چگونه توییتر نصب کنیم + رفع مشکل نصب نشدن توییتر

توییتر یک شبکه اجتماعی در حال رشد است که در آن، مردم تقریبا درباره همه چیز (کاری که انجام می‌دهند، چیزی که می‌خورند، جایی که هستند و …) صحبت می‌کنند. با این‌حال، سوالی که این روزها در کشورمان زیاد تکرار می‌شود این است که: چگونه توییتر نصب کنیم؟ 

برای استفاده از Twitter دو راه دارید: ورود به وب سایت رسمی توییتر (نسخه تحت وب) و نصب اپلیکیشن روی تلفن‌های همراه. مورد دوم البته گاهی با مشکل برخورد می‌کند و توییتر روی گوشی نصب نمی‌شود!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به صورت مرحله به مرحله، به آموزش نصب توییتر در ایران بپردازیم. علاوه بر این، رایج‌ترین مشکلات در خصوص نصب نشدن این شبکه اجتماعی را هم بررسی خواهیم کرد. 

چگونه توییتر نصب کنیم؟

برای نصب و ساخت کاربری جدید در توییتر، باید شماره تلفن همراه خود را در این برنامه، وارد کنید. متاسفانه پیش شماره ایران در این برنامه وجود ندارد و کاربران ایرانی، نمی‌توانند در این شبکه اجتماعی، ثبت نام کنند.

البته برای رفع این مشکل، راه حل‌هایی وجود دارند که در ادامه، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت: 

ممکن است زمانی که برای دانلود اپلیکیشن توییتر، وارد فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور می‌شوید، با پیغام زیر مواجه شوید:

متاسفانه این اپلیکیشن، در کشور شما قابل نصب نیست

برای حل این مشکل، می‌توانید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کنید. همچنین در صورت امکان، می‌توانید نسخه قابل نصب برنامه توییتر را از وب‌سایت‌های دیگر دانلود کرده و سپس، روی تلفن همراه خود نصب کنید.

البته مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا شما همچنان نمی‌توانید در توییتر، حساب کاربری جدید بسازید. برای رفع این مشکل، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد صفحه ثبت نام توییتر شوید و گزینه “Sign up” را انتخاب کنید.

وارد صفحه ثبت نام توئیتر شوید

  • در این صفحه، ابتدا نام خود را انتخاب کنید و سپس، روی “Use email instead” کلیک کنید.

گزینه use email instead را انتخاب کنید

  • آدرس ایمیل خود را به همراه اطلاعت مربوط به تاریخ تولد خود را وارد کرده و روی “Next” کلیک کنید.

آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی next ضربه بزنید

  • مراحل بعدی را روی Next ضربه بزنید و در نهایت، روی “Sign up” کلیک کنید.

روی sign up ضربه بزنید

تبریک می‌گوییم! شما با موفقیت حساب کاربری خود را در توییتر راه‌اندازی کردید. در صورت تمایل می‌توانید بعدها با گرفتن تیک آبی توییتر حساب کاربری خود را واریفای کنید. 

چرا توییتر نصب نمی‌شود و راه‌ حل آن چیست؟

ما در حال دوران گذار از وب به اپلیکیشن هستیم! بسیاری از فعالیت‌هایی که دیروز فقط در وب‌سایت‌ها انجام می‌دادیم، امروز به‌راحتی و از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، در دسترس ما قرار دارند. بدیهی است که کاربران توییتر هم ترجیخ می‌دهند با استفاده از تلفن همراه خود و از طریق یک برنامه ساده، از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده کنند.

چرا توییتر روی گوشی نصب نمی‌شود؟

عدم نصب توییتر روی گوشی یکی از مشکلاتی است که چه در سیستم عامل اندروید و چه در iOS کاربران را اذیت می‌کند. اما خبر خوب این‌‌که کافیست امروز با ما همراه باشید تا یک‌بار برای همیشه، از دست این گرفتاری، خلاص شوید.

تذکر: توییتر دیگر از نسخه‌های اندرویدی پایین‌تر از 4.4 (Kitkat) پشتیبانی نمی‌کند.  اگر همچنان از این نسخه‌ها استفاده می‌کنید، نمی‌توانید این اپلیکیشن را نصب یا به روز رسانی کنید.

عدم نصب توییتر روی گوشی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. برای رفع این مشکل، باید مقداری صبور باشید و انواع راه‌حل‌های مختلف را  آزمایش کنید. ما در ادامه، مهم‌ترین عواملی که ممکن است منجر به نصب نشدن Twitter شوند را بررسی خواهیم کرد:

بررسی فضای داخلی گوشی 

اگر در نصب جدیدترین برنامه توییتر برای اندروید مشکل دارید، فضای موجود در گوشی موبایل را بررسی کنید. در حالت ایده آل، دستگاه تلفن باید حداقل ۵۰ مگابایت فضا داشته باشد. برای دیدن فضای موجود در گوشی موبایل، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • از صفحه اصلی گوشی موبایل، روی نماد Settings ضربه بزنید.
    در بخش Device، ذخیره‌سازی (Storage) را باز کنید.
    اگر کمتر از ۵۰ مگابایت در دسترس است، بنابراین نیاز به حذف برنامه‌های دیگر دارید.

فضای گوشی را بررسی کنید

بعد از این‌که فضای مورد نیاز برای این اپلیکیشن را خالی کردید، می‌توانید دوباره نسبت به نصب توییتر اقدام کنید.

اطلاعات اپلیکیشن را پاک کنید

پاک کردن اطلاعات اپلیکیشن، می‌تواند عملکرد برنامه را بیشتر کرده و بسیاری از مشکلات را حل کند. توج داشته باشید که پاک کردن داده‌ها، حساب کاربری شما را حذف نمی‌‌کند؛ بلکه تنها تنظیمات را به حالت پیش‌فرض و اولیه، باز می‌گرداند.

برای حذف اطلاعات اپلیکیشن توییتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش Settings تلفن همراه خود شوید
  • گزینه Applications را انتخاب کنید.
  • Twitter را انتخاب کرده، به پایین اسکرول کرده و روی پاک کردن داده ضربه بزنید.

اطلاعات اپلیکیشن توئیتر را پاک کنید

در صورتی که همچنان در نصب توییتر مشکل دارید، تلفن همراه خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید. اگر اطلاعات برنامه را پاک کردید و بعد از روشن خاموش کردن گوشی، مشکل هم‌چنان پا بر جا بود، از برنامه خارج شده و دوباره لاگین شوید.

بررسی Time Zone Settings

یکی دیگر از اشکالاتی که می‌تواند منجر به عدم نصب توییتر روی گوشی شود، به روز نبودن Time Zone Setting است. وارد این برنامه شده و تنظیمات آن را در حالت به روز رسانی خودکار، قرار دهید.

تذکر: اگر هنگام ورود به برنامه، با خطای ” Unauthorized” یا ” Invalid username and Password” برخورد می‌کنید،این اتفاق به دلیل تنظیمات نادرست منطقه زمانی یا نسخه منسوخ شده برنامه Twitter client است.

اطمینان حاصل کنید که از جدیدترین نسخه Twitter clientاستفاده می‌کنید و تنظیمات تاریخ، زمان و منطقه زمانی، برای به روزرسانی خودکار تنظیم شده است. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه منو را از صفحه اصلی تلفن همراه خود، فشار دهید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه “Date and time” را انتخاب کنید
  • مطمئن شوید که گزینه “Automatic date and time” فعال است (تیک کنار آن، سبز است)

تنظمیات time zone setting را بررسی کنید

در صوتی که همچنان نمی‌توانید از Twitter در تلفن همراه خود استفاده کنید، باید به فکر راه‌حل‌های بعدی باشید.

چک کردن اینترنت

گاهی وقت‌ها ممکن است اختلالات اینترنت گوشی (قطع بودن، تمام شدن حجم یا کم بودن سرعت) منجر به نصب نشدن توییتر شوند. تلفن همراه خود را یک‌بار خاموش کرده و چند دقیقه منتظر بمانید. سپس دوباره آن را روشن کرده و از داشتن یک سرویس اینترنت، مطمئن شوید.

نکته: اگر از WiFi برای اتصال به برنامه توییتر اندروید استفاده می‌کنید، بهتر است شبکه وای فای خود را تغییر داده و دوباره برنامه را نصب کنید. در صورتی که مشکل شما حل شد، نشان می‌دهد که تنظیمات شبکه اصلی، توییتر را مسدود کرده و اجازه نصب آن را نمی‌دهد.

حذف و نصب مجدد توییتر 

ممکن است موفق به نصب توییتر شده باشید، اما اپلیکیشن در تلفن همراه شما، کار نکند و به اصطلاح، بالا نیاید. در این مواقع، بهترین راه، حذف برنامه و نصب مجدد آن است.

نکته مهم اگر login verification را در حساب کاربری توییتر خود  فعال کرده‌اید، حتما قبل از حذف برنامه، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حذف برنامه  توییتر 

ابتدا مطابق مراحل زیر، اپلیکیشن توییتر را از تلفن همراه خود، حذف کنید:

  • دکمه منو را فشار داده و Applications را انتخاب کنید.
  • Manage Applications را انتخاب کنید.
  • توییتر را انتخاب کنید.
  • روی آیکون Uninstall ضربه بزنید تا برنامه، با موفقیت پاک شود.

برنامه توئیتر را از روی تلفن همراه خود پاک کنید

اکنون، باید آخرین نسخه برنامه توییتر را برای تلفن همراه خود (بر اساس سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید) از فروشگاه‌های گوگل یا اپ‌ استور، دوباره نصب کنید.

نصب برنامه توییتر برای اندروید

ابتدا با استفاده از لینک زیر، وارد فروشگاه گوگل پلی شده و آخرین نسخه اپلیکیشن توییتر را باز کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی گزینه Install ضربه بزنید تا مراحل نصب برنامه، تمام شوند. پس از آن، توییتر به لیست اپلیکیشن‌های شما، اضافه می‌شود.

نصب برنامه توییتر برای آیفون

کاربران سیستم عامل iOS برای نصب توییتر باید از طریق لینک زیر، وارد فروشگاه اپ استور شده و آخرین نسخه از برنامه را باز کنند:

دانلود برنامه از اپ استور

سپس، ادامه مراحل نصب را تنها با چند کلیک ساده انجام دهید تا Twitter به لیست اپلیکیشن‌های شما، اضافه شود.

سایر علت ها

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد، برخی از عوامل دیگر نیز می‌توانند منجر به عدم نصب توییتر روی گوشی شما شوند. در زیر، به برخی از این علت‌ها، اشاره خواهیم کرد:

  • مشکلات سخت‌ افزاری تلفن همراه
  • به روز نبودن نسخه سیستم عامل
  • مشکل در فایل دانلود شده برای نصب

در صورتی که هیچ‌کدام از راه‌حل‌های معرفی شده در این مقاله، نتوانستند در نصب Twitter به شما کمک کنند، باید به فکر بررسی اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه خود باشید.

نتیجه گیری 

توییتر یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر جهان به شمار می‌رود. از طرفی دیگر، بسیاری از کاربارن، ترجیح می‌دهند که Twitter را به صورت اپلیکیشن و روی تلفن همراه خود، داشته باشند. اما مشکلاتی که امروز به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است در نهایت منجر به عدم نصب توییتر روی گوشی شوند.

امیدواریم با راه‌حال‌های مطرح شده، بتوانید به‌راحتی برنامه توییتر را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و از آن، لذت ببرید. در صورتی که دوست دارید به یک کاربر حرفه‌ای این شبکه اجتماعی تبدیل شوید، توصیه می‌کنیم حتما سری هم به صفحه “آموزش توییتر” از مجله ایده آل تک بزنید.

سوالات متداول و پرتکرار

چرا توییتر نصب نمی شود؟

این اشکال ممکن است به دلیل پر شدن فضای حافظه گوشی شما باشد. البته مشکلاتی مانند به روز نبودن ساعت و تاریخ، عدم اجازه توییتر به کاربران ایرانی برای نصب و … نیر باعث می‌شوند که نتوانید از این شبکه اجتماعی در گوشی خود استفاده کنید.

مشکل نصب توییتر در ایران را چگونه حل کنیم؟

اپلیکیشن توییتر در گوگل پلی و اپ استور، اجازه نصب را به کاربران ایرانی نمی‌دهد. بهترین راه برای رفع این مشکل، استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی است.

چگونه توییتر نصب کنیم؟

توییتر به شما اجازه نمی‌دهد برای ثبت نام، از پیش شماره ایران استفاده کنید. برای رفع این مشکل، می‌توانید در زمان ثبت نام، به جای تلفن همراه، از آدرس ایمیل استفاده کنید.

لاک شدن در توییتر به چه معنی است؟

لاک شدن به معنی قفل شدن حساب توییتر است. در این شرایط، دیگر نمی‌توانید از حساب خود در این برنامه استفاده کنید. برای رفع این مشکل، یا باید شماره موبایل خود را تایید کنید یا از طریق ایمیل، با توییتر در ارتباط باشید و درخواست خود را برای آنلاک شدن حسابتان، مطرح نمایید.

چرا توییتر شماره تلفن را قبول نمی کند؟

به دلیل سیاست‌های توییتر، پیش شماره ایران در لیست مورد تایید این برنامه قرار نگرفته است. به همین دلیل، شما نمی‌توانید از شماره موبایل خود برای ثبت نام در این برنامه استفاده کنید.

3.2 | (9)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

27 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
27
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//