی  

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

گوشی‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد کمی گران‌تر ولی با قابلیت‌های بسیار قوی‌تر هستند. اگر قیمت برای‌تان خیلی مهم نیست و به دنبال کیفیت برتر برای بازی کردن هستید، این گوشی‌ها مناسب شما هستند:

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY Z FOLD3

یکی از بهترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ که هم برای گیمینگ مناسب و هم برای عکس‌برداری، گوشی مدل GALAXY Z FOLD3 است. این گوشی جزء گوشی‌های تاشو این برند است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY Z FOLD3 بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

اندازه صفحه نمایش در حالت عادی 7/6 اینچ با رزولوشن 1768×2208 پیکسل است. در حالت تاشو هم اندازه صفحه نمایش 6/2 اینچ با رزولوشن 832×2268 پیکسل دارد.

این گوشی دوربین‌های بسیار قدرتمندی دارد. دوربین اصلی رزولوشن 12 مگاپیکسل از نوع واید، دوربین دوم هم فوق عریض و دوربین سوم هم تله فوتو است. دوربین سلفی هم رزولوشن 10 مگاپیکسل است که با کیفیت‌ترین عکس‌ها و فیلم‌های سلفی را با استفاده از آن می‌توانید ثبت کنید.

این گوشی مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 5G است که در اجرای قوی‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها، بسیار خوب عمل می‌کند. میزان ظرفیت باتری هم 4400 میلی‌آمپر‌ با قابلیت فست شارژ است. اگر به دنبال یک گوشی با ظاهری شیک و خاص و کلی قابلیت‌های منحصر به فرد هستید، این گوشی مناسب شماست.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY Z FOLD3

مزایا معایب
طراحی بسیار بهینه بزرگ بودن گوشی
نمایشگر داخلی بزرگ و جذاب نگه داشتن آن در حالت باز بسیار مشکل است
استاد امور چند وظیفه ای عمر باتری نه چندان جالب
 مقاوم در برابر آب نبود قلم S Pen در جعبه گوشی
پشتیبانی از قلم S Pen قیمت بالا

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Plus

یکی دیگر از بهترین گوشی سامسونگ برای بازی، مدل Galaxy S22 Plus است. این گوشی دارای ابعاد 6/6 اینچی با رزولوشن 1080×2340 پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Plus بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

این گوشی یک از قدرتمند‌ترین صفحه‌های نمایش بین گوشی‌های سامسونگ دارد. کیفیت دوربین این گوشی، یکی رزولوشن 50 مگاپیکسل و دیگری سنسور 10 مگاپیکسل از نوع تله فوتو و آخرین دوربین سنسور 12 مگاپیکسل از نوع اولتراواید است. دوربین سلفی هم کیفیت 10 مگاپیکسلی دارد.

پردازنده به رفته در این گوشی، اگزینوس 2200 اختصاصی شرکت سامسونگ است که سنگین‌ترین و باکیفیت‌ترین بازی‌ها را در آن می‌توانید نصب و اجرا کنید. ظرفیت باتری هم 4500 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Plus

مزایا معایب
نمایشگر با کیفیت و درخشان صفحه نمایش گران قیمت
نرخ تازه سازی بالای نمایشگر ناپایداری در عملکرد
پشتیبانی از فناوری LTPO لیز خوردن آسان در دست
سخت افزار قدرتمند جای خالی شارژر و هدفون
طراحی بی نظیر و خیره کننده عدم پشتیبانی از زبان فارسی هنگام استفاده از قلم S-pen
گواهینامه IP68 قیمت بالا
عکاسی با کیفیت در شب و روز  
باتری قدرتمند  

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A73

گوشی سامسونک مدل Galaxy A73 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده این برند با قیمت مناسب است. این گوشی ابعاد 6/7 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد‌ پلاس دارد.

گوشی a73 سامسونگ

 

دوربین اصلی این گوشی رزولوشن 108 مگاپیگسل از نوع واید و دوربین دوم سنسور 12 مگاپیکسل اولتراواید و دوربین سوم هم رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو دارد. دوربین سلفی هم رزلوشن 32 مگاپیکسل دارد که امکان برقراری تماس‌های تصویری با کیفیت و ثبت باکیفیت‌ترین عکس‌های سلفی را فراهم کرده است.

Galaxy A73 از نظر سخت‌افزاری هم پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G 5G دارد. با وجود این پردازنده قوی امکان نصب و اجرا قوی‌ترین بازی‌ها را خواهید داشت. ظرفیت باتری هم 5000 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A73

مزایا معایب
رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی عدم تطبیق پذیری نرخ نوسازی
نمایشگر فوق العاده عدم پشتیبانی از قابلیت HDR10+
عملکرد سخت افزاری مناسب صفحه نمایش گران قیمت
پایداری عملکرد داغ کردن در استفاده طولانی
عکس برداری با کیفیت جای خالی لنز تله فوتو
فیلم برداری ۴k کیفیت ساخت پایین
باتری حجیم جای خالی شارژر و هندزفری در جعبه
اسپیکر قوی حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون
پشتیبانی از تکنولوژی ۵G  

کلام آخر

در این مقاله ما چند نمونه از بهترین و قیمت مناسب‌ترین گوشی‌های برند سامسونگ که برای بازی کردن مناسب هستند را به شما معرفی کردیم. اگر قصد خرید بهترین گوشی سامسونگ برای بازی را دارید، این گوشی‌ها با رنج‌ قیمتی متفاوتی که دارند، بسیار مناسب هستند و تمامی نیازهای شما را برآورده خواهند کرد.

امیدوارم نکاتی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، برای‌تان مفید بوده باشند. در صورتی که همچنان سوال یا ابهامی درباره گوشی‌های سامسونگ مناسب بازی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

گوشی که برای بازی باید انتخاب کرد، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک گوشی مناسب گیمینیگ از نظر اندازه صفحه نمایش، پردازنده، میزان ظرفیت باتری و… باید بالاترین ورژن را داشته باشد.

داغ شدن گوشی در هنگام بازی کردن خوب است یا نه؟

به دلیل بالا بودن کیفیت و حجم بازی‌هایی که در گوشی اجرا می‌شوند، ممکن است در حین بازی احساس کنید که گوشی داغ شده باشد که چیز عجیب و غریبی نیست و تاثیری در گوشی نخواهد داشت.

ارزان قیمت‌ترین و بهترین گوشی سامسونگ برای گیمینگ کدام است؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core یکی از بهترین و ارران قیمت‌ترین گوشی‌های این برند است که بسیار مناسب گیمینگ است.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//