بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در سال 2023

این روزها داشتن یک تلفن هوشمند با دوربین قوی و باکیفیت، جزء یکی از آیتم‌های بسیار بااهمیت به شمار می‌آید. چرا که مثل گذشته برای ثبت کردن زیباترین اوقات‌مان نیازی به حمل دوربین‌های عکاسی سنگین و پرهزینه نداریم.

از طرفی دیگر، برند شیائومی از محبوب‌ترین و قیمت‌ مناسب‌ترین برندهای تلفن هوشمند به شمار می‌آید و گوشی‌هایی با کیفیت دوربین عالی را به بازار ارائه کرده است.

در این مقاله از ایده آل تک ما قصد داریم بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در رنج‌های مختلف قیمت را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

برند شیائومی برندی است که در رنج‌های مختلف قیمت گوشی‌های متفاوتی را تولید و عرضه کرده است. در ادامه ما بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین که قیمت‌های به نسبت بالاتری دارند و جزء گوشی‌های پرچم‌دار این برند هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra

اگر بخواهیم به سوال اینکه کدام گوشی شیائومی دوربین بهترین دارد پاسخ دهیم، باید به گوشی Mi 11 Ultra اشاره کنیم. در مورد این گوشی باید این نکته را خاطر نشان کرد که یکی از بهترین و قوی‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra

این گوشی ابعاد 6/81 اینچی با رزولوشن 1440×3200 پیکسل از نوع AMOLED دارد. کیفیت صفحه نمایش بسیار بالاست و توانانی به نمایش درآوردن تصاویر با ابعاد 515 پیکسل در هر اینچ و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را دارد. دیگر مزیت قابل توجه در این گوشی، میزان روشنایی بسیار بالای 1700 نیت (شمع در متر مربع) است.

قسمت جذاب ماجرا کیفیت دوربین این گوشی است. Mi 11 Ultra دارای سه سنسور دوربین در پشت است که قابلیت‌های بسیار قابل توجهی دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی واید است. دوربین دوم سنسور 48 مگاپیکسل از نوع پریسکوپ تله‌فوتو دارد و دوربین سوم هم سنسور 48 مگاپیکسل از نوع اولتراواید با زاویه دید 128 درجه دارد.

کیفیت دوربین سلفی هم دست کمی از دوربین‌های پشت این گوشی ندارد. دوربین سلفی دارای رزولوشن 20 مگاپیکسل است. با استفاده از دوربین سلفی قدرتمند آن می‌توانید عکس‌های سلفی بسیار باکیفیت از خود ثبت کنید و باکیفیت‌ترین تماس‌های تصویری را داشته باشید.

از نظر سخت‌افزاری هم Mi 11 Ultra دارای کیفیت قابل توجهی است. پدازنده این گوشی اسنپدراگون 888 5G شرکت کوالکام است. با استفاده از این پردازنده قوی، می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های مخصوص گوشی‌های اندروید را نصب کرده و از آنها لذت ببرید. علاوه بر این، گوشی امکان پشتیبانی از شبکه‌های اینترنت نسل پنجم یا 5G را هم دارد.

از نظر میزان باتری هم این گوشی شیائومی دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر با قابلیت قست شارژ است. به گونه‌ای که فول شارژ شدن این گوشی، فقط 36 دقیقه است!

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra

مزایا معایب
صفحه نمایش بسیار زیبا با روشنایی و وضوح یالا با لبه‌های منحنی بسیار سنگین و لغزنده نسبت به سایر گوشی‌های مشابه
دارای نرخ تازه ۱۲۰ هرتزی برای صفحه نمایش عدم تطابق تفکیک رنگ یکسان برای لنزهای مختلف
طراحی سرامیکی بسیار زیبا بالا نبودن لنزها از رنج داینامیک
اسپیکرهای بسیار قوی استریو شارپ نبودن تصاویر به نسبت کیفیت دوربین
پردازشگرهای فوق العاده قوی عکاسی پورتره در دوربین سلفی فعال نیست
لنزهای اولترا واید بسیار گسترده صفحه نمایش ثانویه نه چندان سودمند که بیشتر تزئینی دارد
حسگر پریسکوپ با قابلیت ۵ ایکس قیمت بالا
تشخیص هویت بیومتریک بسیار سریع  

2) گوشی شیائومی مدل 12 pro

دومین و بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین، مدل 12 pro است. این گوشی هم یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار این برند به شمار می‌آید. 12 pro دارای صفحه نمایش 6/73 اینچی با رزولوشن 1440×3200 پیکسل از نوع LTPO AMOLED است.

گوشی شیائومی مدل 12 pro

کیفیت صفحه نمایش هم همانند مدل قبلی بسیار بالا است و امکان نمایش 521 پیکسل در هر اینچ را دارد. علاوه بر این، دارای نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و همچنین حداکثر روشنایی 1500 نیت (شمع در متر مربع) است.

از نظر دوربین هم به جرات می‌توان گفت این گوشی یکی از قوی‌ترین گوشی‌ها است. دوربین اصلی 12 pro دارای رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع واید است. دوربین دوم سنسور 50 مگاپیکسل تله‌فوتو دارد و دوربین سوم هم به سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید مجهز شده است.

دوربین سلفی هم کیفیت بسیار خوبی دارد. چرا که دارای دوربین اولتراواید با رزولوشن 32 مگاپیکسل است که زیباترین و باکیفیت‌ترین عکس‌های سلفی را می‌توان با کمک آن، از خود ثبت کرد.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی دارای کیفیت بسیار بالایی است. چرا که دارای پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون نسل هشتم است و با استفاده از این پردازنده قوی، می‌توان سنگین‌ترین اپلکیشن‌ها و بازی‌ها را در آن نصب کرد و از آن‌ها لذت برد.

ظرفیت باتری هم به نسبت این همه قابلیت‌، بالا است. این گوشی دارای باتری با میزان ظرفیت 4600 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است. مدت زمان فول شدن 12 pro، تنها 18 دقیقه است!

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل 12 pro

مزایا معایب
قاب پشتی مات داغ شدن پردازنده
طراحی منحصر به فرد زوم اپتیکال محدود
نمایشگر فوق‌العاده نداشتن هیچ رتبه رسمی IP
دوربین باکیفیت MIUI 13 بهبود یافته اما همچنان ایرادهایی دارد
باتری بادوام با سرعت شارژ شگفت‌انگیز نداشتن دوربین زوم تله فوتو
داشتن چند حالت دوربین سرگرم کننده قیمت نسبتا بالا

3) گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

سومین و بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین، گوشی مدل Redmi Note 11 Pro Plus است. این گوشی هم جزء گوشی‌های پرچم‌دار این برند به شمار می‌آید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

این گوشی در ابعاد 6/67 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپر‌امولد طراحی شده است. کیفیت صفحه نمایش هم به نسبت بسیار بالاست و قابلیت نمایش 395 پیکسل در هر اینچ و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را دارد.

حداکثر روشنایی Redmi Note 11 Pro Plus هم 1200 نیت (شمع در متر مربع) است که با حتی در شدیدترین نور در زیر خورشید هم به راحتی می‌توان با گوشی کار کرد.

از نظر دوربین هم Redmi Note 11 Pro Plus بسیار قوی عمل کرده است. دوربین اصلی این گوشی دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل از نوع واید است. دوربین دوم سنسور 8 مگاپیکسل از نوع اولترا واید دارد. دوربین سوم سنسور 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو است.

دوربین سلفی این گوشی هم دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را از خود ثبت کنید.

علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، از نظر سخت‌افزاری هم Redmi Note 11 Pro Plus بسیار قدرمتند است. پردازنده به کار رفته در این گوشی از پردازنده‌های شرکت مدیاتک است. در این مدل از پردازنده دیمنسیتی 920 استفاده شده است. به لطف این پردازنده قوی، امکان نصب و لذت بردن از قوی‌ترین بازی‌های اندروید را خواهید داشت.

ظرفیت باتری هم در این گوشی 4500 میلی‌آمپر فست شارژ است. جالب است بدانید که مدت زمان فول شارژ شدن این گوشی تنها 15 دقیقه به طول خواهد انجامید.

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

مزایا معایب
برخورداری از تکنولوژی NFC و شبکه ارتباطی 5G عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
صفحه نمایش Full HD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز روشنایی خودکار صفحه‌نمایش
مقاوم‌شده با گوریلا‌گلس 5 عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
برخورداری از به‌روز‌ترین سیستم‌عامل اندروید عدم پشتیبانی از درگاه کارت حافظه Micro SD
برخورداری از اسپیکر استریو و پورت مادون‌قرمز عدم برخورداری از لرزشگیر الکترونیکی تصویر و زوم اپتیکال
پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی پورت شارژ قدیمی USB Type-C 2.0
قیمت مناسب و معقول  

4) گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F4 GT

چهارمین گوشی شیائومی از نظر دوربین، POCO F4 GT است. این گوشی به نسبت گوشی‌های قبلی قیمت مناسب‌تری دارد و دارای ابعاد 6/67 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل است.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F4 GT

کیفیت صفحه نمایش هم بسیار عالی است و امکان نمایش 395 پیکسل در هر اینچ را دارد. علاوه بر این، دارای نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت (شمع در متر مربع) است.

از نظر کیفیت دوربین هم این گوشی در مقایسه با سایر برندها، دارای کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی است. دوربین اصلی POCO F4 GT دارای رزولوشن 64 مگاپیکسل واید است. دوربین دوم سنسور 8 مگاپیکسل اولتراواید با زاویه دید 120 درجه دارد و دوربین سوم هم سنسور 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو دارد.

دوربین سلفی POCO F4 GT دارای رزولوشن 20 مگاپیکسل است که تجربه بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌های سلفی و تماس‌های تصویری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

علاوه بر داشتن دوربین‌های باکیفیت و صفحه نمایش درخشان، پردازنده‌های به کار رفته در این مدل بسیار قابل تامل است. پردازنده به کار رفته در این گوشی، اسنپدراگون 8 نسل شرکت کوالکام است. به لطف این پردازنده قوی امکان نصب و استفاده از سنگین‌ترین اپلکیشن‌ها و بازی‌ها را خواهید داشت.

ظرفیت باتری هم 4700 میلی‌آمپر‌ فول شارژ است. مدت زمان فول شارژ شدن این گوشی، تنها 17 دقیقه است!

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT

مزایا معایب
کیفیت ساخت بالا و ظاهر همه پسند نبود گواهی IP برای مقاومت در برابر آب
نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED با کیفیت وجود نداشتن دوربین تله
شارژ سریع ۱۲۰ وات داغ شدن گوشی در استفاده طولانی مدت
اسپیکرهای استریو با صدای رسا و بلند  
تریگرهای آنالوگ و کاربردی  
سخت‌افزار عالی و بی‌رقیب  

5) گوشی موبایل شیائومی مدل 12X 5G

گوشی مدل 12X 5G هم جزء یکی از بهترین مدل‌های برند شیائومی است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6/28 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد است.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12X 5G

کیفیت صفحه نمایش 12X 5G هم بسیار قابل توجه است. صفحه نمایش این مدل توانایی نمایش 419 پیکسل در هر اینچ و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی دارد.

میزان روشنایی صفحه نمایش هم 1100 نیت (شمع در متر مربع) است که حتی در شدیدترین نور خورشید هم امکان کار کردن با گوشی را خواهید داشت.

دوربین اصلی 12X 5G دارای رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع واید است. دوربین دوم سنسور 13 مگاپیکسل از نوع اولترا واید دارد و دوربین سوم هم دارای سنسور 5 مگاپیکسل ار نوع تله‌فوتو ماکرو است.

دوربین سلفی دارای رزولوشن 32 مگاپیکسل است که کیفیت بسیار بالایی به نسبت گوشی‌های هم رده خود دارد.

از نظر سخت‌افزاری هم کیفیت این گوشی بسیار بالا است. پردازنده به کار رفته در 12X 5G، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون مدل 870 5G از شرکت کوالکام است. به لطف این پردازنده قوی امکان نصب و اجرای سنگین‌ترین اپلکیشن‌ها و بازی‌های اندروید را خواهید داشت.

از نظر ظرفیت باتری هم این گوشی دارای باتری قدرتمند 4500 میلی‌آمپری است که امکان شارژ سریع را نیز دارد. مدت زمان فول شارژ شدن این گوشی هم تنها 39 دقیقه است!

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل 12X 5G

مزایا معایب
طراحی خاص و منحصر به فرد داغ شدن گوشی در هنگام بازی
شارژ شدن سریع گوشی نداشتن زوم تله فوتر
داشتن چندین حالت مختلف دوربین برخی مشکلات نرم‌افزاری
اسپیکرهای بسیار قدرتمند  

گوشی شیائومی میان رده با دوربین خوب

5 گوشی که به معرفی آنها پرداختیم، همگی به نسبت سایر مدل‌های برند شیائومی، قیمت بالاتری داشتند. در ادامه ما قصد داریم تا 3 گوشی میان رده و قیمت اقتصادی با دوربین خوب را به شما معرفی کنیم.

همیشه به خاطر داشته باشید که برای داشتن گوشی با دوربین عالی نیاز نیست خیلی زیاد هزینه کنید. با کمی تحقیق و بررسی بین مدل‌های موجود، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1) گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3

اولین گوشی شیائومی ارزان با دوربین خوب در این لیست، گوشی مدل POCO F3 است. این مدل یکی از زیباترین و خوش ساخت‌ترین گوشی‌های میان رده برند شیائومی به شمار می‌آید. بدنه این گوشی ترکیبی از شیشه و فریم پلاستیکی است. POCO F3 دارای صفحه نمایش 6/67 اینچی با رزلوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3

POCO F3 دارای 3 دوربین قدرتمند در پشت است. دوربین اصلی دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل از نوع واید است. دوربین دوم رزولوشن ۸ مگاپیکسل از نوع اولتراواید با زاویه دید ۱۱۹ درجه دارد و دوربین سوم هم دارای رزلوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو است.

دوربین سلفی هم دارای رزلوشن 20 مگاپیکسل است که تصاویر سلفی بسیار باکیفیتی را با استفاده از آن می‌توانید از خود ثبت کنید.

از نظر سخت‌افزاری هم به نسبت هزینه‌ای که برای این گوشی می‌پردازید، امکانات گسترده‌ای خواهید داشت. صحفه‌نمایش این مدل از فناوری گوریلاگلس 5 استفاده کرده که گوشی در برابر هرگونه آسیبی محافظت می‌کند.

پردازنده 64 بیتی به کار رفته هم امکان دسترسی به بازی‌های سنگین را برای شما فراهم کرده است. ظرفیت باتری هم 4520 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است که فول شارژ شدن گوشی، تنها 52 دقیقه به طول خواهد انجامید.

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3

مزایا معایب
پردازنده فوق‌العاده عدم وجود درگاه کارت حافظه
نمایشگر بی نقص نداشتن گواهی IP
طراحی زیبا و چشم‌نواز عدم داشتن جک 3/5 میلی‌متری
قابلیت اتصال به 5G عدم وجود رادیو
اسپیکرهای استریو کیفیت متوسط تصاویر
قیمت مناسب  

2) گوشی موبایل شیائومی مدل 11T

دومین گوشی میان‌رده و عالی از نظر دوربین از برند شیائومی، مدل 11T است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6/67 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد است.

گوشی موبایل شیائومی مدل 11T

کیفیت صفحه نمایش هم به نسبت سایر مدل‌های هم‌رده خوب است. این گوشی قابلیت ارائه نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را دارد و تصاویر، با کیفیت بسیار خوبی در آن به نمایش می‌آیند.

دوربین‌ها هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. دوربین اصلی دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل از واید است. دوربین دوم سنسور 8 مگاپیکسل از نوع اولتراواید دارد و دوربین سوم هم دارای سنسور 5 مگاپیکسل از نوع تله فوتو ماکرو است.

دوربین سلفی این مدل هم دارای رزولوشن 16 مگاپیکسلی است که امکان ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد.

از نظر سخت‌افزاری هم، کیفیت 11T بسیار خوب و قابل توجه است. پردازنده به کار رفته در این مدل از شرکت مدیاتک و مدل دیمنسیتی 1200 5G است. به لطف پردازنده به کار رفته در این مدل، امکان نصب و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها برای شما مهیا شده است.

ظرفیت باتری این مدل 5000 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است. جالب است بدانید که مدت زمان فول شارژ شدن 11T تنها 36 دقیقه است!

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل 11T

مزایا معایب
نمایشگر حیرت‌آور شارژدهی متوسط
شارژ پر سرعت نبود اسلات کارت microSD
عملکرد پردازنده مطلوب نبود تثبیت کننده تصویر یا دوربین تله فوتو
ارائه تجربه عکاسی و فیلمبرداری خوب  
تراشه پرچمدار  
قیمت مناسب  

3) گوشی شیائومی مدل 11 Lite 5G NE

سومین و یکی دیگر از بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در بین گوشی‌های میان‌رده، مدل 11 Lite 5G NE است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6/55 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد است. کیفیت صفحه نمایش بسیار بالاست و نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد.

گوشی شیائومی مدل 11 Lite 5G NE بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

کیفیت دوربین‌ها هم به نسبت قیمتی که بابت گوشی پرداخت می‌کنید، قابل قبول است. دوربین اصلی 11 Lite 5G NE رزولوشن 64 مگاپیکسل از نوع واید دارد. دوربین دوم از سنسور 8 مگاپیکسل از نوع اولتراواید برخوردار است. دوربین سوم هم سنسور 5 مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو ماکرو دارد.

دوربین سلفی 11 Lite 5G NE رزولوشن 20 مگاپیکسل دارد که به نسبت امکانات و قیمت گوشی، خوب و قابل قبول است.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی دارای امکانات خوبی است. پردازنده به کار رفته در 11 Lite 5G NE، پردازنده اسنپدراگون مدل 778G 5G از شرکت کوالکام است. به لطف این پردازنده قوی، امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را خواهید داشت. ظرفیت باتری هم 4520 از نوع فست شارژ است که مدت زمان فول شارژ شدن آن، تنها 45 دقیقه است.

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل 11 Lite 5G NE

مزایا معایب
طراحی شیشه‌ای بسیار سبک و زیبا ظرفیت محدود باتری
نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت پایین بودن پردازنده به نسبت سایر مدل‌ها
عملکرد مناسب دوربین‌ها قیمت نسبتا بالا در مقایسه با رقبا
پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی فقدان گواهی IP
نمایشگر ۹۰ هرتزی با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ  

بهترین گوشی ارزان شیائومی از نظر دوربین

برخی دیگر از گوشی‌های شیائومی هستند که با وجود داشتن قیمت پایین (رنج قیمت 3 تا 5 میلیون تومان) امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه ما قصد داریم تا 3 تا از گوشی‌های ارزان قیمت برند شیائومی با کیفیت دوربین خوب را معرفی کنیم.

1) گوشی موبایل شیائومی مدل redmi 9T

اگر بخواهیم به یک گوشی شیائومی با دوربین خوب و البته قیمت مناسب اشاره کنیم؛ باید گوشی مدل redmi 9t را به شما معرفی کنیم. این گوشی صفحه نمایش 6/53 اینچی با رزلوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل redmi 9T بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

کیفیت دوربین اصلی در این گوشی میان‌رده برند شیائومی، ۴۸ مگاپیکسل از نوع واید و دوربین دوم دارای رزلوشن ۸ مگاپیکسل از نوع اولتراواید است.  دوربین سوم ۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو و دوربین 4 هم رزلوشن 2 مگاپیکسل از نوع حسگر عمق با قابلیت عکاسی پانوراما دارد.

دوربین سلفی هم دارای رزلوشن 8 مگاپیکسل از نوع واید است که به نسبت عکس‌های خوب و باکیفیتی را با استفاده از آن می‌توان ثبت کرد.

باتری به کار رفته در این مدل از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر است که مدت زمان فول شارژ شدن آن، تنها 45 دقیقه است.

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل redmi 9T

مزایا معایب
بهره‌مندی از نمایشگر 6.53 اینچی بزرگ کندی سرعت گاه و بی‌گاه رابط کاربری
شیوه طراحی متمایز و شاخص عملکرد نامناسب لنز اولترا واید
دوام باتری طولانی‌ مدت کیفیت معمولی فیلم‌های ضبط شده
کیفیت فوق‌العاده اسپیکرهای استریو روشنایی پایین نمایشگر
عملکرد قابل قبول لنز اصلی  
قیمت مناسب  

2) گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10X

دومین گوشی میان‌رده و ارزان‌قیمت ولی کاربردی از برند شیائومی، مدل Redmi 10X  است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6/53 اینچی با رزولوشن 1080×2340 از نوع IPS است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10X بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

این گوشی قابلیت به نمایش در آوردن 395 پیکسل در هر اینچ را دارد. حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش هم 450 نیت (شمع در متر مربع) است که امکان کار کردن با گوشی زیر نور آفتاب را دارد.

دوربین اصلی این گوشی دارای رزلوشن 48 مگاپیکسل از نوع واید است. دوربین دوم سنسور 8 مگاپیکسل از نوع اولتراواید با زاویه دید 118 درجه و دو سنسور با رزلوشن 2 مگاپیکسل از نوع سنجش عمق و ماکرو دارد.

دوربین سلفی هم رزولوشن 13 مگاپیکسل دارد که به نسبت می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت متوسط رو به بالا را از خود ثبت کنید.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی به پردازنده هلیو G85 از شرکت مدیاتک مجهز شده که امکان نصب و اجرای بیشتر اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی را خواهید داشت. ظرفیت باتری هم 5020 میلی‌آمپر با قابلیت فست شارژ است.

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل  Redmi 10X

مزایا معایب
نمایشگر با نرخ ۹۰ هرتز سرعت شارژ پایین
عملکرد سخت‌افزاری قابل قبول ضعف دوربین اصلی در روز
قیمت مناسب لگ‌های گاه و بیگاه

3) گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M3 PRO

آخرین و بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین، مدل POCO M3 PRO  است. این گوشی 6/5 اینچ با رزلوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل دارد. کیفیت صفحه نمایش هم ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ پیکسل بر اینچ است که به نوبه خود بسیار خوب و قابل توجه است.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M3 PRO بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

صحفه‌نمایش این مدل از فناوری Corning Gorilla Glass 3 بهره برده است که گوشی شما را به شدت در برابر خط‌ و خش و صدمات احتمالی محافظت می‌کند.

دوربین اصلی دارای رزلوشن ۴۸ مگاپیکسل از نوع واید است. دوربین دوم رزلوشن۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو دارد و دوربین سوم هم رزلوشن 2 مگاپیکسل از نوع عمیق با امکان عکاسی پانوراما را فراهم کرده است.

دوربین سلفی این مدل، رزلوشن 8 مگاپیکسل دارد که شاید به نسبت سایر مدل‌ها کمی پایین‌تر باشد، ولی با توجه به هزینه‌ای که برای این گوشی درنظر گرفته‌اید، می‌تواند انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای باشد.

ظرفیت باتری هم  5000 میلی‌آمپر از نوع فست شارژ است و تنها در مدن زمان 35 دقیقه، گوشی شما را به حالت فول شارژ در خواهد آورد.

مزایا معایب گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M3 PRO

مزایا معایب
نمایشگر بسیار خوب برای این رنج قیمت عملکرد متوسط پردازشگر گرافیکی
عمر باتری تحسین‌برانگیز قابلیت‌های محافظتی اندک
دوربین قابل اتکا در شب و روز عدم فیلم‌برداری 4K
هره‌مندی از  پردازشگر Dimensity 700 نبود اسپیکرهای استریو
دیسک داخلی با تکنولوژی بسیار سریع UFS 2.2  

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم که بهترین گوشی‌های برند شیائومی در رنج‌های قیمت متفاوت را به همراه تمامی مزایا و معایب به شما معرفی کنیم. امیدوارم این مقاله بتواند به شما در هنگام خرید گوشی جدید با کیفیت دوربین بالا کمک کند.

در صورتی که همچنان درباره گوشی‌های شیائومی با کیفیت دوربین عالی سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

آیا امکان ارتقا دادن دوربین‌ گوشی‌ها وجود دارد؟

خیر – ولی می‌توانید با نصب برخی از نرم‌افزارها روی گوشی تا حدی به بالا بردن سطح زیبایی بصری تصاویری که به کمک این دوربین‌ها ثبت می‌کنید را بالا ببرید.

آیا امکان ثبت عکس‌های حرفه‌ای با گوشی‌هایی که در این مقاله معرفی کردید وجود دارد؟

بله – در صورت داشتن مهارت‌ها و تکنینک‌های عکاسی می‌توانید تصاویر زیبا و باکیفیتی را با گوشی خود ثبت کنید.

آیا کیفیت دوربین گوشی به تدریج افت می‌کند؟

بله – بنا به دلایلی مثل ویروسی شدن گوشی، ارتقا ندادن ورژن سیستم‌عامل و یا ضربه‌هایی که به گوشی وارد می‌شود ممکن است با افت کیفیت دوربین گوشی مواجه شوید.

3 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//