باورهایی که باعث می‌شود کاربرانِ ویندوز به سراغ مک نروند

اکثر کسانی که از ویندوز استفاده می‌کنند، به آن وفادار می‌ماند و این امر کاملا قابل توجیه است؛ مخصوصا کسانی که سالهاست از کاربران کامپیوتر هستند و با ویندوز، کار با کامپیوتر را یاد گرفتند.

اما در حال حاضر، 84 درصد از شرکت‌های نوآور برتر جهان، از جمله SAP و Target به صورت گسترده از سیستم عامل مک استفاده می‌کنند. پس شاید این مقاله نشانه‌ای باشد برای اینکه ویندوز را رها کرده و به کاربران مک بپیوندید.

در این مقاله، باورهای غلطی که کاربران ویندوز را از استفاده از مک منع می‌کند به شما معرفی می‌کنیم تا هر شک و شبهه‌ای که در این رابطه دارید برطرف شود.

پی سی در مقابل مک

از کامپیوترهای ویندوزی به رایانه مک رفتن در ابتدا ممکن است دلهره آور و یا حتی ترسناک به نظر برسد و این کاملا طبیعی است. اما در واقع آنقدرها هم که فکر می‌کنید دشوار نیست. به غیر از عملکردهای اولیه کامپیوتر که در هر دو وجود دارد، بسیاری از برنامه‌های محبوب و ضروری هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس هستند.

با این حال، مک در طول زمان ثابت کرده که می‌تواند برای بسیاری از افراد انتخاب بهتری باشد. به لطف عواملی مانند هزینه کل مالکیت، طراحی شیک، رابط کاربر پسند، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و موارد دیگر کامپیوترهای مک به نمادی از بهره‌وری و نوآوری تبدیل شده‌اند.

پی سی در مقابل مک

بر اساس یک نظرسنجی، 79 درصد از کاربران مک ادعا می‌کنند که نمی‌توانند در سیستم‌های دیگر به اندازه مک کارآمد باشند، در حالی که 97 درصد می‌گویند که کار با مک بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد. 94 درصد هم تأیید می‌کنند که این امر خودکفایی آن‌ها را تقویت کرده است.

در کل درست است که زمانی را باید صرف یادگیریِ کار با سیستم عامل macOS کنید، اما تغییر از کامپیوتر ویندوزی به رایانه Mac آنقدرها هم که ممکن است فکر کنید، دشوار نیست و مزایای بیشتری نسبت به سختی‌هایش به شما ارائه می‌دهد. اگر هنوز قانع نشده‌اید، در ادامه باورهای غلطی که ممکن است در مورد مک داشته باشید را بررسی می‌کنیم و به شما ثابت می‌کنیم که چرا mac گزینه بهتری است.

مک هزینه بیشتری نسبت به ویندوز دارد

برخلاف تصور اشتباهی که بین کاربران ویندوز رایج است، تغییر از ویندوز به مک می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود. کسی انکار نمی‌کند که در ابتدا باید پول بیشتری برای خرید آن صرف کنید، اما وقتی هزینه‌های کمتر را در خدمات اولیه، مجوزهای برنامه، ویژگی‌های امنیتی و تعمیرات سخت‌افزاری در نظر بگیرید، مشخص می‌شود که رایانه‌های Mac هزینه کل مالکیت کمتری دارند و این یکی از دلایلی است که آن‌ها بهتر از ویندوز هستند.

باور غلظ در مورد مک

بر اساس یک مطالعه درمورد تاثیر اقتصادی که در آمریکا انجام شد، بازگشت سرمایه (ROI) مک برای تجارت بسیار زیاد است. این مطالعه ادعا می‌کند که استفاده از مک می‌تواند در چرخه عمر متوسطِ سه ساله، حدود 843 دلار برای هر رایانه صرفه‌جویی کند.

زیرا دستگاه‌های مک به اندازه رایانه‌های ویندوزی به پشتیبانی و نگهداری نیاز ندارند. آن‌ها معمولا مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کمتری دارند، به این معنی که شما مجبور نیستید برای تعمیرات به اندازه کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی خرج کنید. در نتیجه، با گذشت زمان در هزینه‌های تعمیرات و نگهداری صرفه‌جویی کرده‌اید. یک زیرساخت فناوری اطلاعات بادوام و قابل اعتماد برای هر کاربر امروزی اهمیت دارد و کیفیت بالای مک این امر را تضمین می‌کند.

نه تنها کامپیوترهای مک عمر طولانی‌تری دارند، بلکه ارزش خود را نیز بهتر حفظ می‌کنند. هنگامی که زمان ارتقا یا فروش مجدد فرا می‌رسد، می‌توانید درصد بیشتری از مبلغی را که در ابتدا پرداخت کرده‌اید دوباره به دست آورید.

کار با مک از ویندوز سخت‌تر است

یکی از اولین ترس‌هایی که کاربران ویندوز دارند این است که فکر می‌کنند نمی‌توانند خود را کاملا با سیستم مک تطبیق دهند و کار با آن را بیاموزند. با این حال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکوسیستم اپل «کاربر پسند» بودن آن است.

کار با مک از ویندوز سخت‌تر نیست

علیرغم اینکه دستگاه‌های اپل گران‌تر از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی هستند، به دلیل ماهیت کاربری بصری و محبوبیت طولانی مدتشان، برتری دارند. با کامپیوترهای مک، هیچ فرآیند نصب پیچیده‌ای وجود ندارد و این موضوع آن‌ها را به ابزاری ایده آل برای هر کاربری تبدیل می‌کند. محصولات اپل نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه رابط کاربری آن‌ها به طور گسترده به شهودی بودن و استفاده آسان شناخته شده است. همچنین به کاربران کمک می‌کند تا خود را با به‌روز با تکنولوژی نشان دهد. به همین دلیل است که متخصصان در بخش‌های مختلف ترجیح می‌دهند، با مک کار کنند.

مک با اکثر برنامه‌ها سازگاری ندارد

اگر به دلیل نرم افزار مایکروسافت (Microsoft Word، Excel، PowerPoint، Outlook) از ویندوز استفاده می‌کنید و نگران این هستید که دیگر نمی‌توانید این مجموعه را در مک هم داشته باشید، سخت در اشتباه هستید. پلتفرم اپل به خوبی با مجموعه‌های نرم‌افزاری مایکروسافت، از جمله برنامه‌های مایکروسافت آفیس، محیط Microsoft 365 (OneDrive، SharePoint، Mail، Contacts، Calendars) Active Directory و موارد دیگر ادغام می‌شود.

مک با اکثر برنامه‌ها سازگاری دارد

اپل همچنین مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های مخصوص به کاربران مک دارد، از جمله iMovie برای سازندگان فیلم، GarageBand برای ایجاد موسیقی، مجموعه iWork برای بهره‌وری و Safari و Mail برای مرور وب و ایمیل. توصیه می‌کنیم که حتما برنامه‌ها و ابزارهای داخلی اپل و همچنین برنامه‌های بومی را که به طور یکپارچه با مک ادغام می‌شوند، امتحان کنید.

به عنوان مثال، Daylite یک برنامه بومی macOS عالی است که منحصرا برای اکوسیستم اپل ساخته شده. Daylite یک برنامه تجاری CRM و بهره‌وری است که چندین جایزه برده و به کسب‌وکارهای کوچک قدرت می‌دهد تا کارهای بیشتری انجام دهند. از ملاقات با افراد بالقوه و کنترل فروش خود گرفته تا مدیریت قطعات متحرک در پروژه‌ها، تا کسب و کار تکراری؛ همه اینها در Daylite انجام می‌شود، پس مک برای صاحبان کسب و کار می‌تواند گزینه بسیار بهتری باشد.

ویندوز برای گیمرها بهتر است

اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، کامپیوترهای ویندوزی در دو دهه گذشته و احتمالا بیشتر، بر بازی‌های رایانه‌ای تسلط کامل داشته‌اند. مکِ اپل، اگرچه قدرتمند و جذاب است، اما در گذشته از نظر عملکرد گرافیکی با سریعترین پی سی‌های ویندوزی فاصله زیادی داشت و پشتیبانی ضعیف MacOS از تصاویر سه بعدی پیشرفته هم این موضوع را تشدید می‌کرد.

مک برای گیمرها

اما با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم که این برتری قرار است تغییر کند، زیرا کامپیوترهای مک با Apple Silicon شروع به چالش کشیدن رایانه‌های شخصی ویندوزیِ پیشرفته کرده‌اند. اپل همچنین این پیشرفت‌ها را با API گرافیکی خود، Metal، که با OpenGL/OpenCL یا Vulkan مشابهت دارد، تقویت کرده است.

بازی کردن در مک اکنون بهتر از همیشه است و تراشه جدید M3 هم این امر را ثابت می‌کند.

باتری مک دوام زیادی ندارد

این عقیده کاملا غلط است زیرا اپل باتری‌های لیتیوم یون سفارشی طراحی می‌کند که بزرگ‌تر هستند و عمر طولانی‌تری دارند. آن‌ها کارآمدتر شارژ می‌شوند؛ بنابراین نیازی به تخلیه کامل باتری قبل از شارژ مجدد نیست. همچنین ترفندهای زیادی وجود دارد که سرعت برنامه‌های پس زمینه را در مک کنترل کرده و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

مک‌های جدید با سیلیکون اپل حتی از نظر انرژی کارآمدتر هستند. آنها می‌توانند تا 16 ساعت با یک بار شارژ کار کنند، که بسیار فراتر از آن چیزی است که لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارائه می‌‌دهند.

مک به اندازه کافی قدرتمند نیست

برخی از کاربران ویندوز تصور می‌کنند لپ‌تاپ‌های مک خیلی کوچک و نازک هستند؛ بنابراین نمی‎‌توان قدرت زیادی از آن‌ها انتظار داشت. این تفکر کاملا اشتباه است زیرا با ترکیب نرم افزارهای بهینه، سخت افزار قوی، قابلیت اطمینان و طول عمر، مک دقیقا خلاف این موضوع را ثابت می کند. مک می‌تواند چندین برنامه فشرده فعال داشته باشد و همچنان برای سال‌ها بی عیب و نقص برایتان کار کند.

باورهای اشتباه در مورد مک

حتی مک های قدیمی هم قدرتمند هستند. مهم نیست که کدام مک را دارید، همیشه می‌توانید به جدیدترین نرم‌افزار اپل دسترسی داشته باشید. حتی اگر نمی‌توانید آخرین نسخه macOS را روی رایانه خود اجرا کنید، همچنان می‌توانید به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تکمیلی را نصب کنید و مک خود را در حالت عالی نگه دارید.

کلام آخر

آیا مک برای کاربران ویندوز گزینه بهتری است؟ پاسخ واضح است. مک نسبت به ویندوز برتری‌های بسیار دارد که آن را به گزینه مناسب‌تری تبدیل می‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا دستگاه‌های مک به عنوان بهترین لپ‌ تاپ برای کاربران در نظر گرفته می‌شوند و توسط بزرگترین و موفق‌ترین سازمان‌های جهان استفاده می‌شوند. یکی از مزایای مک این است که سیستم‌های کارآمد و با کیفیتی ارائه داده و می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد و منجر به رضایت بیشتر کاربر شود.

بنابراین اگر در انتخاب بین این دو به شک افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مک را انتخاب کنید. از صرفه جویی در هزینه در طول زمان گرفته تا سازگاری یکپارچه بین دستگاه‌های اپل، مک بهترین انتخاب برای کاربران محسوب می‌شود.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//