هر آنچه باید درباره لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش بدانید!

اگر روزانه از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید و معمولا چند کار را همزمان انجام می‌دهید، فضای بیشتر در صفحه نمایش، مسلما یک مزیت بزرگ برای شما محسوب می‌شود.

در گذشته، کاربران لپ‌تاپ مجبور بودند یا به اندازه صفحه نمایش خود قناعت کنند و یا اینکه از یک دستگاه خارجی برای افزایش فضای صفحه، بهره بگیرند؛ اما امروزه این مشکل یک  راه حل بسیار جذاب دارد.

لپ‌تاپ‌هایی با دو صفحه‌نمایش، دو برابر بیشتر از لپ‌تاپ‌های معمولی فضا در اختیار شما قرار می‌دهند و فرمی کاملا فشرده و قابل حمل دارند.

در این مقاله در مورد اینکه لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش چیست و برای چه کسانی مناسب است، صحبت خواهیم کرد؛ پس اگر در مورد این محصول جدید و نوآورانه کنجکاو هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش چیست؟

لپ تاپ دو صفحه نمایش روی یک میز کار

لپ تاپ‌های دو صفحه‌ای، همانطور که از نامشان پیداست، دارای دو نمایشگر مجزا هستند. این نوع طراحی، در طول سال‌ها به روش‌های مختلفی پیاده‌سازی شده است.

یکی از موفق‌ترین رویکردها، به شرکت ایسوس با سری لپ‌تاپ‌های DUO تعلق دارد. این سری، شامل مدل‌هایی مانند ROG Zephyrus DUO 16 و ZenBook Pro Duo می‌شود که از دو نمایشگر با کیفیت بالا و قابلیت‌های متنوعی برخوردارند.

این لپ‌تاپ‌ها دارای درب تمام‌صفحه معمولی هستند؛ اما نکته جالب نیمه پایینی لپ‌تاپ است که به شکلی متفاوت از لپ‌تاپ‌هایی که می‌شناسیم طراحی شده است. در حقیقت، نیمه پایینی لپ‌تاپ با یک صفحه‌نمایش لمسی نیم‌اندازه تجهیز شده است.

این صفحه نمایش دوم، معمولا به صورت لولایی طراحی شده و در هنگام باز کردن لپ‌تاپ به سمت شما متمایل می‌شود. با استفاده از ویندوز یا هر سیستم‌عامل دیگر، این صفحه نمایش به عنوان یک مانیتور فوق‌عریض شناخته شده و به سادگی می‌توانید از هر برنامه‌ای بر روی آن استفاده کنید.

لپ تاپ ROG Zephyrus DUO 16
لپ تاپ ROG Zephyrus DUO 16

آیا لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش ارزش خرید دارند؟

ارزش خرید لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش در واقع به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال تجربه‌ی کاربری منحصر به فردی هستید، ممکن است این نوع لپ‌تاپ برای شما مناسب باشد.

لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش بنا به دلایل مختلفی ارزش خرید دارند، این نوع لپ‌تاپ، به کاربران امکان می‌دهد، همزمان در دو صفحه مجزا کار کنند. این امکان برای کسانی که معمولا به صورت موازی کارهای خود را در لپ تاپ انجام می‌دهند واقعا کاربردی است.

برای برخی حرفه‌ها و فعالیت‌ها مانند طراحی گرافیک، توسعه نرم‌افزار یا ویرایش ویدئو، داشتن دو صفحه‌نمایش، به بهبود بهره‌وری و اجرای بهتر کارها کمک می‌کند.

همچنین، لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش باعث ایجاد یک تجربه بصری منحصر‌به‌فرد می‌شوند. این قابلیت می‌تواند مورد توجه کاربرانی باشد که به دنبال چیزهای نوآورانه و جذاب هستند.

برای استفاده از وضعیت خواندن در برنامه‌های مشخص، مانند خواندن کتب یا مقالات، لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش به کاربر این امکان را می‌دهند که به راحتی اطلاعات را بخوانند و همزمان به کارهای دیگر نیز بپردازند.

با توجه به اطلاعاتی که گفته شد، تصمیم برای انتخاب لپ‌تاپ دو صفحه‌نمایش، به نیازها و استفاده موردنظر شما بستگی خواهد داشت.

لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش برای چه کسانی مناسب است؟

لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش به ویژه برای افرادی که نیاز به تجربه کاربری گسترده و چند وظیفه‌ای دارند، مناسب هستند که شامل موارد زیر است:

متخصصان پر مشغله

لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش، یک ابزار عالی برای متخصصانی است که دائما در حال حرکت هستند. همچنین برای کسانی مناسب است که دورکاری می‌کنند؛ به عنوان مثال، در اتاق‌های جلسه، اتاق‌های کنفرانس، بازدید از شعبه‌های دیگر، انجام آموزش‌های خارج از دفتر یا صرفا در سفر، عالی است.

این لپ‌تاپ، کارایی یک دسکتاپ با چند صفحه نمایش را به شما ارائه می‌دهد، اما با این مزیت که می‌توانید آن را هر جایی که می‌خواهید ببرید. همچنین فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و انجام چند کار را هنگام کار در کافه، قطار، هواپیما یا هر جای دیگری، فراهم می‌سازند.

کارآفرینان

این لپ‌تاپ‌ها برای کارآفرینانی که دائما در حرکت هستند، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. اداره یک شرکت می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین داشتن فضای صفحه نمایش گسترده، برای انجام چند کار همزمان، یک مزیت بزرگ است.

در حین جلسه آنلاین با سرمایه‌گذاران، می‌توانید این لپ‌تا‌پ‌ها را در حالت دسکتاپ قرار دهید و پنجره برنامه کنفرانس ویدیویی را در یک صفحه بگذارید و ارائه خود یا محتوای مشترک را در صفحه دیگر نمایش دهید؛ بنابراین در این کنفرانس اطلاعات مورد نظر را به راحتی در اختیار خواهید داشت.

فریلنسرها

شخصی که در حال کار کردن با یک لپ تاپ دو صفحه ای است

دسته دیگری از کاربران که از داشتن دو صفحه نمایش سود زیادی می‌برند، فریلسنرها هستند. طراحان گرافیک، عکاسان، نویسندگان و ….؛ مطمئنا عاشق این لپ‌تاپ‌ها می‌شوند. داشتن دو صفحه نمایش برای کار و دیدن نتیجه در زمان واقعی، ایده آل است. فریلنسرها می‌توانند برنامه ویدئو کنفرانس خود را روی یک صفحه باز کرده و نرم افزار پروژه فعلی را در صفحه‌ای دیگر باز نمایند.

روزنامه نگاران

لپ‌تاپ‌ها با دو صفحه‌نمایش، همچنین یک راه حل عالی برای روزنامه‌نگارانی هستند که باید به مکان‌های مختلف، سفر کنند. هنگامی که فیلم ضبط می‌شود، می‌توان آن را در یک صفحه مشاهده کرد و از صفحه دیگر می‌توان برای ایجاد محتوای پشتیبانی استفاده نمود.

اینفلوئنسرها

یک لپ‌تاپ جمع و جور با دو صفحه نمایش برای اینفلوئنسرها عالی است؛ به ویژه کسانی که محتوای زنده می‌گذارند. این لپ‏‌تاپ‌ها به شما امکان می‌دهند رسانه‌ها را روی یک صفحه به اشتراک بگذارید، در حالی که فعالیت‌ها، نظرات و تعاملات طرفداران خود را به صورت هم زمان در صفحه‌ای دیگر، زیر نظر دارید.

والدین شاغل

یک مرد با فرزند خود در حال تماشای لپ تاپ دو صفحه نمایش هستند.

اگر فرزند دارید و در عین حال شاغل نیز هستید، می‌دانید که مسئولیت‌های کار و خانه چقدر دشوار است؛ اما اگر بتوانید همیشه در حین کار مراقب کودک خود باشید چه؟

دوربینی در اتاقی که فرزندتان در آن هست تنظیم کنید، آن را به لپ‌تاپ خود متصل نمایید و با باز کردن پنجره‌ای با فید زنده روی یک صفحه، همیشه می‌توانید ببینید فرزندتان به چه کاری مشغول است.

در صفحه دیگر، برنامه‌های کاری شما قرار می‌گیرند؛ به این ترتیب، می‌توانید بدون اینکه نگران فرزند دلبندتان باشید در محیط کاری با تمرکز کار خود را انجام دهید.

برای زندگی روزمره

در زندگی مدرن، انجام چند کار همزمان به یک امر عادی تبدیل شده است، دو صفحه نمایش فرصت‌های بی حد و حصری را برای بهره‌وری و سرگرمی ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، داشتن یک صفحه نمایش اضافی به شما این امکان را می‌دهد که در حین بحث در مورد جزئیات خاص، مانند برنامه سفر یا گزینه‌های اقامت، به صورت آنلاین با دوستان یا اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید؛ همچنین برای گفتگوهای رسمی‌تر، ایده آل است.

برای مثال، می‌توانید با یک معمار، در یک صفحه، کنفرانس ویدیویی داشته باشید و در صفحه دیگر نمونه‌های آنلاین ایده‌های پروژه خود را به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد اینکه لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش چیست و آیا ارزش خرید دارد، صحبت کردیم. مثال‌های بالا تنها برخی از مزیت‌های  لپ‌تاپ دو صفحه‌نمایش در محل کار یا خانه را نشان می‌دهند. تصور کنید که چقدر فضای تماشای دو برابر، می‌تواند جذاب و کاربردی باشد؛ در اینصورت می‌توانید تعیین کنید که این لپ‌تاپ‌ها ارزش خرید دارند یا خیر.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//