بهترین مدل‌های فلش مموری مخصوص آیفون

اگر به دنبال صرفه جویی در فضای حافظه آیفون خود هستید، می‌خواهید فیلم یا موسیقی جدیدی به دستگاه خود اضافه کنید یا به فکر انتقال فایل‌های بزرگ افتاده‌اید، داشتن یک فلش مموری که با iPhone سازگاری داشته باشد، بهترین راه حل است. اما مشکل این‌جاست که نمی‌توانید هر فلش مموری دل‌خواه را به دستگاه‌های آیفون وصل کنید!

فلش مموری مخصوص آیفون به شکلی طراحی شده است که یک طرف آن پورت USB و در طرف دیگر، پورت Lightning (پورت مخصوص دستگاه‌های آیفون) قرار دارد. متأسفانه، یک روش واحد برای مدیریت فلش مموری در iOS وجود ندارد. هر مارک فلش درایو برنامه اختصاصی مخصوص خود را برای مدیریت فایل‌ها دارد.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به معرفی بهترین برندها و مدل‌های فلش مموری مخصوص آیفون خواهیم پرداخت. اگر شما هم به فکر صرفه جویی در فضای حافظه دستگاه iOS خود افتاده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

فلش مخصوص آیفون چیست؟

فلش مخصوص آیفون یک درایو کوچک است که برای دستگاه‌های iOS طراحی شده است. در حالی که درایو فلش معمولی فقط یک کانکتور USB دارد، درایو فلش آیفون به یک کانکتور USB و یک کانکتور Lightning مجهز شده است که باعث می‌شود ارتباط آن با آیفون، آسان شود.

فلش مخصوص آیفون چیست

درایو فلش آیفون نه تنها ظاهری متفاوت دارد بلکه از نظر فناوری نیز با سیستم iOS سازگار است. با یک فلش معمولی، حتی اگر موفق به اتصال آن به آیفون با یک آداپتور lightning به USB شوید، درایو توسط آیفون شناسایی نمی‌شود؛ چون با آیفون سازگار نیست.

نکته: درایو فلش آیفون تنها از طریق برنامه خود، قادر به برقراری ارتباط با آیفون و مدیریت فایل‌های آیفون است.

نکاتی درباره بهترین فلش درایو آیفون

اگر یکی از کاربران تلفن‌های همراه iOS باشید، دیر یا زود به خرید یک فلش مموری مخصوص آیفون نیاز پیدا خواهید کرد. در این صورت و قبل از هر اقدامی و انتخاب یک مدل خاص از این فلش‌ها، باید به نکات و موارد زیر دقت داشته باشید.

 گواهینامه آیفون

صدور گواهینامه ساخته شده برای آیفون بسیار مهم است. بنابراین باید قبل از خرید، باید این گواهینامه را روی بسته‌بندی آن ببینید. در غیر این صورت، هنگام وارد کردن فلش درایو در دستگاه iOS، پیام”This cable or accessory is not supported” را دریافت می‌کنید.

نکته: حتی اگر هشداری دریافت نکنید، فلش درایو به درستی کار نخواهد کرد و ممکن است مشکلاتی از قبیل تشخیص ناقص محتوا یا آسیب دیدن آیفون اتفاق بیفتد.

کانکتور Lightning

دستگاه‌های اپل دارای درگاه Lightning هستند که باعث می‌شود یک اتصال Lightning  برای درایو فلش آیفون اجباری شود. در حالی که آداپتورهای Lightning to USB وجود دارد که فقط با دستگاه‌هایی مانند دوربین‌ها و کنترلرهای MIDI کار می‌کنند.

کانکتور Lightning

برنامه‌های خاص سازنده

درایو فلش آیفون، معمولا برای ارائه خدمات مدیریت فضای ذخیره، به یک برنامه همراه نیاز دارد. بنابراین قبل از خرید فلش درایو آیفون، به برنامه‌های همراه آن نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید تمام ویژگی‌های مورد نیاز، مانند تهیه نسخه پشتیبان از پرونده‌های مهم، انتقال عکس، فیلم را در اختیار قرار می‌دهد.

بهترین فلش مموری مخصوص آیفون

اکنون که به اندازه کافی با فلش‌های مخصوص آیفون آشنا شدیم، نوبت به بررسی بهترین مدل‌ها و برندهای سازنده این محصولات بپردازیم. در زمان انتخاب و خرید هر یک از مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، به ظرفیت آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

نکته: یک فلش مموری 32 گیگابایت برای ذخیره 20 هزار عکس یا 21 فیلم (با حجم بالا) کافی است. این در حالیست که یک فلش 64 گیگابایت، قابلیت انتقال 39 هزار عکس یا 42 فیلم را دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فلش مموری مخصوص آیفون را به شما عزیزان معرفی کنیم:

SanDisk 32GB iXpand

فلش مموری SanDisk iXpand در طیف گسترده‌ای از ظرفیت‌ها از جمله 32، 64 و 128 گیگابایت در دسترس است. اتصال انعطاف‌پذیر این فلش باعث راحتی بیشتر کاربران آیفون می‌شود. برای استفاده از فلش مموری SanDisk باید برنامه “iXpand” را روی آیفون خود نصب کنید.

SanDisk 32GB iXpand

برای دانلود و نصب برنامه iXpand روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

بعد از نصب برنامه و اتصال فلش مموری SanDisk به آیفون، می‌توانید بلافاصله عکس‌ها و فیلم‌های موجود در حافظه دستگاه را به این درایو انتقال دهید. علاوه بر این، SanDisk iXpand این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که عکس‌های گرفته شده با دوربین موبایل را به صورت مستقیم روی این فضا، ذخیره کنید.

این درایو دارای یک کانکتور Lightning است که به یک حلقه انعطاف‌پذیر متصل شده و با اکثر قاب‌های آیفون سازگاری دارد. SanDisk با USB 3.0 سازگاری کامل دارد و متناسب با نیازهای کاربران، از ظرفیت‌های متنوعی هم برخوردار است.

iDiskk Apple

این درایو USB همه کاره، دارای 4 کانکتور پین مختلف است و به شما کمک می‌کند اطلاعات و داده‌های موجود در آیفون خود را به کامپیوتر‌ها و لپ تاپ‌های قدیمی و جدید، منتقل کنید. این کانکتورها شامل دو عدد پین USB type-C به همراه یک عدد USB 3.0 و یک کانکتور lightning هستند.

iDiskk Apple

iDiskk در ظرفیت‌های مختلف (از 32 تا 512 گیگابایت) طراحی و روانه بازار می‌شود. علاوه بر این، پشتیبانی از انواع مختلف فایل فرمت‌ها، سبب شده تا این فلش مموری به عنوان یک درایو USB عالی در میان کاربران آیفون مطرح شود.

نکته: برای استفاده از این فلش مموری، ممکن است نیاز به برداشتن قاب گوشی خود داشته باشید.

Sunany 128GB Flash Drive

این فلش مموری مخصوص آیفون یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه برای انتقال فایل محسوب می‌شود. Sunany از یک کانکتور USB 3.0، یک کانکتور micro USB و یک پین Lightning برخوردار است. به این درگاه‌ها، باید یک آداپتور Type-C را هم اضافه کنیم.

Sunany 128GB Flash Drive

هنگامی که این فلش به آیفون شما وصل است، می‌توانید مستقیما فایل‌ها را روی آن ذخیره کنید؛ در نتیجه دیگر نیازی به انتقال فایل‌ها نیز ندارید.

Babggu

این فلش مموری از وزن بسیار کمی برخوردار است و با طراحی منحصر به فرد، می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای کاربران آیفون باشد. یک نوار لغزنده، کانکتورها را به داخل و خارج از بدنه فلش، منتقل می‌‎کند. این موضوع سبب می‌شود با یک درایو حافظه جمع و جور طرف باشیم. یک پین USB-C برای ارتباط Babggu با رایانه‌های جدیدتر، روی بدنه این فلش مخصوص آیفون دیده می‌شود.

فلش مخصوص آیفون Babggu

این فلش مموری در ظرفیت‌های مختلف طراحی و روانه بازار شده است. اگر از کاربران معمولی آیفون هستید و به دنبال یک درایو USB برای انتقال عکس و فیلم می‌گیردید، می‌توانید از Babggu با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده کنید.

کلام پایانی

یک فلش مموری با ظرفیت مناسب می‌تواند در حافظه تلفن همراه شما صرفه جویی کند؛ زیرا به راحتی می‌توانید فایل‌های بزرگ خود (فیلم، عکس، موسیقی و …) را به آن منتقل کنید. به همین دلیل، در این مقاله به معرفی بهترین فلش مموری مخصوص آیفون پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

بهترین فلش مموری مخصوص آیفون کدام است؟

در میان مدل‌ها و برندهای مختلفی که اقدام به طراحی و تولید فلش مخصوص آیفون می‌کنند، فلش مموری SanDisk iXpand در ظرفیت‌های گوناگون، می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

فلش آیفون چگونه کار می‌کند؟

این فلش به صورتی طراحی شده که یک سر آن دارای پین USB و سر دیگرش، دارای کانکتور Lightning (برای اتصال به گوشی‌های آیفون) است. قبل از استفاده از این فلش مموری‌ها، باید برنامه مخصوص هر کدام را نصب کنید.

3.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//