چگونه در توییتر تیک آبی بگیریم؟

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که با توییتر سروکار دارید به طور حتم مشاهده کرده‌اید، برخی از افراد دارای تیک آبی هستند. ممکن است این سوال پیش آمده باشد که چرا برخی افراد تیک آبی دارند و چرا داشتن تیک آبی توییتر مهم است؟

معمولا تیک آبی را افراد مشهور یا چهره‌های عمومی مورد علاقه از این شبکه مجازی معروف می‌گیرند. به طور حتم داشتن این تیک برای تمام افراد مهم است، زیرا با داشتن این تیک به دیگر کاربران نشان داده می‌شود که این فرد در بین مردم دارای محبوبیت است و از طریق توییتر می‌تواند کسب درآمد کند.

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به بررسی این مسئله می‌پردازیم که تیک آبی توییتر چیست و برای گرفتن آن باید چه کاری انجام دهید؟ همچنین داشتن آن برای شما می‌تواند چه مزایایی داشته باشد؟ لطفا با ما همراه باشید.

تیک آبی توییتر چیست؟

تیک آبی در توییتر نشان دهنده یک حساب تایید شده است. حساب تایید شده حسابی است که معتبر بودن آن توسط توییتر تایید شده است و نشان می‌دهد، حساب کاربری که در توییتر فعالیت می‌کند به همان شخصی که آن را ایجاد کرده است مربوط است و یک پیج فیک نیست.

چه کسانی تیک آبی توییتر می گیرند؟

این حساب‌ها اغلب توسط افراد مشهور، سیاستمداران و برندها استفاده می‌شود تا نشان دهند از فیلترهای مهم توییتر عبور کرده‌اند و دیگر کاربران می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند و از نظرات و حرف‌های این افراد استفاده کنند.

گرفتن تیک آبی روشی جذاب برای نشان دادن پیج اصلی افراد مشهور از سایر فن پیج‌ها است. تیک آبی توسط سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب به عنوان راهی برای تشخیص واقعی بودن حساب‌های افراد مشهور و سایر افراد و مارک‌های برجسته مورد استفاده قرار گرفته است.

در نتیجه این کار به بسیاری از کاربران کمک زیادی کرده است تا از این طریق بتوانند به حقوقی دست یابند. همچنین توییتر حساب‌های افراد مشهور و برندها را تأیید می‌کند تا از جعل هویت آنها محافظت کند.

این نشان به حساب‌هایی اعطا می‌شود که طبق گفته توییتر، معتبر، قابل توجه و فعال باشند. افرادی که می‌توانند تیک آبی توییتر را دریافت کنند شامل گروه‌های زیر هستند:

  • مقامات و ادارات دولتی
  • شرکت‌ها، برندها و سازمان‌ها
  • سازمان‌های خبری و روزنامه نگاران
  • شرکت‌های سرگرمی، مانند استودیوهای فیلم، شبکه‌های تلویزیونی و نهادهای موسیقی
  • هنرمندان سرگرمی، مجریان، کارگردانان و دیگران در نقش‌های عمومی مرتبط با چنین نهادها یا تولیدات آنها
  • لیگ‌های ورزش و بازی، تیم‌ها، ورزشکاران، مربیان و همچنین ورزشکارانی که در المپیک یا پارالمپیک شرکت می‌کنند.
  • فعالان، سازمان دهندگان و سایر افراد بانفوذ

اگر به دنبال گرفتن تیک آبی هستید باید شش ماه قبل از درخواست، از توییتر به طور مداوم استفاده کنید و تمام قوانین مربوط به این پلتفرم را رعایت کنید و همچنین از انتشار محتوایی که باعث آزار، شرم یا توهین به فرد یا گروهی می‌شود، خودداری کنید.

افراد و سازمان‌هایی که در دسته‌های بالا قرار می‌گیرند، باید معیارهای خاصی را رعایت کنند تا بتوانند تیک آبی را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت اصلی توییتر مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: چگونه توییتر نصب کنیم؟

چگونه در توییتر تیک آبی بگیریم؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه در توییتر وریفای شویم؛ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • مطمئن شوید که نمایه شما با استانداردهای فعالیت توییتر مطابقت دارد.
  • به تنظیمات حساب خود بروید و با کلیک روی « request verification» فرآیند تأیید را شروع کنید.روی Request verification کلیک کنید
  • یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود که به شما اطلاعات بیشتری در مورد تأیید صحت توییتر می‌دهد. حال روی «Start Now» کلیک کنید.
  • با انتخاب دسته مناسب به توییتر اعلام کنید که چه هویتی دارید.
  • مدرکی ارائه دهید که نشان دهد دسته بندی مناسبی را انتخاب کرده‌اید (مثلا وب سایت رسمی، مقالاتی درباره شما و غیره).
  • هویت خود را با ارائه یک آدرس ایمیل رسمی، وب سایت یا شناسه دولتی تأیید کنید.
  • روی «submit» کلیک کنید و منتظر بمانید تا توییتر این مرحله را تایید کند.
توجه: پیوند ” verified” باید به عنوان چهارمین ورودی در تنظیمات اطلاعات حساب شما ظاهر شود. اگر آن را می‌بینید اما نمی‌توانید روی آن کلیک کنید، حساب شما با معیارهای واجد شرایط بودن توییتر مطابقت ندارد.

برای گرفتن تیک آبی توییتر چه شرایطی لازم است؟

برای وریفای کردن حساب توییتر، باید حساب شما دارای 3 ویژگی باشد تا بتوانید تیک آبی را دریافت کنید. در زیر به بررسی این 3 ویژگی می‌پردازیم.

حساب توییتر باید فعال باشد

یک حساب کاربری فعال توییتر دارای نام نمایه و تصویر نمایه است که حداقل باید در شش ماه گذشته یک‌بار وارد آن شده باشید و یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن تایید شده به آن پیوست کرده باشید.

 فعال بودن حساب توییتر برای گرفتن تیک آبی

همچنین باید مطمئن شوید که در شش ماه گذشته قوانین توییتر را نقض نکرده‌اید؛ زیرا در غیر این صورت حساب کاربریتان فعال نمی‌شود.

توییتر پیشنهاد می‌کند که نام نمایه را به‌عنوان نام واقعی یا نام تجاری خود تنظیم کنید. همچنین عکس نمایه را طوری انتخاب کنید که دقیقا نمایانگر چیزی باشد که به شما مربوط است. در بیوگرافی نیز در مورد حوزه تخصص، محصولات فروش یا مأموریت شرکت و … توضیح دهید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فعالیت حساب شما مطابق با استانداردهای توییتر است، توصیه می‌کنیم چند هفته تا یک ماه قبل از ارائه درخواست تأیید، یک برنامه منظم برای ارسال پست ایجاد کنید.

در اینجا به دو مرحله اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آن برای این کار استفاده کنید:

  • با استفاده از یک برنامه ارسال پست اتوماتیک در شبکه های اجتماعی، تقویم محتوای خود را با توییت‌ها برای 30 روز آینده پر کنید.
  • مطمئن شوید که با فالوورهای خود در منشن‌ها و پیام‌ها، ارتباط مستقیم برقرار می‌کنید.

هنگامی که از فعال بودن حساب خود مطمئن شدید، می‌توانید برای تأیید آن در توییتر خود اقدام کنید.

حساب توییتر باید قابل توجه باشد

حساب شما باید به یک برند یا شخصیت بانفوذ یا برجسته وابسته باشد. قابل توجه بودن در طول فرآیند تأیید مهم است؛ زیرا اولین کاری که باید انجام دهید این است که به توییتر بگویید که هستید و چه کاری انجام می‌دهید!

در اینجا شش دسته مهم و قابل توجه برای توییتر را معرفی کرده‌ایم که باید حتما در یکی از این دسته‌ها قرار بگیرید تا بتوانید تیک آبی توییتر را دریافت کنید.

1- دسته دولت برای مقامات دولتی در سطح ایالتی و فدرال، دفاتر عمومی، نامزدهای رسمی، خدمات عمومی و سایر افراد در رهبری است.

قابل توجه بودن حساب توئیتر

2- دسته‌ای که مانند سازمان‌های غیرانتفاعی، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و رهبران آن نهادها است.

تیک آبی توییتر برای شرکت‌ها، برندها و سازمان‌های برجسته

3- سازمان‌های خبری و روزنامه‌نگاران اعم از مجلات، روزنامه‌ها، صدا و سیما و تلویزیون و روزنامه‌نگاران فردی.

تیک آبی توییتر برای سازمان‌های خبری

4- سازمان‌های صنعت سرگرمی مانند شرکت‌های تولید موسیقی، جشنواره‌های فیلم، شبکه‌های تلویزیونی و …

تیک آبی توییتر برای سازمان‌های صنعت سرگرمی

5- لیگ‌های رسمی ورزشی، لیگ‌های esports، تیم‌های ورزشی و سایر سازمان‌های ورزشی.

تیک آبی توییتر برای لیگ‌های رسمی ورزشی

6- فعالان و سایر افراد بانفوذ دارای منافع عمومی بالا که خارج از دسته‌های حرفه‌ای فوق متخصصان پزشکی، شخصیت‌های عمومی محلی و رهبران سیاسی و … قرار دارند، اما همچنان مستعد جعل هویت هستند.

تیک آبی توییتر برای فعالان و سایر افراد با نفوذ دارای منافع عمومی بالا

برای واجد شرایط بودن و قرار گرفتن در یکی از این لیست‌ها، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد واقعا به آن دسته تعلق دارید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید حساب خود را به عنوان یک روزنامه‌نگار تأیید کنید، باید پیوندهایی به سه خط فرعی یا اعتبار در نشریات واجد شرایط ارائه دهید.

حساب توییتر باید معتبر باشد

حساب توییتر باید معتبر باشد، به این معنی که باید همانی باشید که می‌گویید. سه راه برای تأیید هویت در توییتر وجود دارد:

  • یک پیوند به وب سایت خود ارائه دهید (وب سایت باید یک پیوند واضح داشته باشد).
  • عکس کارت شناسایی رسمی صادر شده توسط دولت را ارائه دهید.
  • یک آدرس ایمیل رسمی با دامنه مربوطه ارائه دهید.

هنگام پر کردن فرم تأیید، باید مدرک هویت خود را بارگذاری کنید، بنابراین قبل از زدن «Start Now» اطلاعات خود را کامل کنید.

فواید گرفتن تیک آبی توییتر

حساب توییتر تایید شده معامله بزرگی است که دارای مزایای زیادی است که می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. داشتن تیکه آبی به معنای فالوورهای بیشتر و اعتبار بیشتر در این شبکه مجازی است. در اینجا به بررسی برخی از این مزایای می‌پردازیم:

اعتبار بیشتر

داشتن تیک آبی در حساب توییتر نشان دهنده اعتبار بیشتر است و به افزایش اعتماد در بین فالوورها کمک می‌کند. با استفاده از این اعتبار، احتمالا توسط فالوورها و دنبال کنندگان آینده خود، جدی گرفته می‌شوید.

کاهش ترس از جعل هویت

یک حساب کاربری تأیید شده توییتر، احتمال جعل هویت را کاهش می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند به راحتی حساب “رسمی” شما را از طریق جستجو پیدا کنند، زیرا حساب‌های تایید شده احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجو نشان داده شوند.

به علاوه، تأیید حساب کاربری به کاهش فیشینگ کمک می‌کند. وقتی فالوورهای شما بدانند که تیک آبی دارید، می‌توانند از این طریق بفهمند هرکسی که بدون تیک با آنها تماس بگیرد، آن شخص شما نیستید.

دنبال کنندگان بیشتر

وقتی تیک آبی را در توییتر به دست می‌آورید، احتمالا حساب شما رشد سریع‌تری را تجربه می‌کند، زیرا نشان تأیید، به دنبال کنندگان بالقوه سیگنال می‌دهد که محتوای این شخص ممکن است قابل اعتمادتر باشد، به این دلیل که مراحل تأیید را طی کرده‌ است.

افزایش مشارکت بالقوه

داشتن تیک آبی توییتر باعث می‌شود که سایر کاربران با توییت‌های شما درگیر شوند. این به این دلیل است که تیک آبی به عنوان یک شناسه باارزش در نظر گرفته می‌شود و از این رو، به کاربران نشان می‌دهد توییت‌های یک حساب تأیید شده ارزش تعامل با آن را دارند.

علامت اعتماد از توییتر

داشتن تیکه آبی بهترین گزینه برای نشان دادن اعتماد توییتر نسبت به فردی است که آن را گرفته است، زیرا شخصی که این تیکه را دارد آزمون و دستورالعمل‌های توییتر را پشت سر گذاشته است.

می‌تواند منجر به تأیید در سایر شبکه‌ها شود

شما می‌توانید از تیکه آبی در توییتر به عنوان پیوندی برای تایید در شبکه‌های مجازی دیگر استفاده کنید. یکی از شبکه‌های مجازی که می‌توانید از این طریق تاییده را دریافت کنید، تیک تاک است.

پیوند دادن دسته تأیید شده توییتر به حساب TikTok می‌تواند شانس تأیید شدن شما را در TikTok را افزایش دهد.

کلام آخر

تیک آبی توییتر در حساب کاربری به این معنی است که شما همیشه ارتباط نزدیک‌تری با سایر کاربران خواهید داشت. لایک‌ها، پاسخ‌ها و بازتوییت‌های دیگر کاربران تأیید شده هرگز پنهان نمی‌شوند.

شما همچنین از خود در برابر جعل‌هایی محافظت می‌کنید که می‌خواهند از نفوذ شما برای ارسال برنامه‌هایی استفاده کنند. این برنامه‌های جعلی می‌تواند خواه انتشار اخبار جعلی و تئوری‌های توطئه، ارسال هرزنامه به دنبال‌کنندگان شما یا سرقت اطلاعات شخصی فالوورهای شما باشد.

بنابراین اگر جزو دسته‌های اصلی که در این پست به آن اشاره کرده‌ایم قرار دارید، حتما نسبت به گرفتن تیک آبی توییتر اقدام کنید.

سوالات متداول

به چند فالور احتیاج داریم تا بتوانیم تیک آبی توییتر بگیریم؟

برای اینکه تیک آبی توییتر را بگیرید شرایط خاصی برای تعداد فالوورها وجود ندارد. چه بیش از 100000 فالوور داشته باشید و چه کمتر از 10000 دنبال کننده، اگر معیارهای ذکر شده در بالا را داشته باشید، می‌توانید تیکه آبی را بگیرید.

محدودیت DM در توییتر چیست؟

این محدودیت یعنی شما سقف 1000 پیام مستقیم ارسال شده در روز را استفاده کرده‌اید. پس از رسیدن به این حد، دیگر نمی‌توانید پیام مستقیم دیگری برای آن روز ارسال کنید. اگر می‌خواهید بیشتر از هزار پیام در روز استفاده کنید، باید شماره تلفن خود را تأیید کنید.

آیا می‌توانید برای توییت کردن پول دریافت کنید؟

بیشتر تولیدکنندگان محتوا در توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از محتوای حمایت شده به دست می‌آورند. شما نیز می‌توانید بعد از گرفتن تیکه آبی از پست‌های خود پولی دریافت کنید.

4 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//