آموزش ماینکرافت به همراه نکاتی برای حرفه ای شدن

ماینکرافت (Minecraft) یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران است! همین جمله می‌تواند توضیج دهد که چرا بچه‌های ما تا این حد، این بازی جذاب را دوست دارند و از آن مهم‌تر، چرا آموزش ماینکرافت می‌تواند مهم و کلیدی باشد.

شاید در نگاه اول، ماینکرافت یک بازی ساده به نظر برسد؛ اما بد نیست بدانید که چیزهای زیادی درباره پرفروش‌ترین بازی جهان در سال 2020 وجود دارند که می‌تواند کاملا گیج کننده باشند! اما نگران نباشید؛ چون در پایان این مقاله، با صفر تا 100 Minecraft آشنا شده‌اید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش ماینکرافت و مهم‌ترین ترفندها و نکات آن بپردازیم. اگر می‌خواهید به یک کاربر حرفه‌ای Minecraft تبدیل شوید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

ماینکرافت چیست ؟

قبل از این‌که این بازی را نصب و اجرا نمایید، اجازه دهید کمی بیشتر به تاریخچه ماینکرافت بپردازیم. احتمالا شگفت زده می‌شوید اگر بدنید که این بازی جذاب از ابتدای سال 2014 تا اکنون، بیش از 100 میلیون بار نصب شده است!

بازی ماینکرافت چیست ؟

اما علی رغم این همه نسخه فروخته شده، همچنان برای بسیاری از مردم مشخص نیست که ماینکرافت چه جذابیتی دارد و چگونه توانسته است از بچه‌های پیش دبستانی تا بازنشسته‌ها را به خود جذب کند.

Minecraft زاییده فکر برنامه‌نویس و طراح سوئدی بازی‌های ویدیویی مارکوس ناتچ پرسون است. این بازی به شدت تحت تأثیر بازی‌های ویدیویی قبلی مانند Dungeon Keeper (یک بازی مدیریت منابع و سیاه‌چال در اواخر دهه 1990)، قلعه کوتوله (یک بازی جهان‌ساز باز تولید شده در سال 2006) و Infiniminer (یک بازی مستقل کوچک که پیش‌نمایش Minecraft بود) بود.

Minecraft متعلق به سه ژانر مجزا از بازی‌های ویدیویی است و نحوه درهم تنیدگی آن ژانرها با یک‌دیگر تجربه ای را ایجاد می‌کند که بازیکنان را به خود جذب می‌کند.

Minecraft یک بازی جهان باز است. در بازی‌های جهان باز، شما می‌توانید با محدودیت‌های بسیار کمی که بر شما تحمیل شده است، در هر کجا که می‌خواهید پرسه بزنید. در اکثر بازی‌های ویدیویی، شما فقط می‌توانید به جایی بروید که طراح بازی ویدیویی قصد رفتن به آن را داشته است (و جایی که آنها فضا را برای رفتن شما ایجاد کرده‌اند).

آشنایی با بازی ماینکرافت

Minecraft یک بازی ویدیویی است که در آن بازیکنان انواع مختلفی از بلوک‌ها را در جهان‌های سه بعدی ایجاد کرده و از هم جدا می‌کنند. دو حالت اصلی بازی، Survival و Creative هستند:

در Survival، بازیکنان باید وسایل ساختمانی و غذای خود را پیدا کنند. آنها همچنین با اوباش بلوک مانند یا موجودات متحرک تعامل دارند. (خزنده‌ها و زامبی‌ها از جمله موارد خطرناک هستند.)

در Creative به بازیکنان لوازم داده می شود و برای زنده ماندن مجبور نیستند غذا بخورند. آن‌ها همچنین می‌توانند بلافاصله انواع بلوک‌ها را بشکنند.

این بازی هم به صورت تکی و هم به شکل گروهی انجام می‌شود. در حال حاضر ماینکرافت هم روی سیستم عامل ویندوز و هم انواع تلفن‌های همراه هوشمند به خوبی اجرا می‌شود.

چگونه ماینکرافت بازی کنیم؟

برخلاف بازی‌های ویدیویی معمولی، Minecraft به شما اجازه می‌دهد کنترل بازی را در دست داشته باشید و حتی گزینه‌هایی دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد به‌عنوان ناظر عمل کنند و برنامه‌نویسی/مدینگ خود را مستقیما در بازی ایجاد کنند!

چگونه ماینکرافت بازی کنیم؟

این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این بازی ویدیویی است. خب تا این‌جا به صورت کلی با تعریف ماینکرافت آشنا شدیم. ولی احتمالا شما فقط ار روی کنجکاوی این‌جا نیستید و قصد دارید بعد از آموزش ماینکرافت بتوانید وارد دنیای جذاب آن شده و خودتان هم لذت این بازی را تجربه کنید.

شروع کار با ماینکرافت از آن‌ چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی را دانلود کرده و روی دستگاه خود نصب کنید. پس از اتمام نصب، به سادگی با اجرای لانچری که از صفحه اصلی Minecraft دانلود کرده اید، بازی را شروع کنید.

نکته: علاوه بر کامپیوتر و گوشی، می‌توانید مایکرافت را از طریق مرورگر اینترنت خود و به عنوان یک نسخه تحت وب هم اجرا کرده و بازی کنید.

قبل از هر کاری و با توجه به سیستم عامل دستگاه خود، روی یکی از لینک‌های زیر کلیک کنید و بازی ماینکرافت را دانلود و نصب نمایید:

دانلود نسخه دسکتاپ

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از این‌که برنامه را با موفقیت نصب کردید، می‌توانید شروع به بازی کردن نمایید. اما سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که آیا ماینکرافت رایگان است؟

آیا ماینکرافت رایگان است؟ 

متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه برای بازی کردن ماینکرافت، باید اشتراک پرمیوم این بازی را خریداری نمایید. به عبارتی دیگر، شما نمی‌توانید به صورت رایگان ماینکرافت را روی تلفن همراه یا رایانه خود بازی کنید!

البته یک روش رایگان برای بازی کردن در ماینکرافت وجود دارد: سازندگان این بازی به نشانه تشکر از کابران خود، نسخه کلاسیک و اولیه ماینکرافت که در سال 2009 به بازار عرضه شد را کاملا رایگان کرده‌اند. اما این نسخه فقط در مرورگر وب انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید این بازی را بدون پرداخت هزینه انجام دهید، باید مرورگر اینترنت خود را باز کرده و وارد وب سایت Minecraft کلاسیک شوید. البته در نظر داشته باشید که این نسخه بسیار قدیمی و محدود است و هیچکدام از قابلیت‌های نسخه‌های جدید این بازی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد!

چگونه اشتراک ماینکرافت را خریداری کنیم؟ 

خب همان‌طور که اشاره شد، برای بازی کردن ماینکرافت باید اشتراک پرمیوم این بازی را خریدرای نمایید. اما انجام این کار با توجه به محدودیت‌های مالی و همچنین تحریم‌هایی که بر علیه کشورمان اعمال شده‌اند، اصلا کار راحتی نیست!

خبر خوب این‌که بسیاری از وب سایت‌های واسط در ایران فعال هستند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و پرداخت ریالی، اشتراک کامل ماینکرافت را خریداری نمایید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید این وب سایت‌ها را پیدا کنید.

ساخت اکانت در ماینکرافت

خب اولین قدم برای شروع، ساخت یک حساب کاربری در ماینکرافت است. ساده‌ترین راه برای این کار، مراجعه به نسخه وب سایت Minecraft است:

  • در گوشه بالای سمت راست روی گزینه Log in کلیک کنید. روی log in کلیک کنید
  • در صفحه جدید، روی Sign up for free کلیک کنید. روی sign up کلیک کنید
  • برای ساخت اکانت کاربری در ماینکرافت، باید از حساب مایکروسافت خود استفاده کنید. برای ساخت این حساب، می‌توانید از تلفن همراه یا آدرس ایمیل استفاده کنید.
  • بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، روی گزینه Next کلیک کنید. شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
  • در این قسمت، یک رمز عبور برای حساب کاربری خود تعیین کنید. رمز عبور حساب کاربری خود را ایجاد کنید
  • در این مرحله، تاریخ تولد خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. تاریخ تولد خود را تعیین کنید
  • در این قسمت یک سوال ساده از شما پرسیده می‌شود تا ثابت شود که ربات نیستید!
  • در نهایت یک کد برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود که برای تایید حساب خود، باید آن را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

اکنون کاربری شما با موفقیت ساخته شده است. در ورود بعدی می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه و رمز عبور خود، اجرای بازی ماینکرافت را شروع کنید.

ماینکرافت چه بازی‌هایی دارد؟

زمانی که روی راه‌انداز یا همان لانچر ماینکرافت در دستگاه خود ضربه می‌زنید، وارد بخش News می‌شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام کاربری و رمز عبور خود را در گوشه پایین سمت راست وارد کرده و برای رفتن به صفحه اصلی، روی Log in کلیک کنید.

ماینکرافت چه بازی هایی دارد؟

پس از ورود به صفحه اصلی بازی ماینکرافت، می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • بازی تک نفره (SinglePlayer): در این قسمت می‌توانید یک بازی تک نفره را شروع کرده یا ادامه دهید. این قسمت،اصلی‌ترین و محبوب‌ترین بخش ماینکرافت را تشکیل می‌دهد.
  • بازی چند نفره (MultiPlayer): با کلیک روی این گزینه، می‌توانید به سایر کاربران بپیوندید و به صورت آنلاین با آن‌ها بازی کنید.
  • زبان‌ها (Languages): در این قسمت می‌توانید زبان محیط بازی را به دل‌خواه خود تغییر دهید.
  • گزینه‌ها (Options): در این بخش می‌توانید ویژگی‌های بازی مانند صدا، گرافیک، کنترل‌های ماوس، سطح دشواری و تنظیمات کلی را مدیریت کنید.
  • خروج (Quit Game): با کلیک روی این گزینه از محیط بازی خارج خواهید شد.

اولین بازی خود در ماینکرافت را شروع کنید

به احتمال زیاد برای بار اول ترجیح می‌دهید یک بازی تک نفره را شروع کنید و بعدها که با محیط و قوانین بازی بیشتر آشنا شدید، وارد بخش آنلاین و بازی‌های چند نفره هم بشوید. به این منظور همان‌طور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، روی SinglePlayer کلیک کنید.

  1. برای مشاهده لیست دنیاها، روی SinglePlayer کلیک کنید. اگر برای اولین بار این بازی را انجام می‌دهید، به احتمال زیاد این قسمت خالی خواهد بود.
  2. برای شروع یک بازی جدید، روی Create New World کلیک کنید.
  3. صفحه Create New World ظاهر می‌شود.
  4. در کادر متنی World Name هر نامی را که می‌خواهید تایپ کنید و روی دکمه Create New World در پایین صفحه کلیک کنید.

دینای جدید را در ماینکرافت بسازید

زمانی که ساختن دنیای خود را تمام کردید، بازی به طور خودکار با تولید جهان و قرار دادن آواتار (شخصیت) شما در آن شروع می‌شود.

انتخاب حالت بازی مناسب در ماینکرافت

در ادامه بررسی آموزش ماینکرافت به انتخاب حالت مناسب بازی می‌پردازیم. Minecraft چندین حالت مختلف بازی را ارائه می‌دهد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند یک تجربه متفاوت باز تجربه یک بازی جهان باز (Open World) را در اختیار شما قرار می‌دهند:

  • Survival (بقا): پس از این‌که به طور تصادفی در دنیایی جدید قرار گرفتید، باید با جمع‌آوری مواد، ساختن سرپناه، کسب تجربه و مبارزه با اوباش متخاصم، برای زنده ماندن تلاش کنید.
  • Creative (خلاق): در این حالت، بازیکنان تقریبا به تمام بلوک‌ها و آیتم‌ها دسترسی فوری دارند، آسیب‌ناپذیر و در برابر مرگ مصون هستند و توانایی پرواز را دارند. هدف از این حالت بازی ایجاد/طراحی دنیاهای منحصر به فرد است.
  • Adventure (تماشاگر): این حالت معمولا برای مشاهده جهان‌های ساخته شده توسط سایر بازیکنان استفاده می‌شود.
  • Hardcore (دشوار): این حالت به طور دائم روی سطح دشواری “سخت” تنظیم شده است و بازیکنان نمی‌توانند مجددا بازی کنند. هنگامی که بمیرید، نقشه حذف می‌شود (یا برای همیشه تماشاگر می‌شوید).

انتخاب یکی از حالت‌های بازی به میل و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. می‌توایند به دل‌خواه یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از بازی ماینکرافت لذت ببرید.

روز اول در ماینکرافت

زمانی که حالت Survival (محبوب‌ترین حالت بازی ماینکرافت) را انتخاب می‌کنید، روز اول شما در این بازی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و البته استرس‌زا باشد. شما بلافاصله به دنیایی پرتاب می‌شوید که باید خود را برای زنده ماندن در شب اول آماده کنید!

به طور معمول، اولین روز شما در Minecraft شامل مواردی مانند جمع آوری منابع، مشت زدن به چوب، کشتن حیوانات، ساختن یا یافتن سرپناه، جمع آوری غذا و غیره است.

اکنون که می‌دانید چگونه Minecraft بازی کنید، از ساختن و کاوش در جهان‌های مجازی بی حد و حصر در دسترس خود لذت ببرید!

کلام آخر

ماینکرافت یک بازی “جهان باز” است که در آن قرار نیست نتیجه مشخصی را دنبال کنید. هدف از انجام این بازی، تلاش برای ساختن دنیاهای جدید، مبارزه برای بقا، کشف خلاقیت‌های جدید و … است!

در این مقاله به آموزش ماینکرافت به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی جهان پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا ماینکرافت نسخه رایگان دارد؟

بله – نسخه کلاسیک این بازی که مربوط به اولین نسخه عرضه شده آن در سال 2009 استف کاملا رایگان بوده و می‌توانید بدون خرید اشتراک آن را در مرورگرهای اینترنت انجام دهید.

آیا می‌توان در ایران اشتراک ماینکرافت را خریداری کرد؟

بله – شما می‌توانید با مراجعه به برخی از وب سایت‌های واسط، با پرداخت ریالی اشتراک پرمیوم این بازی محبوب ویدیویی را خریداری نمایید.

محبوب‌ترین حالت بازی ماینکرافت کدام است؟

ماینکرافت چهار حالت بازی دارد که عبارتند از بقا، خلاق، تماشاگر و دشوار. در این میان حالت بقا از بقیه جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر است.

3.9 | (8)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//