سیستم عامل کایوس KaiOS چیست و چرا سومین سیستم عامل موبایل است؟

شرکت‌هایی مانند گوگل برای فروش تلفن‌های همراه و رشد خدمات آنلاین در سراسر جهان، مجبور می‌شوند راه‌های جدیدی را کشف کنند. یکی از این موارد دستیابی به مناطقی است که گوشی‌های هوشمند موبایل هنوز هم تقریباً غیرقابل دسترس هستند. سیستم‌عامل جدید تلفن همراه به نام KaiOS جهت حل این معضل ارائه شده است.

سیستم‌عامل کایوس KaiOS چیست؟

از آنجا که KaiOS  یک پلتفرم مبتنی بر وب است، برای اجرا به قدرت زیادی نیاز ندارد و حداقل 256 مگابایت حافظه لازم دارد.

KaiOS می‌تواند برنامه‌های مدرن مانند واتساپ را برای افرادی که هرگز صاحب تلفن هوشمند نبودند به ارمغان بیاورد. بنابراین، رابط کاربری آن برای اصطلاحا dumbphones با کلیدهای فیزیکی و صفحه‌های غیرلمسی طراحی شده است. برای اطمینان از اینکه شرکت‌های داده محور از این امر می‌توانند سود ببرند، KaiOS تمام گزینه‌های اتصال از جمله G/LTE, NFC 4 را برای پرداخت، سازگاری دو سیم کارت و وای فای ارائه می‌دهد.

چرا سیستم‌عامل KaiOS متفاوت است؟

دلیل افزایش محبوبیت KaiOS در بین شرکت‌های فناوری فروشگاه اینترنتی، HTML5 آن است. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی برنامه‌های وب قدرتمند را برای KaiOS بسازند. این تلفن‌های ویژه با نرم‌افزار اختصاصی مبتنی بر جاوا عرضه می‌شوند و از این رو، منابع بیشتری را برای ایجاد برنامه‌های اختصاصی تقاضا می‌کنند.

علاوه براین، KaiOS یک محیط باز دارد. به همین ترتیب، در چندین مارک مانند نوکیا، Reliance ، Alcatel و موارد دیگر در سراسر جهان در دسترس است. بنابراین شرکت‌ها می‌توانند به‌سادگی یک اپلیکیشن موبایل بسازند و آن را برای توزیع گسترده در کشورهای نوظهور در فروشگاه برنامه کایوس بارگذاری کنند.

چه تفاوتی بین KaiOS و اندروید وجود دارد؟

Kaios در برنامه‌های وب کاملاً از بین رفته است، در حالی که اندروید بیشتر از یک سیستم‌عامل است و برای کارهای اساسی به اینترنت احتیاج ندارد. Kais os در نظر گرفته شده است تا سیستم‌های با کیفیت را با هزینه بسیار کم ارائه دهد. اندروید یک سیستم‌عامل اصلی است.

چه-تفاوتی-بین-KaiOS-و-اندروید-وجود-دارد

KaiOS از کدام برنامه پشتیبانی می‌کند؟

فروشگاه برنامه KaiOS میزبان ده‌ها عنوان است. البته این برنامه‌ها همان عملکردی را که در تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود، ارائه نمی‌دهند. فقط اصول اولیه پوشش داده شده است. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید از برنامه‌های فیسبوک یا توئیتر مستقیماً استفاده کنید.

فروشگاه برنامه KaiOS میزبان ده‌ها عنوان است که با برخی از آنها آشنا هستید. البته این برنامه‌ها همان عملکردی را که در تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود، ارائه نمی‌دهند. فقط اصول اولیه پوشش شده است.

  • فیس بوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • گوگل مپ
  • Google Assistant
  • جستجوی گوگل
  • واتساپ (وابسته به OEM)
  • کانال هواشناسی
  • چند بازی Gameloft مانند Danger Dash و Real Football Runner

تعداد انگشت‌شماری از برنامه‌های عمومی دیگر است که توسط خود KaiOS توسعه یافته است. برنامه‌ای برای بررسی آب و هوا با نام KaiWeather ، QR Reader برای کد اسکن و موارد دیگر.

گوگل و فیسبوک از نخستین کسانی بودند که خدمات خود را به KaiOS منتقل کردند. شرکت‌های فناوری بزرگ، در درجه اول درآمد خود را از تبلیغات کسب می‌کنند. این شرکت‌ها به این امید که بتوانند پایگاه کاربر خود را گسترش دهند، به سمت تلفن‌های خاص روی آورده‌اند. آن‌ها می‌خواهند اولین مقصد آنلاین برای بیشتر کاربرانی باشند که برای اولین بار از اینترنت استفاده می‌کنند.

هر دو شرکت گوگل و فیس‌بوک، در طول سال‌ها، ویژگی‌های جدید و زبان کشورهای در حال ظهور را برای اولین بار پشتیبانی کرده‌اند. به عنوان مثال، Google Assistant اکنون می‌تواند با پرکاربردترین زبان هندی صحبت کند. تلفن‌هایی مانند JioPhone 2 همچنین دارای دکمه‌های سخت‌افزاری ویژه‌ای برای فراخوانی Assistant هستند. به علاوه،  KaiOS ادغام‌های عمیقی را اضافه کرده است.

KaiOS-از-کدام-برنامه-پشتیبانی-می‌کند؟

KaiOS برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب KaiOS بخش ورود مکان‌هایی است که تلفن‌های هوشمند هنوز به جریان اصلی اضافه نشده‌اند. KaiOS همچنین برای مشتریانی که میزان سواد پایین دارند و امکان استفاده از صفحه لمسی را دشوار می‌دانند، در نظر گرفته شده است. از این گذشته، تلفن‌های KaiOS گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند اعتیاد خود به تلفن‌های هوشمند را از بین ببرند. شما باید تمام برنامه‌های ضروری خود را مانند Google Maps داشته باشید اما صفحه نمایش کوچک صرف وقت زیاد بر روی این تلفن‌ها را محدود می‌کند.

مورد دیگر استفاده برای چنین تلفن‌هایی، بچه‌ها هستند. شما می‌توانید بدون داشتن نگرانی در مورد اینکه آنها دائماً به تلفن‌های خود خیره می‌شوند یک تلفن دارای ویژگی KaiOS خریداری کنید. سازگاری با اکثر سرویس‌های پیشرو آنلاین، به این معنی است که آن‌ها می‌توانند با شما و دوستانشان در ارتباط باشند.

سالمندان نیز KaiOS را جذاب می‌دانند. به سادگی می‌توانند برای برنامه‌هایی مانند واتساپ به اینترنت متصل شوند.

بهترین تلفن‌های KaiOS برای خرید

اگر علاقه‌مند به خرید یک تلفن KaiOS هستید، در اینجا لیست بهترین تلفن‌های KaiOS آورده شده است:

  • Alcatel Go Flip 2
  • JioPhone 2
  • HMD Global Nokia 8110
  • Cat B35 (Europe)

علت قطع شدن صدای لپ تاپ و راه های رفع مشکل

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//