نصب اینستاگرام قبلی خودم (راهنمای گام به گام)

اگر گوشی خود را تعویض کرده‌اید، احتمالا اولین کاری که انجام می‌دهید، نصب نرم‌افزارهای معروف مثل اینستاگرام است. در چنین شرایطی شما باید مجدد وارد اکانت خود شوید.

به طور کلی، هر زمانی ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که برای نصب اینستاگرام قبلی خودم چه مراحلی را باید طی کنم؟ آیا می‌توانم اکانت قدیمی اینستاگرام خودم را بعد از مدت‌ها بازیابی کنم؟ آیا با عوض کردن گوشی، اینستاگرام من پاک می‌شود؟

پاسخ دادن به این سوالات به هیچ عنوان کار دشواری نیست. در حقیقت شما می‌توانید به سادگی وارد اکانت اینستاگرام خود شوید که در این مقاله به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد.

روش‌های نصب اینستاگرام قبلی خودم

اینستاگرام یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشین‌های چندمنظوره موجود در جهان است که طرفداران و کاربران پرشماری در سراسر دنیا دارد. این برنامه در ایران نیز بسیار محبوب است و دلیل این موضوع را می‌توان رابط کاربری ساده، امکانات استثنایی و امکان درآمدزایی بیان کرد.

به منظور استفاده از اینستاگرام در وهله اول باید در آن یک حساب کاربری ساخت. این حساب کاربری براساس ایمیل و یک شماره تلفن همراه حقیقی ساخته می‌شود. مطابق تصویر زیر در کادر مورد نظر، باید شماره تلفن همراه را وارد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه «Sign up with email» ساخت اکانت را با ایمیل انجام دهید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

اینستاگرام اخیرا مقررات خود را برای تشخیص اکانت‌های فیک و ربات، از اکانت‌های حقیقی، سخت‌گیرانه‌تر کرده است. بنابراین ترجیحا باید ایمیل اصلی خود را در زمان ساخت اکانت وارد نمایید.

حال به نظر شما اگر به هر دلیلی مثل تعویض گوشی، فراموشی رمز و موارد دیگر نتوانستید وارد اکانت خود شوید، راهی برای دسترسی به حساب کاربری وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. در ادامه به بیان روش‌های نصب مجدد اینستاگرام و بازیابی اکانت در آن خواهیم پرداخت.

ورود به حساب اینستاگرام با ایمیل

متداول‌ترین و بهترین روش برای ورود به حساب اینستاگرام، بهره‌گیری از آدرس ایمیل است. در حقیقت بعد از تعویض گوشی و یا فراموش کردن رمز عبور به راحتی می‌توانید با استفاده از ایمیل، اکانت خود را بازیابی کنید. مراحل انجام این کار، بدین شرح است:

  • در ابتدا اینستاگرام را نصب کنید.
  • با ورود به محیط برنامه، گزینه «Forget password» را بزنید.

بازیابی رمز اینستاگرام

  • در این مرحله در کادر ایجاد شده، آدرس ایمیلی که قبلا برای ساخت اکانت از آن استفاده کرده‌اید را وارد کنید. همان‌طور که قبلا بیان شد، باید در زمان ثبت نام از ایمیل اصلی و پرکاربرد خود استفاده کنید تا در این قسمت دچار مشکل نشوید. بر روی گزینه «Find account» کلیک کنید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

  • در ادامه اینستاگرام برای ایمیل شما یک کد تأیید ارسال خواهد کرد که باید آن را در قسمت موردنظر وارد کنید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

با انجام مراحل بالا، می‌توانید به سادگی وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

ورود به اینستاگرام قبلی خودم با فیسبوک

اینستاگرام و فیسبوک به یک خانواده تعلق دارند. در حقیقت فیسبوک، اینستاگرام را خریداری کرده و در حال حاضر اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک محسوب می‌شود؛ به همین دلیل اکانت‌های این دو شبکه اجتماعی با یکدیگر ارتباط دارند. اگر در فیسبوک قبلا حساب کاربری ساخته‌اید، می‌توانید با استفاده از آن وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. بدین منظور باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • وارد محیط نرم‌افزار اینستاگرام شده و گزینه «Forget password» را انتخاب نمایید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

  •  بر روی گزینه «Log in with Facebook»  کلیک نمایید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

  • در قسمت بعدی، نام کاربری و رمز عبور اکانت فیسبوک خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر قبلا با فیسبوک خود وارد اینستاگرام شده باشید، کادر نام کاربری و رمز عبور برای شما به نمایش درنخواهد آمد و مستقیما وارد حساب کاربری خود خواهید شد.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

بازگشت به اکانت قبلی اینستاگرام با شماره تلفن

اگر برایتان این سوال پیش آمده که آیا برای نصب اینستاگرام قبلی خودم می‌توانم از شماره تلفن همراه استفاده کنم یا نه، باید بگوییم پاسخ مثبت است.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده از شماره تلفن، جهت بازیابی اکانت اینستاگرام، باید حتما شماره تلفن را در قسمت تنظیمات اینستاگرام خود وارد کرده باشید و یا ساخت اکانت را با شماره تلفن انجام داده باشید. به منظور بازیابی اکانت اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن باید مراحل زیر را طی کنید.

  • در محیط نرم‌افزار، گزینه «Forget password» را کلیک کنید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

  • در قسمت بعد، شماره تلفن خود را در کادر وارد کنید و روی گزینه «Find account» کلیک نمایید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

  • مطابق تصویر زیر، تیک گزینه «Get code or link via SMS» را بزنید و بر روی گزینه «Continue» کلیک کنید.

نصب اینستاگرام قبلی خودم

  • یک کد تأیید برای شما ارسال خواهد شد که در صورت فعال بودن تأیید دو مرحله‌ای، باید آن را وارد کنید.

بدین ترتیب وارد اکانت خود در اینستاگرام خواهید شد.

نصب اینستاگرام قبلی خودم با نام کاربری

روش‌های قبلی ذکر شده برای نصب مجدد اینستاگرام همگی در شرایطی بودند که نام کاربری و رمز عبور فراموش شده باشند.

در صورت وجود نام کاربری و رمز عبور، ورود مجدد به اکانت اینستاگرام بعد از خارج شدن از آن به دلایل مختلف مثل تعویض گوشی، کار بسیار ساده‌ای است.

بدین منظور مطابق تصویر زیر باید نام کاربری و رمز عبور خود را به ترتیب در قسمت‌های «Username» و «Password» وارد کنید تا به اکانت خود دسترسی پیدا نمایید. نصب اینستاگرام قبلی خودم

ورود به اینستاگرام قبلی خودم از طریق گوگل

برای نصب اینستاگرام می‌توانید از گوگل استفاده کنید و از طریق مرورگر گوگل کروم، وارد وب‌سایت اینستاگرام شوید. مطابق تصویر زیر اگر نام کاربری و پسوورد خود را دارید، با وارد کردن آن‌ها می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.نصب اینستاگرام قبلی خودم

اگر رمز عبور را فراموش کرده‌اید، روی گزینه «Forget password» کلیک کنید و با استفاده از ایمیل و شماره تلفن مطابق مراحلی که در روش‌های قبل گفته شد. اکانت خود را بازیابی کنید. نصب اینستاگرام قبلی خودم

روش‌های پیدا کردن نام کاربری

گاهی اوقات بعد از شرایطی مثل تعویض گوشی ممکن است برایتان این سوال ایجاد شود که اگر در نصب اینستاگرام خودم نام کاربری را فراموش کرده باشم چه کاری باید انجام دهم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فراموش کردن نام کاربری یکی از مشکلات رایج برای کاربران اینستاگرام است که معمولا برای کسانی که بیشتر از یک اکانت دارند رخ می‌دهد. روش‌های مختلفی برای پیدا کردن نام کاربری وجود دارد که در ادامه به بیان دو مورد از آسان‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیدا کردن نام کاربری از اکسپلور

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای فهمیدن نام کاربری، استفاده از قسمت اکسپلور اینستاگرام است. این روش عموما زمانی که چند اکانت دارید و نام یکی از آن‌ها را فراموش کرده‌اید، کاربرد دارد.

بدین منظور در قسمت اکسپلور نام حدودی و یا بخشی از اسم پیج‌ فراموش شده را در کادر «Search» بنویسید. به احتمال زیاد در بخش نتایج، صفحه کاربری خود را پیدا خواهید کرد.پیدا کردن نام کاربری از اکسپلور

پیدا کردن نام پیج از طریق فالوورها

افرادی که شما را فالوو کرده‌اند، حساب کاربری شما را در لیست فالووینگ‌های صفحه خود دارند. بنابراین می‌توانید از اکانت یکی از دوستان خود استفاده کرده و وارد صفحه پروفایل یکی از فالوورهای خود شوید. در بخش Following صفحه موردنظر بعد از کمی جستجو، می‌توانید حساب کاربری خود را مشاهده کنید.

اگر چند اکانت دارید، معمولا یک اکانت به عنوان حساب کاربری اصلی شناخته می‌شوند و سایر اکانت‌ها، حساب‌های فرعی برای کاربری‌های تجاری و غیره هستند. معمولا کسانی که چند اکانت دارند، در هر اکانت، اکانت‌های دیگر را نیز فالو می‌کنند؛ بنابراین به راحتی می‌توانند به نام کاربری اکانت‌های خود دسترسی داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر درباره چگونگی لاگین شدن در حساب اینستاگرام، مقاله «ورود به اینستاگرام» را مطالعه نمایید.

روش نصب مجدد اینستاگرام قبلی خودم بدون رمز عبور

فراموشی رمز عبور یکی از چالش‌ها و مشکلاتی است که بسیاری از کاربران در اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند.

بسیاری از کاربران در زمان استفاده از اکانت اینستاگرام، به ندرت از آن خارج می‌شوند و یا اصطلاحا لوگ آوت (Log out) می‌کنند؛ بنابراین زمانی که به دلایل مختلف مثل تعویض گوشی، باید مجدد وارد اکانت خود شوند، با مشکل فراموشی رمز عبور روبه‌رو هستند.

در چنین شرایطی می‌توان مطابق روش‌های ذکر شده در قسمت‌های قبل، با استفاده از فیسبوک، شماره تلفن و یا ایمیل، اکانت را بازیابی کرد.

روش نصب اینستاگرام نسخه قدیمی

نصب نسخه‌های قدیمی اینستاگرام در حال حاضر خیلی رایج نیست اما برخی افراد به دلایل مختلف تمایل دارند تا از نسخه قدیمی اینستاگرام استفاده کنند.

نصب و ورود به نسخه قدیمی اینستاگرام دقیقا مشابه با نسخه جدید است و مشابه آن باید از نام کاربری و رمز عبور استفاده شود. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توان از ایمیل و یا شماره موبایل بازیابی کرد.

بسیاری از افراد از اینستاگرام برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کنند. این کسب و کار می‌تواند به صورت فروشگاه اینترنتی، عکاسی، تولید محتوای ویدیوئی، صوتی و دیگر موارد باشد. بنابراین، با توجه به اهمیت بالای اینستاگرام در درآمدزایی، افراد بسیاری اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می‌کنند.

چگونه اینستاگرام قبلی را در گوشی جدید نصب کنیم؟

اگر یک گوشی جدید خریداری کرده‌اید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا نصب پیج اینستا خودم در آن امکان‌پذیر است یا نه؟ خرید گوشی جدید هیچ ارتباطی با حذف و یا از بین رفتن اکانت اینستاگرام ندارد.

در حقیقت شما زمانی که یک اکانت اینستاگرام می‌سازید، می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلفی مثل موبایل، تبلت و یا لپ‌تاپ خود وارد اینستاگرام شوید. بنابراین به سادگی می‌توانید اینستاگرام قبلی خود را در گوشی جدید نصب کنید.

بدین منظور باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا اینستاگرام را از یک منبع معتبر دانلود کرده و آن را اصطلاحا نصب یا «Install» کنید.

دانلود از گوگل پلی

دانلود برنامه Photo Vault

  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا بتوانید وارد اکانت شوید. اگر رمز عبور را فراموش کرده‌اید می‌توانید از قسمت «Forget password» کمک بگیرید و از شماره تلفن یا ایمیلی که ثبت نام را با آن انجام داده‌اید، استفاده کنید.

روش بازیابی پیج قبلی اینستاگرام بدون رمز

اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید و می‌خواهید پیج قبلی اینستاگرام خود را بازیابی کنید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا روش‌های مشخصی برای انجام این کار وجود دارد.

یکی از روش‌ها استفاده از ایمیلی است که در زمان ساخت اکانت از آن استفاده کرده‌اید. با بهره‌گیری از این ایمیل می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید و رمز جدید برای آن تعیین نمایید.

روش دیگر، ورود به اکانت با استفاده از سایت فیسبوک است، زیرا فیسبوک و اینستاگرام با یکدیگر مرتبط هستند.

به غیر از دو روش مذکور، از شماره تلفن همراه نیز می‌توان برای بازیابی رمز استفاده نمود؛ البته به شرطی که شماره همراه در زمان ساخت اکانت و یا در تنظیمات اینستاگرام وجود داشته باشند.

سوالات متداول

دلیل ارسال نشدن پیام در اینستاگرام چیست؟

عواملی همچون ضعف اینترنت، سرعت پایین گوشی و هنگ کردن نرم‌افزار می‌تواند دلایل ارسال نشدن پیام در اینستاگرام باشد. بنابراین توصیه می‌شود که نرم‌افزار را یا دوباره نصب کنید و یا حجم فایل‌های گوشی خود را کاهش دهید تا هنگ نکند.

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که شما اینستاگرام را حذف و سپس نصب می‌کنید و اینستاگرام از شما ایمیل، نام کاربری و شماره تلفن نمی‌خواهد و مستقیم به صورت فارسی نمایش داده می‌شود و در صورت تغییر زبان به انگلیسی، ارور می‌دهد. در این حالت چه باید کرد؟

برای اینکه اینستاگرام به زبان انگلیسی نمایش داده شود، باید زبان گوشی خود را به انگلیسی تغییر دهید و سپس وارد اکانت خود شوید. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که اینستاگرام خود را حذف کنید، زبان گوشی را به انگلیسی تغییر دهید و سپس مجدد اینستاگرام را نصب کرده و وارد اکانت خود شوید.

آیا اینستاگرام بعد از مدتی عدم فعالیت، اکانت را محدود می‌کند؟

بله، اینستاگرام در سالیان اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای تشخیص اکانت‌های فیک و واقعی در نظر گرفته است. یکی از این قوانین به فعالیت حساب کاربری ارتباط دارد. کاربر باید در اکانت‌ خود فعالیت داشته باشد و پست‌های مختلفی را لایک کند و یا کامنت بگذارد و یا حتی دایرکت ارسال کند. بنابراین اگر مدتی فعالیت نداشته باشید ممکن است، اکانتتان محدود شود. البته این محدودیت مربوط به فالو کردن است و می‌توانید به لیست فالووینگ و فالوور دسترسی داشته باشید.

چرا اینستاگرام من پیام ارسال نمی‌کند؟

اگر اینستاگرام شما پیام ارسال نمی‌کند، ممکن است مشکل اتصال به اینترنت یا محدودیت‌هایی در اکانت شما وجود داشته باشد. ابتدا از اتصال اینترنت خود حصول اطمینان نمایید. سپس از اپلیکیشن اینستاگرام خارج شده و دوباره وارد شوید. در صورتی که مشکل پابرطرف بماند، با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.

هنگام نصب اینستاگرام قبلی خودم، یک پیام ارور دریافت می‌کنم که می‌گوید: «اکانت قبلی شما پیدا نمی‌شود؛ ما سعی می‌کنیم مشکل را حل کنیم»، چگونه این مشکل حل می‌شود؟

این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات فنی در اکانت شما باشد. برای حل این مشکل، به صفحه ورود اینستاگرام بروید و روی Forgot Password یا رمز عبور را فراموش کرده‌اید، کلیک کنید. سپس دستورالعمل‌های بازیابی رمز عبور را دنبال کنید. در صورتی که مشکل بازیابی رمز عبور پابرجا بماند، به پشتیبانی اینستاگرام پیام بدهید تا به شما کمک کنند.

3.8 | (33)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

39 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
39
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//