هوش مصنوعی فارسی: معرفی 9 سایت کاربردی

هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته در دهه‌های اخیر، به طور چشمگیری در تمام زمینه‌های زندگی ما نفوذ کرده است. با توسعه روزافزون این فناوری، ابزارها و سرویس‌های مختلفی ایجاد شده‌اند که از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند.

در این میان، سایت‌های هوش مصنوعی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های مهم و مورد توجه در حوزه فناوری اطلاعات پیدا کرده‌اند. بدین ترتیب، سایت‌های هوش مصنوعی فارسی نیز به طور گسترده‌ای در فضای مجازی حضور یافته و خدمات گوناگونی را به کاربران فارسی ‌زبان ارائه می‌کنند. در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم تا به معرفی سایت‌های هوش مصنوعی فارسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

1. چت جی پی تی فارسی

یکی از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی در زمینه متن، چت جی پی تی بوده که توسط OpenAI طراحی شده است. اگر قصد استفاده از یک سایت هوش مصنوعی فارسی همه کاره هستید؛ این چت جی پی تی فارسی می‌تواند به شما کمک کند. این مدل بر اساس معماری GPT-4 ساخته شده و در کاربردهای گوناگونی مانند پاسخ به سوالات، ترجمه، خلاصه‌ سازی متن و بسیاری دیگر، ار موارد به کار گرفته می‌شود.

هوش مصنوعی فارسی

سایت ChatGPT فارسی

2. هوش مصنوعی آرنگ

سایت هوش مصنوعی ایرانی بعدی که قصد معرفی آن را داریم؛ سایت آرنگ است. امکان ویرایش آنلاین و رایگان متن فارسی با استفاده از سایت آرنگ، با بهره گیری از هوش مصنوعی، فراهم است. این بستر اینترنتی، قابلیت رفع غلط های املایی، ویرایش فنی متن فارسی، تصحیح فاصله گذاری و سایر موارد را داراست. جهت استفاده از این ابزار ویرایش متن هوش مصنوعی، کافی است به سایت آرنگ مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید.هوش مصنوعی فارسی

سایت آرنگ

3. هوش مصنوعی هیوا

وبسایت هیوا، یک هوش مصنوعی فارسی است که خدمات هوش مصنوعی مانند ویرایش متن را ارائه می‌دهد. با بهره گیری از تکنولوژی یادگیری ماشین، هوش مصنوعی هیوا به بهبود و ویرایش محتوا پرداخته و در رفع مشکلات موجود در متن به کاربران خود کمک می کند. بنابراین اگر دغدغه شما هنگام نوشتن متون مختلف غلط یابی آن‌ها است؛ می‌توانید از این هوش مصنوعی غلط املایی استفاده کنید. سایت هوش مصنوعی هیوا در کمترین زمان ممکن اشکالات متن شما را بررسی کرده و آن‌ها را رفع می‌کند.

هوش مصنوعی فارسی

سایت هیوا

4. هوش مصنوعی نویسه

یک ابزار تخصصی ویرایش متون فارسی به نام نویسه، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی بومی، به منظور حفظ خط و زبان فارسی توسعه یافته است.

این ابزار، با بررسی متون مورد نظر شما بر اساس دستور خط و فرهنگ املایی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تمامی نویسه‌های متن را با استانداردهای موجود هماهنگ می‌کند. به طور کلی، نویسه به شما کمک می‌کند تا متون فارسی خود را به صورت زیبا و با استفاده از دستیار دیجیتال نویسندگی و تولید محتوا، بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست ؟ (کامل‌ترین راهنمایی به زبان ساده)

 

هوش مصنوعی فارسی

سایت نویسه

5. هوش مصنوعی ویراویراست

یکی از سایت‌هایی که برای کاربران امکان ادیت و اصلاح متن فارسی با استفاده از هوش مصنوعی را فراهم می‌کند، سایت ویراویراست است. این سایت به صورت یک افزونه بر روی وردپرس نصب می‌شود و قابلیت پاکیزگی و آراستگی متن را به کاربران ارائه می دهد.

در واقع اگر تمیز بوده و یکدست بودن مطلب برای شما اهمیت زیادی دارد؛ این هوش مصنوعی فارسی را از دست ندهید. وبسایت ویراویراست در اینترنت قابل دسترسی است و می‌توانید به راحتی به این سایت دسترسی پیدا کنید.

هوش مصنوعی فارسی

سایت ویراویراست

6. هوش مصنوعی ویراست ‌لایو

اگر به دنبال یک سایت هوش مصنوعی فارسی و ابزار غلط‌یابی رایگان مبتنی هستید، می‌توانید از ویراست‌لایو استفاده کنید. این هوش مصنوعی ایرانی، به شما کمک می‌کند تا مشکلات نگارشی و املایی‌تان را به راحتی رفع کنید.

با استفاده از این وبسایت، مشابه یک معلم سخت‌گیر، تمامی اشکالات نگارشی شما با رنگ‌های قرمز و زرد مشخص می‌شود تا بتوانید به رفع آن‌ها بپردازید. علاوه بر این، ویراست ‌لایو پیشنهادهای هوشمندی نیز دارد که به شما کمک می‌کند تا غلط‌های نگارشی خود را بهبود بخشید. با استفاده از این ویراستار آنلاین، می‌توانید به راحتی تمامی مشکلات نگارشی خود را حل کنید.

هوش مصنوعی فارسی

سایت ویراست لایو

ویراستار ویراست‌ لایو، با ارائه قابلیت تبدیل متن «فینگلیش» و «محاوره» به متن استاندارد فارسی، از خدمات جالبی است که به کاربرانش ارائه می‌دهد. این وبسایت همچنین امکان تبدیل خط فارسی به خط تاجیکی را برای ارتباط با مردم تاجیکستان فراهم کرده است. علاوه بر این، ویراست ‌لایو یک افزونه برای گوگل کروم نیز دارد که متن‌های آنلاین را برخط تصحیح و ارائه می‌کند.

7. هوش مصنوعی نشر آنلاین

سایت ویراستار آنلاین نشر آنلاین، به منظور بهبود کیفیت محتوای متنی و صرفه‌ جویی در زمان، برای ویرایش متن‌های فارسی طراحی شده است. این ابزار با ارائه امکاناتی برای درست‌ نویسی و خوانایی بهتر، قادر است اشتباهات فاصله‌ گذاری و نیم فاصله‌های متن شما را به درستی اصلاح کند. بدین ترتیب، ویراستار آنلاین نشرآنلاین، به عنوان یک ویراستار آنلاین رایگان، می‌تواند به شما در تولید محتوای با کیفیت کمک کند.

بیشتر بخوانید: 20 برنامه جادویی نقاشی با هوش مصنوعی

در صورتی که شما یک نویسنده هستید و به هر شکلی با تولید محتوا سر و کار دارید، ابزاری کاملاً هوشمند و رایگان به نام ویراستار آنلاین در اختیار شماست. با استفاده از این ابزار، متن‌های فارسی درست‌ نویسی شده و بدون اشکالی تولید و ارائه می‌شود. همچنین، ویراستار آنلاین به طور مستمر بروزرسانی می‌شود و در هر بروزرسانی، قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود. بنابراین، با استفاده از ویراستار آنلاین، محتوای خود را به صورت بهتر و با کیفیت‌تری تولید کنید.

هوش مصنوعی فارسی

سایت نشر آنلاین

یکی از ابزارهای کاربردی و مفید برای ویرایش محتوای نوشتاری و درست ‌نویسی در زبان فارسی، ویراستار آنلاین است. این ابزار برای کارشناسان تولید محتوا، ویراستاران، نویسندگان، دانشجویان، کارمندان و همه کسانی که با محتوای متنی سرو کار دارند، بسیار مفید و قابل استفاده است.

با دسترسی به اینترنت، می‌توانید به راحتی و بدون نصب هیچ برنامه‌ای، محتوای خود را ویرایش کنید و آن را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید. ویراستار آنلاین اکنون یکی از بهترین ابزارهای رایگان و کاربردی برای ویرایش و درست ‌نویسی متن فارسی است که با استفاده از مرورگر اینترنت کامپیوتر یا تلفن همراه، می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ابزار جادویی برای یادگیری زبان با هوش مصنوعی

8. هوش مصنوعی ویراست ‌من

ویراستار فارسی ویراست ‌من با قابلیت‌های متعدد، به کاربران کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متنی صحیح و بدون اشکالات نگارشی، املایی و معنایی را تولید کنند. این افزونه در Word و ویرایشگرهای تحت وب مانند CKEditor قابل استفاده است. همچنین با استفاده از APIهای مختلف، امکان استفاده از ویراست ‌من در داخل سامانه‌ها بدون نیاز به نصب، فراهم می‌شود.

این هوش مصنوعی فارسی برخی از خطاها را به‌ صورت خودکار اصلاح کرده و برای برخی دیگر، پیشنهاداتی را به کاربران ارائه می‌دهد. با طراحی پویا و هم‌زمان با تایپ کاربر، خطایابی و اصلاح خودکار انجام شده و کاربران با حداقل مزاحمت، متن خود را به بهترین شکل ممکن بهبود می‌بخشند.

هوش مصنوعی فارسی

سایت ویراست من

9. هوش مصنوعی پینگو

یکی از ابزارهای جامع و تخصصی، پینگو، با استفاده از آخرین پیش‌ نهادهای فرهنگستان زبان فارسی، موتور تشخیص خود را به روز رسانی کرده است. با استفاده از این ویراستار، می‌توانید به طور کامل غلط‌های املایی و نگارشی خود را برطرف کنید. به همین خاطر اگر به دنبال یک سایت هوش مصنوعی غلط املایی هستید؛ پینگو پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

هوش مصنوعی فارسی

سایت پینگو

این سایت فضای بسیار ساده‌ای دارد و به شما در اصلاح بسیاری از مشکلات دستوری و نگارشی، کمک می‌کند. به عنوان مثال، تمام اعداد انگلیسی را در متن فارسی به فارسی برمی‌گرداند و نویسه‌های عربی را به زبان فارسی اصلاح می‌کند. همچنین، در تنظیم فواصل و نشانه ‌گذاری‌های آکولاد،‌ پرانتز و کروشه نیز به شما یاری می‌رساند. در واقع با استفاده از پینگو، دیگر نگران غلط‌های نگارشی خود در نوشتن مقاله‌های مختلف نباشید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی سایت‌های هوش مصنوعی ایرانی پرداختیم. استفاده از سایت‌ هوش مصنوعی فارسی به ویژه برای کاربران فارسی ‌زبان دارای مزایای فراوانی است. این سایت‌ها می‌توانند به بهبود و سرعت دسترسی به اطلاعات، پشتیبانی فنی، ارتقاء تجربه کاربری و ارائه خدمات دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر کمک کنند. با توجه به روند رو به ‌رشد این فناوری در دنیا، امیدواریم که سایت‌های هوش مصنوعی فارسی نیز بتوانند بهبود و توسعه خود را ادامه داده و نیازهای کاربران را برآورده سازند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//