بهترین جایگزین اینستاگرام کدام است؟ 6 برنامه شبیه اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پرکاربرد در جهان است. این برنامه محبوبیت فراوانی در بین مردم پیدا کرده است و روزانه تعداد زیادی از افراد، در این برنامه مشغول به فعالیت‌های مختلف هستند.

افراد بسیار زیادی علاقه‌مند به‌اشتراک‌گذاری عکس‌ها و روزمرگی‌های خود با دیگران هستند و اینستاگرام این امکان را به آنها می‌دهد. البته این روزها به علت فیلترشدن این برنامه، افراد زیادی به دنبال برنامه جایگزین اینستاگرام هستند.

همچنین اینستاگرام توجه عمده خود را روی Reelsها قرار داده است که این موضوع باعث شده افراد به دنبال برنامه‌ای با محتوا محوری عکس باشند. از سری برنامه‌ها جایگزین اینستاگرام می‌توان به تیک تاک و لایکی اشاره کرد.

در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم به شما بهترین برنامه‌های جایگزین اینستاگرام را معرفی کنیم پس اگر شما هم به دنبال جایگزین مناسبی برای این برنامه هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

برنامه اسنپ چت

اسنپ چت یا همان Snapchat یکی از برنامه‌های محبوب و پرطرف‌دار است که امکان ثبت وقایع روزمره را برای کاربران فراهم کرده است. از شباهت این برنامه با اینستاگرام، قابلیت بارگذاری استوری در قالب عکس و  فیلم است.

برنامه اسنپ چت یک جایگزین اینستاگرام

استوری‌های شما پس از 24 ساعت به طور خودکار حذف می‌شوند، هرچند شما می‌توانید هر زمان که اراده کردید استوری‌های خود را حذف کنید.

مهم‌ترین قابلیت اسنپ چت ارسال کردن عکس به‌ صورت موقت است. در واقع شما می‌توانید عکس‌های خود را برای دوستانتان ارسال کرده و پس از یک الی چند ثانیه حذف شوند. هرچند با گذشت زمان ویژگی‌های جذاب و پرکاربردتری به اسنپ چت افزوده شده؛ اما این قابلیت محبوب و اصلی خود را همچنان حفظ کرده است.

برای دانلود و نصب این برنامه در گوشی‌های آیفون و اندروید، روی لینک مناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

ممکن است برای شما سوال شود که چگونه از این قابلیت استفاده کنید؟ روش آن بسیار آسان است، تنها کافی است وارد اپلیکیشن اسنپ چت شوید و عکس موردنظر را بگیرید. سپس زمان مدنظر را انتخاب و برای دوستتان ارسال کنید.

زمانی که شما عکس موردنظر را ارسال کنید، فرد دریافت‌کننده یک Notification دریافت می‌کند که شما برای او یک اسنپ ارسال کرده‌اید. زمانی که آن را باز می‌کند عکس شما را می‌بیند و بعد از گذشت چند ثانیه عکس به طور کامل محو می‌شود.

البته اگر فرد مقابل بخواهد زرنگی کند و از عکس شما اسکرین‌شات بگیرد، اسنپ چت به شما پیام می‌دهد و شما را از این موضوع مطلع می‌کند.

البته شما می‌توانید قبل از ارسال عکس، تغییرات زیادی از جمله نوشتن متن، قراردادن استیکر یا استفاده از فیلترها را روی آن اعمال کنید. در آخر شما باید تایم عکس را تعیین کرده و برای فرد موردنظر ارسال کنید.

ویژگی های اسنپ چت

ممکن است عکس یا فیلمی که تهیه کرده‌اید برای شما جذابیت زیادی داشته باشد و بخواهید برای مدتی آن را نگه دارید. قسمت Memories در اسنپ چت دقیقا برای همین منظور طراحی شده است.

ویژگی‌های اسنپ چت

در این قسمت شما می‌توانید عکس یا فیلم‌های ضبط شده در اسنپ چت را در این قسمت نگهداری کنید و برای زمانی طولانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین مورد مهم این است که عکس و فیلم‌هایی که در این قسمت می‌گذارید فقط برای شما نمایش داده می‌شوند و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به آن‌ها را ببیند.

این برنامه فیلترهای بسیار جذابی دارد که شما می‌توانید با آنها عکس و فیلم‌های زیبایی از خود و یا محیط اطرافتان بگیرید. در اسنپ چت امکان چت شخصی و یا گروهی نیز وجود دارد که بر محبوبیت این برنامه افزوده است.

شما در اسنپ چت می‌توانید استیکرهای شخصی خود را بسازید و از آن‌ها در چت‌ها و عکس‌های خود استفاده کنید.

البته علاوه بر این مزایا، معایبی از جمله مخاطبان نسبتا محدود، ارائه ندادن اطلاعات در زمینه تجزیه‌ و تحلیل، محدودیت در دسترس‌ بودن داستان‌ها و بی‌فایده‌بودن اکثریت محتواهای اشتراک‌گذاری شده دارد.

به‌ هر حال این برنامه به علت داشتن ویژگی‌های مشابه یکی از برنامه‌های مناسب به‌ عنوان جایگزین اینستاگرام است.

پینترست یک برنامه جایگزین اینستاگرام

پینترست یا Pinterest یکی دیگر از برنامه‌های دوست‌ داشتنی و محبوب در سراسر دنیا است. فعالیت اصلی این برنامه در واقع اشتراک‌گذاری عکس‌ها و تصاویر است که هر فرد می‌تواند عکس‌های مورد علاقه خود را در این برنامه با مردم جهان به اشتراک بگذارد. پینترست می‌تواند تا حدودی جایگزین اینستاگرام باشد.

پینترست یک برنامه برای جانشین شدن با اینستاگرام

این برنامه امکانات فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما در کشور ایران هنوز به طور کامل شناخته نشده است و دلیل آن می‌تواند محبوبیت بیش از حد اینستاگرام باشد. یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه امکان پین کردن عکس‌ها و همچنین دانلود فیلم از پینترست است و شما می‌توانید عکس‌های مورد علاقه خود در هر قسمت از وب را پین کنید.

برای دانلود این برنامه در گوشی‌های آیفون و اندروید، روی یکی از لینک‌های زیر (بسته به سیستم عامل تلفن همراه)، ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی 

پینترست یک جستجوگر قوی به‌ خصوص برای عکس‌ها است که شما با جستجوی کلمه موردنظر، می‌توانید به سرچ عکس در پینترست بپردازید. برای مثال اگر به دنبال تصاویر پس‌زمینه زیبا و باکیفیت عالی هستید، کافی است در پینترست سرچ کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

یکی دیگر از مزایا این برنامه، ساختن آلبوم‌های فراوان و بدون محدودیت است که هر فرد می‌تواند، عکس‌های مورد علاقه خود را به تعداد بی‌نهایت در این آلبوم‌ها ذخیره کند. همچنین قابلیت چت کردن در این برنامه از ویژگی‌های خوب پینترست است.

این پلتفرم محلی مناسب برای ایده گرفتن، پیدا کردن آموزش‌های پرکاربرد و آشنایی با انواع مختلف سبک‌ زندگی است. کاربران پینترست می‌توانند در این برنامه مفیدترین ایده‌ها و محتواها را در هر زمینه‌ای پیدا کرده و با پین کردن، آنها را به طور دائم در دسترس خود داشته باشند.

آیا پینترست می‌تواند جایگزین اینستاگرام بشود؟

این برنامه نمی‌تواند به طور کامل جایگزین اینستاگرام شود؛ اما به دلیل ویژگی‌های مشابه، محبوبیت دارد. البته اخیرا قابلیت استوری گذاشتن در پینترست هم به ویژگی‌های اصلی این برنامه اضافه شده است.

این برنامه برای کسب‌وکار نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ اما داشتن خلاقیت و مهارت برای ایجاد محتوا بصری اهمیت زیادی دارد. یکی دیگر از معایب پینترست، سخت‌گیری در آپلود ویدئو ها است. این برنامه در بارگذاری ویدئو ها محدودیت دارد و به همه کاربران اجازه این کار را نمی‌دهد.

برنامه تیک تاک

برنامه تیک تاک (TikTok) یک رقیب جدی برای اینستاگرام و فیس‌بوک محسوب می‌شود و یکی از پر دانلود ترین برنامه‌های سرگرمی است. تیک تاک اپلیکیشنی است که افراد در آن می‌توانند ویدئو های کوتاه 15 یا 60 ثانیه‌ای را آپلود کنند.

برنامه تیک تاک یک جایگزین اینستاگرام

البته تمرکز عمده این برنامه بر روی ویدئو های کوتاه 15 ثانیه‌ای است. این ویدئو ها با هر موضوعی می‌توانند در تیک تاک قرار گرفته و با افراد زیادی به اشتراک گذاشته شوند.

در تیک تاک همانند اینستاگرام می‌توان ویدئو های دیگران را لایک کرد یا برای پست‌های آن‌ها کامنت نوشت. همچنین شما می‌توانید افراد مورد علاقه خود را در تیک تاک دنبال کنید.

برای دانلود و نصب این برنامه محبوب در گوشی‌های اندروید و آیفون، روی یکی از لینک‌های زیر (بر اساس سیستم عامل تلفن همراه خود) ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی  

تعداد کاربران تیک تاک رو به افزایش است، پس اگر شما هم علاقه به پست کردن ویدئو، گذاشتن لایو در تیک تاک یا دیدن ویدئو های دیگران دارید، این برنامه گزینه مناسبی برای شما است. تیک تاک از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند جایگزین خارجی اینستاگرام باشد.

نکاتی درباره تیک تاک

البته نکته قابل‌ذکر این است که این برنامه همچون سایر برنامه هم مضرات خود را نیز دارد. اولین مورد اینکه استفاده بیش از 90 دقیقه از این برنامه باعث ایجاد کم‌توجهی و حتی حواس‌پرتی می‌گردد.

همچنین این برنامه در ایران مسدود شده است و برای بعضی از افراد قابل‌دسترسی نیست. همچنین تیک تاک مناسب برای محتوا ویدئویی است پس اگر علاقه به عکس‌ها دارید، مورد مناسبی برای شما نیست.

این برنامه برای ورود نیاز به سن حداقل 13 سال دارد، اما در ایران شاهد استفاده کودکان زیر 13 سال هستیم و این موضوع می‌تواند اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد. از جمله این موارد دیدن محتوا نامناسب و یا کنجکاوی برای انجام‌ دادن چالش‌های خطرناک است.

تیک تاک به اطلاعات شخصی شما به طور کامل دسترسی دارد و درخواست دسترسی به آدرس ایمیل، شماره‌تلفن، مدل گوشی، مکان، مخاطبین، سیستم‌عامل جاری و سایر موارد را می‌دهد.

تیک تاک می‌تواند حتی پیامی که فقط تایپ شده؛ اما ارسال نشده را ببیند. این موضوع یکی از موارد نگران‌ کننده در رابطه‌ با تیک تاک است.

برای رقابت با برنامه تیک تاک، اپلیکیشنی به نام (Lasso) ساخته شد؛ اما استقبال چندانی را از سوی کاربران دریافت نکرد. برنامه تیک تاک از برخی جهات، یک برنامه شبیه اینستاگرام است؛ اما این دو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

برنامه Tumblr یکی از جایگزین‌های اینستاگرام

تامبلر با نام انگلیسی Tumblr یک پلتفرم وبلاگ و در واقع یک وب‌سایت است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و متن‌ها، نقل‌قول‌ها و صداها را از طریق tumblelog ارسال نمایند.

برنامه Tumblr یکی از جایگزین های اینستاگرام

در این برنامه شما می‌توانید همانند اینستاگرام صفحه خود را خصوصی‌سازی کنید و افراد دلخواه را دنبال نمایید. از رو می‌تواند در زمره برنامه‌ های جایگزین اینستاگرام قرار بگیرد.

استفاده از برنامه Tumblr و خدمات آن بسیار آسان است. تامبلر با آموزش‌های دقیقی به شما کمک می‌کند تا برای کسب‌وکارتان بهترین نتایج را از این شبکه اجتماعی دریافت کنید و با آن‌ها کار خود را رونق ببخشید.

برای دانلود و نصب این جایگزین اینستاگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی   

این برنامه مزایای جالبی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امکان اشتراک بخشی از یک متن
  • شروع آسان
  • قابلیت ارسال صدا، متن، عکس، ویدئو به شکل مستقیم در تامبلر
  • استفاده سریع
  • امکان ساخت یک وبلاگ

موارد اشاره شده برخی از ویژگی‌ها و مزایا برنامه تامبلر است که باعث شده افراد زیادی به آن جذب شوند. این برنامه میلیون‌ها حساب کاربری و میلیاردها پست دارد. کاربران این برنامه بیش‌تر افراد ۲۵ساله و حتی کوچک‌تر هستند.

شما می‌توانید مواردی از جمله لینک‌ها، عکس‌ها و مقالات را در Tumblr پست کنید. همچنین در این وبلاگ شما می‌توانید کاربران را دنبال و آنها نیز می‌توانند شما را دنبال کنند. Tumblr در واقع فضایی بصری و خاص دارد که کاربران جوان را به خود جذب کرده و به آن تمایل بیشتری دارند.

ویژگی های پلتفرم Tumblr

شما در هر قسمت از اینترنت با پیداکردن مطلبی جالب و یا مفید، می‌توانید به کمک تامبلر به‌ عنوان یک مینی وبلاگ، به‌ صورت آنلاین آن مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این منظور کافی است شما عکس یا متن مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی گزینه share on کلیک کنید.

ویژگی های برنامه Tumblr

این برنامه با قراردادن یک وبلاگ ساده هر چیزی که مدنظر کاربران باشد را از قبیل عکس‌ها، جوک‌ها، مطلب‌ها، فیلم‌ها، پیوندها، آهنگ‌ها و… در آن قرار داده است. همچنین جالب است بدانید که تامبلر از 225 میلیون وبلاگ مختلف تشکیل شده است.

تامبلر فضایی مناسب برای تعاملات عکاسان با یکدیگر است و آن‌ها می‌توانند با ساخت حساب کاربری مشترک، پست‌های مشترکی نیز بگزارند. همچنین تامبلر این امکان را به افراد می‌دهد که پست‌های خود را قفل کنند تا دیگران برای بازدید از آنها اشتراک تهیه کنند.

البته کار در این وبلاگ کاملا رایگان است؛ اما یکی از معایب آن این است که اگر بخواهید بدون آگهی‌های پست‌ها را ببینید باید اشتراک تهیه کنید. این بلاگ 2 نوع اشتراک ماهانه و سالانه دارد که قیمت اشتراک ماهانه آن 4.99 دلار و قیمت اشتراک سالانه آن 39.99 دلار است.

برنامه VSCO برای جایگزین اینستاگرام

برنامه VSCO یک برنامه ویرایش عکس است که در بین عکاسان طرف‌داران بسیار زیادی دارد. اگر شما علاقه‌مند به عکاسی با یک ویرایشگر حرفه‌ای هستید این برنامه برای شما کاملا مناسب است.

برنامه VSCO برای جایگزینی اینستاگرام

VSCO در واقع خلاصه شده عبارت Visual Supply Company است که به معنای شرکت عرضه بصری است. این شرکت در سال 2011 در کالیفرنیا کار خود را آغاز کرد و تا به امروز در حال پیشرفت و گسترش است.

این برنامه با یک فضای آنلاین طراحی شده است که کاربران می‌توانند عکس‌های خود را ویرایش و ذخیره کنند و در صورت تمایل با دیگران به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید علاوه بر ویرایش کردن عکس‌ها، در لحظه از دوربین داخل برنامه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طریق شبکه اجتماعی، عکس‌های خود را در اپلیکیشن VSCO با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید و آیفون، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی    

اگر از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنید ابزارهای محدودتری در دست خواهید داشت. با این‌ حال شما می‌توانید با تهیه اشتراک این برنامه از همه ابزارهای آن بهره‌مند شوید.

شما با عضو شدن در این برنامه به بیش از 200 ابزار ادیت و ویرایش دسترسی پیدا می‌کنید. هزینه عضویت در این برنامه 7.99 دلار برای یک ماه و یا  29.99 دلار در سال است. همچنین برای شما یک دوره آزمایشی 7 روزه به‌صورت رایگان در دسترس است.

 ویژگی های برنامه VSCO

یک نکته بسیار جالب اینکه هشتگ VSCO در اینستاگرام بسیار معروف است. کافی است شما این هشتگ را در قسمت جستجو اینستاگرام سرچ کنید و با نتایج شگفت‌انگیز آن مواجه شوید. به همین علت است که برخی از افراد برای آن‌که پست‌هایشان بیشتر دیده شود، این هشتگ را در زیر پست‌های خود قرار می‌دهند.

ویژگی های مهم برنامه VSCO

این برنامه به‌ طور کلی یک برنامه کامل برای ادیت و ویرایش تصویر است که به‌ خاطر داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. شما با عضو شدن در این شبکه اجتماعی، می‌توانید تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.

VSCO قابلیت‌های جذابی دارد که شما می‌توانید از دوربین این برنامه به‌جای دوربین گوشی استفاده کنید. برخی از ویژگی‌های این برنامه را برای شما در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • DSCO برای ساختن گیف‌ها
  • تعادل رنگ‌بندی سفید
  • قابلیت تصویربرداری با فرمت RAW
  • پشتیبانی کردن از ISO
  • تصویربرداری با افکت Exposure

این پلتفرم دارای ابزارهای استاندارد برای ادیت و ویرایش عکس است. این برنامه دارای ابزارهایی از جمله Exposure، Contrast و Saturation است که به عکس‌ها جلوه‌های ویژه‌ای می‌دهد.

شما پس از گرفتن عکس و یا ویرایش می‌توانید آن را در شبکه اجتماعی این برنامه، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. البته می‌توانید عکس‌های خام عکاسان را پیدا کرده و از آن‌ها استفاده‌های مختلفی انجام دهید.

برنامه تصویر محور VSCO  ممکن است شباهت زیادی با برنامه اینستاگرام داشته باشد. VSCO برای عکاسان بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و تعداد کاربران آن بسیار کمتر از اینستاگرام است.

همچنین افراد در این اپلیکیشن بیشتر به‌اشتراک‌گذاری خلاقیت‌های خود می‌پردازند؛ اما در اینستاگرام افراد کارهای روزانه خود را اشتراک‌گذاری می‌کنند.

تفاوت های اصلی VSCO و اینستاگرام

VSCO نمی‌تواند به طور کامل جایگزین اینستاگرام بشود البته درست است که این برنامه شبیه اینستاگرام است؛ اما تفاوت‌های زیادی دارند که در زیر به برخی از آنها می‌پردازیم.

تفاوت های vsco و اینستاگرام

اولین مورد آنکه تعداد فالوورها و لایک‌ها برای هیچ یک از کاربران شمرده نمی‌شود. شما این امکان را دارید که کاربری را فالو کرده یا پستی را به قسمت Favorite اضافه کنید.

البته در این فرایند فرد مقابل متوجه Favorite کردن پست توسط شما خواهد بود. مورد بعدی آن که شما می‌توانید پست‌هایی که لایک یا جمع‌آوری کرده‌اید را در اکانت خود مجدد پست کنید.

تفاوت دیگر این برنامه با اینستاگرام این است که قابلیت استوری گذاشتن وجود ندارد؛ ولی شما می‌توانید با ایجاد یک Journal، عکس یا متن موردنظر خود را با دیگران اشتراک‌گذاری کنید. مورد آخر اینکه در این برنامه هیچ‌گونه تبلیغاتی انجام نمی‌شود و فقط برخی اکانت‌های تبلیغی رایگان وجود دارند.

برنامه Flickr یک جانشین اینستاگرام

Flickr یک شبکه اجتماعی برای به‌ اشتراک‌ گذاری تصاویر است که رقیبی قدرتمند برای اینستاگرام شناخته می‌شود. در این برنامه کاربران می‌توانند عکس‌هایی که با دوربین خود ثبت کرده‌اند را با دوستان و دیگران به اشتراک بگذارند.

برنامه Flickr یک جایگزین اینستاگرام

روند کار در این برنامه به این صورت است که کاربران در ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. سپس آنها می‌توانند تصاویر و حتی ویدئوهای مدنظر خود را در Flickr آپلود کنند و از این طریق، کاربران این برنامه آن‌ها را مشاهده می‌کنند.

فلیکر در واقع یک شبکه اجتماعی مخصوص علاقه‌مندان عکاسی و عکاس‌های حرفه‌ای است که به کار عکاسی مشغول هستند. در این برنامه شما علاوه بر قراردادن عکس‌های خود در این بستر، می‌توانید عکس‌های دیگران را نیز مشاهده کنید و حتی از آن‌ها ایده بگیرید. این شبکه اجتماعی تمرکز ویژه‌ای روی عکاسی دارد و برای کسانی که صرفا عکاسی می‌کنند، برنامه‌ای کاملا مناسب است.

برای دانلود و نصب این برنامه در گوشی‌های همراه، روی یکی از لینک‌های زیر (بسته به سیتسم عامل تلفن همراه)، ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی     

فلیکر یکی از بهترین‌ها برای اشتراک‌گذاری عکس است. در واقع Flickr یکی از پیش‌گامان در اشتراک‌گذاری عکس‌های دیجیتال بوده و رشد بسیار زیادی داشته است.

البته در حال حاضر تعداد کاربران آن کاهش‌یافته است و علت آن وجود اینستاگرام و سایر برنامه‌های مشابه است؛ اما بدون وجود اینستاگرام، فلیکر بسیار قدرتمند است.

با این وجود، این پلتفرم در طول ماه، حدود 60 میلیون نفر کاربر فعال دارد و بر همین اساس می‌تواند یک جایگزین اینستاگرام باشد. شما با ثبت‌نام در این سایت از دو امکان برخوردار می‌شوید:

یکی اینکه می‌توانید تصاویر خود را به اشتراک بگذارید و دوم آن‌که با جستجو کردن در سایت، با دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا شوید.

قابلیت های فلیکر

قسمت Photostream در واقع نشان‌ دهنده عکس‌هایی است که به‌ عنوان نمونه شخصی برای نمایش، آن‌ها را اشتراک‌گذاری کرده‌اید و سایر کارهای عمومی را می‌توانید از قسمت فلیکر مشاهده کنید. شما در فلیکر می‌توانید تعداد زیادی آلبوم بسازید و عکس‌های خود را دسته‌بندی کنید.

قابلیت های برنامه Flickr

زمانی که عکس خود را در فلیکر آپلود کنید، فیلترها و طیف‌های جالبی به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین در بخش نظرات، کاربران می‌توانند راجع به عکس‌ها نظرات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. همچنین شما می‌توانید هرگونه اطلاعات راجب عکس یا ابزارهای مورد نیاز را اشتراک‌گذاری کنید.

در فلیکر دو نوع حساب رایگان و غیر رایگان وجود دارد. شما در حساب رایگان محدودیت‌هایی دارید؛ برای مثال در حساب رایگان شما می‌توانید حداکثر 1000 عکس در صفحه خود به نمایش بگذارید.

همچنین برای اشتراک‌گذاری عکس‌های غیرعمومی نیز محدودیتی 50 عددی وجود دارد. البته در حساب رایگان برای شما تبلیغات نیز نمایش داده می‌شوند.

اگر شما می‌خواهید به‌ عنوان یک عکاس حرفه‌ای در این سایت فعالیت کنید می‌توانید اشتراک آن را تهیه و تعداد بی‌شماری عکس را در آن آپلود کنید. برای تهیه اشتراک ماهانه باید 8.25 دلار و برای اشتراک سالانه 72 دلار باید پرداخت کنید.

بهترین جایگزین اینستاگرام کدام است؟

اینکه بتوانیم تنها یک برنامه را به طور کامل جایگزین اینستاگرام قرار بدهیم، کار مشکلی است. این برنامه محبوبیت و شهرت زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است و پیداکردن یک جایگزین برای آن، نیازمند تحقیقات گسترده و وسیعی است.

بهترین برنامه جایگزین اینستاگرام کدام است ؟

برنامه اسنپ چت که به‌ عنوان یکی از جایگزین‌های اینستاگرام معرفی شد، شباهت‌هایی از جمله قابلیت استوری گذاری، چت کردن با دوستان و دیگر کاربران و استفاده از فیلترها را دارد. اما شما در این برنامه نمی‌توانید پست آپلود کنید و آن‌ها را به دیگران نشان دهید.

در برنامه پینترست شما می‌توانید به تعداد نامحدود عکس یا ویدئو در رابطه‌ با موضوع مورد علاقه خود بیابید. پینترست یک منبع عالی برای پیداکردن عکس‌های جذاب به‌خصوص برای پس‌زمینه است.

البته شما در این برنامه می‌توانید تعداد زیادی پست آپلود کنید و کاربران می‌توانند راجب پست شما نظر بدهند یا شما را دنبال کنند.

همچنین شما می‌توانید در این برنامه با دوستان خود چت کنید و پست‌های مدنظر را برای یکدیگر بفرستید. موارد ذکر شده بخشی از شباهت‌های این برنامه به اینستاگرام است.

برنامه بعدی تیک تاک که برای تماشا و یا آپلود پست‌های ویدئویی بسیار کارآمد است. شما در تیک تاک می‌توانید چالش‌های گوناگون را انجام دهید و همانند اینستاگرام با دیگران اشتراک‌گذاری کنید.

همچنین افراد می‌توانند شما را دنبال کنند و پست‌های شما را لایک کرده و راجب آنها نظر بدهند. اما این فضا بر خلاف اینستاگرام برای پست‌های تصویری مناسب نبوده و قابلیت چت کردن در آن وجود ندارد.

سایر جایگزین های اینستاگرام

برنامه بعدی که به‌ عنوان جایگزین خارجی اینستاگرام است، تامبلر نام دارد که فضایی مناسب برای قراردادن عکس‌ها را دارد. در این برنامه بیشتر محتوایی که آپلود می‌شود عکس است و ویدئو در آن اشتراک‌گذاری نمی‌شود.

شباهت این برنامه با اینستاگرام از جمله خصوصی کردن صفحه و امکان دنبال‌ کردن افراد در آن است. همچنین همانند اینستاگرام، برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها مناسب است. با این‌ حال این وبلاگ برای ویدئو مناسب نیست و در آن امکان چت شخصی یا گروهی وجود ندارد.

برنامه VSCO یکی دیگر از برنامه‌های جایگزین اینستاگرام است که کار اصلی آن ویرایش و ادیت عکس‌ها است. شما در این برنامه می‌توانید عکس‌های دلخواه بگیرید و سپس آن‌ها را ادیت کرده و به اشتراک بگذارید.

در واقع در این برنامه تنها عکس‌ها اشتراک‌گذاری می‌شوند و فضایی مناسب برای عکاسان و یا افراد علاقه‌مند به این حوزه است و ازاین‌جهت مشابه اینستاگرام است.

این برنامه همانند Tumblr برای پست‌های تصویری طراحی شده است و برای آپلود ویدئو ها مناسب نیست. همچنین شما برای فعالیت دائمی در این برنامه‌ها نیازمند تهیه اشتراک هستید، اما در اینستاگرام چنین چیزی وجود ندارد.

برنامه فلیکر یک جایگزین خارجی اینستاگرام است که همانند دو برنامه تامبلر و VSCO برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها مناسب است. اما تفاوتی که با این دو برنامه دارد، این است که شما در فلیکر، می‌توانید ویدئو نیز آپلود کنید. شما در فلیکر می‌توانید دررابطه‌با پست خود مطالبی ارائه کنید و حتی راجب پست‌های دیگران نظر بدهید که این قابلیت‌ها مشابه اینستاگرام است.

فلیکر یک رقیب قدرتمند برای اینستاگرام است و میلیون‌ها کاربر از این پلتفرم استفاده می‌کنند؛ در حالی‌ که تفاوت‌های زیادی با اینستاگرام دارد. به‌ هر حال فلیکر یک جایگزین اینستاگرام با فضایی متفاوت است.

ویژگی های یک جایگزین اینستاگرام

برنامه‌هایی که به‌عنوان جایگزین اینستاگرام به شما معرفی کردیم هر کدام معایب و مزایایی دارند. همچنین هر یک از آن‌ها در حیطه خاصی فعالیت می‌کنند. یک برنامه جایگزین باید به‌ طور کلی ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • امکان تماس یا چت با دوستان و سایر کاربران
  • امکان اشتراک‌گذاری عکس، ویدئو و…
  • قابلیت پست گذاری
  • قابلیت استوری گذاری
  • امکان ایجاد تبلیغات برای دیده‌شدن
  • فیلترها و افکت‌های بصری
  • خصوصی یا عمومی شدن صفحه

کلام آخر

این که شما در چه کشوری زندگی می‌کنید تاثیر زیادی برای انتخاب جایگزین اینستاگرام دارد. به‌ این‌ علت که برخی از برنامه‌های خارجی در ایران قابل‌ اجرا یا استفاده نیستند. مورد دیگر اینکه شما چه علاقه داشته باشید چه نداشته باشید، اینکه در رابطه‌ با سایر شبکه‌های اجتماعی اطلاعات داشته باشید، امری مفید و جالب است.

اگر شما فردی خلاق و کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سایر شبکه‌های اجتماعی و مجازی سر بزنید تا ببینید هر کدام چه قابلیت‌هایی دارند. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های مفید آنها بهره‌مند شوید و حتی کسب‌ و کار خود را رونق ببخشید.

نظر شما چیست؟ به نظر شما بهترین برنامه جایگزین اینستاگرام کدام است؟ از شما خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم تا در بخش نظرات سایت نظرات خود را برای ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین برنامه جایگزین اینستاگرام کدام است؟

این انتخاب کاملا سلیقه‌ای و بر اساس انتظارات هر فرد از برنامه موردنظر است، اما بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، محبوب‌ترین برنامه‌های جایگزین، تیک تاک است.

آیا می‌توان یک برنامه را به‌عنوان جایگزین کامل اینستاگرام معرفی نمود؟

از آنجایی‌ که هر برنامه ویژگی‌ها و فضای منحصربه‌فرد خود را دارد، جواب این سوال خیر است؛ اما می‌توان برنامه‌های مشابه را نیز استفاده نمود.

آیا جایگزین‌های خارجی اینستاگرام کیفیت بهتری دارند یا جایگزین‌های داخلی؟

این موضوع نیز به نظر شخصی افراد برمی‌گردد؛ اما طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، استفاده از جایگزین‌های خارجی بیشتر است.

2 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//