با 10 آنتی ویروس برتر اندروید در سال 2024 آشنا شوید

امروزه به‌ندرت فردی را مشاهده می‌کنید که از گوشی هوشمند استفاده نکند. این نکته باعث شده است حفظ اطلاعات شخصی، جزو مهم‌ترین دغدغه افراد شود. به همین دلیل برای محافظت از اطلاعات خود بهتر است از یک آنتی ویروس قوی برای اندروید استفاده کنید.

نرم افزارهای مخربی وجود دارند که در دراز مدت باعث آسیب رساندن به دستگاه شما می‌شود. همچنین برخی از این بدافزارها به حریم شخصی افراد نفوذ می‌کنند و اطلاعات شخصی آنها را به سرقت می‌برند که در بعضی اوقات جبران آن غیرممکن است.

در نتیجه برای محافظت از گوشی خود بهتر است از آنتی ویروس اندروید معتبر استفاده کنید. ما در ادامه این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به معرفی بهترین آنتی ویروس‌های 2024 رایگان پرداخته‌ایم، پس با ما همراه باشید.

آنتی ویروس قوی برای اندروید

بیشتر آنتی ویروس‌هایی که در گوگل پلی وجود دارند، می‌توانند گوشی شما را در برابر ویروس‌ها و بدافزارها محافظت کند. برخی از آنها تمرکز خود را بر حفظ اطلاعات شخصی و حریم شخصی فرد و برخی دیگر تنها بر روی بررسی نرم افزارهای نصبی گذاشته‌اند. در نتیجه بهتر است آنتی ویروسی نصب کنید که دارای این دو ویژگی باشد.

آنتی ویروس‌ها دارای ویژگی‌های زیادی هستند که می‌توان از به پشتیبان گیری از مخاطبین و سایر داده‌ها نام برد. همچنین تبلت و گوشی را از طریق GPS به راحتی ردیابی می‌کند و از طریق دوربین گوشی، از دزد عکس می‌گیرد.

حتی می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند Wear OS مکان دقیق گوشی خود را تعیین کنید. معروف‌ترین آنتی ویروس‌هایی که می‌توان در اینجا نام برد شامل: Avast، Bitdefender، Kaspersky، Lookout، McAfee، Norton و حتی خود گوگل است. برنامه‌های اندرویدی آن‌ها را بر اساس راه‌اندازی، رابط، قابلیت استفاده، ویژگی‌های اضافی رتبه بندی می‌شود.

برای بررسی و سنجش حفاظت امنیتی این نرم افزارها از داده‌های AV-Test، یک آزمایشگاه مستقل کمک گرفتیم که اکثر برنامه‌های امنیتی را بر اساس توانایی آنها در شناسایی بدافزارها و سایر تهدیدها رتبه‌بندی می‌کند.

همچنین برای اندازه‌گیری تأثیر این برنامه‌ها بر عملکرد کلی اندروید از برنامه Geekbench 4 استفاده کرده‌ایم تا بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

آنتی ویروس Bitdefender Mobile Security

برنامه امنیتی اندروید Bitdefender دارای محافظت تقریبا بی‌عیب در مقابل بدافزار، تأثیر بسیار کم عملکرد، ادغام ساعت Android Wear، کلاینت VPN و مسدود کننده وب سایت مخرب است که با اکثر مرورگرهای اندروید کار می‌کند که به عنوان آنتی ویروس قوی برای اندروید شناخته شده است.

برنامه امنیتی bitdefender

ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از اندروید 5.0
  • قفل برنامه
  • ضد سرقت
  • محافظت از بدافزارها
  • نسخه پریمیوم مقرون به صرفه

همچنین دارای ابزارهای قوی برای محافظت از حریم خصوصی، از جمله قفل برنامه، اسکنر Wi-Fi، ویژگی‌های ضد سرقت و اعلان‌های نقض اطلاعات است. یکی از ویژگی‌های که جدیاً به آن اضافه شده شامل هشدار کلاهبرداری، اعلام پیوندهای مخرب در پیام‌های متنی SMS، برنامه‌های پیام رسان و نمایش اعلان‌های صفحه نمایش است.

برای دانلود و نصب آنتی ویروس قدرتمند Bitdefender Mobile Security روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

اگر می‌خواهید از تمام امکانات Bitdefender Mobile Security به طور کامل استفاده کنید باید نسخه پولی آن را تهیه کنید؛ ولی برای راحتی کاربران این نرم افزار یک دوره آزمایشی 14 روزه را به صورت رایگان ارائه می‌دهد که می‌توانید به طور کامل آن را بررسی کنید.  اما اگر می‌خواهید از نسخه رایگان آن استفاده کنید؛ باید بدانید تنها قابلیت اسکن بدافزار را دارد.

برای استفاده از سرویس گیرنده VPN داخلی، می‌توانید ایمیل خود را در این نرم افزار ثبت کنید و از 200 مگابایت داده رایگان استفاده کنید. اگر به داده‌های بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید با پرداخت ماهیانه 7 دلار از این امکان استفاده کنید.

در صورتی که به تمام امکانات این نرم افزار احتیاج داشتید؛ بهتر است با صرف هزینه‌ای به اندازه 15 دلار در سال آن را تهیه کنید و یا نسخه رایگان آن را از لینک زیر دریافت کنید.

برنامه ضد ویروس Norton Mobile Security

Norton Mobile Security را کاربران با نام مستعار Norton 360 نیز می‌شناسند. این برنامه دارای بهترین محافظت در برابر بدافزارها نسبت به دیگر آنتی ویروس‌ها است. یکی از ایرادهایی که به این نرم افزار وارد است؛ متأسفانه، دیگر عملکردهای ضد سرقت، پشتیبان گیری از مخاطبین و مسدود کردن لینک‌های مخرب Link Guard را ندارد.

برنامه امنیتی نورتون

ویژگی‌ها

  • حداقل پشتیبانی از اندروید: 8.0
  • قفل برنامه
  • ضد سرقت
  • تشخیص بدافزار بدون نقص
  • App Advisor
  • طراحی بصری

Norton یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و در صورت رضایت از امکانات آن، اشتراک یکساله آن را با هزینه 15 دلار تهیه کنید. از این آنتی ویروس می‌توانید برای 5 دستگاه شامل، اندروید، ویندوز، مک یا iOS استفاده کنید.

برای دانلود و نصب آنتی ویروس Norton کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه دارای سرویس VPN نامحدود و نظارت ” dark web” برای حفاظت از اطلاعات شخصی شما است. یکی دیگر از ویژگی‌های نوترون، این است که برنامه‌های دستگاه را از نظر مصرف زیاد داده و رفتار غیرعادی بررسی می‌کند.

همچنین برنامه‌های موجود در فروشگاه Google Play را از نظر خطرات امنیتی و حریم خصوصی، قبل از نصب برنامه بررسی می‌کند.

آنتی ویروس Avast Mobile Security

Avast Mobile Security & Antivirus یک آنتی ویروس قوی برای اندروید با امکانات کامل است که دارای امکانات زیادی از جمله، حفظ حریم خصوصی، بهینه سازی سیستم و تنظیم لیست سیاه است.

معرفی برنامه امنیتی avast

این برنامه دارای حفاظت از بدافزارها است، ولی هنوز به طور کامل ارائه نشده است. همچنین برخی از عملکردهای ضد سرقت Avast و ویژگی مسدود کردن تماس برای ما کار نمی‌کند.

برای دانلود آنتی ویروس Avast کافیست روی لینک ریر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

برای اینکه بتوانید از تمام امکانات برنامه آنتی ویروس موبایل استفاده کنید، می‌توانید از نسخه اصلی آن با پرداخت 2 دلار در ماه استفاده کنید. با این کار می‌توانید از ویژگی‌های ضد سرقت اضافی، قفل برنامه و پشتیبانی فنی برخوردار شوید.

ویژگی‌ها

  • حداقل پشتیبانی از اندروید: 6.0
  • قفل برنامه
  • ضد سرقت
  • نسخه پریمیوم ارزان
  • دارای بسیاری از ویژگی‌ها به صورت رایگان

برنامه ضد ویروس Kaspersky Mobile

Kaspersky Mobile به عنوان یک آنتی ویروس قوی برای اندروید شناخته شده است که محافظت تقریبا کاملی از بدافزار و مسدود کردن تماس‌های مزاحم را ارائه می‌دهد.

kaspersky آنتی ویروس اندرویدی

ویژگی‌ها

  • حداقل پشتیبانی از اندروید: 5.0
  • قفل برنامه
  • ضد سرقت
  • محافظت قوی از بدافزار
  • مسدود کردن تماس‌ها
  • بدون تبلیغات در نسخه رایگان

در نسخه رایگان این برنامه، برخلاف آنتی ویروس‌های دیگر هیچ تبلیغی وجود ندارد و برای ارتقا به نسخه پولی آن، هیچ مشکلی وجود ندارد. نسخه رایگان آن دارای فیلتر تماس، پشتیبانی از Android Wear و مجموعه‌ای قوی از عملکردهای ضد سرقت است؛ ولی باید برای هر برنامه جدید به صورت دستی اقدام کنید.

برای دانلود آنتی ویروس قدرتمند Kaspersky کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

کاربرانی که از نسخه پولی آن استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانند از امکانات، اسکن خودکار برنامه‌های جدید، قفل برنامه و مسدود کردن وب سایت‌های فیشینگ استفاده کنند.

Kaspersky یک ویروس کش قوی اندروید است که دارای شبکه Wi-Fi و ابزارهای حفظ حریم خصوصی است که شاید سایر برنامه‌های آنتی ویروس اندروید به طور کامل آن را ارائه نمی‌دهند.

اگر فقط به دنبال محافظت گوشی خود در مقابل بدافزارها هستید، ما به شما نسخه پولی این نرم افزار را پیشنهاد می‌کنیم که دارای هزینه پایین با بالاترین کیفیت است. Kaspersky رقیب سرسخت آنتی ویروس قوی برای اندروید Bitdefender است.

معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
بخوانید

آنتی ویروس Lookout Security & Antivirus

Lookout Mobile Security که اکنون به عنوان Lookout Security و Antivirus یا Lookout Personal شناخته می‌شود، یک آنتی ویروس قوی برای اندروید است که به مدت طولانی در صدر بهترین‌ها قرار داشت. سهولت استفاده، رابط کاربری تمیز و عدم وجود تبلیغات از عوامل محبوبیت این برنامه در میان کاربران است. همچنین از طریق این آنتی ویروس می‌توانید گوشی گم شده خود را پیدا کنید.

آنتی ویروس مشهور lookout

مسدود کردن وب سایت‌های مخرب و اسکن شبکه Wi-Fi جزو ویژگی‌های رایگان این برنامه است که می‌توانید، با پرداخت هزینه 30 دلار در سال از یک VPN نامحدود و یک سرویس اعلان استفاده کنید.

برای دانلود برنامه ویروس‌یاب Lookout Mobile Security روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

همچنین در کنار این امکانات، دارای یک سرویس حفاظتی از اطلاعات شخصی و هویتی افراد است که دارای مزایای مشابه LifeLock و IdentityForce است.

ویژگی‌ها

  • حداقل پشتیبانی از اندروید: 5.0
  • قفل برنامه
  • ضد سرقت
  • گزینه قوی برای محافظت از هویت
  • رابط کاربری خوب

برنامه ویروس‌یاب McAfee Mobile Security

McAfee مانند Avast ویژگی‌های مفیدی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد که تمام آنها در نسخه رایگان آن وجود دارد. تنها ایرادی که بر این برنامه وارد است وجود تبلیغات در حین اجرای آنتی ویروس است. همچنین محافظت آن در برابر بدافزارها خوب است نه فوق العاده. با این حال از آن به عنوان آنتی ویروس قوی برای اندروید یاد می کنند.

McAfee آنتی ویروس اندرویدی

آنتی ویروس McAfee در تابستان 2021 بسیاری از کاربردی‌ترین عملکردهای خود از جمله App Lock، Guest Mode، Anti-Theft، Memory Booster و Storage Cleaner را حذف کرد. هنوز هم مشخص نیست که چرا همچنین کاری را انجام داده‌اند.

برای دانلود و نصب برنامه آنتی ویروس McAfee کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

در نسخه رایگان این برنامه، می‌توانید از امکان ردیابی میزان مصرف داده هر برنامه و یک اسکنر امنیتی Wi-Fi استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • حداقل پشتیبانی از اندروید: 7.0
  • قفل برنامه
  • ضد سرقت
  • دارای ویژگی‌های رایگان
  • دارای VPN
  • حفاظت در برابر بدافزار

اگر می‌خواهید از ویژگی‌های؛ نمایشگر URL، پشتیبانی فنی 24 ساعته، دسترسی نامحدود VPN و بدون تبلیغات و امکانات بیشتر دیگر استفاده کنید، می‌توانید از نسخه پولی آن استفاده کنید که نسبت به آنتی ویروس‌های Bitdefender و Kaspersky که ویژگی‌های یکسانی که دارند، کمی گران‌تر است.

برنامه ضد ویروس Google Play Protect

Google Play Protect در هر دستگاه اندرویدی که Google Play در آن را اجرا می‌شود تعبیه شده است که به خوبی کار می‌کند. یکی از ایرادات این برنامه که باعث شده است کاربران در کنار آن از آنتی ویروس دیگری استفاده کنند، ناتوان بودن آن در مقابل شناسایی بدافزارها است.

آنتی ویروس گوگل پلی پروتکت

ویژگی‌ها

  • حداقل پشتیبانی اندروید: 4.4
  • قفل برنامه
  • سازگار با اندروید
  • دارای ابزارهای ضد سرقت خوب

برای دانلود این آنتی ویروس قوی، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

یکی از بهترین ویژگی Google Play Protect، این است که گوگل می تواند از آن برای غیرفعال کردن برنامه‌های خطرناک از راه دور استفاده کند. این ویژگی ربطی به استفاده از دیگر آنتی ویروس‌ها ندارد، در نتیجه بهتر است این امکان را تا حد لامکان غیرفعال نکنید.

آنتی ویروس Trend Micro Mobile Security

Trend Micro Mobile Security تمام برنامه‌های جدید را قبل از دانلود و نصب، از نظر بدافزار بودن بررسی می‌کند. این عمل باعث می‌شود تا به برنامه‌های قدیمی آسیبی نرسد و آنها را در مقابل بدافزارها محافظت می‌کند. همچنین دارای کنترل والدین است که به مراقبت کودکان در برابر عوامل مخرب کمک می‌کند.

ویژگی‌ها

  • حداکثر دستگاه های تحت پوشش: 1
  • حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی
  • کنترل‌های والدین
  • پولی یا رایگان
  • حفاظت از خرید و بانکداری
  • از نظر دفاع در برابر بدافزار در رتبه اول قرار دارد

برای دانلود و نصب آنتی ویروس قدرتمند Trend Micro کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

در این برنامه، یک اسکنر حریم خصوصی داخلی برای فیس بوک وجود دارد که اگر تغییری بر روی تنظیمات نمایه و اطلاعات شخصی شما احساس کند؛ آن را نشان می‌دهد.

به طورکلی دارای ویژگی‌های زیادی همچون؛ محافظت از وب، ضد سرقت، بررسی کننده Wi-Fi برای اطمینان از ایمن بودن شبکه‌های بی سیمی که به آن متصل می‌شوید، به علاوه ابزارهای تنظیم سیستم، مجموعه‌ای از کنترل‌های والدین و Pay Guard که باعث ایجاد امنیت برای تراکنش‌های بانکی شما می‌شود.

برنامه ضد ویروس Sophos Intercept X

برنامه آنتی ویروس Sophos Intercept X for Mobile کاملا رایگان است و برخلاف بسیاری از برنامه‌های رایگان دیگر، حاوی هیچگونه تبلیغی نیست و یک آنتی ویروس قوی برای اندروید است. همچنین گزارشاتی که توسط AV-Test در سال 2019 در خصوص حفاظت در برابر بدافزارها گرفته شده است، به امتیاز بالایی دست پیدا کرد.

ویژگی‌های آنتی ویروس Sophos Intercept X

این آنتی ویروس تمام برنامه‌های نصبی را از نظر بدافزارها و محتواهای مضر اسکن می‌کند و اگر به مشکلی رسید به شما اطلاع می‌دهد. یکی از ویژگی‌های که این برنامه را نسبت به دیگر آنتی ویروس‌ها در صدر قرارداده است؛ امکان برنامه ریزی فایل‌ها و پوشه‌های اسکن شده است، یعنی می‌توانید مشخص کنید کدام فایل یا پوشه را اسکن کند.

برای دانلود آنتی ویروس رایگان Sophos روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

ویژگی‌ها

  • حداکثر دستگاه های تحت پوشش: نامحدود
  • اسکنر کد QR
  • احراز هویت
  • ضد سرقت
  • بدون تبلیغات
  • ویژگی‌های اضافی هوشمند
یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب آن، اسکنر کد QR است. همانطور که از نام آن پیداست، هنگام اسکن یک کد QR هر URL که برای شما تهدید محسوب می‌شود را بررسی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید یا خیر.

همچنین دارای احراز هویت برای کاربران است که توسط آن می‌توانید از Google Authenticator استفاده کنید و تمام حساب‌های خود را به آن متصل و مدیریت کنید.

آنتی ویروس AhnLab V3 Mobile Security

شاید این آنتی ویروس همانند هم رده‌های خود معروف نباشد؛ ولی طبق AV-Test دارای نرخ شناسایی بالایی در بررسی بدافزارها را دارد و به عنوان آنتی ویروس قوی برای اندروید شناخته شده است. با بررسی‌هایی که بر روی این برنامه صورت گرفته است، در برابر 100% از تهدیدات گوشی افراد محافظت کرده است.

AhnLab V3 Mobile Security

ویژگی‌ها

  • حداکثر دستگاه های تحت پوشش: نامحدود
  • مشاور حریم خصوصی
  • تقویت کننده عملکرد
  • رایگان
  • بر روی سخت افزار با مشخصات پایین نیز به خوبی کار می‌کند
  • در حفظ حریم شخصی قوی است
  • نرخ بالای تشخیص بدافزار

یکی دیگر از نقاط قوت این برنامه، این است که حتی در دستگاه های اندرویدی قدیمی به خوبی نیز اجرا می‌شود و به طور کلی از نظر استفاده از منابع سیستم بی نیاز است. علاوه بر این، دارای یک تقویت کننده داخلی برای افزایش سرعت عملکرد تلفن همراه شما را دارد.

برای دانلود آنتی ویروس قدرتمند AhnLab V3 روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

سایر ویژگی‌های مفید این برنامه عبارت‌اند از: محافظت از اطلاعات شخصی، پاک کردن سابقه مرور، بررسی برنامه‌های نصبی شما از نظر بدافزار بودن است. همچنین می‌توانید توسط آن یک گالری مخفی برای عکس‌های خود تهیه کنید تا از آنها در برابر برنامه‌های اطلاعاتی و مخرب محافظت کنید.

سخن آخر

به طور کلی اگر برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود ارزش قائل هستید، بهتر است در گوشی همراه خود یکی از آنتی ویروس‌های معرفی شده را نصب کنید. با این کار به راحتی می‌توانید از اطلاعات و برنامه‌های خود در مقابل عوامل مخرب بیرونی محافظت کنید.

هر کدام از این آنتی ویروس‌های معرفی شده در مقایسه با هم رده‌های خود از ویژگی‌ها منحصر به فردی برخوردار است که توانسته‌اند تا به امروز نیاز کاربران خود را پاسخگو باشند. تمام این برنامه‌های معرفی شده جزو آنتی ویروس قوی برای اندروید هستند که با اطمینان کافی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

1 | (1)
منبع
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//