همه آنچه که باید درباره بازی شوالیه های گاتهام بدانید

بازی شوالیه های گاتهام یکی از بازی‌های جدید کمپانی برادران وارنر است که داستان کمیک‌های دی سی را دنبال می‌کند. در این بازی که به طور کلی از بازی‌های قدیمی بتمن جدا شده است، بتمن مرده و شهر گاتهام دچار هرج و مرج شده است.

اکنون وظیفه شوالیه های گاتهام این است که میراث بتمن را حفظ کرده و در حین مبارزه با دشمنان، دسیسه‌های محفل جغد را که یکی از قوی‌ترین گروه‌های شرارت در گاتهام است؛ خنثی کنند.

در ادامه این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به معرفی کامل بازی شوالیه های گاتهام، گیم پلی، خط داستان و کاراکترهای آن پرداخته شده است. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

بازی شوالیه های گاتهام در یک نگاه

بتمن اکنون مرده است و جنایت تمامی سطح شهر گاتهام را فرا گرفته است. جنایت‌کاران و خلاف‌کاران که در گذشته از ترس بتمن به سطح شهر نمی‌آمدند و در زیرزمین‌های گاتهام پنهان شده بودند، اکنون دوباره به این شهر آمده‌اند تا به شرارت‌های خود ادامه بدهند.

بازی شوالیه های گاتهام در یک نگاه

اما گاتهام حتی بدون وجود بتمن هم تنها نیست. شوالیه های گاتهام رابین، بت گرل، نایت وینگ و رد هود آماده‌اند تا مانند بتمن یا شاید حتی بهتر از او از گاتهام دفاع کنند.

بازی شوالیه های گاتهام یکی از بهترین بازی‌های موجود در بازار برای طرفداران کمیک‌های دی سی به خصوص ساید کیک‌های بتمن است.

در این بازی که به سبک مبارزه‌ای طراحی شده است، بازیکنان می‌توانند در شهر گاتهام گشت زده و به عنوان شخصیت‌های قهرمان یا همان شوالیه های گاتهام با جرم و جنایت مبارزه کنند. کل داستان بازی در شهر گاتهام و بر محور قهرمان‌های این شهر مثل نایت وینگ، رابین، بت گرل و رد هود شکل گرفته است.

فضای اصلی بازی گاتهام کاملا مناسب افرادی ساخته شده است که به فضای تاریک و پر از جرم و جنایت گاتهام علاقه دارند. هر کدام از قهرمان‌های اصلی که برای این بازی طراحی شده‌اند، فضای خاص خود را داشته و تجربه متفاوتی از بازی به بازی کنان می‌دهند.

داستان بازی شوالیه های گاتهام و روایت آن

بازیکنان با انتخاب این کاراکترها، تنها ساختارهای فیزیکی متفاوتی را انتخاب نکرده‌اند، بلکه تمامی قدرت‌های آن‌ها و نحوه مبارزه آن‌ها هم در بازی متفاوت خواهد بود. به بیان بهتر می‌توان گفت که هر کاراکتر دنیای مجزای خود را داشته و شخصیتی کاملا منحصر به فرد دارد.

بازی به صورت داستانی بوده و می‌توان پس از انتخاب یک کاراکتر از قهرمانان بازی شوالیه های گاتهام، کاراکترها را به سمت جلو پیش برده و به قدرت و مهارت‌های آن‌ها افزود.

اگر بخواهیم بازی را در یک جمله ساده خلاصه کنیم، باید بگوییم که شما باید به عنوان یک قهرمان در سطح شهر گاتهام پرسه زده و خلاف‌کارها را پیدا کنید. هرچه بیشتر بازی کنید و به جلوتر بروید، قدرت‌های کاراکترهای شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

اما این به معنی آسان‌تر شدن بازی نیست، چرا که پا به پای شما، قدرت خلاف‌کارهای سطح شهر هم افزایش پیدا می‌کند. در ادامه درباره گیم پلی و داستان بازی گاتهام بیشتر صحبت خواهد شد.

شوالیه های گاتهام در چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شود؟

بازی شوالیه های گاتهام که در اکتبر سال 2022 منتشر شد، برای بسیاری از دستگاه‌های بازی در دسترس است. هم‌اکنون علاقه‌مندان می‌توانند این بازی را تهیه کرده و در دستگاه‌های مورد نظر خود بازی کنند.

شوالیه های گاتهام در چه دستگاه هایی اجرا می‌شود

در ادامه این بخش، تمامی دستگاه‌هایی که از بازی شوالیه های گاتهام پشتیبانی می‌کنند، به طور کامل معرفی شده‌اند. می‌توان نحوه نصب و سیستم مورد نیاز برای نصب بازی شوالیه های گاتهام را در ادامه این بخش مشاهده کرد.

بازی شوالیه های گاتهام برای کامپیوتر

این بازی یکی از موفق‌ترین بازی‌های 2022 است که درباره شهر گاتهام و قهرمانان کمیک‌های دی سی ساخته شده است. یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای گیمینگ در بین گیمرهای حرفه‌ای، کامپیوترهای شخصی است.

بدیهی است که چنین بازی محبوبی برای کامپیوتر هم در دسترس باشد. البته باید در نظر داشت که حجم این بازی زیاد بوده و گرافیک سنگینی دارد. به همین دلیل افرادی که کامپیوتر آن‌ها فضای خالی نداشته، نمی‌توانند این بازی را نصب کنند.

بازی شوالیه های گاتهام برای کامپیوتر

در ضمن باید متذکر شد که برای اجرای هر چه بهتر و نرم‌تر بازی شوالیه های گاتهام، بهتر است که گرافیک و پردازنده کامپیوتر شخصی شما، نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای باشند. در ادامه می‌توان حداقل سیستم‌های مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای بازی شوالیه های گاتهام برای کامپیوتر را مشاهده کرد.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • ویندوز 10 یا 11
  • پردازنده Intel Core i5-9600K (3.7 GHz) OR AMD Ryzen 5 3600 (3.60 GHz)
  • حداقل مموری 8 گیگابایت
  • گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti OR AMD Radeon RX 590
  • حداقل 45 گیگابایت حافظه داخلی خالی
  • نسخه 12 Direct X

سیستم پیشنهادی

  • ویندوز 10 یا 11
  • پردازنده Intel Core i7-10700K (3.8 GHz) or AMD Ryzen 5 5600X (3.7 GHz)
  • حداقل مموری 16 گیگابایت
  • گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 or AMD Radeon RX 5700 XT
  • حداقل 45 گیگابایت حافظه داخلی خالی
  • نسخه 12 Direct X

برای نصب بازی شوالیه های گاتهام روی کامپیوتر، می‌توان هم گیفت کارت استیم بازی را تهیه کرد و هم فایل‌های کرک شده را از سایت‌های مختلف دریافت و روی کامپیوتر نصب کرد.

همان طور که پیش‌تر اشاره شد این بازی گرافیک سنگینی داشته و بهتر است که از کامپیوترهای شخصی قوی و لپ‌ تاپ‌های گیمینگ برای بازی استفاده کرد.

بازی شوالیه های گاتهام برای پلی استیشن

بازی شوالیه های گاتهام برای پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود. افرادی که کنسول پلی استیشن 5 یا PS5 را داشته باشند می‌توانند این بازی را تهیه کرده و از آن لذت ببرند.

این بازی تا قبل از تاریخ انتشار خود اعلام کرده بود که برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی نسل هشتم ارائه خواهد شد. اما در تاریخ انتشار بازی شوالیه های گاتهام، اعلام شد که این بازی تنها برای کنسول‌های نسل نهم عرضه شده و امکان تهیه شوالیه های گاتهام برای PS4 وجود نخواهد داشت.

اما اگر پلی استیشن 4 دارید و می‌خواهید شوالیه های گاتهام را بازی کنید، می‌توانید همچنان از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید.

بازی شوالیه های گاتهام برای ایکس باکس

درست مانند پلی استیشن، بازی شوالیه های گاتهام برای نسل قدیمی کنسول ایکس باکس هم روانه بازار نشد. در تاریخ انتشار بازی شوالیه های گاتهام، می‌توان مشاهده کرد که این بازی برای کنسول‌های جدید ایکس باکس طراحی شده و کاربران قدیمی این کنسول نمی‌توانند بازی شوالیه های گاتهام برای ایکس باکس وان را تهیه کنند.

اما با وجود این که این بازی برای ایکس باکس‌های قدیمی ساخته نشده و ایکس باکس وان از آن پشتیبانی نمی‌کند، باز هم علاقه‌مندان می‌توانند بازی شوالیه های گاتهام را برای کامپیوتر شخصی خود تهیه کرده و از آن لذت ببرند.

گیم پلی شوالیه های گاتهام

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، بازی شوالیه های گاتهام یک بازی اکشن است که داستان اصلی آن در شهر تاریک و پر از جرم و جنایت گاتهام شکل گرفته است. همین یک جمله کافی است تا متوجه شویم که با یک بازی در سبک مبارزه‌ای طرف هستیم.

گیم پلی شوالیه های گاتهام

گیم پلی شوالیه های گاتهام به صورتی است که بازی کنان می‌توانند به صورت تکی یا گروهی بازی را انجام بدهند. 4 شخصیت اصلی در این بازی وجود داشته که شامل رد هود، رابین، بت گرل و نایت وینگ می‌شود. هر بازیکن می‌تواند کاراکتر مورد علاقه خود را پیدا کرده و بازی کند.

هر کاراکتری که در این بازی انتخاب کنید، ویژگی‌ها و توانایی‌های مخصوص به خود را داشته و سازندگان بازی تا حدود بسیار زیادی به جزئیات توانایی‌های هر کاراکتر توجه نشان داده‌اند.

یکی از بهترین بخش‌های این بازی، این موضوع است که تمامی کاراکترها از صفر تا صد جای پیشرفت دارند. مهارت کاراکترها با انجام چالش‌ها و تسک‌های مختلف بیشتر شده و قدرت آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

این بازی تا حدودی شبیه بازی آرکام که سری قبلی بازی‌های بتمن بودند است. اما یک سری تغییرات جزئی مانند اضافه شدن قابلیت بازی گروهی و افزایش جزئیات بیشتر به کاراکترهای مختلف، باعث می‌شود تا شما لذت بیشتری از این بازی ببرید.

در بازی های آرکام شاهد این بودیم که کاراکترها می‌توانند پرواز کنند و در آسمان شهر جا به جا شوند. اما این گزینه برای بازی شوالیه های گاتهام کمی تغییر پیدا کرده است.

همه چیز درباره محیط بازی شوالیه های گاتهام

در این بازی جدید و نسخه جدید بازی‌های دی سی، مشاهده می‌کنید که تمامی قهرمان‌ها ابزاری برای پرواز دارند که بدون آن نمی‌توانند در آسمان گاتهام حرکت کنند. این ابزار گاهی گلاید بوده و گاهی قلاب‌هایی است که می‌توان به ساختمان‌های مختلف انداخت و در سطح شهر با استفاده از آن حرکت کرد.

برای حرکت زمینی در سطح شهر در بازی شوالیه های گاتهام، می‌توان از موتور بتمن یا همان بت سایکل استفاده کنید. این موتور در بیشتر بخش‌های بازی در دسترس بوده و می‌توان خیلی راحت از آن استفاده کرد. اما نحوه حرکت و کنترل کردن این موتور شاید خیلی هم ساده نباشد.

یعنی به بیان بهتر در ابتدای بازی و وقتی که هنوز خیلی به کنترل‌های بازی و نحوه گیم پلی عادت نکرده باشید، شاید استفاده از بت سایکل کمی آزار دهنده به نظر برسد. لازم به ذکر است که این موضوع تا حدودی هم به فریم ریت ضعیف بازی مربوط می‌شود.

یکی از بهترین نکات درباره گیم پلی بازی شوالیه های گاتهام، این موضوع است که می‌توان سلاح‌ها و تمامی وسایل مربوط به کاراکترها را با پیشرفت در بازی ارتقا داد.

همین موضوع باعث می‌شود تا بازی روند جالبی داشته باشد و بازیکنان برای رسیدن به قدرت‌های بیشتر و ابزار بهتر به بازی ادامه بدهند. نحوه مبارزات بر خلاف بازی‌های آرکام به صورت دوربرد بوده و بیشتر سلاح‌هایی که هنگام انجام این بازی به کمک شما می‌آیند، سلاح‌های دوربرد هستند.

نقاط ضعف و قوت گیم پلی Gotham Knights

با وجود این که بازی به صورت متناوب پیشرفت داشته و دشمنان شما یا همان تبهکاران گاتهام به همراه شما قدرت گرفته و توانایی‌های بیشتر کسب می‌کنند، اما تا حدودی می‌توان گفت که مبارزات در بازی شوالیه های گاتهام بعد از گذشت مدتی کمی خسته کننده و تکراری خواهند شد.

در مقایسه با بازی قبلی یا همان بازی بتمن آرکام، می‌توان گفت که هیجان مبارزات کمی پسرفت داشته است. در این بازی باید با 15 دشمن مبارزه کرد و روند مبارزه با بسیاری از آن‌ها یکنواخت بوده و چالش خیلی زیادی را به بازی اضافه نمی‌کند.

در آخر باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این بازی با فریم ریت 30 ارائه شده است. با وجود این که گرافیک بازی سنگین بوده و سیستم‌های بسیار حرفه‌ای برای نصب بازی شوالیه های گاتهام لازم است، اما متاسفانه در بسیاری از مبارزات، بازی نرم و روان اجرا نشده و آزار دهنده می‌شود.

بیشترین مشکل افت فریم هنگام استفاده از بت سایکل مشخص می‌شود. اما در کل می‌توان گفت که گیم پلی این بازی در حد بسیار خوب بوده و با وجود این که مشکلاتی در آن باعث شده تا به حد عالی نرسد، اما باز هم می‌تواند برای علاقه‌مندان به کمیک‌های دی سی یک بازی سرگرم کننده باشد.

کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام

کاراکترهای اصلی و قابل بازی شوالیه های گاتهام شامل چهار ساید کیک بتمن یعنی بت گرل، رابین، رد هود و نایت وینگ می‌شوند. قبلا هم اشاره شد که در این بازی بتمن مرده است و نجات گاتهام به دست شاگردان او افتاده است.

پس بدیهی است که خبری از شوالیه تاریکی در این بازی نبوده و بتمن یکی از کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام نخواهد بود.

با وجود این که این خبر شاید برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های دی سی خبر بدی باشد، اما باید گفت که چهار کاراکتر اصلی که اکنون از سایه رهبر اصلی خود بیرون آمده‌اند، جزئیات بسیار خوبی در این بازی داشته و می‌توانند تا حدود زیادی رضایت شما را جلب کنند.

در ادامه این بخش به بررسی تک تک کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام پرداخته شده است:

رد هود

رد هود یکی از سایدکیک های بتمن است که بعد از کشته شدنش به دست جوکر و بازگشت دوباره به زندگی، با نام رد هود شناخته شد. پیش از آن جیسون تاد به عنوان رابین معرفی می‌شد و جایگزین رابین قبلی یعنی دیک بود.

شخصت رد هود در بازی شواله های گاتهام

این شخصیت با وجود این که یکی از دستیاران بتمن بوده است، اما زمانی که می‌فهمد بتمن از قاتل او انتقام نگرفته و جوکر هنوز زنده است با بتمن به مشکل برمی‌خورد.

به همین دلیل رد هود را با عنوان یکی از ضد قهرمانان دی سی می‌شناسند. با وجود این که رد هود روش‌هایی جدا از بتمن دارد، اما همچنان یکی از خانواده شوالیه های گاتهام بوده و او را در لیست کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام مشاهده می‌کنیم.

این کاراکتر یکی از کاراکترهای بازی است که با استفاده از قلاب در آسمان شهر گاتهام حرکت می‌کند. بیشتر قدرت رد هود در بازی شوالیه های گاتهام در نبرد تن به تن است.

اما این کاراکتر علاوه بر دستان قوی، از تفنگ، اسنیپر و… هم به عنوان سلاح دور برد استفاده می‌کند. نقطه قوت رد هود نسبت به سایر دستیاران بتمن، در استفاده از تفنگ است.

حتی زمانی که بتمن زنده بود، رد هود آن‌قدر در استفاده از تفنگ و شلیک کردن ماهر بود که خود بتمن در نزدیک شدن به او مشکل داشت.

بت گرل

بت گرل یکی از پرحاشیه‌ترین کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام بود. چرا که این شخصیت یا همان باربارا گوردون مصدوم شده بود و دیگر نمی‌توانست راه برود. اما با خبر انتشار بازی شوالیه های گاتهام، متوجه شدیم که باربارا یکی از شخصیت‌های اصلی این بازی شده است.

کاراکتر بت گرل

همین موضوع هم باعث شده بود تا صدای بسیاری از طرف‌داران این کمیک‌ها بلند شود. اما کمپانی وارنر برادرز گفتند که باربارا بعد از عمل جراحی و فیزیوتراپی توانسته است تا دوباره راه برود.

نقطه قوت این کاراکتر، یعنی بت گرل، این است که توسط بتمن با فنون مبارزه آشنا شده و به خاطر علاقه‌ای که به سبک مبارزه بتمن داشته است، توانسته سبک اصیل بتمن را حفظ کند.

بت گرل می‌تواند به راحتی به دشمن ضربات سنگینی وارد کرده و با گلایدر خفاشی خود در آسمان گاتهام به پرواز در بیاید. برای افرادی که عاشق سبک مبارزه بتمن در آرکام بوده‌اند، بت گرل می‌تواند بهترین گزینه برای بازی باشد.

رابین

رابین جوان‌ترین عضو در بین شوالیه های گاتهام بوده و برخلاف تصوری که اکثر افراد قبل از انتشار بازی از او داشته‌اند، گیم پلی بسیار قوی و قدرت‌های بسیاری دارد. تیم دریک به عنوان یک رابین جوان در این بازی حضور داشته و می‌تواند بسیاری از بازیکنان را با مهارت‌های مخفی خود شگفت زده کند.

کاراکتر رابین

با وجود این که در ابتدا خیلی از حضور تیم دریک به عنوان یکی از شوالیه های گاتهام استقبال نمی‌شد، اما می‌توان گفت که او پتانسیل این را دارد که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای شوالیه های گاتهام شود.

رابین یکی از کاراکترهای زیرک است و کمی قدرت تلپورت دارد. قدرت تلپورت از بهترین ویژگی‌های رابین بوده و باعث می‌شود تا او در بین بازیکنان محبوبیت بسیاری به دست آورد. چرا که با استفاده از این قدرت می‌تواند رقیبان خود را غافلگیر کرده و به سادگی آن‌ها را شکست بدهد.

رابین جوان، تیم دریک، پس از بت گرل یکی دیگر از کاراکترهای شوالیه های گاتهام است که به بتمن بیشترین شباهت را دارد. تفاوت رابین با بت گرل در آن است که سبک مبارزه بت گرل شبیه بتمن بوده، در حالی که رابین بیشتر از نظر هوش و ذکاوت شبیه خود شوالیه تاریکی است.

نایت وینگ

در نهایت به آخرین اما یکی از بهترین اعضای تیم شوالیه های گاتهام می‌رسیم. نایت وینگ یکی از اصیل‌ترین کاراکترهای دی سی و اولین رابین بتمن است. او مدت زیادی در کنار بتمن آموزش دید و توانست مهارت‌های بسیار زیادی کسب کند.

کاراکتر نایت وینگ در بازی شوالیه های گاتهام

اما پس از گذشت مدتی، تصمیم گرفت تا راه خود را از او جدا کرده و به عنوان نایت وینگ به فعالیت‌های خود به عنوان یک قهرمان ادامه بدهد.

این استقلال دیک گریسون یا همان نایت وینگ به این معنی نبود که ارتباط او به طور کامل با بتمن قطع شده باشد. همان طور که مشاهده می‌کنید، او همچنان یکی از اعضای قوی تیم شوالیه های گاتهام است.

بهتر است فراموش نکنیم که دیک گریسون یک آکروبات باز خبره بوده است. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، در طراحی کاراکترهای مربوط به شوالیه های تاریکی به جزئیات زیادی دقت شده است.

یک نمونه دقت به جزئیات را هم می‌توان در نایت وینگ مشاهده کرد. هنگام بازی، گیم پلی این کاراکتر به صورتی است که نباید او را ساکن نگه داشت و تنها به دشمن ضربه زد.

بلکه می‌توان با تکیه بر مهارت‌های آکروبات نایت وینگ، با سرعت بیشتری دشمنان را شکست داد. در ضمن نا گفته نماند که این کاراکتر هم می‌تواند با استفاده از گلاید در آسمان گاتهام پرواز کند.

محفل جغد

محفل جغدها یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های شرور در کمیک‌های بتمن هستند. این گروه شرارت از قرن‌ها پیش در گاتهام وجود داشته اما تنها چندی پیش و در سال 2011 به خوانندگان این کمیک معرفی می‌شوند.

ضد قهرمان محفل جغد

ضدقهرمان و شرورهای اصلی بازی شوالیه های گاتهام هم محفل جغدها بوده و شوالیه های گاتهام سعی در خنثی کردن نقشه‌های این محفل دارند.

با وجود این که باید برای رسیدن به دشمن اصلی و کسب مهارت‌های مبارزه‌ای بیشتر با دشمن‌های فرعی جنگید، اما هدف اصلی شوالیه های گاتهام در واقع روبه‌رو شدن با محفل جغد و شکست دادن آن‌هاست.

لیگ سایه‌ها

لیگ سایه‌ها که از مدت‌ها پیش به ما معرفی شده بود، یکی دیگر از گروه‌های شرارت در بازی شوالیه های گاتهام هستند. در این بازی مشاهده می‌شود که لیگ سایه‌ها مدام قصد دارند تا جلوی شوالیه های گاتهام را برای رسیدن به نقشه اصلی محفل جغد و شکست دادن آن‌ها بگیرند.

لیگ سایه‌ها در مرکز توجه بازی شوالیه های گاتهام نیستند، اما بی شک نقش بسیار پر رنگ و مهمی را در این بازی ایفا می‌کنند. بسیاری از تسک‌های جانبی و دشمن‌های غیر اصلی بدون وجود لیگ سایه‌ها در این بازی وجود نداشتند.

داستان بازی شوالیه های گاتهام

داستان بازی شوالیه های گاتهام با نابودی غار بتمن و فداکاری خود بتمن برای نابودی راس الغول شروع می‌شود. بتمن که در غار خود با راس الغول مبارزه می‌کرد، می‌دانست که به زودی از این دشمن شکست خورده و خواهد مرد.

داستان بازی شوالیه های گاتهام

برای همین تصمیم می‌گیرد تا غار خود را تخریب کرده و راس الغول را هم در این غار نابود کند. با نابودی غار، پیامی که بتمن از قبل آماده کرده بود به دست تیم او یعنی بت گرل، رابین، رد هود و نایت وینگ می‌رسد.

در این پیام تمامی توضیحات لازم به همراه دستورالعمل‌های ضروری به تیم بتمن داده شده و به طور رسمی شوالیه های گاتهام از زیر سایه بتمن بیرون می‌آیند تا داستان خود را شروع کنند.

مرگ بتمن بی شک به معنی بیشتر شدن هرج و مرج در شهر گاتهام است. خلاف‌کاران که فکر می‌کنند این شهر دیگر قهرمانی ندارد تا آن‌ها را شکست بدهد، به سطح شهر آمده تا جرم و جنایت‌های خود را شروع کنند.

اکنون شوالیه های گاتهام باید تمامی تلاش خود را بکنند تا نبود بتمن در گاتهام حس نشود. وظیفه چهار شوالیه گاتهام این است که با خلاف‌کارها و جنایت‌کارها مبارزه کرده و امنیتی که بتمن برای گاتهام به وجود آورده بود را حفظ کنند.

اما این تنها ماموریت شوالیه های گاتهام نیست و وظیفه اصلی آن‌ها چیز دیگری است. در واقع شوالیه های گاتهام باید با آنتاگونیست‌ها یا شخصیت‌های شرور اصلی این بازی مبارزه خود را شروع کنند.

شخصیت اصلی که شوالیه های گاتهام قصد شکست دادن آن‌ها را دارند، محفل جغد است. اعضای محفل جغد برای گاتهام نقشه‌هایی کشیده‌اند و قصد دارند تا میراث بتمن را به طور کلی نابود کنند.

اما شوالیه های گاتهام باید در کنار حفاظت از گاتهام، نقشه این محفل را هم فهمیده و جلوی حقیقی شدن آن را بگیرند. اما داستان باز هم به همین‌جا ختم نشده و شخصیت‌های شرور بیشتری راه خود را به بازی شوالیه های گاتهام باز خواهند کرد.

همه آنچه که در بازی شوالیه های گاتهام می گذرد

دومین شخصیت‌های شروری که در این بازی نقش بسیاری مهمی دارند، گروه لیگ سایه‌هاست که قصد دارند تا هر جوری شده جلوی شوالیه های گاتهام را گرفته و اجازه ندهند تا این شهر به آرامشی که بتمن آرزوی آن را داشته برسد.

این یعنی شاگردان بتمن باید آن‌قدری قوی باشند و مهارت‌های خود را افزایش بدهند تا بتوانند از گاتهام در برابر دو گروه شرور محافظت کنند. داستان بازی شوالیه های گاتهام خیلی طولانی نیست و می‌تواند نهایتا با احتساب تسک‌های جانبی بازی، بعد از 30 ساعت بازی را به اتمام رساند.

با وجود این که داستان بازی و روند پیشرفت آن خیلی به پای جذابیت بازی آرکام نمی‌رسد، اما می‌توان گفت که این بازی هم ارزش وقت گذاشتن را برای طرف‌داران کمیک‌های دی سی خواهد داشت.

داستان این بازی از همان ابتدا با مرگ بتمن شروع می‌شود. به همین دلیل اگر تنها به خود شوالیه تاریکی علاقه داشته باشید، شاید این بازی شما را نا امید کند یا برای شما سرگرم کننده نباشد.

اما اگر از این دید به بازی نگاه کنید که اکنون می‌توانید انتقام بتمن را گرفته و از میراث او محافظت کنید، شاید بازی برای شما جالب شود. در کل و با هر دیدی که به این بازی نگاه کنید، شاید خلاقانه‌ترین داستان ممکن را در بین بازی‌های گاتهام و بتمن نداشته باشد، اما باز هم می‌تواند یک بازی سرگرم کننده و جالب برای طرف‌داران شوالیه های گاتهام باشد.

حقیقت های جالب درباره بازی شوالیه های گاتهام

بازی شوالیه های گاتهام از داستان اصلی بتمن فاصله گرفته و اکنون شخصیت‌های دیگری در مرکز توجه بازیکنان هستند. اما با این وجود باز هم این بازی جدا از بازی‌های دیگر و داستان اصلی کمیک‌های بتمن نبوده و با آن‌ها مرتبط هستند. به همین دلیل جای تعجب ندارد اگر کلی سوال و حواشی پیرامون خط داستان این بازی وجود داشته باشد.

حقیقت های جالب درباره بازی شوالیه های گاتهام

در ادامه این بخش برخی از حقیقت های جالب درباره بازی شوالیه های گاتهام و حواشی‌های پیرامون آن را مرور خواهیم کرد. بسیاری از این حواشی‌ها حتی قبل از تاریخ انتشار بازی شوالیه های گاتهام شروع شده بودند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تا الان کاراکتر مورد علاقه اکثر افرادی که بازی شوالیه های گاتهام را امتحان کرده‌اند، بت گرل بوده است. بت گرل به عنوان بهترین عضو شوالیه های گاتهام معرفی شده و تقریبا می‌توان گفت که هیچ نقصی در گیم پلی این تنها دختر عضو خانواده خفاش‌ها پیدا نمی‌شود.

بعد از بت گرل، رد هود و نایت وینگ با اختلاف خیلی کم در لیست بهترین کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام قرار گرفته‌اند. که این یعنی جوان‌ترین عضو خانواده خفاشی یعنی رابین، موفق به دریافت امتیاز بالایی از کاربران نشده است.

با وجود این که هم اکنون بت گرل یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام است، اما شاید جالب باشد که بدانید در ابتدا بسیاری از افراد از حضور باربارا گوردن در تیم شوالیه های گاتهام خوشحال نشدند؛ چرا که حضور او در لیست قهرمانان خیلی با داستان جور در نمی‌آمد و باربارا در سری‌های پیش مصدوم و فلج شده بود.

نایت وینگ با اختلاف خیلی کم و پس از رد هود توانسته رتبه سوم را در لیست بهترین شوالیه گاتهام به خود اختصاص بدهد. او مهارت‌های بسیاری داشته و می‌توان با انجام چالش نایت هود، مهارت‌های او را دو چندان کرد.

اما جالب است که بدانید در کنار تمامی این مهارت‌ها، نایت وینگ لقب سریع‌ترین شوالیه گاتهام را هم از آن خود کرده است.

چند نکته جالب درباره بازی شواله های گاتهام

بازی شوالیه های گاتهام اولین سری از بازی‌های مرتبط با کمیک‌های بتمن بودند که در دنیای آرکام جای نگرفته بودند و داستان جدای خود را داشتند. بازی قبلی که با نام جوخه انتحار وارد بازار شده بود، یکی از بازی‌های مرتبط با بازی‌های آرکام بودند. اما این بازی توانست جای خود را به عنوان یک بازی مستقل در دنیای گیمرها باز کند.

بازی شوالیه های گاتهام همچنین اولین بازی سری‌های بتمن بود که به بازیکنان اجازه بازی کردن به صورت گروهی را می‌دهد. هرچند که بیشتر گیمرها حالت تک نفره این بازی را ترجیح می‌دهند. اما بسیاری از افراد هم از این موضوع که هر چهار عضو شوالیه های گاتهام می‌توانند در بازی حضور داشته باشند بسیار هیجان زده هستند.

یکی از کاراکترهایی که تمامی طرف‌داران کمیک‌های بتمن منتظر دیدن او در بازی شوالیه های گاتهام بودند، کاراکتر دو چهره بود. قبل از انتشار تریلرهای مربوط به معرفی کاراکترها، تقریبا تمامی طرف‌داران این بازی مطمئن بودند که دو چهره قرار است حضوری فعال در این بازی داشته باشد.

یکی دیگر از کاراکترهای این بازی که حواشی زیادی داشته است، آقای فریز است. قبل از انتشار بازی، بسیاری از طرف‌داران شوالیه های گاتهام باور داشتند که آقای فریز تنها به محفل جغد پیوسته تا با استفاده از دستگاه مخصوص محفل را از بین ببرد. در واقع بسیاری از افراد آقای فریز را یکی از افراد خائن به محفل جغد می‌دانند.

ماجراهای جالب کاراکترهای بازی شوالیه های گاتهام

یکی از تئوری‌های معروف بازی شوالیه های گاتهام این است که بتمن در واقع نمرده است و مرگ خود را صحنه سازی می‌کند تا حواس محفل جغد را به شوالیه های گاتهام پرت کند.

زمانی که این محفل مشغول مبارزه با شوالیه های گاتهام است، بتمن سعی دارد تا از تاریکی و کاملا مخفیانه نقشه نابودی محفل جغد را عملی کند.

یکی دیگر از تئوری‌های معروف این بازی که توسط طرف‌داران مطرح شده است، این موضوع است که پلیس محبوب داستان، گوردن یا همان پدر باربارا را محفل جغد کشته است. تا اینجای کار دو نفر از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های بتمن یعنی خود بتمن و گوردن در این بازی از دنیا رفته‌اند.

بسیاری از طرف‌داران این بازی عقیده دارند که بتمن در واقع زنده مانده است. اما برخلاف تئوری اول، آن‌ها باور دارند که بتمن توسط محفل جغد اسیر شده و تبدیل به یکی از تالون‌ها شده است.

اگر این تئوری درست باشد، یعنی بتمن تبدیل به یکی از دشمنانی شده است که شوالیه های گاتهام در طول این بازی با او مبارزه خواهند کرد. همین موضوع خود باعث بیشتر شدن هیجان در خط داستان این بازی می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله بازی جدید و بسیار جذاب شوالیه های گاتهام را بررسی کردیم. بازی شوالیه های گاتهام در حال حاضر برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی ایکس باکس سری جدید و پلی استیشن 5 قابل دسترس است.

متاسفانه افرادی که از کنسول‌های بازی قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، امکان دسترسی به این بازی را نخواهند داشت. گیم پلی بازی هیجان انگیز و سرگرم کننده بوده و با وجود افت فریم ریت‌های متعدد، کیفیت استاندارد و قابل قبولی دارد.

اگر شما هم تجربه بازی کردن در نقشه شوالیه های گاتهام و تلاش برای نجات این شهر را داشته‌اید، تجربیات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تاریخ انتشار بازی شوالیه های گاتهام چه زمانی است؟

این بازی در اکتبر سال 2022 منتشر شد و هم اکنون برای استفاده عموم قابل دسترس است.

بازی شوالیه های گاتهام در چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌شود؟

بازی شوالیه های گاتهام در کامپیوتر و کنسول‌های بازی ایکس باکس سری جدید و پلی استیشن 5 قابل اجراست.

قوی‌ترین کاراکتر شوالیه های گاتهام کیست؟

با وجود این که هر کدام از شخصیت‌های بازی شوالیه های گاتهام مهارت‌های خاص خود را دارند، اما طبق نظر کاربران، بت گرل بهترین کاراکتر شوالیه های گاتهام است.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//