بهترین گوشی از نظر باتری در بازارهای ایران کدام است؟

تلفن‌های هوشمندی که این روزها تولید می‌شوند، هرکدام ظرفیت و باتری مخصوص به خودشان را دارا هستند. بهترین باتری گوشی، باتری است که امکان نگهداری شارژ در طولانی مدت را داشته باشد.

اینکه چه مدل گوشی، چه باتری دارد و چه کارایی دارد، موضوعی است که امروز در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم در موردش برای شما صحبت کنیم.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم بهترین گوشی از نظر باتری را به شما معرفی کنیم تا اگر شما هم قصد خرید تلفن هوشمند دارید، انتخاب برای‌تان ساده‌تر شود.

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری

تلفن‌های هوشمند برند سامسونگ، همواره جزء گوشی‌های پرچمدار بوده و هستند. در ادامه ما قصد داریم تا 3 تا از بهترین گوشی از نظر باتری برند سامسونگ را به شما معرفی کنیم:

1) گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M62

بهترین گوشی از نظر باتری در برند سامسونگ، مدل Galaxy M62 است. این گوشی با وجود قیمت مناسبی که به نسبت مدل‌های پرچم‌دار دارند، جزء یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر ظرفیت باتری است. ظرفیت باتری این گوشی 7000 میلی‌آمپر فست شارژ است که حتی از بسیاری مدل‌های گران‌قیمت‌ بازار، بالاتر است!

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M62

این گوشی صفحه نمایش 6/7 اینچی با رزولوشن FullHD+ فناوری Super AMOLED Plus دارد که تصاویر در آن بسیار شفاف و بدون نقص به نمایش درمی‌آیند. از لحاظ سخت‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌های 7 نانومتری سامسونگ Exynos 9825 استفاده کرده است. از لحاظ گرافیک هم تراشه به کار رفته در این مدل، تراشه‌ی گرافیکی Mali-G76 MP12 است که بسیار مناسب اجرای بازی‌های سنگین است.

دوربین‌های مدل Galaxy M62 هم اولی لنز واید با رزولوشن 64 مگاپیکسل، دومی رزلوشن 12 مگاپیکسل از نوع اولتراوید، سومی دوربین 5 مگاپیکسل با لنز ماکرو است. دوربین سلفی هم رزلوشن 32 مگاپیکسل دارد که مناسب تماس‌های تصویری و ثبت عکس‌های سلفی است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M62

مزایا معایب
کیفیت نمایشگر خوب نرخ رفرش تصویر پایین
تراشه قدرتمند نوت ۱۰ قیمت بالای نمایشگر
عملکرد خوب رم در چند وظیفگی قاب پلاستیکی جاذب اثر انگشت
سرعت بالای حافظه ذخیره سازی اندازه قابل توجه و وزن قابل توجه‌تر
باتری بسیار قدرتمند بدون هندزفری درون جعبه
حسگر اثر انگشت خازنی روی دکمه پاور اسپیکر مونو
قیمت بسیار مناسب تغییرات جزئی نسبت به نسل قبلی

2) گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32

یکی دیگر از بهترین گوشی از نظر باتری در برند سامسونگ، مدل Galaxy A32 است. این گوشی ظرفیت باتری با توان 5000 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ دارد که به نسبت مدل‌های جدیدتر با قابلیت‌های بیشتری که دارند، از نظر باتری بالاتر است.

گوشی سامسونگ مدل GALAXY A32

 

اندازه صفحه نمایش این گوشی 6/4 اینچی با پنل Super AMOLED است که تصاویری با عمق و شفافیت بسیار زیادی به نمایش درمی‌آیند. از نظر سخت‌افزاری هم تراشه‌ا‌ی که در این محصول استفاده شده، تراشه‌های 12 نانومتری شرکت میدیاتک مدل Helio F80 است. تراشه گرافیکی این گوشی هم Mali-G52 MC2 است که بسیار مناسب نصب و اجرای بازی‌های سنگین است.

از نظر دوربین هم این گوشی با قیمت مناسبی که دارد، بسیار قوی و حرفه‌ای است. دوربین اصلی این گوشی رزلوشن 64 مگاپیکسلی از نوع واید دارد، دوربین دوم سنسور 8 مگاپیکسلی و دوربین سوم هم سنسور 5 مگاپیکسلی دارد.

کیفیت دوربین سلفی این گوشی هم 20 مگاپیکسل است که تصاویر و ویدیوهای سلفی بسیار باکیفیتی را با استفاده از آن می‌توان ثبت کرد.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32

مزایا معایب
عملکرد خوب در حذف لرزش در حالت فیلمبرداری صفحه نمایش ضعیف در مدل ۵G
قیمت پایین صفحه نمایش آسیب‌پذیر
سخت‌افزار بهتر در مدل پایین‌تر نبودن حالت adaptive در تنظیمات
باتری پرظرفیت پیشرفت اندک چیپ ست پردازشی
کیفیت دوربین خوب ظرفیت حافظه اندک

3) گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21s

سومین و بهترین گوشی از نظر باتری برند سامسونگ، گوشی میان رده مدل Galaxy A21s است. این گوشی هم با توجه به قیمت نسبتا پایینی دارد، دارای باتری 5000 میلی‌آمپر فست شارژ است که به نسبت مدل‌های گران قیمت همین برند، بسیار قوی‌تر و بهتر است.

گوشی سامسونگ مدل A21S

 

این گوشی صفحه نمایش 6/5 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل دارد که تمامی تصاویر با جزئیات و وضوح بسیار خوبی به نمایش در می‌آیند. از نظر سخت افزاری هم تراشه‌ این گوشی، تراشه 8 نانومتری سامسونگ مدل Exynos 850675 است.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در Galaxy A21s، پردازنده گرافیکی Mali-G52 است که با استفاده از آن امکان باز نگه داشتن چندین اپ به صورت همزمان و نصب و اجرای بازی‌های سنگین وجود دارد.

این گوشی چهار دوربین به نسبت قدرتمند دارد. اولین دوربین، رزلوشن 48 مگاپیکسل واید، دومین دوربین رزلوشن 8 مگاپیکسل اولتراواید، سومین رزلوشن 2 مگاپیکسل با لنز ماکرو و آخرین دوربین حسگر عمق 2 مگاپیکسلی دارد.

دوربین سلفی این گوشی هم لنز 12 مگاپیکسلی از نوع واید دارد که برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های تصویری با کیفیت مطلوب، مناسب است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21s

مزایا معایب
طراحی قابل قبول صفحه نمایش PLS TFT
باتری قدرتمند کار نکردن و ضعیف بودن تاچ صفحه
کیفیت دوربین مطلوب پلاستیکی بودن قاب پشت و فریم
استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل مشکلات سنسور اثر انگشت
قیمت مناسب مشکل خاموش شدن و روشن نشدن
تراشه قدرتمند کند شدن و هنگ کردن گوشی

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری

گوشی‌های برند شیائومی هم باتوجه به قیمت مناسب‌تری که در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ دارند، جزء گوشی‌های محبوب در بازار ایران به شمار می‌آیند. در ادامه ما قصد داریم تا 3 تا از بهترین گوشی از نظر باتری برند شیائومی را به شما معرفی کنیم:

1) گوشی شیائومی مدل Poco M3

بهترین گوشی از نظر باتری در برند شیائومی، مدل POCO M3 است. این گوشی ظرفیت باتری 6000 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ دارد که به نوبه خود دارای یکی از قوی‌ترین باتری‌ها در بین تلفن‌های هوشمند است.

گوشی شیائومی مدل Poco M3

علاوه بر این، این گوشی قابلیت reverse charging یا شارژ معکوس دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و باندهای هوشمندی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

اندازه صفحه نمایش 6/53 اینچی با رزلوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است. از لحاظ کیفیت دوربین سلفی هم، دوربینی با حسگر 8 مگاپیکسلی دارد که تصاویر بسیار باکیفیتی را با استفاده از آن می‌توان ثبت کرد.

کیفیت دوربین‌ اصلی در پشت گوشی هم ۴۸ مگاپیکسل از نوع واید، دوربین دوم ۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو و دوربین سوم هم رزلوشن 2 مگاپیکسل از نوع عمیق را داراست.

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل Poco M3

مزایا معایب
صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ دی پلاس سنگین بودن گوشی به خاطر ظرفیت بالای باتری
بهره‌مندی از پردازشگر اسنپدراگون ۶۶۲ نمایشگر LCD با روشنایی پایین
باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی آمپری فقدان دوربین الترا واید
دارا بودن ذخیره های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی لگ در رابط کاربری
حافظه رم ۴ گیگابایتی  
قیمت مقرون به صرفه نسبت به گوشی های هم رده  

2) گوشی شیائومی مدل Redmi 9T

دومین و بهترین گوشی از نظر باتری برند شیائومی، مدل redmi 9T است. این گوشی دارای باتری 6000 میلی‌آمپر لیتیوم-پلیمری است که علاوه بر شارژ سریع، امکان شارژ کردن معکوس یا همان Reverse Charging را نیز دارد.

گوشی شیائومی مدل REDMI 9T

 

علاوه بر بالا بودن ظرفیت باتری، این گوشی دوربین‌های بسیار قدرتمندی نیز دارد که بسیار مناسب عکاسی در شب هستند. این گوشی دارای 4 دوربین اصلی در پشت است. دوربین اول ۴۸ مگاپیکسل از نوع واید، دوربین دوم ۸ مگاپیکسل از نوع اولتراواید، دوربین سوم ۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو و دوربین آخر هم 2 مگاپیکسل با قابلیت عکاسی پانوراما دارد.

دوربین سلفی هم کیفیت 8 مگاپیکسل از نوع واید دارد که بسیار مناسب ثبت فیلم‌ها و عکس‌های سلفی است.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی بسیار قوی عمل کرده است. Redmi 9T دارای یک پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی بسیار قوی است که بدون هیچ دغدغه‌ای از بابت افت کیفیت و سرعت گوشی، می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را اجرا کرده و از آنها لذت ببرید.

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل Redmi 9T

مزایا معایب
نمایشگر 6.53 اینچی بزرگ با رزولوشن 1080p کندی سرعت گاه و بی‌گاه رابط کاربری
شیوه طراحی متمایز و شاخص عملکرد نامناسب لنز اولترا واید و سلفی
دوام باتری طولانی‌ مدت کیفیت معمولی فیلم‌های ضبط شده
کیفیت فوق‌العاده اسپیکرهای استریو روشنایی پایین نمایشگر
عملکرد قابل قبول لنز اصلی  
عملکرد سخت‌افزاری قابل قبول  
قیمت مناسب  

3) گوشی شیائومی مدل Redmi Note 10 pro

آخرین و بهترین گوشی از نظر باتری برند شیائومی، گوشی مدل Redmi Note 10 pro است. این گوشی دارای باتری بسیار قدرتمند 5020 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است که تا ساعت‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای از افت باتری و داغ شدن، می‌توانید از آن استفاده کنید.

گوشی شیائومی مدل REDMI NOTE 10 PRO

 

این گوشی دارای صفحه نمایش 6/67 اینچی با رزلوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است. بدنه و صفحه نمایش این گوشی قدرتمند از تکنولوژی Corning Gorilla Glass 5 برای محافظت بیشتر در برابر خط و خش استفاده کرده است.

دوربین‌های Redmi Note 10 pro هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. اولین دوربین 108 مگاپیکسل از نوع واید، دومین دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، دوربین سوم کیفیت 5 مگاپیکسل با لنز ماکرو و دوربین چهارم هم سنسور عمق 2 مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است که تصاویر بسیار باکیفیتی را با استفاده از آن می‌توان ثبت کرد.

از نظر سخت افزاری هم این گوشی از تراشه Snapdragon 732G استفاده کرده است که بدون هیچ مشکلی می‌تواند چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا و باز کند.

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل Redmi Note 10 pro

مزایا معایب
قیمت بسیار مناسب با توجه به امکانات عدم پشتیبانی از 5G
تجربه نمایشگر ۱۲۰ هرتز زوم ضعیف در تصویربرداری
تجربه پریمیوم با پول کمتر کیفیت فیلم‌برداری متوسط

بهترین گوشی هواوی از نظر باتری

گوشی‌های برند هواوی هم دقیقا همانند گوشی‌های شیائومی به نسبت برندهای شناخته‌ شده‌تر مثل اپل و سامسونگ، قیمت مناسب‌تری دارند و با همان قیمت کم، امکانات بسیاری هم در اختیار کاربران قرار داده است. در ادامه ما قصد داریم تا 3 مورد از بهترین گوشی از نظر باتری برند هواوی را با هم بررسی کنیم:

1) گوشی هواوی مدل Nove 8i

بهترین گوشی از نظر باتری در برند هواوی، nova 8i است. این گوشی شارژر قدرتمند با توان 66 وات مجهز به تکنولوژی فست شارژ دارد. ظرفیت باتری هم 4300 میلی‌آمپر است که مدت زمان فول شارژ شدن این گوشی، تنها 38 دقیقه است. با توجه به قیمت مناسبی که nova 8i دارد، این گوشی از نظر باتری به نسبت سایر مدل‌ها از برندهای معتبری مثل اپل و سامسونگ، بالاتر است!

گوشی هواوی مدل Nove 8i

این گوشی صفحه نمایش 6/67 اینچی با رزولوشن 1080×2376 پیکسل از نوع IPS LCD دارد. در طراحی صفحه ‌نمایش هم از ناچ اینفینیتی O استفاده شده است. از لحاظ فیلمبرداری و عکاسی هم این گوشی کیفیت مطلوبی دارد.

دوربین اصلی رزولوشن 64 مگاپیکسلی از نوع واید، دوربین دوم 8 مگاپیکسل از نوع اولتراواید با زاویه دید 120 درجه، دو دوربین دیگر هم رزولوشن 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره دارند. دوربین سلفی این گوشی هم سنسور 16 مگاپیگسل از نوع واید است که تصاویر بسیار باکیفیتی را با استفاده از آن می‌توان ثبت کرد.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی  به پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 662 شرکت کوالکام مجهز شده است که امکان نصب و اجرای اپلکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را دارد.

مزایا و معایب گوشی هواوی مدل Nove 8i

مزایا معایب
طراحی جذاب عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل
کیفیت ساخت عالی عملکرد ضعیف دوربین
نمایشگر با کیفیت پشتیبانی نکردن از حافظه جانبی
شارژ سریع 66 واتی  

2) گوشی هواوی مدل Y9a

دومین و بهترین گوشی از نظر باتری در برند هواوی، گوشی مدل Y9a است. این گوشی از باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ با توان ۲۲.۵ وات استفاده کرده است. به نسبت سایر مدل‌ها و قیمت نسبتا پایینی که این مدل دارد، اگر به دنبال یک گوشی با یک باتری قدرتمند هستید، این مدل بسیار مناسب شماست.

گوشی هواوی مدل Y9a

این گوشی دارای صفحه نمایش 6/63 اینچی با رزلوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن علاوه بر داشتن باتری قوی، داشتن حسگر اثر انگشت در لبه قاب گوشی است. با استفاده از این فناوری خیلی راحت با لمس انگشت، می‌توانید قفل گوشی را باز و بسته کنید.

از نظر دوربین هم به نسبت قیمت، کیفیت قابل قبولی دارد. این گوشی دارای 4 دوربین در پشت است. اولین دوربین سنسور 64 مگاپیکسلی، دومین دوربین 8 مگاپیکسل و و دو دوربین بعدی هم سنسورهای 2 مگاپیکسل دارد. دوربین سلفی هم سنسور 16 مگاپیکسلی دارد که برای برقراری تماس‌های تصویری و ثبت تصاویر سلفی، بسیار مناسب و باکیفیت است.

از نظر سخت‌افزاری هم Y9a دارای تراشه قدرتمند Mediatek Helio G80 هشت هسته‌ای است که خیلی راحت می‌توانید سنگین‌ترین اپلکیشن‌ها و بازی‌ها را با این گوشی اجرا و از آنها لذت ببرید.

مزایا و معایب گوشی هواوی مدل Y9a

مزایا معایب
طراحی شیک و شبیه به یک پرچمدار دوربین نه چندان خوب
سرعت بالای شارژ شدن خوب عمل نکردن نور صفحه در زیر نور مستقیم
ظرفیت عالی باتری نداشتن کارایی لازم در برخ اپ‌ها
جک 3.5 میلیمتری فاقد سرویس‌های گوگل
دوربین سلفی پاپ آپ  

3) گوشی هواوی مدل Mate 30 pro

آخرین و بهترین گوشی از نظر باتری در برند هواوی، گوشی مدل Mate 30pro است. این گوشی دارای باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ با توان ۴۰ وات است. علاوه بر این دارای شارژ سریع بی‌سیم با توان ۲۷ واتی است که امکان شارژ بی‌سیم دستگاه‌های دیگر یا همان Reverse Wireless Charging را نیز دارد.

گوشی هواوی مدل Mate 30 pro

Mate 30pro دارای صفحه نمایش 6/53 اینچی با رزلوشن ۱۱۷۶x۲۴۰۰ پیکسل است. از نظر سخت‌افزاری هم با توجه به قیمت مناسبی که این گوشی دارد، خیلی راحت می‌توانید تمامی بازی‌های روز آنلاین و آفلاین را به راحتی نصب و اجرا کنید. از لحاظ کیفیت دوربین هم این گوشی دارای 4 دوربین در پشت است.

دوربین اول رزلوشن 40 مگاپیکسل از نوع واید، دوربین دوم 40 مگاپیکسل از نوع تله فوتو، دوربین سوم 8 مگاپیکسل مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF و آخرین دوربین هم مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر همراه با زوم دوگانه اپتیکال ۳ برابر است. دوربین سلفی هم دارای رزلوشن 32 مگاپیکسل با لنز واید و سنسور TOF سه بعدی است که امکان ثبت عکاسی‌های سلفی با کیفیت را خواهید داشت.

مزایا و معایب گوشی هواوی مدل Mate 30 pro

مزایا معایب
پردازنده بی نظیر فقدان گوگل پلی
صفحه نمایش خمیده داغ شدن دوربین فیلمبرداری بعد 10 دقیقه
دوربین فوق‌العاده نداشتن دوربین ماکرو
باتری قوی نداشتن دکمه ولوم روی قاب گوشی

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

باتری در گوشی نقش بسیار مهمی دارد. با چند راه حل بسیار ساده می‌توانید طول عمر باتری گوشی‌تان را افزایش دهید. این راه‌کارها عبارتنداز:

  • پاک کردن برنامه ها و اطلاعات اضافه
  • خاموش کردن گوشی برای مدت چندین ساعت (هر چند روز یکبار)
  • قرار ندادن گوشی در جاهای خیلی گرم
  • جلوگیری از ایجاد فشار و ضربه‌های فیزیکی به گوشی
  • کمتر استفاده کردن از اپلیکیشن‌های خیلی سنگین
  • بستن برنامه‌های بلااستفاده از پس‌زمینه
  • جلوگیری از اجرای خودکار برخی برنامه‌ها در هنگام روشن کردن گوشی
  • خاموش کردن گزینه Adaptive Brightness
  • کوتاه کردن مدت زمان خاموشی خودکار صفحه نمایش
  • کم کردن میزان وضوح صفحه نمایش
  • فعال کردن قابلیت دارک مود
  • خاموش کردن ویبره گوشی
  • فعال کردن حالت هواپیما در مناطقی که آنتن‌دهی ضعیف دارند
  • فعال کردن گزینه Power Saving در مواقع ضروری
  • کمتر قرار دادن گوشی در مجاورت مکان‌های خیلی گرم یا دستگاه‌های الکترونیکی

با استفاده از این راه‌کارها، تا حد زیادی می‌توانید در بالا بردن طول عمر باتری گوشی خود، کمک کنید.

حرف آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا بهترین گوشی‌هایی که هم قیمت مناسب دارند و هم ظرفیت بالای باتری دارند را به شما معرفی کنیم و چند راه‌کار بسیار ساده برای بالا بردن طول عمر باتری به شما پیشنهاد دهیم.

امیدوارم نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در انتهای صفحه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

طول عمر مفید باتری گوشی چقدر است و آیا امکان تعویض باتری‌های خراب وجود دارد؟

باتری گوشی‌های هوشمند، در بهترین حالت بین دو تا سه سال داوم دارند که تقریبا معادل 300 تا 500 بار شارژ کردن است. در صورتی که احساس کردید که باتری خاصیت خود را از دست داده است، به راحتی می‌توانید آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

آیا امکان استفاده کردن از گوشی زمانی که در شارژ است، وجود دارد؟

استفاده از گوشی در هنگام شارژ معمولا خطری ندارد. ولی بهتر است تا حد امکان از کار کردن با گوشی در هنگام شارژ خودداری کنید تا هم مدت زمان شارژ کاهش پیدا کند و هم اینکه خطری شما و یا گوشی را تهدید نکند.

علائمی که نشان‌دهنده باتری خراب گوشی است کدام است؟

زمانی که احساس کردید که با زدن گوشی به شارژ هیچ اتفاقی نمی‌افتد، زمانی که فقط گوشی در شارژ است امکان کار کردن با آن را دارید، گوشی شارژ را در خود نگه نمی‌دارد، گوشی خود به خود خاموش می‌شود، گوشی خیلی غیرعادی داغ می‌شود و یا اینکه باتری گوشی متورم و حالت باد شده پیدا کرده، زمانی است که باید باتری گوشی‌تان را تعویض کنید.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//