بهترین بازی‌های PS5 که نباید از دست بدهید

به قدری برای کنسول PS5 بازی منتشر شده که همین حالا هم بهترین زمان برای خرید این کنسول قدرتمند است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین بازی‌های PS5 را به شما معرفی کنیم. عناوینی که تا آخر نسل نیز می‌تواند سرگرم کننده باشد.

بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

بازی Elden Ring یکی بهترین بازی‌ها برای PS5 در سال 2022 بود که توسط استودیوی FromSoftware و به همکاری Hidetaka Miyazaki  و George R. R. Martin ساخته شد؛ جورج آرآر مارتین، خالق رمان نغمه یخ و آتش است که بعدها سریال محبوب گیم اف ترونز از روی این کتاب تولید شد، تاثیر بسیار زیادی روی این بازی گذاشت.

Elden Ring یک اثر نقش‌آفرینی فانتزی است که در یک دنیای باز و پر از ماجراجویی قرار دارد. بازیکنان در نقش یکی از موجودات نفرین شده (Tarnished) به دنبال قدرت حلقه الدن (Elden Ring) هستند که می‌توانند شخصیت خود را با ترکیب سلاح‌ها، زره‌ها و جادوهای مختلف شخصی سازی کنند.

بازی دارای یک داستان چند لایه است که در آن اندیشه‌های مختلف شخصیت‌ها در سرزمین‌های میانی (Lands Between) به هم می‌پیوندند. بازی همچنین از یک سیستم آنلاین منحصر به فرد پشتیبانی می‌کند که بازیکنان را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با دیگران در ارتباط می‌گذارد.

بازی Elden Ring یک بازی پر چالش و هیجان‌انگیز است که علاقه‌مندان به سبک فانتزی و نقش‌آفرینی و همچنین سولزلایت پلیرها را مجذوب خود می‌کند. این بازی از نظر گرافیکی، صوتی و گیم‌پلی بهبودهای قابل توجهی نسبت به بازی‌های قبلی استودیوی FromSoftware داشته و انتظارات بالای طرفداران را برآورده می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید در این دنیای جهاتن باز و جذاب، گم شوید و قدرت حلقه الدن را به دست بیاورید، این بازی را از دست ندهید.

بازی God of War Ragnorok

بازی God of War Ragnorok
بازی God of War Ragnarok یک بازی اکشن-ماجراجویی سوم شخص و جزو یکی از بهترین بازی‌های PS5 به حساب می‌آید. گیم‌پلی این بازی کمی شبیه به بازی قبلی است، اما با تغییرات و بهبودهایی که در آن ایجاد شده، بازی را جذاب‌تر و چالش‌برانگیزتر کرده است. کریتوس علاوه بر سلاح‌های اصلی خود، یعنی تبر جادویی و شمشیرهای زنجیردار، یک نیزه جادویی هم به دست می‌آورد که قابلیت‌های مختلفی دارد.

سپر کریتوس هم تنوع بیشتری پیدا کرده و می‌تواند با انتخاب سپرهای مختلف، حمله و دفاع خود را تغییر دهد. پسر کریتوس، آترئوس، هم در مبارزات نقش پر رنگتری داشته و با دستوراتی که کریتوس به او می‌دهد، عملکرد بهتری نسب به قبل دارد. در برخی ماموریت‌ها، بازیکن هم می‌تواند کنترل آترئوس را به دست بگیرد و با تیراندازی از کمان جادویی او، با دشمنان بجنگد. تعداد دشمنان و باس‌های میانی هم در این بازی بیشتر از بازی قبلی شده‌اند.

بازی God of War Ragnarok از نظر داستانی هم بسیار عمیق و جذاب است. رابطه پدر و پسر، کریتوس و آترئوس در این بازی تغییر می‌کند و بازیکن می‌تواند احساسات و تعارضات آن‌ها را در مواجهه با خطرات و رازهای دنیای نورس ببیند.

آترئوس کنجکاو است که بیشتر درباره سرنوشت خود به عنوان لوکی بداند، در حالی که کریتوس سعی می‌کند از گذشته‌ی تلخش فاصله بگیرد تا پدری مناسبی برای پسرش باشد. اما سرنوشت آن‌ها را مجبور می‌کند که بین امنیت خودشان یا امنیت جهان یکی را انتخاب کنند. در این راه، آن‌ها با خدایان و موجودات مختلف نورس روبرو می‌شوند که برخی از آن‌ها دوستانه و برخی دشمنانه هستند.

برخی از شخصیت‌های معروف این بازی عبارتند از: تور، خدای رعد و برق، فریا، خدایه عشق و جادو، تیر، خدای جنگ و حکمت، اودین، پادشاه خدایان، و فنریر، گرگ عظیم‌الجثه.

بازی God of War Ragnarok یک بازی بی‌نظیر و بی‌نقص است که همه جنبه‌های یک بازی عالی را دارد. این بازی توانست نقدهای بسیار مثبتی از منتقدان و بازیکنان دریافت کند و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته شود. این بازی در هفته اول انتشار بیش از 5 میلیون نسخه فروخته شد و تا فوریه 2023 بیش از 11 میلیون نسخه به فروش رسید.

بازی The Last of Us Part 1 & 2

بازی The Last of Us Part 1 & 2

بازی The Last of Us پارت 1 و 2 دو بازی محبوب و پرطرفدار در سبک اکشن-ماجراجویی و بقا هستند که توسط استودیو Naughty Dog برای کنسول‌های PlayStation ساخته شده‌اند. این بازی‌ها داستانی هیجان‌انگیز و عاطفی را از زندگی دو شخصیت اصلی به نام‌های Joel و Ellie روایت می‌کنند که در یک دنیای ویران شده، آن دو باید توسط یک بیماری قارچی برای بقای خود تلاش کنند.

هر دو این بازی‌ها شامل یک گیم‌پلی جذاب است. حرکت در محیط مخصوصا قسمت دوم به قدری خوب و جذاب است که می‌توانید ساعت‌ها این اثر را بازی کنید و از آن لذت ببرید. The Last of Us Part 1 & 2 هر دو برای PS5 بازسازی شده‌اند و شامل بهترین گرافیک و بهترین عملکرد روی کنسول است.

بازی Marvel’s Spider-Man 2

بازی Marvel's Spider-Man 2

Marvel’s Spider-Man 2 یک بازی اکشن-ماجراجویی و ابرقهرمانی است و جزو یکی از بهترین بازی‌های PS5 به حساب می‌آید که در سال 2023 برای کنسول PS5 منتشر شد. این بازی ادامه‌ی داستان بازی Marvel’s Spider-Man (2018) را روایت می‌کند و دو شخصیت قابل بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

Peter Parkerو Miles Morales در این بازی، پیتر و مایلز باید با دشمنان جدید مانند Venom و Kraven the Hunter مبارزه و از شهر نیویورک در برابر تهدیدات مختلف محافظت کنند. بازی از تکنولوژی‌های جدید کنسول PS5 بهره می‌برد و گرافیک، صداگذاری، گیم‌پلی و داستان‌نویسی آن را بهبود می‌بخشد.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 از تکنولوژی‌های جدید کنسول PS5 بهره می‌برد و گرافیک، صداگذاری، گیم‌پلی آن را بهبود می‌بخشد. بازی از موتور گرافیکی جدید Insomniac Games استفاده کرده و همه‌ی جزئیات بصری را ارتقا می‌دهد.

شهر نیویورک در این بازی بزرگ‌تر و زیباتر از هر زمان دیگری است و شامل مناطق جدیدی مانند Brooklyn و Queens است. بازی از قدرت SSD کنسول PS5 استفاده می‌کند و زمان بارگذاری بازی را بسیار کوتاه می‌کند. بازی همچنین از کنترلر DualSense پشتیبانی می‌کند و از ویبره‌ی هاپتیک و تریگرهای متغیر برای ایجاد احساس واقع‌گرایانه‌ی قدرت Spider-Man استفاده می‌کند.

بازی Demon’s Souls

بازی Demon's Souls

Demon’s Souls یک بازی نقش آفرینی اکشن است که در آن بازیکنان نقش یک ماجراجو را بر عهده می گیرند که به سرزمین نفرین شده Boletaria می‌روند تا با شیاطین و دشمنان مختلف مبارزه کنند. این بازی در سال 2009 توسط استودیوی FromSoftware برای کنسول PlayStation 3 تولید و در سال 2020 توسط استودیوی Bluepoint Games برای کنسول PlayStation 5 بازسازی شد.

بازی دارای پنج دنیای مختلف است که بازیکنان می توانند از یک مرکز به نام Nexus به آنها دسترسی داشته باشند. هر دنیا دارای چالش ها و بخش های مختلفی است که بازیکنان باید با استفاده از مهارت ها، تجهیزات و جادوهای خود آنها را غلبه کنند.

در انتهای هر دنیا یک رئیس (boss) قدرتمند وجود دارد که بازیکنان باید با آن مبارزه کنند تا یک Demon’s Soul به دست آورند. این Demon’s Souls می توانند برای تجارت، باز کردن آپگریدها، توانایی‌ها و جادوهای مختلف، و همچنین ساخت تجهیزات منحصر به فرد استفاده شوند.

بازی دارای حالت آنلاین نیز بوده که بازیکنان می توانند با هم جهان‌ها را کاوش کنند یا با نفوذ به پلیرهای یک دیگر، آن‌ها را اذیت کنند. همچنین یک حالت جدید به نام Fractured World وجود دارد مانند دو دنیای موازی است که چیدمان محیط ها را برعکس می‌شود.

Demon’s Souls یک بازی بسیار سخت و چالش برانگیز است که بازیکنان را به تلاش و تمرکز دعوت می کند. این بازی از نظر منتقدان و بازیکنان بسیار مورد تحسین قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ شناخته می شود. این بازی مبدأ الهام بسیاری از عناوین سولز لایت مانند Dark Souls و Bloodborne است.

بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West یک بازی نقش آفرینی اکشن است که در سال 2022 برای کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شد و یکی از بهترین بازی‌های PS5 به حساب می‌آید. این بازی دنباله ای برای بازی Horizon Zero Dawn  بوده که در سال 2017 عرضه شد. داستان بازی در خصوص آلوی (Aloy) است، یک شکارچی جوان که در یک دنیای پسا آخرالزمانی زندگی می‌کند.

آلوی باید به منطقه‌ای ممنوعه به نام Forbidden West سفر کرده و رازهای پنهان شده از دنیای قبلی را کشف کند که این اطلاعات می‌تواند سرنوشت زمین را تغییر دهد. در این سفر، او با محیط های مختلف، دشمنان جدید، فرهنگ های متنوع و شخصیت های جذاب تازه‌ای روبرو می شود

بازی Horizon Forbidden West دارای گیم پلی جذاب و گرافیک خیره کننده‌ای است. بازیکن می‌تواند از ابزارها و سلاح‌های مختلفی برای مبارزه با ماشین‌های خطرناک استفاده کند. همچنین در این نسخه می‌توانید عمق دریاها کاوش کنید.

بازی Horizon Forbidden West نقدهای مثبتی را از منتقدان و بازیکنان دریافت کرد و تا آوریل 2023 بیش از 8.4 میلیون نسخه فروخته شد. یک بسته الحاقی به نام Burning Shores نیز در 19 آوریل 2023 برای نسخه پلی استیشن 5 منتشر شد. این بازی و بسته الحاقی آن قرار است در اکتبر 2023 به صورت Horizon Forbidden West – Complete Edition  برای پلی استیشن 5 و در اوایل سال 2024 برای ویندوز عرضه شوند.

بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut

Ghost of Tsushima: Director’s Cut یک مجموعه از بازی Ghost of Tsushima و گسترش Iki Island است که برای کنسول PlayStation 5 منتشر شده است. این مجموعه شامل بازی اصلی کامل و همه محتویات اضافی است که تاکنون به فروش رسیده، به علاوه یک ماجراجویی جدید برای Jin و تعدادی از ویژگی های جدید که ما هیجان زده برای نشان دادن آنها هستیم.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut از ویژگی های انحصاری PS5 بهره‌مند خواهد شد. با توجه به توانایی PS5 در رندر کردن سینماتیک‌ها، صحنه های Ghost of Tsushima و در جزیره Iki در PS5 اکنون هماهنگی بهتری و بدون مشکل هستند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//