آموزش لینکدین برای افراد مبتدی و حرفه‌ای

لینکدین یک سرویس‌دهندهٔ آنلاین آمریکایی تبار است که بر محوریت کسب و کار و استخدام بنا شده است. این برنامه از طریق دو رابط بسیار مشهور خود یعنی وبسایت و برنامه‌های موبایلی، اقدام به خدمات‌دهی به کاربرانش کرده است.

این برنامه در سال ۲۰۰۳ میلادی پایه گذاری شد که از همان ابتدا، اساسا برای شبکه‌سازی حرفه‌ای و توسعه شغل‌یابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اپلیکیشن فوق‌العاده به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی رزومه خود را در آن بارگذاری کرده و یا حتی آگهی‌های استخدامی خود را در آن قرار دهید.

از دسامبر ۲۰۱۶ به بعد مدیریت این مجموعه به مایکروسافت عرضه شد. همچنین جالب است بدانید بر اساس آمار منتشرهٔ سال ۲۰۲۱ میلادی، لینکدین توانسته به بیشتر از ۷۷۴ میلیون کاربر ثبت‌نام شده از بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان دست پیدا کند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را به صورت کامل با لینکدین و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف آن آشنا کنیم. اگر قصد دارید با یک شبکه اجتماعی قدرتمند آشنا شوید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

لینکدین چیست؟

لینکدین بزرگترین شبکه جهانی حرفه‌ای روی اینترنت است. اما چه کاربردی دارد؟ این برنامه می‌تواند برای پیدا کردن شغل یا سمت کارآموزی مناسب شما با آسان‌ترین سازوکارها استفاده شود و ارتباطات حرفه‌ای شغلی شما را توسعه دهد، همچنین این امکان وجود دارد تا مهارت‌هایی که برای موفقیت در شغلتان نیاز دارید را در این برنامه فرا بگیرید.

لینکدین انتخاب اول بازاریابان B2B است

یک پروفایل بی‌عیب و نقص در لینکدین می‌تواند از طریق اشتراک تجارب، مهارت‌ها و تحصیلات دانشگاهی‌تان شما را به طیف وسیعی از فرصت‌های ناب شغلی متصل کند.

اما محیط لینکدین به آن سخت و رسمی بودن حیطهٔ کاری‌اش نیست؛ شما می‌توانید رویداد‌های آفلاین خود را با این برنامه مدیریت کنید و یا عضو گروه‌های مختلف شوید، مقالات مختلف بنویسید و تصاویر و ویدئوهای خود را در این شبکهٔ اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذراید تا از این طریق بتوانید سرگرمی‌های بیشتری برای خود بسازید.

همانطور که در پاراگراف‌های پیشین هم اشاره کردیم، برای استفاده از لینکدین می‌توانید نسخه آن را برای دسکتاپ، موبایل یا دیگر پلتفرم‌هایتان دانلود کنید.

لینکدین چیست؟

شرکت لینکدین در دسامبر سال ۲۰۰۲ میلادی توسط رید هافمن و اعضای تیم تاسیس پی‌پال و socialnet.com، تاسیس شد. بعدها در اواخر ۲۰۰۳، شخصی به نام Sequoia Capital مسئولیت راهبری سری A سرمایه‌گذاری در شرکت را به عهده گرفت.

در ۲۰۰۴ این برنامه به یک میلیون کاربر دست یافت و سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ این رقم را به ۱۰ میلیون نزدیک کرد. نسخه‌های موبایلی این شرکت نیز در فوریه ۲۰۰۸ درست زمانی که احساس نیاز به آنها به‌وجود آمد، ساخته شدند.

عهده‌دار مدیریت لینکدین هم‌اکنون آقای رایان روسلانسکی کارآفرین آمریکایی است و دفتر مرکزی ایشان نیز در کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت در حال حاضر یک مجموعهٔ تابعهٔ مایکروسافت است.

آمارها حاکی از آن است که لینکدین تا فوریه ۲۰۲۲ توانسته ۸۱۰ میلیون کاربر را جذب خود کند و با ۱۰ میلیارد دلار درآمد ناخالص رشدهایی را نسبت به سال گذشتهٔ خود تجربه کند. البته درآمد خالص لینکدین ۱۵۹ میلیون دلار تخمین زده شده که نسبت به سال گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده است.

لینکدین یک پلتفرم برای هرکسی است که به‌دنبال پیشرفت شغلی خود است. این برنامه می‌تواند شامل افرادی از تخصص‌های زمینه‌ای بسیار متفاوت باشد؛ برای مثال صاحبان کاروکسب‌های کوچک، دانشجویان و جویندگان کار از این دسته هستند. در‌واقع این برنامه کار شما را برای ملحق شدن به یک شبکهٔ حرفه‌ای از افراد و شرکت‌های مختلف همراه با گروه‌ها و صنایع پیش‌رو آسان می‌کند.

کاربرد لینکدین چیست؟

پیشتر به ماهیت لینکدین پرداختیم و نگاهی کوتاه نیز به تاریخچه آن داشتیم، اما چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟ چه کاربردهایی توسط لینکدین برای ما حاصل می‌شود؟

برندسازی شخصی

به گفتهٔ ساندرا لانگ، اولین و مهمترین استفاده لینکدین می‌تواند برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ باشد که مستلزم مدیریت مستمر پروفایل کاربر برای کسب موقعیت شغلی موردنظر در فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

همچنین به گفته بسیاری، لینکدین از یک پلتفرم کاریابی به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل شده که فرصت برندسازی شخصی را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

یکی از مربیان شغلی به نام پاملا گرین پرسونال برندینگ را «احساساتی که می‌خواهید مردم در زمان علاقه به شما تجربه کنند» تعریف می‌کند که مشخصا پروفایل لینکدین یکی از جوانب این کار است.

لینکدین به متخصصان اجازه می‌دهد تا برند شخصی خود را در معرض نمایش همگان در شبکه اینترنت قرار دهند. این برنامه با کمک یک ابزار به نام Profile Strength Meter کاربران خود را با هدف دیده شدن در موتورهای جستجو تشویق به تکمیل کردن پروفایل‌هایشان می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های لینکدین قابلیت استفاده از ویدئو در پروفایل است که برای بسیاری می‌تواند مفید واقع شود. جالب است بدانید برخی از کاربران اقدام به استخدام یک عکاس حرفه‌ای برای عکاسی از خود می‌کنند تا بهترین حالت ممکن از پروفایل لینکدین را بسازند.

کاریابی

لینکدین به‌صورت گسترده‌ای توسط کارجویان و کارفرمایان استفاده می‌شود. طبق گفته‌های جک مایر سایت این شرکت به برترین پلتفرم دیجیتال حال حاضر برای شبکه‌سازی متخصصان تبدیل شده است.

کاریابی در لینکدین

در استرالیا نزدیک به ۱۲ میلیون متخصص وجود دارد که ۱۰ میلیون از آن‌ها از لینکدین استفاده می‌کنند. با توجه به سخنان آناستازیا سانتورنئوس، احتمال اینکه کارفرمای بعدی شما در این سایت حضور داشته باشد، بسیار زیاد است.

آمارهایی وجود دارند که نشان می‌دهند ۱۲۲ میلیون کاربر با کمک این برنامه به مصاحبه شغلی دعوت شده‌اند و ۳۵ میلیون نفر نیز توسط ارتباطات آنلاین لینکدین استخدام شده‌اند.

لینکدین همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا روی شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و دولت‌هایی که ممکن است دنبال استخدام باشند تحقیقات انجام دهند. نوشتن نام یک شرکت یا سازمان در جعبهٔ جستجو یک پاپ آپ نمایش می‌دهد که اطلاعات و داده‌هایی در مورد شرکت یا سازمان را در اختیار می‌گذارد.

این داده‌ها ممکن است شامل نسبت کارمندان زد به مرد، درصد بیشترین موقعیت‌ها/عناوین شغلی برگزار شده توسط شرکت، موقعیت مکانی شرکت و دفاتر دیگر به‌علاوهٔ لیستی از کارمندان پیشین و حاضر باشد.

در جولای ۲۰۱۱ لینکدین یک قابلیت جدید به‌نام «Apply with LinkedIn» به برنامه خود اضافه کرد که به کارجویان اجازه می‌داد مستقیما از طریق پروفایل و رزومه لینکدین خود، برای شغل موردنظر درخواست دهند.

شناسایی شرکت‌های برتر

LinkedIn Top Companies یک سری از فهرست‌های منتشر شده توسط لینکدین است که شرکت‌های برتر در کشورهای ایالات متحده، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، مکزیک و انگستان را بر اساس بیشترین شدت جذب کارجویان رده‌بندی می‌کند.

شناسایی شرکت های جدید در لینکدین

فهرستی که در ۲۰۱۹ منتشر شد نشان می‌دهد که «آلفابت» شرکت مادر گوگل بیشترین مطلوبیت را داشته است، فیسبوک و آمازون نیز به ترتیب دومین و سومین عناوین این فهرست را نصیب خود کردند.

فاکتورهای رده‌بندی این فهرست بر اساس بیش از یک میلیارد اقدام و رفتار کاربران این پلتفرم در سراسر جهان است. نقطه شروع این رده‌بندی سال ۲۰۱۶ بود که بعد از آن به‌صورت سالانه این فهرست را منتشر می‌کنند.

در فهرست سال ۲۰۲۱، آمازون عنوان برترین شرکت را گرفت و بعد از آن شرکت‌های آلفابت و Chase Co به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بانگ‌های برتر و دیگر رتبه‌بندی‌ها

لینکدین از سال ۲۰۱۵ رتبه‌بندی‌هایی را به‌صورت سالانه منتشر کرده که با عنوان «بانگ‌های برتر یا Top Voices» شناخته می‌شوند. در این رتبه‌بندی اعضایی که بیشترین سرگرمی و تعامل را با پست‌های خود ایجاد کرده‌اند فهرست می‌شوند.

رتبه‌بندی ۲۰۲۰، چهارده دسته‌بندی از صنعت را شامل می‌شود که از علوم داده تا ورزش متغییر هستند. این فهرست همچنین ۱۴ کشور را مورد بررسی قرار داده که از استرالیا شروع  و به ایتالیا خاتمه داده می‌شود.

لینکدین همچنین رتبه‌بندی دیگری دارد که بر اساس داده‌های موجود به‌صورت سالانه برترین استارتاپ‌ها را بر اساس فاکتورهایی از قبیل رشد استخدام، علاقه به کار کارجویان برای شرکت مذکور، انگیجمنت و میزان جذب استعدادهای برتر می‌سنجد.

در گزارش برترین استارتاپ‌های ۲۰۲۰، شرکت‌های Better.com، Doordash و Robinhood در سه جایگاه اول قرار دارند.

لینکدین برای تولیدکنندگان محتوا یک پلتفرم انتشار ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۵ یک ابزار آمار و تحلیل جامع به این پلتفرم افزوده شد که به نویسندگان و تولیدکنندگان اجازه می‌دهد ترافیک خود روی پست‌هایشان را بهتر مدیریت کنند.

چگونه لینکدین را نصب کنیم؟

نصب لینکدین کار سخت و پرچالشی نیست، اما اگر می‌خواهید از پروسهٔ نصب آگاه شوید ما آموزش آن را قدم به قدم برای شما تدارک دیده‌ایم.

در اولین قدم باید برنامه را دانلود کنید. لینکدین برای اندروید و iOS در دسترس است.

دانلود برای کاربران iOS

  • نسخهٔ موبایل لینکدین برای آیفون و آیپد در دسترس است.
  • برای دانلود باید حساب iTunes داشته باشید.

برای دانلود از App Store مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. iTunes App Store را روی دستگاه iOS خود اجرا کنید.
  2. در فیلد جستجو عبارت «LinkedIn» را وارد کرده و روی Search در کیبورد تپ کنید.
  3. روی آیکون Get نزدیک به برنامه کلیک کرده و «install» را انتخاب کنید.
  4. در نهایت برای تایید نصب، گذرواژه iTunes خود را وارد کنید.

یا با کلیک روی تصویر زیر مستقیما وارد صفحهٔ برنامه شوید:

دانلود از اپ استور

دانلود برای کاربران اندروید

برای دانلود لینکدین نسخهٔ اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. Play Store را روی دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید.
  2. در فیلد جستجو عبارت «LinkedIn» را وارد کرده و روی Search در کیبورد تپ کنید.
  3. در نهایت روی «Install» کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه نصب شود.

یا با کلیک روی تصویر زیر مستقیما وارد صفحهٔ برنامه شوید:

دانلود از گوگل پلی

نکته: پس از ورود و ساخت حساب در نسخه موبایلی لینکدین، تا زمانی که خودتان عمدا از حساب خارج (Sign out) نشوید جلسه‌تان محفوظ خواهد ماند و نیازی به لاگین مجدد نخواهد بود.
  1. بعد از نصب برنامه، صفحه‌ای مشابه صفحه زیر برایتان نمایان خواهد شد، روی دکمهٔ «Join Now» کلیک کنید، البته پیشفرض ما این است که شما تاکنون عضو لینکدین نشده‌اید، اگر اکانتی دارید از Sign In استفاده کنید.
    آموزش نصب لینکدین
  2. در صفحهٔ بعدی باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. نام و نام خانوادگی خود را به‌صورت کامل در فیلدهای مربوطه بنویسید.
    لینکدین
  3. حال باید شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنید. اگر از شماره تلفن استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که ابتدای شماره از علامت «+» به‌علاوه کد کشور استفاده کنید.
  4. پس از تکمیل فیلد جدیدی نمایان می‌شود که باید گذرواژهٔ موردنظر برای حساب لینکدینتان را در آن درج کنید.
    آموزش لینکدین
  5. بعد از پذیرفتن سیاست‌های برنامه و با ورود به صفحه بعد با یک مرحله «تصدیق» روبه‌رو می‌شوید. این برای اطمینان از «انسان» بودن شما است و روشی برای جلوگیری از ورود ربات‌ها به داخل برنامه.
    پذیرفتن سیاست‌های لینکدین
    روی «Verify» کلیک کرده و کار درخواست شدهٔ برنامه را انجام دهید.
  6. پس از تاییدتان، باید یک موقعیت مکانی برای خود برگزینید. معمولا شهر و کشور محل سکونت را انتخاب می‌کنند.
  7. در مرحله بعدی باید رزومه‌ای از خود ارائه دهید. با انتخاب عنوان شغلی، محل و سمت نیز برایتان ظاهر خواهند شد که باید اطلاعاتی در آن درج کنید. اگر دانشجو هستید و رزومه پرباری نیز ندارید می‌توانید از گزینهٔ «I’m a student» بهره ببرید. با تیک این گزینه، ملزم به درج اطلاعات تحصیلی خود اعم از مدرک، محل تحصیل و … خواهید شد.
    انتخاب عناوین شغلی
  8. در مراحل بعدی اگر بخواهید در لینکدین کار پیدا کنید باید عناوین شغل موردنظر خود را از فهرست انتخاب کنید. در بخش «Add location» موقعیت مکانی موردنظرتان را اضافه کنید.
    انتخاب عناوین شغلی موردنظر
    اگر می‌توانید به‌صورت دورکاری هم مشغول شوید تیک گزینه «I’m open to remote work» را فراموش نکنید.
  9. در مرحله انتهایی با انتخاب گزینه «Share with recruiters» پروفایل و رزومهٔ کاریتان برای کارفرمایان و استخدام‌کنندگان به نمایش در خواهد آمد.
    اجازه به کارفرمایان برای مشاهده رزومه

ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که لینکدین مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی نیست. کسی در این برنامه دنبال سرگرمی و گذران وقت نیست، در عوض جمعی از متخصصان گرد هم آمده‌اند تا با یکدیگر کار کنند و از تجارب همدیگر استفاده کنند.

ساخت پروفایل لینکدین

برای اینکه شخصیتی بلند مرتبه به نظر برسید، باید قواعدی را مدنظر داشته باشید. بخشی از این قواعد داشتن یک پروفایل حرفه‌ای است. با داشتن پروفایلی کامل می‌توانید شانس خود را در شبکه‌سازی بهتر بالا ببرید و در نتیجه موقعیت‌های شغلی بهتری برایتان رقم بخورند.

فرقی نمی‌کند از لینکدین برای کاروکسب کوچک منزلتان استفاده می‌کنید یا شرکتی بزرگ و مشهور دارید، نیروی کار حرفه‌ای هستید یا به دنبال کارآموزی، در هرحال باید یک پروفایل مناسب داشته باشید تا بتوانید در اولیم مرحله ارتباط، مخاطبان خود را جذب کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا استانداردهای لازم و عواملی که باعث می‌شوند پروفایلی متمایز و حرفه‌ای داشته باشید را بررسی کنیم.

افراد در لینکدین یا شما را از قبل می‌شناسند یا احتمالا شما را بر اساس جستجو در لینکدین پیدا می‌کنند. جالب است بدانید روزانه بیش از یک میلیارد جستجو در لینکدین صورت می‌پذیرد.

شاید بپرسید این آمار چه ربطی به پروفایل لینکدین دارد؟ باید گفت که شما پروفایل را می‌سازید تا توسط افراد مختلف دیده شود، پس تا به اینجا، قضیه کمی روشن شد. افراد یک سری از کلمات و واژه‌های کلیدی را جستجو می‌کنند، هدف شما این است تا پروفایل خود را طوری ویرایش کنید که از این دست کلمات را کم نداشته باشد.

ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین

این فرایند تقریبا چیزی مانند فرایند سئو است که افراد مختلف سایت‌های خود را برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بهینه می‌کنند، اما در این مورد شما باید پروفایل خود را برای موتورهای لینکدین بهینه کنید!

برای مثال کارفرمایی که به دنبال یک متخصص نرم افزار است تا برنامه اندرویدی خویش را به او بسپارد؛ احتمالا کلماتی مثل برنامه‌نویس، اندروید، نرم افزار و … را جستجو خواهد کرد. اگر شما از این کلمات به‌درستی در پروفایل خود استفاده کرده باشید احتمالا یکی از گزینه‌های قابل مشاهده برای مخاطبانتان خواهید بود و شانس خود را برای استخدام بالا خواهید برد.

مورد بسیار مهم بعدی استفاده حداقلی از توضیح‌های فراوان و با جزئیات است. رزومه و CV شما زمانی کاربرد خواهد داشت که کارفرما، شما را با دید یک کارمند احتمالی در آینده ببیند، پس باید به‌جای استفاده از جزئیات طویل، نکاتی را مطرح کنید که مزایای همکاری با شما را شرح دهند و دیگران را ترغیب به دعوت شما به مصاحبه یا مراحل بعدی کار کند.

به‌عنوان آخرین نکته، یادتان باشد که پروفایل خود را عمومی کنید. اگر این کار را نکنید همه افراد توانایی مشاهده پروفایل شما را نخواهند داشت و از بسیاری از فرصت‌های شغلی جا خواهید ماند. برای انجام این مورد باید در تنظیمات برنامه ویرایش‌های موردنظر را اعمال کنید.

عکس پروفایل

احتمالا شما هم شنیده‌اید که عکس‌ها با هزاران کلمه برابری می‌کنند! پس عجیب نیست اگر بگوییم که عکس پروفایل شما مهم‌ترین بخش از نمایه حرفه‌ای‌تان خواهد بود.

اگر عکس جذابی داشته باشید شانس کلیک شدن پروفایلتان توسط فرد جستجو کننده چندین برابر می‌شود و باعث می‌شود همین ابتدا قدم‌های محکمی برداشته باشید.

در ادامه ویژگی‌های یک عکس مناسب را برای شما بازگو می‌کنیم، سعی کنید آن‌ها را مدنظر قرار دهید:

  • عکس باکیفیت باشد: سعی کنید عکسی باکیفیت را انتخاب کنید؛ این می‌تواند هم از نظر کیفی باشد و هم به لحهظ استانداردهای متداولی که عکاسان پیشنهاد می‌کنند از آن‌ها پیروی کنیم.
  • بخش مناسب صورت و گردن خود را در عکس قرار دهید: لازم نیست یک عکس قدی از خود ارائه دهید! بر روی صورت و گردن خود متمرکز شوید و فقط آن را به نمایش بگذارید تا تأثیر مناسبی روی مخاطب داشته باشد.
  • از عکس‌های به‌روز بهره ببرید: چند سالتان است؟! آیا چهره الآن شما با 10 یا 15 سال پیش یکسان است؟ اگر اکسیر جوانی را پیدا نکرده باشید احتمالا پاسختان منفی است؛ پس سعی کنید از عکس‌های جدید خود استفاده کنید تا حس آشنایی اولیه خلق‌شده کارفرما با عکس پروفایلتان هنگام بازدید رودررو از بین نرود.
  • بک‌گراند را ساده و بی‌آلایش انتخاب کنید: مهم است که عکس بک‌گراند ساده باشد، همراه با اعضای خانواده و حیوانات خانگی گرفته نشود و در محیطی آرام و به‌دور از شلوغی باشد. در یک کلام به واژه «رسمی» نزدیک باشد.
  • سعی کنید فکر استفاده از جملات حکیمانه مراجع تقلیدتان را فراموش کنید و از فضایی که هرگونه شباهتی را با شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام دارد، بپرهیزید.
  • Eye Contact: کجا را نگاه می‌کنید؟! افق را فراموش کنید! به دوربین بنگرید و ارتباط چشمی را فراموش نکنید.
  • لطفا با لبخند وارد شوید!: به احتمال زیاد شما هم این عبارت را در ورودی ساختمان‌هایی دیده‌اید. بر کسی پوشیده نیست که لبخند تأثیر بسیاری روی ارتباط آسان‌تر با مخاطب می‌گذارد؛ پس سعی کنید لبخند همیشگی‌تان را فراموش نکنید.

تیتر

تیتر یا Headline در واقع بزرگ‌ترین متنی است که مخاطب شما می‌بیند. بسیاری از افراد صرفا نام خود را در آن درج می‌کنند؛ شما می‌توانید آن را با مهارت‌ها و تخصص‌هایتان ترکیب سازید. برای مثال: حمید، نویسنده و ویراستار یا دیاکو نویسنده پرفروش‌ترین کتب سال!

مطمئن شوید که اگر از این روش استفاده می‌کنید «کلیدواژه»های مربوط به شغل خود را در آن وارد کنید. در مورد ویرایش آن نیز ترسی نداشته باشید، در هر زمانی، امکان ویرایش این اطلاعات وجود دارد.

خلاصه

خلاصه یا Summary به شما اجازه می‌دهد توضیحی کوتاه از اهداف، مهارت‌ها و تخصص‌هایتان ارائه دهید. این قسمت را با چاشنی خلاقیت پر کنید؛ این کار باعث می‌شود تا خواننده مجذوب مهارت‌هایتان شود. سعی کنید موارد زیر را در نوشتن خلاصه رعایت کنید:

  • متن را از نظر اشتباهات املایی و گرامری بررسی کنید؛ مشاهده این اشتباهات ضربه بزرگی به پروفایلتان است.
  • همه جزئیات را ننویسید! سعی کنید جملاتتان را کوتاه و مختصر بنویسید.
  • تلاش کنید کلیدواژه‌های موردنظرتان را در متن وارد کنید.
  • مهارت‌ها و تخصص‌هایتان را در خطوط جداگانه بنویسید.
  • اگر نمی‌توانید متنی جذاب و دقیق بنویسید، کمک گرفتن از اشخاص دیگر مؤثر است.

راهنمای بخش‌های مختلف «خلاصه» در زیر آورده شده است:

تجارب یا Experiences: این قسمت را باید با تجارب و سوابق شغلی خود تکمیل کنید. زیاده‌روی نکنید و فقط شغل‌هایی را که در آنها تجربه دارید در این قسمت قید کنید، تاریخ‌های دقیق ورود و خروج از شغل را وارد کنید و اگر هم در حال حاضر مشغول به چند کار هستید قید کنید. شغل‌هایی که در ابتدا ظاهر می‌شوند تاریخ شروع دیرتری دارند.

تحصیلات یا Education: نمایه لینکدین شما یک رزومه آنلاین است، پس سوابق تحصیلی هم در آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. مهم نیست که مدرک تحصیلی شما با شغل یا مهارت فعلی‌تان مرتبط باشد یا خیر، در هر صورت آن را قید کنید چراکه می‌تواند ارتباط شما را همکلاسی‌های سابق یا فارغ‌التحصیلان این رشته زنده کند.

اطلاعات اضافی: رزومه‌های حرفه‌ای فقط شامل تجارب و تحصیلات افراد نمی‌شوند. شما می‌توانید در این قسمت علایق، ورزش‌ها و سرگرمی‌های خود را درج کنید. علاوه بر اینها می‌توانید اطلاعات شخصی و تماس خود را نیز با اطلاعات قبلی ترکیب کنید. حد اعتدال را در این قسمت رعایت کنید و از گزافه‌گویی و پرحرفی بپرهیزید.

نمایه خود را بهبود ببخشید

پس از اینکه اطلاعات اساسی و اصلی خود را تکمیل کردید روی گزینه «Improve your profile» ضربه بزنید و سایر ویژگی‌هایی که لینکدین برایتان تدارک دیده است را پر کنید.

نمایهٔ خود را بهبود دهید

این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پروژه‌های انجام شده
  • کتاب‌های منتشرشده
  • زبان‌هایی که به آنها مسلط هستید
  • تجربیات داوطلبانه
  • افتخارات و جوایز
  • گواهینامه‌ها و مدارک اخذشده
نکته: توجه داشته باشید که از شروع ارتباطات قبل از تکمیل پروفایلتان پرهیز کنید. اگر با پروفایل ناقص به شبکه‌سازی بپردازید ممکن است اصلا جوابی نگیرید یا حتی به اعتبار حساب خود لطمه بزنید.
توصیه: پیشنهاد می‌شود ارتباطات ابتدایی خود را با کسانی که از قبل می‌شناسید شروع کنید.

12 چیزی که از شما یک کاربر حرفه‌ای لینکدین می‎سازد

معمولی بودن چه مشکلی دارد؟ جواب واضح است؛ تا زمانی که حرفه‌ای وجود نداشته باشد معمولی بودن عالی است. اما مسئله زمانی مهم می‌شود که بعد از گذشت یک هفته می‌بینید که فعالان لینکدین همگی حرفه‌ای هستند و شما تا زمانی که حرکتی جدی انجام ندهید قدم‌های بزرگی را روبه‌جلو نخواهید داشت.

اگر موارد زیر را به‌صورت هفتگی کنترل کنید به شما کمک می‌کنند تا به دنیای حرفه‌ای‌ها نزدیک‌تر شوید:

  1. وضعیت خود را به‌روزرسانی کنید. چه چیزهایی را انجام دادید یا در حال انجام آن هستید یا برای انجام آن برنامه‌ریزی کرده‌اید؟
  2. جستجویی حرفه‌ای انجام دهید. با پیروی از منطق صفر یا یک شبکه‌سازی خود را توسعه و گسترش دهید.
  3. ارتباطات فعلی خود را بررسی کنید. چه کسانی مایل به صحبت با شما هستند؟
  4. اعلانات (Notifications) را بررسی کنید. ببینید افراد در حال انجام چه چیزی هستند.
  5. اخبار و پست‌های شرکت خود را دنبال کنید. لایک و اشتراک‌گذاری آنها شما را نزد کارفرما محبوب می‌کند.
  6. گروه‌های لینکدینی خود را بررسی کنید. شما می‌توانید تا حداکثر 50 گروه را عضو شوید – آنها را بررسی کرده و در زمان‌های مناسب به تعامل بپردازید.
  7. درخواست‌های شبکه‌سازی خود را بررسی کنید. ببینید در این مدت چه کسانی به ارتباط با شما تمایل نشان داده‌اند.
  8. به پیام‌های دریافتی پاسخ دهید. این هم مانند هر اینباکس دیگری نیاز به تمیز کردن دارد.
  9. قوانین خود را وضع کنید. با چه کسانی می‌خواهید در ارتباط باشید و چه کسانی نمی‌پذیرید؟ (برای مثال کسانی که عکس پروفایل ندارند یا خلاصه و جزئیات حسابشان را تکمیل نکرده‌اند یا از یک کشور نامربوط هستند و …)
  10. مطالبتان را با نظر گذاشتن به اشتراک بگذارید. خلاصه بلاگ‌ها، تصاویر و نقل‌قول‌ها چه خودتان مالک آن باشید یا دیگران.
  11. پروفایلتان را فراموش نکنید. خلاصه، هدلاین‌ها و حتی تصاویر پروفایلتان را زمانی که لازم است به‌روز کنید.
  12. صفحات مجازی شرکت‌ها و افرادی با نگرش‌های جدید را دنبال کنید. جهت گسترش بردتان در لینکدین.

این فهرست ادعای کامل بودن ندارد اما حداقل 90 درصد کارهایی را که می‌توانید برای مدیریت بهتر حسابتان در لینکدین انجام دهید را دارا است.

سخن پایانی

در این مقاله به مباحث مختلفی از آشنایی و چیستی لینکدین تا کاربرد و روش‌های مختلف پیشرفت در آن پرداختیم که با رعایت آنها خواهید توانست بیشترین استفاده مفید از لینکدین را داشته باشید.

اگر سؤالی در رابطه با این مقاله و ثبت‌نام و کار با لینکدین دارید آن را در قسمت دیدگاه برای ما بفرستید.

سوالات متداول

لینکدین چیست؟

لینکدین دروازهٔ ورودتان به شغل رویایی‌تان است؛ در واقع با کمک این برنامه می‌توانید فرصت‌های شغلی فراوانی را بیابید و به شبکه‌سازی با افراد متخصص حوزهٔ خود بپردازید.

لینکدین علاوه‌بر کاریابی چه کاربردهای دیگری دارد؟

پرسونال برندینگ، مشاهده شرکت‌های برتر جهانی و کشوری، موثرترین پست‌ها و … از دیگر کاربردهایی هستند که با استفاده از لینکدین حاصل می‌شوند.

آیا نسخهٔ iOS اپلیکیشن لینکدین موجود است؟

بله؛ شما می‌توانید نسخه موردنظر را بر روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید. همچنین نسخهٔ اندروید و وب این اپلیکیشن نیز در دسترس هستند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//