معرفی بهترین جایگزین یوتیوب {ایرانی و خارجی}

یوتیوب یک پلتفرم استریم آنلاین ویدیو است که روزانه در آن میلیون‌ها ویدیو آپلود می‌شود. یوتیوب با وجود این که پرکاربردترین پلتفرم استریم ویدیو است؛ اما مشکلات زیادی هم دارد. یکی از مشکلات اصلی یوتیوب، محدودیت‌های اعمال شده بر روی آن در ایران است.

بدون استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی، نمی‌توان از یوتیوب استفاده کرد. از دیگر مشکلات این پلتفرم می‌توان به اطلاعات زیادی که گوگل با استفاده از آن از کاربران خود کسب می‌کند اشاره کرد.

اگر قصد دارید تا این مشکلات را پشت سر گذاشته و بهترین جایگزین یوتیوب را پیدا کنید؛ در ادامه این مقاله همراه ایده آل تک باشید.

بهترین جایگزین خارجی یوتیوب

اینفلوئنسرها و کمپانی‌های سرگرمی خارجی، ویدیوهای خود را تنها در یوتیوب آپلود نمی‌کنند. بسیاری از پلتفرم‌های خارجی دیگر هستند که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، اکثر ویدئوهایی که در یوتیوب آپلود می‌شود و ویدیوهای مشابه آن را پیدا کنند.

بهترین جایگزین خارجی یوتیوب

برخی از این پلتفرم‌های جایگزین یوتیوب حتی به ساخت حساب کاربری نیز نیاز ندارند. این یعنی شما می‌توانید بدون نشر اطلاعات خود، ویدیوهای موجود در این پلتفرم را مشاهده کنید.

سایت‌های مشابه یوتیوب در چند سال اخیر به سرعت در حال پیشرفت هستند. بازدید در برخی از آن‌ها، هم اکنون به میزان بازدید سالیانه یوتیوب رسیده است. در ادامه این بخش 4 مورد از بهترین سایت‌های مشابه یوتیوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرویس  Dailymotion

به احتمال زیاد بزرگ‌ترین رقیب و بهترین جایگزین یوتیوب، پلتفرم استریم آنلاین دیلی موشن یا Dailymotion باشد. دیلی موشن روزانه چیزی حدود 112 میلیون کاربر فعال دارد.

سرویس اشتراک ویدئو Dailymotion

این سرویس استریم ویدیو، از سال 2005 تا 2014 موفق به کسب 2.5 میلیارد ویو در ماه شد. شاید این میزان در مقایسه با یوتیوب چیزی به نظر نرسد؛ اما باید بگوییم که این میزان بازدید ماهانه برای یک پلتفرم تقریبا نوپا و کمتر شناخته شده بسیار عالی است.

در این پلتفرم افراد می‌توانند ویدیوهای خود را به راحتی جست و جو کنند. کافی است تا روی نوار جست و جو زده و نام ویدیوی مورد نظر را تایپ کرد. حتی برای افرادی که به دنبال ویدیوی خاصی نیستند و تنها می‌خواهند در ویدیوها کمی کندوکاو کنند؛ امکان جست و جوی ویدیو بر اساس موضوع و دسته بندی آن وجود دارد.

یکی از مزیت‌های این پلتفرم جایگزین یوتیوب نسبت به یوتیوب اصلی، کیفیت بالای ویدیوهاست. دیلی موشن به افراد اجازه می‌دهد که ویدیوهای خود را تا حجم 4 گیگابایت و با رزولوشن 1080p آپلود کنند. اما متاسفانه این ویدیوها تنها محدودیت زمانی داشته و برخلاف یوتیوب، تنها تا سقف 20 دقیقه از ویدیو را می‌توان هر بار آپلود کرد.

مزایای dailymotion

برخی از مزایای استفاده از دیلی موشن به عنوان جایگزین یوتیوب، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امکان آپلود ویدیو با کیفیت بالا
  • قابلیت نصب روی اندروید و iOS
  • قابلیت اشتراک ویدیوها در سایر رسانه‌ها
  • نمایش کانال‌ها و ویدیوهای جدید در صفحه اصلی
  • رابط کاربری ساده
  • میزان کاربران فعال بالایی دارد

معایب dailymotion

با وجود این که دیلی موشن می‌تواند بهترین جایگزین یوتیوب باشد؛ بازهم یک سری ایرادات و معایبی دارد. برخی از معایب دیلی موشن شامل محدودیت زمانی در آپلود کردن ویدیوها، پشتیبانی محدود از زبان‌ها و محدودیت در تعداد ویدیوهای قابل آپلود می‌شود.

در این پلتفرم روزانه تنها می‌توانید تا سقف 10 ویدیوی 20 دقیقه‌ای آپلود کنید که برای بسیاری از تولید کنندگان محتوا، میزان زیادی نیست. در ضمن لازم به ذکر است که برخلاف یوتیوب، این پلتفرم جایگزین یوتیوب کنترل زیادی روی محتوای ویدیوهای خود نداشته و برخی از ویدیوها ممکن است برای کودکان مناسب نباشند.

سرویس Vimeo

پلتفرم Vimeo یک جایگزین یوتیوب بسیار مناسب برای افرادی است که به ویدیوهای حرفه‌ای نیاز دارند. به طور مثال بسیاری از کمپانی‌های سرگرمی، آژانس‌های تبلیغاتی و… در پلتفرم vimeo فعالیت دارند.

سرویس اشتراک ویدئو vimeo

این پلتفرم توسط کمپانی filmmaker ساخته شده و یکی از بهترین جایگزین‌ یوتیوب برای تماشای ویدیوهای افراد حرفه‌ای است. اگر استفاده شما از یوتیوب در حد سرگرمی بوده و دوست دارید تا خود را با تماشای ویدیوهای مختلف سرگرم کنید؛ به احتمال زیاد vimeo خیلی گزینه مناسبی برای شما نباشد.

در ابتدا پلتفرم اشتراک ویدیو vimeo خیلی طرف‌دار زیادی نداشت. دلیل این امر کیفیت پایین ویدیوهای آپلود شده در این پلتفرم بود. اما رفته‌رفته و با پیشرفت این شبکه، کیفیت ویدیوهای آن نیز بهبود پیدا کرد و تبدیل به یک جایگزین برای یوتیوب شد.

امروزه vimeo امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که همین امر باعث بالا رفتن میزان محبوبیت این پلتفرم شده است.

برخی از امکانات پلتفرم vimeo شامل امکان ویرایش فیلم‌ها و دوره‌های آموزشی ساخت ویدیو برای انتشار در این شبکه می‌شوند. این پلتفرم برای افرادی که قصد دارند تا در آن به تولید ویدیو و محتوا بپردازند دوره‌های آموزشی حرفه‌ای تدارک دیده است. با گذراندن این دوره‌ها، افراد می‌توانند به طور حرفه‌ای فیلم تهیه کرده و با نشر آن در vimeo کسب درآمد کنند.

مزایای پلتفرم Vimeo

برخی از برترین مزایای پلتفرم vimeo نسبت به سایر پلتفرم‌های جایگزین یوتیوب، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • در این پلتفرم تبلیغاتی وجود ندارد
  • رابط کاربری ساده با وجود فضای حرفه‌ای
  • آنالیز ویدیوها با دقت بیشتری انجام می‌شود
  • دارای ابزارهای مناسب برای ویرایش ویدیو
  • امکان اشتراک ویدیوها در سایر رسانه‌ها
  • ویدیوهای کاملا حرفه‌ای با کیفیت بالا

معایب پلتفرم Vimeo

درست مانند سایر کاندیداهای جایگزین یوتیوب، پلتفرم vimeo نیز خالی از ایراد نیست. اولین ایرادی که به چشم می‌خورد، کمبود تنوع دسته بندی ویدیوها در این پلتفرم است.

اکثر ویدیوهای vimeo کاملا حرفه‌ای بوده و کاربران نمی‌توانند ویدیوهای سرگرم کننده زیادی پیدا کنند. این پلتفرم نیز مانند دیلی موشن، تنها اجازه آپلود روزانه 10 ویدیو را به کاربران می‌دهد. در صورتی که این مشکلات برای شما مهم نباشد؛ vimeo می‌تواند بهترین جایگزین youtube برای شما بشود.

سرویس IG TV اینستاگرام

یکی دیگر از محبوب‌ترین و پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است. سال‌هاست که اینستاگرام با ارتقای قابلیت‌ها و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود، توانسته است با پلتفرم‌های بزرگ رقابت کرده و کاربران زیادی را به خود جذب کند. در چند سال اخیر قابلیت‌های بسیاری به اینستاگرام اضافه شده است که IGTV یکی از آن‌هاست.

سرویس igtv اینستاگرام بهترین جایگزین یوتیوب

این قابلیت با هدف رقابت با سایر پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب به اینستاگرام اضافه شد. در گذشته نیز کاربران می‌توانستند در صفحات اینستاگرام خود ویدیو منتشر کنند. اما این ویدیوها محدودیت زمانی داشته و تنها تا سقف یک دقیقه بودند.

با روی کار آمدن IGTV، محدودیت ویدیوها تا سقف 10 دقیقه برای اکانت‌های کوچک و تا سقف یک ساعت برای اکانت‌های بزرگ‌تر افزایش یافت. از دیگر نکاتی که IGTV را تبدیل به بهترین جایگزین یوتیوب می‌کند؛ الگوریتم ساده آن نسبت به یوتیوب است. این موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی به ویدیو دسترسی پیدا کنند.

تفاوت اصلی IGTV با یوتیوب در ابعاد ویدیوهای منتشر شده است. در یوتیوب ویدیوها اکثرا به صورت افقی بارگذاری می‌شوند. در حالی که در اینستاگرام و IGTV ویدیوها به صورت عمودی هستند.

ساخت یک اکانت اینستاگرام و آپلود ویدیو در IGTV نیازی به تجهیزات پیشرفته نداشته و در واقع همه می‌توانند با دوربین گوشی خود شروع به فیلم برداری و در صفحه خود منتشر کنند. در صورتی که در یوتیوب چنین ویدئوهایی معمولا بازدید زیادی نخواهند داشت.

مزایای سرویس IGTV

این سرویس نسبتا جدید اینستاگرام مزایای زیادی داشته و دائما در حال پیشرفت است. در ادامه به چند مورد از بارزترین نکات مثبت IGTV اشاره خواهیم کرد.

  • الگوریتم ساده اینستاگرام برای IGTV باعث بیشتر شدن شانس بازدید می‌شود
  • امکان استفاده از هشتگ‌ها و تگ‌های خاص برای بیشتر شدن بازدید
  • امکان اشتراک گذاری ویدیو در سایر رسانه‌ها
  • امکان اشتراک لینک و لوکیشن‌های مختلف در ویدیو

معایب سرویس IGTV

با وجود این که اینستاگرام برای تشویق افراد به استفاده از IGTV قوانین و الگوریتم ساده‌ای طراحی کرده است؛ هنوز هم ویدیوی بسیاری از کاربران بازدید خوبی ندارد.

این موضوع عمدتا به خاطر این است که اینستاگرام دسته بندی خاصی برای ویدیوهای IGTV تهیه نکرده است. کیفیت ویدیوها نسبت به گذشته بهتر شده و با سرعت اینترنت کاربران تنظیم می‌شود. اما امکان تنظیم کیفیت به صورت دستی برای کاربر و تماشاچی وجود ندارد.

سرویس  DTube  

یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های اشتراک ویدیو در اینترنت، سرویس DTube است. این سرویس یکی از سرویس‌های جدید است که بر پایه وب 3 بوده و به صورت کاملا غیر متمرکز طراحی شده است.

سرویس dtube

تمامی اطلاعات و داده های وارد شده در پلتفرم DTube در بلاک چین ذخیره می‌شود و همین موضوع باعث امنیت بیشتر در برابر هکرها شده است. دسترسی به داده های DTube برای هکرها کار بسیار دشواری است. چرا که اطلاعات روی یک سرویس متمرکز ذخیره نمی‌شود.

یکی از برتری‌های این پلتفرم جایگزین یوتیوب، عدم استفاده از تبلیغات و الگوریتم پیشنهاد ویدیو است. این یعنی تمامی افرادی که در DTube فعالیت داشته باشند؛ شانسی برای دیده شدن خواهند داشت.

رابط کاربری سرویس DTube تفاوت چندانی با یوتیوب ندارد. طراحی اصلی فضای هر دو پلتفرم بسیار شبیه هم بوده و همین موضوع سبب می‌شود تا کار با آن برای افراد مبتدی خیلی سخت نباشد.

بحث آزادی بیان در پلتفرم DTube بسیار داغ‌تر است. چرا که این پلتفرم بر اساس وب 3 ساخته شده و هیچ سازمان متمرکزی روی ویدیوهای پست شده کنترل ندارد.

در واقع هیچ ویدیویی به دلیل انتشار محتوای خلاف قوانین سایت پاک نمی‌شود. به این دلیل که اصلا سایت واحدی وجود ندارد تا قوانین واحدی داشته باشد.

مزایای سرویس DTube

سرویس DTube یک گزینه بسیار مناسب برای جایگزینی یوتیوب است. برخی از مزایای این پلتفرم را می‌توانید در ادامه این بخش مشاهده کنید.

  • امکان کسب درآمد با استفاده از ارز دیجیتال
  • بدون نیاز به تعداد ویدیو یا بازدیدهای بالا می‌توانید شروع به کسب درآمد کنید
  • ساختار بر پایه وب 3 و غیرمتمرکز
  • نیازی به تماشای تبلیغات نخواهید داشت

معایب سرویس DTube

این سرویس یک سرویس جدید و رو به پیشرفت است. در حال حاضر پتانسیل این که تبدیل به جایگزین یوتیوب بشود را دارد اما ابتدا باید برخی از مشکلات کوچک را برطرف کند.

به‌عنوان مثال این پلتفرم گزینه‌ای برای پاک کردن یا ویرایش ویدیو در اختیار کاربران خود قرار نداده است. در واقع اگر ویدیویی را در DTube آپلود کنید؛ برای همیشه در اینترنت خواهد ماند.

از سایر معایب این سایت اشتراک ویدیو می‌توان به محدودیت بررسی ویدیوها اشاره کرد. ویدیوهای آپلود شده تنها تا 7 روز پشتیبانی می‌شوند و پس از آن هرچقدر که بازدید بگیرید بازهم درآمدی از آن ویدیو کسب نخواهید کرد.

بهترین جایگزین ایرانی یوتیوب

برای مشاهده ویدیوهای مختلف، چه در زمینه سرگرمی و چه آموزشی، می‌توانید از سایت‌های داخلی مشابه یوتیوب استفاده کنید. در چند سال اخیر، توسعه دهندگان داخلی کشور، موفق شده‌اند تا پلتفرم‌های جایگزین یوتیوب را بومی سازی کنند.

اکنون با وجود این که تعداد ویدیوهای منتشر شده در این پلتفرم‌ها بسیار محدود است؛ اما تمامی آن‌ها رو به پیشرفت بوده و هر روزه با حمایت کاربران، قابلیت‌های خود را افزایش داده و تعداد دسته بندی ویدیوها را بیشتر می‌کنند.

در ادامه این بخش قصد داریم تا سه مورد از بهترین سایت‌های مشابه یوتیوب در ایران را معرفی کنیم.

سرویس آپارات

آپارات یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین سرویس‌های اشتراک ویدیو در ایران است. این سرویس در سال 1389 برای استفاده کاربران ایرانی افتتاح شد. آپارات در ابتدا تنها یک سایت بود و با استفاده از مرورگرها می‌توانستید به مطالب آن دست پیدا کرده و ویدیوها را مشاهده کنید.

آپارات از بهترین جایگزین های یوتیوب در ایران

اما تنها یک سال بعد از افتتاح این سایت، استقبال مردم از این سایت اشتراک ویدیوی ایرانی به قدری زیاد شد که اپلیکیشن اندروید آن به بازار آمد. دو سال پس از انتشار نسخه اندروید اپلیکیشن آپارات، نسخه IOS آن نیز روانه بازار شد.

بی شک پلتفرم آپارات لایق لقب بهترین جایگزین ایرانی یوتیوب است. هر آنچه که از یک اپلیکیشن و پلتفرم اشتراک ویدیو انتظار داشته باشید؛ در آپارات یافت می‌شود.

تمامی افراد می‌توانند در آپارات ویدیوی مناسبی برای تماشا پیدا کنند. جدای از بخش سرگرمی، این پلتفرم یک پلتفرم بسیار عالی برای به اشتراک گذاشتن ویدیوهای آموزشی و کسب درآمد آنلاین است.

یکی از قابلیت‌های بسیار جالبی که پلتفرم آپارات در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ امکان خرید جایگاه اول ویدیو است. افرادی که بخواهند ویدیوشان بازدید بیشتری بگیرد؛ می‌توانند از آپارات امتیاز بخرند.

در صورت خرید این امتیاز، ویدیوها در صدر لیست جست و جو نمایش داده می‌شوند. اما بازهم سایر ویدیوها کاملا فرصت دیده شدن خواهند داشت. چرا که الگوریتم آپارات، پس از هر بار بازدید ویدیو، ویدیوهای مشابه بیشتری را به علاقه‌مندان نمایش می‌دهد.

مزایای سرویس آپارات

آپارات به عنوان جایگزین ایرانی یوتیوب مزایای بسیاری دارد که در ادامه این بخش برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • رابط کاربری ساده و فضای کاملا مناسب
  • دارای نسخه کودکان، به همراه ویدیوهای دسته‌بندی‌شده بر اساس گروه سنی
  • قابلیت دانلود ویدیوها
  • امکان تنظیم کیفیت ویدیو با سرعت اینترنت کاربران
  • امکان خرید تبلیغات و گسترش دادن برند به وسیله این پلتفرم
  • امکان تماشای ویدیوهای مرتبط پس از اتمام یک ویدیو
  • پشتیبانی از پخش زنده برنامه‌های تلویزیون

معایب سرویس آپارات

هیچ پلتفرمی بی ایراد نبوده و آپارات نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از معایب این پلتفرم، نبود دکمه دیس لایک است. افراد می‌توانند در صورتی که ویدیویی را دوست داشتند آن را لایک کنند.

اما امکان انجام عکس این کار برای ویدئوهایی که خیلی مورد پسند کاربران نیست وجود ندارد. تبلیغاتی که در ابتدا و اواسط ویدیوهای طولانی نشان داده می‌شوند خیلی زیاد هستند و گاهی باعث آزار بیننده می‌شوند.

در یک نگاه کلی سرویس آپارات یک سرویس بسیار عالی و یک جایگزین مناسب برای یوتیوب است. با توجه به تجربه کمتری که این سرویس نسبت به پلتفرم یوتیوب دارد؛ نقایصی که در آن مشاهده می‌شود دور از انتظار نیستند. اما بی شک این پلتفرم اشتراک ویدیو، پتانسیل این که جایگزین یوتیوب بشود را دارد.

سرویس نماشا

پس از پلتفرم آپارات، سرویس نماشا یکی از بهترین سرویس‌های اشتراک ویدیو در ایران است. در ابتدا با روی کار آمدن نماشا، سرویس آپارات داشت جایگاهش را در بین کاربران از دست می‌داد.

سرویس اشتراک ویدئوی نماشا

دلیل این امر، سادگی آپلود با استفاده از نماشا نسبت به سرویس آپارات بود. ویدیوها با سرعت بیشتر و راحت‌تر در این پلتفرم آپلود می‌شدند و تجربه بهتری به کاربران خود می‌دادند. اما آپارات بسیاری از امکانات خود را ارتقا داد و توانست جایگاه خود را در این رقابت حفظ کند.

ویدیوهای آپلود شده در سایت نماشا سانسور نمی‌شوند، افت کیفیت ندارند و از همه مهم‌تر، افراد می‌توانند به راحتی ویدیوهای موجود در پلتفرم یوتیوب را در نماشا آپلود کنند.

در این پلتفرم از انواع فرمت و کدینگ‌های مختلف ویدیو پشتیبانی می‌شود. افراد می‌توانند بدون نگرانی از افت کیفیت یا افت سرعت لودینگ سایت، ویدیوهای خود را در این سایت آپلود کنند.

امکان درج آدرس سایت مانند واترمارک بر روی ویدیوهای آپلود شده وجود دارد. اگر کاربران این گزینه را فعال کنند؛ در صورت دانلود کردن ویدیو، امکان بازنشر آن وجود نخواهد داشت.

چرا که آدرس کانالی که ویدیو را آپلود کرده است در بالای ویدیو درج می‌شود. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب این سایت، امکان افزودن فایل زیرنویس به ویدیوهای آپلود شده است.

همچنین برخلاف اکثر سایت‌های اشتراک ویدیوی ایرانی، در سایت نماشا امکان گذاشتن کامنت و لایک کردن ویدیوها وجود دارد.

مزایای سرویس نماشا

سرویس نماشا دومین سرویس اشتراک ویدیو در ایران و یکی از بهترین کاندیداهای جایگزین یوتیوب است. برخی از مزایا و برتری‌های این سرویس اشتراک ویدیو را می‌توانیم در ادامه این بخش مشاهده کنیم.

  • امکان آپلود ویدیوها با کیفیت بالا
  • سرعت بالای آپلود
  • رابط کاربری ساده و فضای بسیار کاربرپسند
  • امکان درج زیرنویس و واترمارک
  • امکان دانلود ویدیو توسط کاربران
  • امکان درج ویدیو از یوتیوب
  • امکان لایک و دنبال کردن سایر کانال‌ها
  • امکان درج کامنت یا نظر کاربران

معایب سرویس نماشا

نماشا نیز درست مانند سایر سرویس‌های جایگزین یوتیوب خالی از ایراد نیست. به طور مثال هیچ اپلیکیشنی برای استفاده از این سرویس در گوشی‌های موبایل طراحی نشده است.

امکان درج ویدیو از سایت‌هایی غیر از سایت یوتیوب وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است که این سرویس استریم ایرانی، از پخش زنده ویدیوها پشتیبانی نمی‌کند.

برای استفاده از خدمات آن باید ابتدا یک حساب کاربری بسازید که متاسفانه امکان ساخت حساب کاربری با استفاده از اکانت گوگل در حال حاضر وجود ندارد. با برطرف کردن یک سری از مشکلات و ارتقای برخی از قابلیت‌ها، سرویس نماشا بی شک می‌تواند یک جایگزین خوب برای یوتیوب باشد.

سرویس تماشا

آخرین جایگزین یوتیوب لیست امروز، یک سامانه اشتراک ویدیو متعلق به شرکت فراکاو است. این سامانه نیز یکی از سه سرویس برتر اشتراک ویدیو در ایران است.

سرویس اشتراک ویدئو تماشا

ویدیوهای منتشر شده در سایت تماشا، دسته بندی‌های بسیاری را شامل می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ویدیوهای خبری، ورزشی، آموزشی، سرگرمی، بازی و… اشاره کرد. در این سایت اشتراک ویدیو ایرانی می‌توانید تقریبا از هر ژانری یک ویدیو پیدا کنید.

در این سرویس استریم ویدیوی داخلی، شما می‌توانید یک حساب کاربری ساخته و ویدیوهای مورد علاقه خود را ذخیره کنید. الگوریتم با شناسایی ژانر کلی ویدیوهای مورد پسند شما، ویدیوهای بیشتری از همان دسته پیشنهاد خواهد کرد.

همچنین برندها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توانند برای خود یک کانال رسمی زده و علامت شناسایی دریافت کنند. با انجام این کار، دیگر هیچ فردی نمی‌تواند از نام یک شرکت سو استفاده کرده و ویدیوهای جعلی با نام آن‌ها منتشر کند.

امکان دانلود اپلیکیشن‌های سرویس تماشا برای گوشی‌های موبایل نیز وجود دارد. دسترسی به این پلتفرم هم از طریق مرورگر و هم از طریق اپلیکیشن، بسیار ساده است.

همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر امکان تعامل با سایر کاربران، گذاشتن کامنت و لایک و دیس لایک کردن ویدیوها، امکان گزارش ویدیوهای متخلف نیز وجود دارد.

مزایای سرویس تماشا

سرویس اشتراک ویدیو تماشا مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه این بخش برخی از مزایای این پلتفرم استریم داخلی را بررسی خواهیم کرد.

  • امکان اشتراک ویدیو از سایت‌های دیگر مانند یوتیوب، آپارات و…
  • سرعت آپلود و انکد ویدیوها بسیار بالاست
  • امکان درج زیرنویس بر روی ویدیوهای بارگذاری شده
  • امکان دانلود ویدیوها برای کاربران
  • امکان کوچک سازی ویدیو و اسکرول کردن
  • قابل نصب بر روی گوشی

معایب سرویس تماشا

سرویس اشتراک ویدیو تماشا، می‌تواند یکی از رقیبان داخلی یوتیوب باشد. اما این پلتفرم یک سری ایرادات بسیار فاحش داشته که هنگام تماشای ویدیو، کاربران را آزار می‌دهد.

اولین ایراد بزرگ این سرویس تماشای ویدیو ایرانی، درج واترمارک پلتفرم بر روی ویدیوهاست. لوگوی سایت در طول پخش شدن ویدیو، روی آن درج شده و کمی باعث کلافه شدن کاربران می‌شود.

همچنین امکان کسب درآمد از این پلتفرم یا حداقل بالا بردن بازدیدهای ویدیو وجود ندارد. در همین راستا بسیاری از تولید کنندگان محتوا ترجیح می‌دهند تا برای انتشار آثار خود به سراغ آپارات بروند.

کلام آخر

سایت‌های مشابه یوتیوب، در بین سایت‌های ایرانی و خارجی بسیار زیاد هستند. با وجود این که اکثر آن‌ها نقایص زیادی داشته و هنوز نمی‌توانند به‌درستی جایگزین یوتیوب شوند؛ اما انتظار می‌رود که در آینده بسیار نزدیک، یوتیوب رقبای سرسخت‌تری داشته باشد.

یکی از مشکلات اصلی سایت‌های مشابه یوتیوب، تقلید کردن از نحوه کار یوتیوب است. با وجود این که برای جایگزین یوتیوب شدن، باید خدمات جدید و خلاقانه‌ای ارائه داد.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما جایگزین یوتیوب و بزرگ‌ترین پلتفرم تماشای ویدیوی آنلاین بعدی کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین جایگزین ایرانی یوتیوب کدام است؟

سرویس اشتراک ویدیو آپارات، در حال حاضر یکی از بهترین سرویس‌های اشتراک ویدیو در بین کاربران ایرانی است. برای آشنایی بیشتر با سایت‌های ایرانی مشابه یوتیوب، این مقاله را مطالعه کنید.

در کدام سایت اشتراک ویدیو ایرانی می‌توان کسب درآمد کرد؟

در حال حاضر افراد با انتشار ویدیوهای خود در سرویس آپارات می‌توانند کسب درآمد داشته باشند. سایر اطلاعات در این مطلب ارائه شده است.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//