پین هوش مصنوعی Humane: گجتی که دنیای فناوری را تغییر خواهد داد!

پین هوش مصنوعی Humane، دستگاهی کوچک و مربعی شکل است که بر روی یقه‌ی کاربر می‌چسبد و دارای قابلیت‌های یک گوشی هوشمند، اما بدون نیاز به صفحه‌نمایش است. شما می‌توانید با صدای خود، حرکات دست و نور لیزری که روی کف دست میفتد، با پین ارتباط برقرار کنید.

این پین از تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند تا به سوالات و درخواست‌های شما پاسخ دهد، عکس بگیرد، موسیقی پخش کند و اطلاعات مورد نیاز شما را نمایش دهد. اگر می‌خواهید درباره پین پوشیدنی هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آن بدانید، با خواندن ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پین هوش مصنوعی Humane چیست؟

شرکت استارتاپی Humane که توسط «عمران چدری» و «بتانی بونجیورنو» در سال 2019 تاسیس شد، یک دستگاه خلاقانه توسعه داده که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دستورات صوتی، صفحه لمسی یا ژست‌های حرکتی با این دستگاه تعامل داشته باشند.

عمران چودری و بتانی بونجیورنو
عمران چودری و بتانی بونجیورنو

تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه یعنی نمایشگر جوهر لیزری، ویژگی منحصر به فردی دارد که اطلاعات را مستقیما روی کف دست کاربر پخش می‌کند.

این دستگاه که اکنون با قیمت 699 دلار در آمریکا برای خرید در دسترس است، از یک دوربین RGB، میکروفون، حسگر عمق و حسگرهای حرکتی تشکیل شده که همه با هم کار می‌کنند تا داده‌ها را مستقیما روی دستگاه جمع‌آوری و پردازش کنند. پین هوش مصنوعی Humane همچنین یک پردازنده اسنپدراگون دارد که همراه با موتور اختصاصی هوش مصنوعی کوالکام، عملکرد فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد.

پین هوش مصنوعی، تجسمی از ادغام هوش مصنوعی در تار و پود زندگی روزمره است تا توانایی‌های ما را بدون تحت الشعاع قرار دادن انسانیت‌مان، افزایش دهد.

بنیانگذاران Humane

پین هوش مصنوعی Humane چگونه کار می کند؟

پین هوش مصنوعی humane

پین هوش مصنوعی از طریق اپراتور شبکه مجازی موبایل Humane (MVNO) به یک سرویس بی‌سیم متصل می‌شود. دستگاه‌های موجود در این شبکه می‌توانند تماس‌ها را دریافت کنند و برای کاربران امکان دسترسی نامحدود به متون و استفاده از داده‌ را فراهم کنند.

همانطور که گفته شد، کاربران می‌توانند با استفاده از صدا، صفحه لمسی یا نمایشگر جوهر لیزری با دستگاه تعامل داشته باشند.

نمایشگر دیجیتالی روی دست کاربر نمایش داده می‌شود و کاربران منوها و سایر رابط های دیجیتال را در کف دستان خود خواهند دید. کاربران می‌توانند دست خود را بلند کنند، کج کنند، بچرخانند و انگشتان خود را ببندند تا گزینه‌ها را انتخاب کنند.

کاربران می‌توانند فرمان صوتی «Catch Me up» را صادر کنند تا از پین هوش مصنوعی بخواهند خلاصه‌ای از پیام‌ها و تماس‌های اخیر به آن‌ها بگوید. علاوه بر این، مترجم این دستگاه توانایی ترجمه زبان گفتاری به یک گویش محلی را هم دارد.

دوربین را می‌توان با دو بار ضربه زدن روی دستگاه با دو انگشت یا از طریق فرمان گفتاری فعال کرد. این دستگاه همچنین صدا را از طریق «اسپیکر شخصی» یا از طریق هدفون بلوتوث پخش می‌کند.

آیا پین هوش مصنوعی، بازار گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

پین هوش مصنوعی Humane چگونه کار می کند؟

پین هوش مصنوعی به دلیل توانایی در ترکیب تجربه گوشی‌های هوشمند در کنار قابلیت‌های دستیار مجازی، این پتانسیل را دارد که تاثیر مخربی بر بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

در ژوئن 2007، عرضه اولین آیفون نشانگر شروع تدریجی عصر جدیدی در گوشی‌های هوشمند بود و تلفن‌های همراه سنتی با قابلیت‌های محاسباتی و اینترنت محدود را تحت الشعاع قرار داد. این نسل از تلفن‌های هوشمند نه تنها دسترسی آزاد به اینترنت را ارائه می‌دهند، بلکه کاربران را قادر می‌سازند تا برنامه‌های محلی را دانلود و اجرا کنند. از آن زمان به بعد، تلفن هوشمند به ابزار شخصی برای همه تبدیل شد.

پین هوش مصنوعی، عملکردهای اولیه گوشی هوشمند مانند برقراری تماس و ارتباط با دیگران را ارائه می‌دهد، اما همچنین قابلیت‌های دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز به همراه دارد. کاربران دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه نمایش ندارد تا بتوانند با آن تعامل داشته باشند.

همچنین بخوانید: بهترین وب کم های سال 2024

در حالی که به نظر می‌رسد پین هوش مصنوعی Humane قرار است دنیای تکنولوژی را متحول کند، اما هنوز زود است که بخواهیم بگوییم چنین دستگاه‌هایی می تواند در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند شود یا خیر.

پین هوش مصنوعی، پتانسیل ادغام عملکردهای تلفن ‌کاربر با دستگاه‌های شخصی را بازتعریف می‌کند. با این حال، این که آیا این انتظارات را برآورده خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//