10 بهترین هارد اکسترنال در بازار ایران در سال 2022

طولی نمی‌کشد تا هشدارهای مبنی بر پرشدن حافظه رایانه‌تان را دریافت کنید، ممکن است جزء آزاردهنده‌ترین لحظات زندگی‌تان باشد اما مطمئن باشید راه‌حل‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها این مسئله را به‌طورکلی ناپدید کنید.

هنگام جستجو، بسیاری نزدیک‌ترین راه‌حل را «هارد اکسترنال» می‌دانند. ما هم بر همین نظر هستیم، لذا در این مقاله می‌کوشیم تا بهترین هارد اکسترنال را از مناظر متفاوتی بیابیم.

عده‌ای باور دارند که با وجود فناوری‌هایی مانند حافظه‌های ابرپایه (cloud-based)  نیاز کمتری به دیگر راه‌های ذخیره‌سازی است؛ در ادامه این مقاله از ایده آل تک با مشاهده برتری‌های هارد اکسترنال بر ذخیره‌سازی ابری، این ابهام را نیز تا حد زیادی رفع خواهیم کرد.

معیارهایی برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال

تنوع هاردهای اکسترنال در عصر حاضر بیشتر از هر زمانی شده است، از تولیدات مقرون به صرفه تا آن‌هایی که با نوین‌ترین سبک‌های جهانی ساخته و پشتیبانی می‌شوند، همگی «انتخاب» را سخت می‌کنند. برای داشتن بهترین انتخاب ممکن، موارد و معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

ظرفیت هارد

اولین معیار برای در نظر گرفتن ظرفیت هارد است، اگر سری به بازار زده باشید احتمالا می‌دانید که محدودیتی در این‌باره ندارید و از رنج 500 گیگابایت تا هارد اکسترنال 2 ترابایت و 4 ترابایت نیز برای خرید موجود هستند.

معیارهایی برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال

همچنین کاربرد هارد اکسترنال بر روی انتخاب نهایی موثر است؛ احتمالا انتخاب فردی که حافظه را برای نگهداری (مانند Backup و کارهای مشابه) می‌خواهد با فردی که مدام در حال انتقال داده از مسیر «الف» به «ب» است، متفاوت خواهد بود.

ویژگی‌ها

رابط‌ها و اتصالات از اهمیت والایی برخوردارند. یک هارد درایو اکسترنال که انتظار می‌رود در چند سال آینده نیز با قوت به کار خود ادامه دهد باید از اتصالات و رابط‌های مناسبی برخوردار باشد، برای مثال USB  نوع C می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای انتخاب باشد.

نرم افزار

وقتی صحبت از نرم‌افزار هارد باشد، بکاپ و امکانات امنیتی از بااهمیت‌ترین حوزه‌های این دسته هستند. هر نوع نرم‌افزار ارائه‌شده باید یک رابط کاربری مناسب و درخور را دارا باشد و از گزینه‌های مختلف حافظه پشتیبانی کند، برای مثال بتواند به‌خوبی بکاپ‌های زمان‌بندی شده را مدیریت کند. ممکن است کاربر بخواهد از اطلاعات خصوصی خویش در برابر دسترسی‌های غیرمجاز در کمترین زمان با استفاده از گذرواژه محافظت کند، پس این نیز باید در خرید مدنظر قرار گیرد.

اندازه و وزن

برای اینکه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنید باید به اندازه و وزن آن نیز توجه داشته باشید. این معیار مخصوصا زمانی که هارد را برای مصارفی لازم داشته باشید که در آن نیاز به رفت‌وآمد باشد بسیار مهمتر خواهد بود. طراحی نیز یکی دیگر از جوانب اهمیت برای بسیاری از مصرف‌کنندگان است.

امروزه بیشتر محصولات موجود طراحی چشم‌نواز و منحصربه‌فردی دارند.

ارزش خرید

ارزش خرید نیز از معیارهای پایه‌ای است که در همه خریدها مدنظر خریداران واقع می‌شود. کاربران هارد اکسترنال باید یک نگاه شفاف و عمیق به امکانات محصول داشته باشند و تاحد امکان آن را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در نظر داشته باشید که گران‌ترین کالا همیشه بهترین مورد برای نیازهای شما نیست!

ضمانت

نهایتا آخرین چیزی که باید بررسی کنید شروط ضمانت هاردتان است. متن ضمانت‌نامه باید با دقت بررسی شود تا هرگونه شک و شبههٔ احتمالی برطرف شود؛ مدت‌زمان، وظایف و میزان ضمانت را بسنجید و همچنین شرکت ضمانت کننده را نیز مورد پرس‌وجوی استفاده‌کنندگان پیشین قرار دهید.

ارزان‌ترین هارد اکسترنال

نخستین موارد موردبررسی در این مقاله را به هارد اکسترنال ارزان‌قیمت اختصاص می‌دهیم؛ با این طرز فکر ابتدا انتخاب‌های موجود در کمترین بازهٔ قیمتی را می‌بینیم و دید بهتری از قیمت‌ها را به‌دست خواهیم آورد.

 هارد اکسترنال اِل‌اُ مدل extra-eco ظرفیت 320 گیگابایت

مشخصات هارد اکسترنال LO

  • قیمت: حدود 600 هزار تومان

نخستین هارد موردبررسی ما در بخش ارزان‌ترین‌ها، هارد LO مدل extra-eco با ظرفیت تعیین‌شدهٔ 320 گیگابایت است.

هارد نام‌برده یک بدنهٔ پلیمری مقاوم همراه با قطعاتی تقریبا باکیفیت را داراست که به لطف استفاده از دیسکت محصول مشترک چین و فیلیپین سرعت تبادل داده‌ای تقریبا بالایی را برای استفاده روزمرهٔ کاربران در اختیار قرار داده است. سرعت تبادل داده (ارسال و دریافت) در این مدل تا 35 مگابایت (با مگابیت اشتباه گرفته نشود!) بر ثانیه هم می‌رسد.

بر اساس آمارهای سازنده این هارد در میان کاربران به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت و درنتیجه عمر بالا، محبوبیت فراوانی دارد. از مزیت‌های این محصول می‌توان به توانایی اتصالش به وسایلی مانند دوربین مداربسته، کنسول بازی، تلویزیون و تلفن همراه اشاره کرد.

وزن 140 گرم
قابلیت اتصال به انواع وسایل کاربردی از جمله: دوربین مداربسته، کنسول بازی، تلویزیون، تلفن همراه و …
نوع اتصال باسیم
ویژگی‌های ظاهری دارای نشانگر LED با قابلیت نمایش وضعیت تبادل داده
سازگار با سیستم‌های عامل تمام سری‌های مایکروسافت ویندوز، OS X (مک) و اندروید

از معایب این هارد می‌توان به فضای ذخیره‌سازی محدودش اشاره کرد که در واقع دلیل پایین بودن قیمت آن نیز هست. لازم به ذکر است که این مدل در ایران مونتاژ می‌شود.

این مدل از هارد اکسترنال LO، مناسب مصارفی همچون ذخیره بایگانی دوربین‌های مداربسته و انتقال سریع اطلاعات کم است؛ اگر نمی‌خواهید هزینهٔ زیادی کنید و هارد مناسبی را نیز خواهان هستید، این مدل می‌تواند به کمک شما بیاید.

هارد اکسترنال اِل‌اُ مدل eco-metal ظرفیت 500 گیگابایت

هارد اکسترنال ارزان LO

  • قیمت: حدود 850 هزار تومان

منتظر برند و چیزی متفاوت‌تر بودید؟ خب به دلیل تحریم‌ها تنوع زیادی در بازار هاردهای اکسترنال و حتی بقیه وجود ندارد، اما این بار این هارد با ظرفیتی 500 گیگابایتی و یک سری بهبود‌ها، در اینجا حاضر می‌شود.

این مدل دارای یک بدنهٔ فلزی و طراحی‌ای نازک و مناسب است که آن را تا حدی مقاوم و قابل‌حمل کرده است. فنّاوری و زیرساخت این نیز با مدل پیشین خود کاملا یکسان بوده و تفاوتی مشاهده نمی‌شود؛ نرخ انتقال اطلاعات 35 تا 40 مگابایت بر ثانیه بوده و طبق سخنان سازنده بسته به رایانهٔ کاربر (در اصل سیستم‌عامل او به همراه قابلیت‌های سخت‌افزاری) این سرعت متغیر است!

مدل eco-metal نیز مونتاژی است و در میهنمان ایران تولید شده است، دیسکت مورداستفاده همان دیسکتی است که مدل پیشین دارا بود و از چین وارد شده است. مانند دیگر محصولات مشابه دارای طول عمری مناسب است و می‌تواند به دستگاه‌های مختلفی ازجمله دوربین مداربسته، کنسول بازی، تلویزیون و تلفن همراه متصل شود.

وزن 140 گرم
قابلیت اتصال به انواع وسایل کاربردی از جمله: دوربین مداربسته، کنسول بازی، تلویزیون، تلفن همراه و …
نوع اتصال باسیم
ویژگی‌های ظاهری دارای نشانگر LED با قابلیت نمایش وضعیت تبادل داده
سازگار با سیستم‌های عامل تمام سری‌های مایکروسافت ویندوز، OS X (مک) و اندروید

این مدل برخلاف قبلی دیگر فضای ذخیره‌سازی بسیار محدودی ندارد، شاید بهترین هارد اکسترنال نباشد اما از آن طرف قیمت تقریباً منصفانه‌ای دارد که می‌تواند به‌عنوان یک انتخاب خوب تلقی شود.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 1 ترابایت

هارد توشیبای ارزان

  • قیمت: حدود  1.790.000 هزار تومان

سومین مورد از فهرست ارزان‌ترین هارد اکسترنال به برند توشیبا تعلق می‌گیرد. این مدل با ظرفیتی بالغ بر 1 ترابایت و رابط USB 3.2 خود با سرعت نسبتاً بالایی اطلاعات را انتقال می‌دهد.

سری canvio advance شرکت توشیبا علاوه بر اینکه یکی از بهترین‌های برند خودش است بلکه با بسیاری دیگر در بازار هارد اکسترنال به رقابت پرداخته است و توسط افراد زیادی با کاربری‌های مختلف خریده شده است.

این مورد برخلاف موارد قبلی در رنگ‌بندی متفاوتی عرضه می‌شود و می‌توانید به انتخاب خود یکی از چندرنگ متداول و محبوب را برگزینید. روکش هارد، مات و با بافتی دانه-دانه عرضه می‌شود که لیز خوردن از دست را کاهش می‌دهد و خود را در برابر جذب اثرانگشت و چربی دست محافظت می‌کند.

دارا بودن دو نرم‌افزار تخصصی برای انجام کارهای متداول این محصول را بازهم مقداری دوست‌داشتنی‌تر می‌کند. toshiba storage backup و toshiba storage security به ترتیب نام‌های نرم‌افزارهایی برای بکاپ خودکار از داده‌ها و رمزگذاری روی آن‌ها است که کاربران بدون زحمت خاصی، با دانلود آن‌ها از وب‌سایت رسمی شرکت می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

این مدل همچنین ظرفیت‌های  ترابایتی و  ترابایتی را نیز داراست، اما در این رنج قیمت فقط می‌توان نسخه  ترابایتی آن را تهیه کرد. به‌عنوان نکتهٔ آخر بهتر است بدانید سرعت انتقال داده در این هارد تا  گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

وزن 149 گرم
ظرفیت یک ترابایت
نوع اتصال باسیم
اقلام همراه کابل هارد USB 3.2 و دفترچهٔ راهنما
سازگاری با سیستم‌های عامل Windows ۱۰/ ۸.۱, Mac OS v۱۰.۱۵ / v۱۰.۱۴/ v۱۰.۱۳

از مزایای این کالا می‌توان به سبک و جمع‌وجور بودن، طراحی شیک، سرعت بالای انتقال و ظرفیت مناسبش اشاره کرد. پس از گذشت از مزایا، می‌بینیم که استفاده‌کنندگان کالا در مورد ضعیف بودن بدنهٔ هارد نسبت به ضربات گلایه داشته‌اند.

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA1000400 ظرفیت 4 ترابایت

ارزان قیمت ترین هاردهای بازار

  • قیمت: حدود 2.840.000 هزار تومان

از دیگر ارزان‌ترین‌های بازار در ظرفیت 1 ترابایت، هارد سیگیت مدل Expansion Portable STEA1000400 است که همان‌طور که می‌دانید توسط سیگیت از معتبرترین‌های حوزه ذخیره‌سازی تولیدشده است.

این مدل یک هارد درایو کوچک و قابل‌حمل است که با وزن 170 گرمی خود حملی آسان را برای صاحبش رقم می‌زند. جنس بدنهٔ آن از نوع پلاستیک باکیفیت است که درون آن از یک هارد 2.5 اینچی استاندارد با سرعت 5400 دور در دقیقه استفاده شده است.

در بخش جلویی محصول می‌توان طراحی ظاهری چشم‌نوازی را مشاهده کرد که از موزاییک‌های مربعی تشکیل‌شده است. برق مصرفی این مدل توسط پورتی که در قسمت بالای هارد تعبیه‌شده تأمین می‌شود و نیازی به منبع تغذیهٔ جداگانه ندارد. این مدل مجهز به رابط USB 3.0 است که سرعت بالایی را برای شما رقم خواهد زد.

این هارد علاوه بر پشتیبانی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ می‌تواند توسط کنسول‌های بازی و مدیاپلیرها نیز به‌راحتی شناسایی شود و ازاین‌رو انتخاب مناسبی برای افزایش فضای کنسول بازی باشد. نرم‌افزار اختصاصی بکاپ و رمزگذاری توسط شرکت سازنده برای این مدل ارائه نشده است اما می‌توان با برنامه‌های موجود در اپ‌استورها و مراکز دانلود به‌راحتی این قابلیت را برای هارد خود ایجاد کنید.

فرمت پیش‌فرض در نظر گرفته‌شده برای این هارد NTFS است که بیشتر دستگاه‌ها آن را پشتیبانی می‌کنند، در صورتی نیز که از آن در سیستم‌عاملی همچون مک استفاده می‌کنید این امکان را دارید تا ظرف مدت چند ثانیه فرمت آن را به HFS+ تغییر داده و از هزینهٔ اضافه برای هاردهای مخصوص مک خودداری کنید.

وزن 170 گرم
ظرفیت چهار ترابایت
نوع اتصال باسیم
سرعت انتقال داده در حالت USB ۳.۰ با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB ۲.۰ با سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه
سازگاری با سیستم‌های عامل Windows ۱۰/ ۸.۱, Mac OS v۱۰.۱۵ / v۱۰.۱۴/ v۱۰.۱۳

از معایب این هارد سیگیت می‌توان به اندک قیمت بالای آن اشاره کرد که باوجود رقیبی همچون توشیبا (موردبررسی قبلی) با رابط USB 3.2 قیمت نسبتاً بالایی دارد.

هارد اکسترنال ایکس انرژی مدل بلک ظرفیت 1 ترابایت

ارزان ترین هارد اکسترنال

  • قیمت: حدود 1.300.000 هزار تومان

بعد از بررسی چهار مورد موفق در فهرست ارزان‌ترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار، حال به بررسی آخرین مورد می‌پردازیم:

این هارد دیسک به یک رابط USB نسخهٔ 3.0 مجهز شده است که سازگاری کامل با همهٔ نسخه‌های پیشین و پسین خود نیز دارد، همچنین ازآنجایی‌که برق موردنیاز خود برای کارکردن را از طریق همان پورت انتقال داده می‌گیرد نیازی به منبع تغذیهٔ جداگانه نخواهید داشت. این هارد هم با بیشتر سیستم‌های عامل روزمره شناسایی می‌شود و قابل‌استفاده است.

از دیدگاه طراحی ظاهری نیز یک معجزه را نخواهید دید! البته باید گفت که این محصول، ظاهر شیک و عامه‌پسندی دارد اما برای نوجوانان و جوانان چنگی به دل نمی‌زند. کیفیت ساخت خوبی دارد و استفاده‌کنندگان کالا نظری مشابه دارند، سرعتی متوسط در انتقال داده‌ها دارد و در نهایت ممکن است در بیشتر موارد ارزش خرید خود را باوجود دو رقیب پیشین خود از دست بدهد.

و اما هارد ایکس انرژی مدل بلک، یک ویژگی منحصربه‌فرد و یکتا دارد که دیگر هاردهای این فهرست فاقد آن هستند؛ این محصول در برابر شوک مقاوم  است.

در تمامی دستگاه‌هایی که از رابط و پورت USB استفاده می‌کنند سازگاری آن‌ها با نسخه‌های پیشین و پسین لحاظ شده است؛ برای مثال پورت USB 2.0 با رابط USB 3.0 سازگاری کامل دارد اما سرعت انتقال داده برابر توانایی پایین‌ترین نسخه خواهد بود.
وزن 222 گرم
ظرفیت یک ترابایت
نوع اتصال باسیم
سرعت انتقال داده در حالت USB ۳.۰ با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB ۲.۰ با سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه
سازگاری با سیستم‌های عامل WINDOWS XP/۷/۸ MAC OS LINUX ۲.۴.X

 بهترین هارد اکسترنال SSD بازار

SSDها تقریبا آرزوی هرکسی هستند، این‌طور نیست؟ چراکه نه، به دلیل سرعت انتقال خارق‌العاده بالایی که در این نوع از حافظه‌ها وجود دارد این آرزو برای کاربران ایجاد شده است، اما چرا آرزو؟!

این نوع از هارد درایوها به دلایل مختلفی از جمله فنّاوری ساخت به‌روزتر و متفاوت و درنتیجه سرعت انتقال بسیار بالا، قیمت‌های بسیار زیادی نیز دارند. در ادامه به بررسی بهترین هاردهای اکسترنال SSD خواهیم پرداخت.

SSD اکسترنال سامسونگ مدل T7 Touch ظرفیت 1 ترابایت

بهترین هارد SSD

  • قیمت: حدود 4.320.000 هزار تومان

سامسونگ شرکت معتبری در حوزه فناوری است؛ از همین رو بسیاری از افراد تعلق‌خاطر زیادی به این برند دارند و سامسونگ هم با کیفیت و دقت ساخت خوبی که در محصولات خود به کار می‌برد، پاسخ خوبی را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است.

در نمایشگاه CES 2020، سامسونگ از T7 Touch external SSD رونمایی کرد و علاوه‌بر افزایش کیفیت و معیارهای معمول، قابلیت احراز هویت را با اثرانگشت به این محصول جدید خود برای افزایش هرچه بیشتر ایمنی آن اضافه کرده است. این در واقع یک قابلیت جدید و شوکه‌کننده است که کمتر برندی قبلاً به آن پرداخته بود؛ درنتیجه هم‌اکنون با این فنّاوری می‌توانید به‌صورت بیومتریک از اطلاعات خود محافظت کنید حتی درصورتی‌که آن‌ها در هاردی اکسترنال قرار دارند!

حسگر اثرانگشت کار شده روی این محصول توانایی پشتیبانی از 4 اثرانگشت مختلف را دارد که در این حالت می‌توانید اطلاعات خود را با چندین نفر به اشتراک بگذارید حتی اگر خودتان در آنجا حضور نداشته باشید.

نسل T7 Touch از USB 3.2 بهره برده است که سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها را تا حداکثر 1005 مگابایت در ثانیه ممکن می‌کند و تقریباً می‌توان گفت این مقدار دو برابر نسل قبلی T5 است. در این نسل برخلاف نسل پیشین از نشانگر LED برای نمایش وضعیت اتصال و انتقال اطلاعات استفاده شده است تا نقدهایی که بر آن نسل وارد بود دیگر در این نسل دیده نشوند.

این SSD جدید با شاسی آلومینیومی تجهیز شده است که آن را در برابر ضربات مختلف مقاوم می‌کند. به گفتهٔ خود سامسونگ این شاسی با افتادن از فاصلهٔ دو متری نیز دست از محافظت از ارزش‌های درونی خود بر نمی‌دارد!

وزن 58 گرم
قابلیت‌ها حسگر اثرانگشت و USB 3.2 Type C
ظرفیت یک ترابایت
سرعت نوشتن داده‌ها به‌صورت ترتیبی 1000
سرعت خواندن داده‌ها به‌صورت ترتیبی 1050

 

SSD اکسترنال اپیسر مدل AS721 ظرفیت 500 گیگابایت

هارد SSD اپیسر

  • قیمت: حدود 2.800.000 هزار تومان

در فهرست ما دومین مورد از بهترین هاردهای اکسترنال SSD، هارد اپیسر مدل AS721 است که با ظرفیتی 500 گیگابایتی عرضه شده است.

با رشد نیاز به ذخیره‌سازی بیشتر داده‌ها و اطلاعات، کمبود فضای ذخیره‌سازی مشهود شده است؛ از طرفی نیاز به سرعت بالا روزبه‌روز بیشتر می‌شود و هارد SSD را انتخاب اول کاربران می‌کند.

اپیسر AS721 با رابط USB 3.2 نسل دو تجهیز شده است که سرعتی بالغ‌بر 500 تا 530 مگابایت در ثانیه را برایتان به ارمغان می‌آورد، این سرعت تقریباً پنج برابر سرعت هارد درایوهای معمولی است که آن را برای انتقال فایل‌های سنگین همچون ویدئوهای 4k ایده‌آل می‌سازد.

این محصول تست MIL-STD-810G 516.6 را پشت سر گذاشته و توانسته است نمرهٔ موفقیت را ازآن خود کند. این به این معنی است که بعد از افتادن از فاصلهٔ تقریبی 1.2 متر هیچ داده‌ای از دست نمی‌رود و هارد بدون آسیب باقی می‌ماند. این مدل همچنین یک ساختار ضد لرزش نیز دارد که به آن کمک می‌کند تا در مواقعی که هارد به‌صورت تصادفی دچار تغییر مکان می‌شود از لرزش و ارتعاش به‌دور بماند.

کم‌وزن و باریک! با وزن فقط 57 گرم و ضخامت 12 میلی‌متری، AS721 می‌تواند به‌راحتی در جیبتان جای بگیرد، همچنین سطح صیقلی و راحتش این امر را دوچندان راحت‌تر می‌کند. این مدل با ظرفیت‌های بیشتر تا 1 ترابایت هم عرضه می‌شود و در بازار موجود است.

اپیسر AS721 با پیکربندی USB-C ارائه شده است که می‌تواند تعداد زیادی از سیستم‌های عامل از جمله ویندوز، مک و اندروید را پشتیبانی کند. فنّاوری ساخت پورت USB-C به‌صورت برگشت‌پذیر بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی کابل را به آن متصل کنید و همچنین از فرسودگی‌های ناشی از تعدد اتصال کابل با پورت خودداری کنید.

جنس شاسی آلومینیوم
رابط USB 3.2 Gen 2 SATA / USB-C
سرعت خواندن داده 530 مگابایت
سرعت نوشتن داده 500 مگابایت
سیستم‌های عامل پشتیبانی شده Windows 10/8.1/8/7, Mac OS 10.6.X یا بهتر, Linux Kernel 2.6.X  یا بهتر
وزن 57 گرم
میانگین عمر 2 میلیون ساعت
گواهینامه‌ها CE, FCC, VCCI, BSMI, RoHS

SSD اکسترنال سن‌دیسک مدل PORTABLE E81 ظرفیت 1 ترابایت

اس اس دی سن دیسک

  • قیمت: حدود 6.900.000 هزار تومان

حافظه 1 ترابایتی اکسترنال سن‌دیسک مدل E81 یک راه‌حل هوشمندانه برای کسانی است که در سفرهایشان به حافظه SSD نیاز پیدا می‌کنند، فرقی نمی‌کند که در دانشگاه فایل‌های آموزشی‌تان را روی آن ذخیره کنید یا عکس‌های یادگاری از یک خاطرهٔ دل‌نشین در یک برههٔ تعطیلاتی.

این محصول سرعتی بالغ‌بر 520 مگابایت در ثانیه را داراست که چیز معقولی است. با تست‌های انجام‌شده مشخص شد که این هارد سن‌دیسک از فاصلهٔ 2 متری هم جان سالم به‌در خواهد برد.

ویژگی‌های کلی:

  • طراحی‌شده برای سفر و راحتی بیشتر در حمل‌ونقل
  • 1 ترابایت حافظه SSD
  • سرعت بالای خواندن و نوشتن
  • اتصال با استفاده از رابط USB 3.2
  • دارا بودن رابط USB-C
  • سازگاری کامل با انواع سیستم‌های عامل مانند ویندوز، iOS، مک و لینوکس
  • مقاومت بالا در برابر شوک و لرزش
  • سطح ساخته شدهٔ صیقلی در جهت جای گرفتن آسان در جیب
وزن 40 گرم
ظرفیت یک ترابایت
رابط USB 3.2
رنگ تک‌رنگ (مشکی)

SSD اکسترنال کداک مدل X250 ظرفیت 480 گیگابایت

کداک X250

  • قیمت: حدود 1.700.000 هزار تومان

هارد کداک مدل X250، چهارمین موردی است که در فهرست بهترین هاردهای اکسترنال SSD ما قرار گرفته است.

این محصول با سرعت انتقال بالا و پایداری در خواندن و نوشتن دارد. این سرعت بالا و پایداری را مدیون پورت Type-C خود است که از USB 3.1 نسل دوم استفاده می‌کند، سرعت اسمی این هارد چیزی در حدود 500 مگابایت در ثانیه است که انتقال سریع داده‌ها و فایل‌هایی حجیم از جمله تصاویر با رزولوشن بالا و ویدئوهای 4k را به‌راحتی ممکن می‌سازد و به مقدار زیادی در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

کیفیت ساخت بالا و فنّاوری به‌روز سیمای ویژگی‌هایی همچون دسترسی سریع به داده‌ها و مصرف پایین برق را برایتان مهیا کرده است. با پشتیبانی از ECC نوع NANDXtend پایداری داده‌ها را تضمین‌شده بدانید.

با قابلیت Plug & Play این محصول که مخصوصا برای مک، ویندوز و تلفن‌های همراه طراحی شده است می‌توانید بدون معطلی در هر زمانی هارد خود را به دستگاه موردنظر متصل کرده و بلافاصله آن را آماده‌به‌کار کنید. همچنین پشتیبانی از USB 2.0, USB 3.0, USB3.1Gen2, USB Type-C, USB Type-A دیگر ویژگی‌های خوب این کالا به شمار می‌رود.

همچنین انتقال فایل‌ها بین SSD X250 و تلفن‌های همراه اندرویدی با رابط Type-C یا کابل آن برای راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان ممکن شده است.

وزن 60 گرم
جنس فلز
رابط USB 3.1
رنگ تک‌رنگ (مشکی)

SSD اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport 2020 Edition ظرفیت 2 ترابایت

SSD وسترن دیجیتال

قیمت: حدود 2.150.000 هزار تومان

آخرین مورد تحت بررسی ما وسترن دیجیتال مدل My Passport 2020 Edition با ظرفیت 2 ترابایت خواهد بود. این هارد به لطف فنّاوری NVMe استفاده شده در ساخت آن، سرعتی تا حداکثر 1050 مگابایت در ثانیه برای خوانش و 1000 مگابایت در ثانیه برای نوشتن را ارائه می‌دهد.

همان‌طور که گفتیم این هارد سرعتی در حدود 1000 مگابایت در ثانیه را برای کاربر خود به ارمغان می‌آورد. با کارایی تیون‌شدهٔ این هارد می‌توانید از آن برای ذخیرهٔ فایل‌های حجیم و محتواهای متعدد استفاده کنید. این هارد همچنین در مدل‌های مختلف می‌تواند تا ظرفیت 4 ترابایت خریداری شود تا در هر زمان و مکانی دسترسی به داده‌هایتان را بدون مشکل ممکن سازد.

مطمئن باشید دنیای دیجیتال شما ارزشمند است! این را وسترن دیجیتال گفته و برای تحقق گفته‌اش قابلیتی را در این هارد گنجانده تا مصرف‌کنندگان بتوانند با قفل سخت‌افزاری 256-bit AES و با گذرواژه از محتواهای خود در برابر دسترسی ناخواسته محافظت کنند و راهی آسان برای بکاپ در پیش داشته باشند.

با تجربهٔ استفاده از این هارد می‌توانید بدون نگرانی آن را به هر جا ببرید. اس‌اس‌دی My Passport™ دارای طراحی‌ای فلزی و مقاوم است که آن را تا حدی محکم کرده است تا از بیشتر حوادث جان سالم به‌در ببرد. این هارد نیز مانند موارد پیشین در برابر ضربه و لرزش مقاوم است و به گفتهٔ سازنده از سقوط‌های تا حداکثر 1.98 متر بی‌آسیب باقی مانده است.

با کمک نرم‌افزار تعبیه شده برای بکاپ، از فایل‌های حجیمتان بدون دردسر و به‌سادگی درون درایو دیگر و یا حساب ابری‌تان پشتیبان بگیرید. فقط کافی است آن را برای یک‌بار تنظیم کنید و بقیه را به خود نرم‌افزار بسپرید. این محصول همچنین با ماشین اپل تایم نیز سازگار است که البته بعد از ریفرمت می‌توانید روی آن حساب کنید.

طراحی یکپارچه و صیقلی از جنس فلز و با رنگ‌های مختلف این هارد را در میان هاردهای خوش سبک و رو قرار می‌دهد که البته تست‌های اطمینان وسترن دیجیتال را هم گذرانده است و از کیفیت خوبی هم در درون و هم در بیرون برخوردار است.

در پایان هم باید گفت که برای استفاده از این کالا نیازی به تنظیم کردن چیزی ندارید و اطمینان داشته باشید که این هارد با انواع سیستم‌های عامل سازگار است. My Passport همچنین به USB 3.2 نسل دوم مجهز شده که از نوع USB-C است ولی برای اطمینان از سازگاری با سیستم‌های قدیمی‌تر نیز یک آداپتور USB-A را هم دارا است.

وزن 46 گرم
ظرفیت 2 ترابایت
رابط USB 3.2 نسل دو
سرعت خواندن 1050 مگابایت در ثانیه
سرعت نوشتن 1000 مگابایت در ثانیه

بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایت

در بخش‌های پیشین این مقاله به بررسی انواع هارد اکسترنال ارزان و بهترین SSDها پرداختیم و چندین محصول کاندید برای جای‌گرفتن در جایگاه «بهترین» را با دید یک خریدار برانداز کردیم.

حال در ادامه بهترین HDDهای با ظرفیت 2 ترابایت را می‌بینیم که با این رشد عظیم داده‌ها، بهترین انتخاب در سنجهٔ ظرفیت محسوب می‌شوند.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایت

  • قیمت: حدود 2.190.000 هزار تومان

این محصول یکی معجزات دنیای هارد درایوها است. می‌رسید چرا؟ خب ای‌دیتا این هارد را به‌گونه‌ای ساخته است تا چیزی فراتر از استانداردهای IP68 را دارا باشد، به‌علاوهٔ آن، این هارد درایو  شوک‌های ناگهانی را با کمک یک ساختار سه لایهٔ محافظتی دفع می‌کند. این محصول در مدل‌های مختلفی عرضه شده و تا حداکثر 5 ترابایت ظرفیت دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود مورد مناسب را انتخاب کنید.

واقعا جالب است اگر بدانید که این هارد ریزترین گردوغبارها را هم در داخل خود جا نمی‌دهد و نیز توانایی بالایی در محافظت از خود در آب دارد. تست‌ها حاکی از آن هستند که HD710 Pro توانسته است به مدت 60 دقیقه در 2 متری زیر آب دوام بیاورد که بیشتر از دستورالعمل‌های تعیین شده توسط IEC IPX8 است!

پیش از اینکه HD710 pro را در بغلتان و زیر آب متصور شوید، یادتان باشد که برای اعمال محافظت صد درصدی کاور پورت USB را محکم بسته باشید.

به لطف ساختار سه لایهٔ محافظتی ناهموار، HD710 Pro می‌تواند در برابر شوک‌ها، سقوط‌های ناگهانی و لرزش‌ها و ارتعاشات از خود محافظت کند. سازندگان آن را با استانداردهای MIL-STD-810G 516.6 ایالات متحده آزموده‌اند و این به این معنی است که این هارد می‌تواند به‌راحتی از فاصله 1.5 متری سقوط داشته باشد بدون آنکه کوچک‌ترین آسیبی به داده‌ها برسد.

احتمالا کنجکاو هستید که جزئیات بیشتری در مورد این ساختار محافظتی سه لایه که مسئول حفظ جان داده‌هایتان است بدانید؛ داستان از بالاترین لایه شروع می‌شود، جایی که یک سیلیکون محکم و استوار ایستاده است و از یک بافر که کارش خنثی‌سازی ضربات شوک و لرزش است محافظت می‌کند، در پایین‌ترین لایه نیز یک پلاستیک سخت هست که نزدیک‌ترین لایهٔ محافظتی به مغز هارد یعنی درایو است و آن را محکم در جای خود نگه می‌دارد.

هارد درایوهای اکسترنال بی‌ارزش زمانی هم که اتفاقاتی همچون افتادن یا شوک وارد شدن را تجربه کنند دست از کار نمی‌کشند؛ این باعث می‌شود تا خطاهای متعددی پیش بیایند و همچنین هارد بدسکتور بگیرد. HD710 Pro حسگرهایی برای شناسایی شوک در لحظه را دارند که بلافاصله تمامی فعالیت‌های درایو را متوقف می‌کند و مانع از آسیب دیدن آن می‌شود.

هنگامی‌که لرزش و ارتعاشات پایان یافتند فعالیت درایو از سر گرفته می‌شود. نکتهٔ قابل توجه این است که با استفاده از نشانگر تعبیه شده از تمام این فرایندها مطلع خواهید شد.

از دیگر شاخصه‌های این درایو می‌توان به شیار جذاب کنار لایه‌اش اشاره کرد که برای استفادهٔ راحت از کابل USB جداشدنی همراه کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی‌که از کابل استفاده نمی‌کنید آن را از پورت USB جدا کرده و داخل شیار کناری HD710 Pro جایگذاری کنید. این باعث می‌شود تا بدجازدن یا حس اضافی بودن کابل همراه را که همیشه با دیگر کالاها داشته‌ایم، به‌طور قابل توجهی کاهش دهیم.

ظرفیت یک ترابایت
رنگ زرد / مشکی / آبی / قرمز
ابعاد 133.3 x 98.5 x 26.7mm
وزن 390 گرم
رابط USB 3.2 نسل یک (سازگار با USB 2.0)

 

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

هارد AData

  • قیمت: حدود 2.300.000 هزار تومان

باز هم ای‌دیتا؟ بله! اما این بار حتی اگر میلی به خرید هارد درایو نداشته باشید، طوری دلتان را می‌رباید که مجاب به این کار شوید.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت اHD770G طراحی منحصربه‌فرد و زیبایش است که با RGB ترکیب شده است. این مدل هم درست همانند قبلی جان سخت است و استانداردهایی نظیر IP68 را اخذ کرده است که آن را در برابر گردوغبار مقاوم و همچنین ضدآب می‌کند.

به لطف لبه‌های شمفر و دو RGB پرنور نواری، طراحی اسپورت زیبای HD770G مانند هیچ هارد دیگری نشده است. دیگر چه؟ میان دو RGB نواری، یک قطعهٔ مرکزی قرار گرفته که با طراحی سوراخ سوراخ و نورپردازی مزین شده است.

محکم و سخت اما نه مثل HD710 Pro! استاندارد MIL-STD-810G 516.6 توسط این هارد اکسترنال اخذ شده و می‌تواند از فاصلهٔ تقریبی 1.22 متری بدون اینکه آسیب ببیند رها شود؛ همانند مورد بررسی قبل قوی نیست اما باز هم از استحکام بالایی برخوردار است!

ظرفیت دو ترابایت
رنگ قرمز / مشکی
ابعاد 139 x 98 x 26mm
وزن 270 گرم
رابط USB 3.2 نسل یک (سازگار با USB 2.0)

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Gaming

هارد 2 ترابایت توشیبا

  • قیمت: حدود 2.520.000 هزار تومان

در سال‌‌های گذشته با توجه به عرضهٔ انواع و اقسام عناوین مختلف برای گیمرها، یک سال رویایی برای ایشان بود. اما سوال اینجاست که کنسول بازی PS4 یا Xboxتان ظرفیت لازم برای پشتیبانی و اجرای بازی‌های روز را دارد؟

روزبه‌روز قدرت پردازشی پردازنده‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و به موازات آن بازی‌های بهتر و با گرافیک بالاتری ارائه می‌شوند که همچنین حجم‌های بسیار بالا و سرسام‌آوری نیز دارند.

به نظر شما یک بازی‌باز حرفه‌ای (مصوب فرهنگستان برای واژهٔ Gamer) برای حل این مشکل چه می‌کند؟ جواب مشخص است، یک هارد اکسترنال تهیه می‌کند! Toshiba Canvio Gaming یک محصول سفارشی برای جامعهٔ بازی‌بازها است که مخصوصا برای بازی کردن بهینه شده است.

تعداد بیشتر بازی‌ها برابر است با پیروزی‌های بیشتر، درست است؟ با Canvio دیگر نگران پر شدن حافظه و حذف اجباری بازی‌ها برای خالی کردن آن برای بازی‌های داغ جدید نیستید! شما تقریبا می‌توانید 56 (با احتساب حجم 36 گیگابایت برای هر یک) بازی را در آن نگهدارید.

GAME ON! این عنوان یک ویژگی جذاب برای بازی‌بازها است که باعث می‌شود تا هیچوقت هاردتان از حرکت نیفتد و همیشه آماده حرکت بعدی باشد. Canvio این ویژگی را با یک حالت خاص از فریمور اختصاصی به‌نام «Always-On» می‌گیرد که به‌شما توانایی اجرای گیم‌پلی بعدی بدون تاخیر را می‌دهد.

ظرفیت دو ترابایت
رنگ مشکی
ابعاد 80 x 111 x 13.5
وزن 149 گرم
رابط USB 3.2 نسل یک (سازگار با USB 2.0)

 

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85

هارد اکسترنال محکم

  • قیمت: حدود 2.850.000 هزار تومان

محکم، محکم‌تر، زره‌پوش!

این روزها ویدئوهای 4k و کلی محتوای حجیم اطراف ما قرار دارند که نیاز به یک نگهدارنده دارد، یک نگهدارنده استوار و محکم مانند سیلیکون پاور A85!

احتمالا این هارد محکم‌ترین هاردی باشد که در طول عمرتان دیده باشید، استقامت در برابر 500 کیلوگرم فشار، اخذ استانداردهای IP68 برای ضد آب و گردوغبار بودن و توانایی مقاومت در برابر سقوط‌های 3 متری از ویژگی‌های متمایزی است که باعث شده به آن زره‌پوش بگویند (زره‌پوش ترجمه لغت Armor است که در عنوان این محصول دیده می‌شود).

در واقع یک ساختار سه لایه درست همانند یک دژ از اطلاعات ارزشمند شما محافظت می‌کند تا در رخدادهای احتمالی همچون سقوط‌های ناگهانی، فشار زیاد و ورود مایعات و کثیفی، داده‌هایتان بدون آسیب باقی بمانند.

همانند دیگر محصولات A85 هم یک بخش برای حمل کابل در نظر گرفته است چراکه هروقت به هارد نیاز داشته باشید کابل هم باید آنجا باشد تا بتواند رابط خوب میان A85 و دستگاه مقابل باشد.

ظرفیت دو ترابایت
رنگ نقره‌ای
ابعاد 132.5 x 92.3 x 25.9mm
وزن 330 گرم
رابط USB 3.2 نسل یک (سازگار با USB 2.0)

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC233

Apacer HDD

  • قیمت: حدود 2.000.000 هزار تومان

اپیسر از آن دسته از هاردها است که سه ویژگی منحصربه‌فرد را به خود اختصاص داده‌اند؛ یک: قیمت ارزان‌تر نسبت به رقبا، دو: کیفیت مناسب و قابل قبول و سه: سرعت خواندن و نوشتن بالا به لطف استفاده از فناوری‌های روز مانند USB 3.2 که تقریبا سرعتی 3 برابر نسخه USB 2.0 دارد و یک جهش بلندپروازانه در حوزه رایانه محسوب می‌شود.

AC233 با رنگ مشکی خالص پوشیده شده است که هم‌زمان ماتی و صیقلی بودن را در سطحش ترکیب کرده و یک طراحی زیبا و تمیز را ارائه می‌کند. همچنین چیزی که جدید است و هاردهای چهارضلعی قدیمی فاقد آن بودند شکل ساده و منحنی است که در گوشه‌ها دیده می‌شود و فشردگی و سرعت بالای آن را آشکار می‌سازد.

با وجود سازگاری با USB 2.0، این نمایندهٔ اپیسر از یک نشانگر LED دورنگ استفاده می‌کند که حالت استفاده از USB 3.2 و یا USB 2.0 را مشخص می‌کند که خود مشخصه‌ای برای تعیین سرعت است. همچنین به لطف سیستم مدیریت پاور داخلی هوشمند، اگر داده‌ای برای 10 دقیقه ردوبدل نشود AC233 به‌صورت خودکار حالت ذخیرهٔ نیروی خود را فعال و بیشتر فعالیت‌های درایو را خاموش می‌کند تا علاوه‌بر ذخیرهٔ نیرو، عمر درایو را نیز افزایش دهد.

این محصول با یک نرم‌افزار مدیریت داده نیز عرضه می‌شود که ذخیره‌سازی ایمن و آسان را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در اصل کار این برنامه همگام‌سازی داده‌ها به‌صورت یک-طرفه یا دو-طرفه خواهد بود که قابلیت‌هایی نیز برای بکاپ در آن تعبیه شده تا داده‌های شخصیتان در امنیت بالاتری به‌سر ببرند.

ظرفیت یک ترابایت
رنگ مشکی
ابعاد (L)127.7 x (W)80.4 x (H)15mm
وزن 152 گرم
رابط USB 3.2 نسل یک (سازگار با USB 2.0)

 

نکته: هیچ‌کدام از فهرست‌های بالا بر اساس «بهترین هارد اکسترنال در دستهٔ خود» چیده نشده و هرکدام پتانسیل تبدیل به بهترین هارد را بر اساس نیاز شما خواهند داشت.

چرا به هارد اکسترنال نیاز دارم؟

ویژگی‌های بارز هاردهای اکسترنال را همه می‌شناسید؛ اینکه قابل‌حمل هستند، دستگاه‌ها به‌راحتی آن‌ها را شناسایی می‌کنند و دسترسی به داده‌هایتان بلافاصله خواهد بود و درنهایت اینکه استفاده از آن‌ها به‌آسانی اتصال یک سر کابل به هارد و دیگر سر آن به رایانه است.

مقایسه هارد اکسترنال با حافظه‌های ابری

بهترین مزیت خرید هارد اکسترنال این است که داده‌هایتان همیشه همراهتان خواهند بود – تقریبا بدون محدودیت می‌توانند به هر رایانه‌ای متصل شوند و به‌شما اجازه حمل حجم بالایی از اطلاعات را می‌دهند بدون اینکه نگرانی دربارهٔ موقعیت مکانی‌تان وجود داشته باشد.

در ادامه به‌صورت مختصر مزیت‌های هاردهای اکسترنال را برایتان شرح خواهیم داد:

اجازهٔ بکاپ از هر داده‌ای را دارید

داشتن یک هارد اکسترنال این توانایی را به‌شما می‌دهد تا هر داده‌ای را که روی رایانه یا لپ‌تاپتان است پشتیبان (Backup) بگیرید. حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است هر زمانی یک اتفاق ناگوار پیش بیاید که باعث از دست رفتن داده‌های ارزشمندتان شود. اتفاقاتی مانند پرت شدن لپ‌تاپ از دست و آسیب به HDD آن، جریان قوی برق و درنتیجه آسیب به پاور و قطعاتی همچون هارد، ریخته شدن مایعات روی لپ‌تاپ یا هر اشکالی در عملکرد آن بسیار متداول هستند و می‌توانند باعث خسارات جبران‌ناپذیری شوند.

لذا اگر داده‌هایتان را مستمرا روی هارد اکسترنال بکاپ بگیرید، روزی بسیار مفید واقع خواهد شد.

بااین‌حال راه‌های دیگری هم همچون پشتیبان گرفتن از داده‌ها روی حافظه‌های کلود یا ابری وجود دارد که دارای اشکالات متعددی همچون پرداخت‌های ماهانه و نبود ایمنی کامل برای داده‌هایتان هستند.

همیشه مالک اصلی داده‌هایتان هستید

وقتی‌که از داده‌هایتان روی هارد اکسترنال خودتان پشتیبان می‌گیرید، این تضمین را دارید که مالک همیشگی تصاویر، سندها و ویدئوهایتان فقط خود شما خواهید بود.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند زمانی‌که از سرویس‌های گوگل درایو یا مشابه آن استفاده می‌کنند بازهم مالک داده‌هایشان هستند، جواب این پرسش خیلی سرراست نیست!

هنگامی‌که قرارداد گوگل یا شرکت‌های مشابه را به هنگام ثبت‌نام تیک می‌زنید، متوجه خواهید شد که تضمینی برای این مورد بسیار مهم نشده است.

زمانی‌که فایل‌های خود را روی سرورهای این شرکت‌ها آپلود می‌کنید، ازآنجایی‌که شرکت مادر مالک نهایی آن‌ها است می‌تواند چه قانونی و چه غیرقانونی به دلایل مختلف و از راه‌های مختلفی به داده‌های شما دسترسی داشته باشد. البته آن‌ها نمی‌تواند تصاویر تعطیلات نوروزی شما را مال خود و از آن استفاده کنند اما ازآنجایی‌که قرارداد را امضا کرده‌اید می‌شود از آن‌ها برای اهداف دیگری بهره برد.

قابلیت حمل بالاتر و دسترسی بدون اینترنت

هاردهای اکسترنال این توانایی را دارند که هرلحظه به‌راحتی حمل شوند و در صورت نیاز بلافاصله مورد استفاده قرار گیرند. همهٔ این‌ها را مدیون پیشرفت‌های اخیر هستیم که باعث شده اندازه هاردها به‌شدت کاهش یابد و در راستای اهدافمان به‌راحتی مورد استفاده قرار بگیرند.

بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را داخل کوله‌پشتی‌تان جای دهید و بدون نگرانی به هرجایی سفر کنید. در نهایت اگر هم آن‌قدر دور باشید که نتوانید آنلاین شوید بدون دردسر و با سرعت بسیار بالا می‌توانید داده‌هایتان را بازیابی کرده و از آن‌ها استفاده کنید. این برای زمانی‌که در حال سفرهای خارجی یا بازدید از جنگل‌ها و مناطقی هستید که وایفای سرعت بالایی ندارد یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا با معرفی چندین نوع از برندها و مدل‌های بسیار مناسب بازار، دید نسبتا وسیعی به خریدار داده شود تا حد امکان بهترین انتخاب را داشته باشد، علاوه بر آن کوشیدیم تا شما را با گوشه‌ای از مزیت‌های External HDDs آشنا کنیم.

درنهایت اگر قصد خرید دارید ابتدا نیازهای خود را بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید تا از هدر رفت هزینه‌ها برای قابلیت‌هایی که نیاز ندارید جلوگیری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود را در این رابطه برای ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول 

چه معیارهایی را باید برای خرید هارد اکسترنال در نظر گرفت؟

ظرفیت هارد از مهم‌ترین عوامل تعیین کنندهٔ خرید هارد است. بعد از آن باید به ویژگی‌ها، نرم‌افزارهای اختصاصی، اندازه و وزن و همچنین ضمانت کالا توجه داشت.

آیا هارد اکسترنال ایرانی هم داریم؟

بله؛ در ایران هاردهایی با نام تجاری «LO» تولید می‌شوند که البته مونتاژ قطعات مشترک ساخت چین و فیلیپین هستند.

حافظهٔ ابری یا هارد اکسترنال؛ کدام بهتر است؟

هارد اکسترنال برتری‌هایی نسبت به حافظه‌های ابری دارد که البته این باعث نمی‌شود حافظه‌های ابری بی‌کاربرد باشند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//