بهترین برند هارد اکسترنال در ایران کدام است؟

این روزها اهمیت داشتن هارد اکسترنال بر هیچ کسی پوشیده نیست. بنا به دلایل مختلف، یکی از اولین کارهایی که کاربران رایانه‌های شخصی باید انجام دهند، خرید یکی از این دستگاه‌های ذخیره‌سازی است. با این حال، بهترین برند هارد اکسترنال همچنان جای بحث و سوال دارد!

درایو لپ‌تاپ یا فضای داخلی گوشی شما تقریبا پرشده است؟ آیا نیاز به پشتیبان‌گیری از عکس‌های خود دارید؟ داشتن یک هارد اکسترنال به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها را خارج از کامپیوتر خود ذخیره کنید. این کار فضای داخل کامپیوتر شما را آزاد می‌کند و از این‌ رو، عملکرد بهتری خواهد داشت.

همچنین می‌توانید آن‌ها را به کنسول بازی خود متصل کرده و شروع به انجام بازی‌های مورد علاقه خود کنید. در این مقاله از ایده آل تک ما به بررسی و مقایسه هارد اکسترنال با ویژگی‌هایی می‌پردازیم که شما را راهنمایی کند تا بهترین برند هارد اکسترنال در ایران را بنا به نیاز خود بیابید.

هارد اکسترنال چیست؟

به‌طور خلاصه، هارد اکسترنال یک دستگاه ذخیره‌سازی است که حاوی یک هارد دیسک داخلی است. این واقعیت که دو نوع هارد دیسک وجود دارد (2.5 اینچی و 3.5 اینچیی) به این معنی است که دو نوع هارددیسک اکسترنال نیز وجود دارد:

  • هارد دیسک‌های رومیزی بزرگ‌تر
  • هارد دیسک‌های قابل‌حمل کوچک‌تر

هارد اکسترنال چیست ؟

هارد دیسک‌های رومیزی به ازای هر ترابایت، ارزان‌تر هستند، ظرفیت‌هایی که بیش از 20 ترابایت را ارائه می‌دهند، معمولاً عملکرد بهتری دارند اما بسیار بزرگ‌تر بوده و به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارند.

هارد دیسک‌های قابل‌حمل حداکثر ظرفیت 5 ترابایت را در طول یک دهه گذشته داشته‌اند و معمولا گران‌تر از همتایان بزرگ‌تر خود هستند. از طرف دیگر، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در جیب پشتی شلوار جین جابه‌جا شده و به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارند؛ زیرا برق خود را از دستگاه میزبان تأمین می‌کنند.

توجه داشته باشید که فروشندگان مختلف از نام‌گذاری‌های مختلفی استفاده می‌کنند. شرکت WD به‌طور گیج‌کننده‌ای دارای دو دسته است:

  • درایوهای خارجی
  • درایوهای قابل‌حمل

اما شرکت Seagate آن‌ها را به‌عنوان درایوهای دسکتاپ و درایوهای قابل‌حمل دسته‌بندی می‌کند. متوجه خواهید شد که آن‌ها کلمه “hard” را حذف کردند و این به دلیل خوبی است:

درایوهای قابل‌حمل به‌طور فزاینده‌ای مبتنی بر اجزای فلش هستند و در آینده‌ای نزدیک (با توجه به کاهش سریع قیمت سخت‌افزار) ما از دیدن چندین SSD ترکیب شده در “درایو دسکتاپ” تعجب نخواهیم کرد.

معیارهای انتخاب هارد اکسترنال

اگرچه ما در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی بهترین برندهای سازنده هارد اکسترنال بپردازیم. ولی بدون آشنایی با معیارهای یک هارد اکسترنال خوب، صحبت کردن از برندهای باکیفیت هم کاملا بیهوده خواهد بود.

بنابراین در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، مرووری خواهیم داشت بر مهم‌ترین معیارهایی که باید بر اساس آن‌ها، یک هارد اکسترنال را انتخاب نماییم:

ظرفیت ذخیره‌سازی

اولین سؤالی که باید پاسخ داده شود این است که به چه ظرفیت ذخیره‌سازی نیاز دارم؟ هیچ محدودیتی در محدوده محصول وجود ندارد، درایوها از مدل‌های با ظرفیت کمتر 500 گیگابایت تا گزینه‌های عظیم 5 ترابایتی را شامل می‌شود.

ظرفیت ذخیره سازی هارد اکسترنال

انتخاب همچنین به منطقه کاربرد هارد دیسک بستگی دارد، مثلا اینکه آیا فقط برای پشتیبان‌گیری کامل در خانه استفاده می‌شود یا در درجه اول برای حمل‌ و نقل منظم داده‌های خاص از A به B؟

اگر در حجم کاری معمولی با پَروَنجاهای حجیم (مانند عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا) سروکار دارید، باید فایلی با فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر بخرید. خوشبختانه، بسیاری از هارد دیسک‌های اکسترنال، ترابایت (TB) فضای ذخیره‌سازی را با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد ارائه می‌کنند.

اگر ظرفیت همان چیزی است که دنبال آن هستید، پس 5 ترابایت حداکثری است که برای بهترین برند هارد اکسترنال در ایران دریافت خواهید کرد. 22 ترابایت بزرگترین ظرفیت تک درایو در حال حاضر در بازار است (از نوامبر 2022).

اگر می‌خواهید حتی ظرفیت‌های بالاتری داشته باشید، ممکن است بخواهید فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه ( NAS ) را در نظر بگیرید که می‌تواند به صدها ترابایت برسد.

قابلیت اطمینان

هنگام انتخاب بهترین برند هارد اکسترنال برای نیازهای خود، باید مطمئن شوید که دستگاهی تهیه خواهید کرد که بتواند به طور ایمن و مطمئن، فایل های ضروری و مهم شما را ذخیره کند.

قابلیت اطمینان در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نمی‌خواهید یک هارد دیسک اکسترنال بخرید که از کار بیفتد؛ زیرا باعث می‌شود تمام نسخه‌های پشتیبان مهم خود را از دست بدهید.

بالا بودن نرخ انتقال داده

رابط‌ها و اتصالات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یک هارد دیسک اکسترنال که می‌تواند در چند سال آینده نیز به‌ راحتی مورد استفاده قرار گیرد، باید از نظر رابط کاربری نیز پیشرفته باشد، به‌عنوان مثال، یک اتصال USB Type-C.

بالا بودن نرخ انتقال داده

بهترین هارد اکسترنال از سرعت بالایی در جابه‌جایی داده‌ها برخوردار است؛ زیرا از آخرین فناوری اتصال مانند USB-C استفاده می‌کنند. بزرگ‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده در مورد نرخ انتقال داده، اتصالی است که درایو استفاده می‌کند و اینکه یک هارد دیسک استاندارد است یا یک درایو حالت جامد (SSD).

بسیاری از هاردهای اکسترنال از اتصالات USB 3.0 استفاده می‌کنند.

با این‌حال، برای سرعت‌های بیشتر، اتصال USB 3.2 Gen 2×2 USB Type-C یا Thunderbolt 3 یا 4 را می‌خواهید. همچنین باید مطمئن شوید که رایانه شخصی یا لپ‌تاپ شما دارای یک پورت سازگار است.

حفظ امنیت اطلاعات

وقتی صحبت از بهترین برند هارد اکسترنال می‌شود، ویژگی‌های پشتیبان گیری و امنیتی ارائه شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر نرم‌افزار پشتیبان‌گیری موجود باید یک رابط بصری و کاربرپسند و همچنین پشتیبانی از گزینه‌های ذخیره‌سازی مختلف را در هنگام تنظیم برنامه‌های پشتیبان‌گیری ارائه دهد.

اگر کاربر بخواهد از داده‌های خصوصی خود به‌ سرعت و به‌ راحتی در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کند، مدیریت رمز عبور نیز باید یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار موجود باشد.

اگر امنیت در دستور کار شما قرار دارد، پس یک درایو با ویژگی‌های امنیتی ازجمله رمزگذاری سخت‌افزار (مثلا رمزگذاری 256 بیتی XTS-AES و امنیت تأییدشده سطح 3 FIPS 140-2) با صفحه‌ کلید عددی انتخاب کنید.

اندازه و وزن

اگر هارددیسک نه تنها برای پشتیبان گیری از اطلاعات در خانه، بلکه در حین حرکت نیز استفاده شود، وزن و اندازه هم ضروری است. طراحی نیز یک جنبه مهم برای بسیاری از مصرف‌کنندگان است. امروزه محصولات بسیار زیبا و شیک زیادی برای انتخاب وجود دارد.

ارزش برای پول

هزینه و نسبت قیمت به عملکرد نیز باید به‌ دقت در نظر گرفته شود. کاربران باید ویژگی‌های گنجانده شده را از نزدیک بررسی کنند و آن‌ها را در رابطه با هزینه مقایسه کنند. گران‌ترین محصول ممکن است همیشه برای نیازهای شما بهترین نباشد.

گارانتی

در نهایت شرایط گارانتی نیز باید بررسی شود. در اینجا هم تفاوت‌هایی از دوره‌های گارانتی قانونی، از طریق تمدید گارانتی، تا ضمانت سه ساله که در هزینه خرید گنجانده شده است، وجود دارد.

چگونه یک هارد اکسترنال را تست کنیم؟

با اتصال هارد اکسترنال به وسیله کانکتور Type-C به لپ‌تاپ، می‌توان برخی آزمایش‌های مرتبط با سلامتی یک هارد اکسترنال را انجام داد. در صورت امکان، معیارهای مصنوعی و واقعی را با استفاده از آخرین نسخه نرم‌افزار اجرا کنید.

چگونه یک هارد اکسترنال را تست کنیم ؟

آزمایش‌ها به ترتیب حروف الفبا انجام می‌شود تا خطاهای تصادفی که ممکن است ایجاد شود کاهش یابد مجموعه تست هارد اکسترنال شامل موارد زیر است:

  • AJA
  • CrystalDiskMark
  • Anvil
  • ATTO
  • AS SSD (Sequential)
  • انتقال یک فایل 10 گیگابایتی

همچنین باید مشخصاتی مانند سرعت چرخش، حافظه پنهان هارد دیسک و همچنین لوازم جانبی (مانند آداپتورها) و حتی طول کابل‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.  در صورت وجود، همچنین نرم‌افزارهای همراه (مانند WD Upthere که اکنون از بین رفته و نرم‌افزار Toolkit Seagate) نگاهی بیندازید.

بهترین برند هارد اکسترنال در ایران

هارد دیسک‌های قابل‌ حمل از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند. برخی از آن‌ها بسیار بزرگ و حجیم هستند، در حالی‌ که برخی دیگر بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند یا تبلت های مدرن نیستند.

آن‌ها معمولا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را نسبت به یک کارت USB ارائه می‌دهند، درعین‌حال استفاده آسان، جمع‌ و جور و قابل‌حمل (حداقل اکثر آن‌ها) است.

حالا که می‌دانید هارد اکسترنال چیست و معیارهای بهترین انتخاب برای آن، چه چیزهایی هست بهتر است به سراغ بازار این محصول در ایران برویم تا شما بتوانید بهترین برند هارد اکسترنال در ایران را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

برند Seagate (سیگیت)

هاردهای اکسترنال Seagate در بین کاربران بسیار محبوب شده‌اند و به نوعی رقیب اصلی وسترن دیجیتال محسوب می‌شوند؛ یک راه‌حل ایده آل برای تمام نیازهای پشتیبان شما هستند.

seagate external hard drive

شما می‌توانید به‌ راحتی انواع هارد دیسک اکسترنال سیگیت را به‌ صورت آنلاین یا حضوری با مناسب‌ترین قیمت از بازارهای دیجیتال داخلی خریداری کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

هارد اکسترنال برند آمریکایی Seagate برای کار با لپ‌تاپ و همچنین دسکتاپ طراحی، آزمایش و پشتیبانی می‌شود. آن‌ها در ظرفیت‌های مختلف برای رفع نیازهای گوناگون از 4 ترابایت و 5 ترابایت تا حتی 500 گیگابایت در دسترس هستند.

در زیر دو مدل از پرفروش‌ترین و بهترین هارد اکسترنال در ایران از برند Seagate را به شما معرفی خواهیم کرد:

Seagate Backup Plus (4T)

اگر فقط به دنبال یک هارد دیسک اکسترنال برای استفاده از پشتیبان‌گیری اولیه و فضای ذخیره‌سازی فراوان هستید، این مدل هارد اکسترنال از برند Seagate بهترین انتخاب است.

هارد اکسترنال Seagate Backup Plus

Seagate Backup Plus یک هارددیسک قابل‌حمل، با 4 ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی است که به این معنی است که حدود 10٪ باریک‌تر و 20٪ سبک‌تر از Seagate Plus Fast است.

علاوه بر اندازه، 4 ترابایت برای اکثر افراد ایده آل است؛ زیرا قیمت، سرعت و قابلیت حمل را با هم ترکیب می‌کند. Backup Plus که در رنگ‌های مشکی، قرمز، آبی و نقره‌ای موجود است، مقرون‌به‌صرفه ترین در مقایسه با رقبا است و در حالی‌ که هیچ هارد دیسک 100٪ ضد خرابی نیست، 4 ترابایت، با هزاران فروش در هر ماه، نرخ خرابی بسیار پایینی دارد: حدود 2.8٪ در سال!

همین باعث می‌شود که مطمئن‌ترین هاردهای اکسترنال قابل‌حمل موجود در بازار باشد و مطمئنا اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید که نیاز به پشتیبان‌گیری و ذخیره فایل‌های حجیم دارید، در خرید این محصول ترید نکنید.

Expansion Portable

با هارد اکسترنال Seagate Expansion Portable به راحتی 1 ترابایت محتوا را ذخیره کرده و در هر مکان به آن دسترسی داشته باشید. این هارد دیسک اکسترنال برای رایانه‌های ویندوزی باعث می‌شود پشتیبان‌گیری سریع انجام شود.

هارد اکسترنال Expansion Portable

برای راه‌اندازی، هارد دیسک قابل حمل را برای تشخیص خودکار به رایانه ویندوزی خود متصل کنید. بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار به صورت اتومات راه‌اندازی خواهد شد.

این درایو USB با کابل USB 3.0 18 اینچی ارائه شده است که به سادگی اتصال و امکان بازی را فراهم می کند. هارد اکسترنال Seagate Expansion Portable در سه ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت عرضه شده است که بنا به نوع نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب بزنید.

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال سریع، مطمئن و در عین‌ حال کوچک هستید، این محصول جمع و جور و خوش ساخت که تنها 170 گرم وزن دارد، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

برند سیلیکون پاور

Silicon Power که در سال 2003 توسط گروهی از کارشناسان مشتاق صنعت ذخیره‌سازی داده در تایوان تأسیس شد، متعهد به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت عالی است.

برند هارد اکسترنال سیلیکون پاور

این شرکت با داشتن سایت تولید پیشرفته خود به تولیدکننده پیشرو در زمینه کارت‌های حافظه فلش، درایوهای فلش USB، هارددیسک‌های قابل‌حمل، درایوهای حالت جامد، ماژول‌های DRAM و محصولات صنعتی تبدیل شده است.

به‌ عنوان یک برند بین‌المللی با چهار شعبه در سراسر جهان، سیلیکون پاور به‌ طور مداوم در تلاش است تا راه‌حل مناسبی برای ذخیره‌سازی داده‌ها برای همه نیازهای زندگی دیجیتالی مدرن ارائه دهد.

در زیر دو مدل از پرفروش‌ترین و بهترین هارد اکسترنال‏ها از برند سیایکون پاور را به شما معرفی خواهیم کرد:

Silicon Power Armor A75

طراحی Armor A75 برگرفته از اولین هواپیمای تجاری تمام فلزی در تاریخ جهان (Junkers F.13) است. طراحی انقلابی آن پایه و اساس سفرهای هوایی مدرن را پایه‌گذاری کرد.

هارد اکسترنال Silicon Power Armor A75

Armor A75 از ویژگی‌های ضد شوک مقررات نظامی Armor برخوردار است. داخل آن از مواد سیلیکونی ضد شوک ویژه ساخته شده است و استاندارد ضد برخورد MIL-STD 810G 516.7 Procedure IV از مقررات نظامی ایالات‌متحده را پاس کرده است.

با شکستن چارچوب طراحی موجود، از مواد آلیاژی تمام آلومینیوم استفاده شده است که نه‌ تنها سبک‌ وزن است، بلکه دارای استحکام بالا و ویژگی‌های اتلاف حرارت عالی است و حفاظت جامع از داده‌ها را در پی خواهد داشت.

این هارد اکسترنال باریک‌ترین و کمیاب‌ترین هارد اکسترنال تمام فلزی در بازار است که ضخامت آن تنها 12.2 میلی‌متر است؛ سطح آن از طراحی منحصربه‌فرد “سه بعدی چین دار” برخوردار است و چندین نوار سه‌ بعدی مثلثی متقارن در قسمت جلو و پشت وجود دارد که می‌تواند تماس با دسکتاپ را کاهش دهد.

ناحیه اصطکاک ضد خش است و همیشه محصول را جدید نگه می‌دارد و نیروی ضربه بدنه پوسته را کاهش دهد. این محصول مجهز به رابط انتقال فوق‌العاده USB 3.2 Gen 1 (USB 3.1 Gen 1 & USB 3.0) بوده که  فضای ذخیره‌سازی بزرگی تا 2 ترابایت دارد و از نسل جدید USB Type- درگاه انتقال C پشتیبانی می‌شود.

این هارد اکسترنال هم در جلو و هم در عقب، قابل اتصال است و مجهز به یک خط انتقال بافته شده با کیفیت بالا برای ارائه تجربه استفاده راحت‌تر است.

Silicon Power Armor A80

Armor A80 با یک لایه سیلیکاژل مقاوم در برابر ضربه در داخل محفظه خود ساخته شده است که یک سپر اضافی برای محافظت کامل در برابر ضربه ایجاد می‌کند.

هارد اکسترنال Silicon Power Armor A80

برای اثبات این امر با انجام آزمایش سقوط حمل‌ و نقل نظامی MIL-STD-810F به طرز درخشانی پس از سقوط از ارتفاع 3 متری، همچنان به خوبی عمل کرد. نیازی به گفتن نیست که داده‌های ذخیره شده نیز زنده ماندند!

Armor A85 یک بسته حفاظتی همه جانبه برای داده های شما ارائه می‌دهد. ضد آب IPX7 است؛ به این معنی که تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب سالم می‌ماند.

همچنین 300 کیلوگرم ضد فشار و گرد و غبار است تا داده‌های شما را در سخت‌ترین ماجراجویی‌های زندگی، ایمن نگه دارد. این محصول در دو ظرفیت 1 ترابایت و 2 ترابایت در بازار عرضه شده است.

برند ADATA (آدیتا)

ADATA Technology در مه 2001 در تایوان تأسیس شد. این شرکت با عملکرد تجاری عالی با رشد سود بالا به یک تولید کننده برند پیشرو محصولات برنامه‌های کاربردی حافظه شخصی در جهان تبدیل شده است.

ADATA external hard drive

خطوط تولید اصلی ADATA شامل حافظه‌های فلش DRAM و NAND و محصولات کاربردی جانبی، از جمله ماژول‌های حافظه، دیسک‌های حافظه فلش/کارت‌های حافظه، هارد دیسک‌های حالت جامد و انواع هارد اکسترنال است.

به همین دلیل، ADATA به یک موقعیت موفق جهانی در محصولات کاربردی دست یافته است. در سال 2005، ADATA در صنعت ماژول‌های حافظه به دومین مقام بزرگ در جهان تبدیل شد و همچنان جایگاه پیشرو خود را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش منتشرشده یک موسسه تحقیقاتی بازار جهانی شناخته شده در آوریل 2011، این شرکت به سومین تولیدکننده بزرگ جهان از نظر سهم بازار تبدیل شده است و در بین 20 برند برتر بین‌المللی در تایوان قرارگرفته و دارای بیش از 500 برند بین‌المللی است.

در زیر دو مدل از پرفروش‌ترین و بهترین هارد اکسترنال در ایران از برند ADATA را به شما معرفی خواهیم کرد:

ADATA HD710 Pro

هارد اکسترنال HD710 Pro دارای قابلیت ضد آب/غبار عالی بیش از IP68 است. دارای سه لایه مواد ویژه مقاوم در برابر ضربه است و برای محافظت از داده‌های مهم، تست سقوط مقررات نظامی را با موفقیت گذرانده است.

هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

طبق ادعای سازنده، این محصول می‌تواند به مدت 1 ساعت در عمق 2 متری آب دوام بیاورد. با ظرفیت حداکثر 5 ترابایت، دستگاهی با ظرفیت بالا محسوب می‌شود که داده‌های زیادی را ذخیره می‌کند و ازنظر بصری ظاهر قدرتمند و پویا آن میل شما را برای شیرجه رفتن در اعماق تشویق می‌کند.

سازگاری بین این محصول و دستگاه میزبان متصل به دلیل عواملی مانند محیط سیستم متفاوت خواهد بود. سرعت انتقال داده در این مدل حدود 100 تا 140 مگابایت بر ثانیه است اگر دستگاه میزبان یک مصرف‌کننده USB 2.0 است، لطفا یک کابل USB نوع Y برای استفاده خریداری کنید.

 ADATA HD7 20

ADATA Durable HD720 1TB (سبز) 2.5 اینچی از استاندارد نظامی ضد آب و ضد ضربه برخوردار است. هارد اکسترنال HD720 دارای طراحی ظاهری اسپرت و ظرفیت ذخیره‌سازی بزرگ است.

هارد اکسترنال  ADATA HD7 20

همچنین سخت‌ترین تست‌های ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه محافظت عالی برای ذخیره‌سازی داده‌ها ارائه می‌دهد که پشتوانه‌ای قوی برای محافظت از اطلاعات شخصی شماست.

از نظر مقاومت در برابر گرد و غبار، به بالاترین سطح IP6X می‌رسد که می‌تواند به‌ طور کامل از نفوذ گرد و غبار جلوگیری کند؛ علاوه بر این دستگاه می‌تواند تا 120 دقیقه در آب با عمق بیش از 2 متر غوطه‌ور شده؛ اما همچنان امنیت داده‌ها را تضمین کند.

برند بوفالو

BUFFALO یک تولیدکننده جهانی محصولات ذخیره‌سازی و شبکه نوآورانه برای خانه و مشاغل کوچک است. محصولات ذخیره‌سازی این شرکت پاسخگویی به نیازهای فرد و کسب‌ و کار، ارائه فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) مقرون‌به‌صرفه، هارد دیسک‌های قابل‌حمل و رومیزی، سوئیچ‌های 10GbE و درایوهای نوری است که در مجموع، یک راه‌ حل کامل و یکپارچه برای افراد و شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

هارد اکسترنال برند بوفالو

در هسته مجموعه محصولات BUFFALO، دستگاه‌های TeraStation NAS قرار دارند که به‌طور خاص برای آوردن فضای ذخیره‌سازی Enterprise به SMB طراحی شده‌اند.

اتحادهای بین‌المللی قوی صنعت بین‌المللی BUFFALO با شرکت‌هایی مانند اینتل، Broadcom™، نینتندو و مایکروسافت به آن اجازه داده است که صنعت را در توسعه جدیدترین فناوری‌ها به ابزارهای عملی برای تجارت و استفاده خانگی رهبری کند.

این شرکت ژاپنی به‌عنوان شماره 1 تولیدکننده لوازم جانبی رایانه شخصی در کشور خود شناخته می‌شود. در زیر دو مدل از پرفروش‌ترین و بهترین هارد اکسترنال در ایران از برند بوفالو را به شما معرفی خواهیم کرد:

Buffalo DriveStation HD-AD6U3

این هارد اکسترنال یکی از بهترین تولیدات برند بوفالو است که به صورت رومیزی به بازار تجهیزات ذخیره‌سازی با وزن ٩٠٠ گرم عرضه شده است و با کیفیت عالی به فروش می‌رسد.

هارد اکسترنال Buffalo DriveStation HD-AD6U3

این هارد اکسترنال از ظرفیت 6 ترابایت برخوردار است که می‌تواند تمامی فایل‌های پرحجم کاربر اعم از فایل‌های ویدئویی، اپلیکیشن، تصاویر ثابت و متحرک و فایل‌های صوتی را در حافظه خود بدون مشکل و تأخیر در پخش ذخیره نماید.

اين محصول به‌راحتی و بدون استفاده از نرم‌افزار با تلويزيون و كامپيوتر سازگار شده و می‌توان از آن براي ضبط برنامه‌های تلويزيون ازجمله تلویزیون‌های 4K استفاده كرد.

روی بدنه Buffalo DriveStation HD-AD6U3 نشانگر LED قرار دارد که امکان اتصال به تلويزيون یا کامپیوتر را به کاربر اطلاع می‌دهد.

HD-PZU3

این مدل از هارد اکسترنال از برند بوفالو دارای فضای ذخیره‌سازی قابل‌حمل USB3.0 با کارایی بالا در طراحی فشرده و پیچیده است. هارددیسک داخلی در بدنه‌ای بسیار مقاوم در برابر ضربه با عناصر لاستیکی پوشانده شده است تا از ضربه‌های تصادفی محافظت کند.

هارد اکسترنال HD-PZU3

چیدمان مبتکرانه ویژگی‌های محافظت در برابر ضربه مطابق با استاندارد نظامی ایالات‌متحده MIL-STD-810G، روش 516.6، رویه IV است و آزمایش‌های سقوط آزاد را با افت تا عمق 1.2 متر گذرانده است.

علاوه بر این، کابل USB با کیس یکپارچه شده است، بنابراین دیگر نگران جستجوی کابل نخواهید شد! رابط USB 3.0 داده‌ها را با سرعت حداکثر 5 گیگابیت بر ثانیه جابجا می‌کند.

این امر زمان موردنیاز برای انتقال داده‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و آن را برای انتقال و به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها، مجموعه‌های بزرگ عکس دیجیتال، فایل‌های موسیقی و سایر محتوای دیجیتالی با حجم بالا ایده آل می‌کند.

این دستگاه با 500 گیگابایت در دسترس است، ظرفیت 1 ترابایت یا 2 ترابایت تمام ظرفیت‌ها در رنگ مشکی نیز موجود است.

برند سامسونگ

سامسونگ، شرکت کره جنوبی که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی در جهان است. این برند از سال 1938 تاکنون در تولید طیف گسترده‌ای از لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعتی، از جمله لوازم خانگی، دستگاه‌های رسانه دیجیتال، نیمه‌هادی‌ها، تراشه‌های حافظه و سیستم‌های یکپارچه تخصص دارد.

هارد اکسترنال برند سامسونگ

شما می‌توانید هاردهای اکسترنال تولید شده توسط این برند را به طیف وسیعی از دستگاه‌ها از رایانه‌های شخصی، مک، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها متصل کنید.

در زیر دو مدل از پرفروش‌ترین و بهترین هارد اکسترنال در ایران از برند سامسونگ را به شما معرفی خواهیم کرد:

Portable T7

چه در حال حمل بازی، تماشا و ذخیره‌سازی آرشیو فیلم یا فایل‌های کاری حساس باشید، SSD قابل حمل T7 Touch سرعت و امنیت را در بسته‌ای به اندازه کف دست به شما می‌دهد.

هارد اکسترنال Portable T7

می‌توانید فایل‌های عظیم را در عرض چند ثانیه با سرعت باورنکردنی USB 3.2 Gen2 در T7 Touch انتقال دهید. فناوری تعبیه‌شده PCIe NVMe سرعت خواندن/نوشتن متوالی را به ترتیب تا 1050/1000 مگابایت بر ثانیه تسهیل می‌کند و T7 Touch را تقریبا دو برابر سریع‌تر از T5 می‌کند.

این محصول یک بدنه فلزی محکم، سخت‌افزار بی‌حرکت را در برمی‌گیرد و داده‌های شما را از سقوط تا ارتفاع ۲ متری دست نخورده نگه می‌دارد. و T7 Touch با اطمینان 3 سال ضمانت محدود پشتیبانی می‌شود

این هارد دارای یک مربع LED است که روشن می‌شود تا شما را از کارهایی که SSD شما در یک نگاه انجام می‌دهد، مطلع کند. همچنین دارای رنگ مشکی کلاسیک یا نقره‌ای است و در سه ظرفیت متناسب با نیازتان 500 گیگابایت، 1 ترابایت یا 2 ترابایت در بازار موجود است.

T7 با رایانه‌های شخصی، مک، دستگاه‌های اندروید، کنسول‌های بازی و غیره سازگار است. برای راحتی بیشتر، کابل‌های USB نوع C-to-C و نوع C-to-A در جعبه گنجانده شده است.

Samsung X5

در این مدل و با استفاده از پورت‌های Thunderbolt™ 3*، وظایف ذخیره‌سازی خود را در رایانه‌های شخصی و مک به بالاترین حد ممکن برسانید. سریع‌ترین پهنای باند را تا 40 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌کند که سرعت رعد و برق و عملکرد را به ارمغان می‌آورد.

هارد اکسترنال Samsung X5

X5 که به سرعت خیره‌کننده رابط NVMe™ مجهز شده است، به مدیریت داده‌های سنگین‌تر با سرعت‌های بالاتر کمک می‌کند. X5 برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده است که می‌خواهند محتوای با وضوح بالا را سریع‌تر از همیشه رندر یا کامپایل کنند.

مدیریت حرارتی و محافظت از رمز عبور آن راحتی و امنیت را ارائه می‌دهد. این دستگاه فقط با مک‎‌ها و رایانه‌های شخصی ویندوزی با پورت Thunderbolt™ 3، Mac OS X Sierra، High Sierra (10.12 یا بالاتر) Windows 10 64bitRS 2 یا بالاتر سازگار است. به عبارتی دیگر، با رایانه‌های شخصی با رابط USB سازگار نیست.

طراحی این محصول با الهام از یک ابرخودرو، شکل پویا و ساده آن سرعت را برجسته می‌کند و رویه براق دارای کیفیت ممتاز است. زیره مات عملی از لغزش هنگام نگه‌داشتن جلوگیری می‌کند. با خرید این هارد اکسترنال از حداکثر قابلیت حمل و طراحی بهینه مجهز به فناوری پیشرفته لذت ببرید.

کلام آخر

هنگام خرید یک هارد اکسترنال، باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید. ممکن است با تفاوت بین محصولات یا کلمات اختصاری زیادی که فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند، گیج شوید. به همین دلیل ما این راهنمای خرید هارد اکسترنال را ایجاد کرده‌ایم.

این مقاله انواع مختلف از بهترین برند هارد اکسترنال در ایران را به شما نشان داد و به‌طور مفصل در مورد آن‌ها توضیح داد تا بتوانید در مورد هارددیسک‌ها بیشتر بدانید و بهترین را برای نیاز خود انتخاب کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، در به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و خانواده خود دریغ نکنید.

سؤالات متداول

بهترین برند هارد اکسترنال کدام است؟

در بازار محصولات دیجیتالی کشور برندهایی مانند سیگیت، وسترن دیجیتال، ای دیتا، سیلیکون پاور و … موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین گزینه‌ها را در این میان برای خرید انتخاب کنید.

بهترین برند هارد اکسترنال 1 ترابایت کدام است؟

برندهایی چون سیگیت، سیلیکون پاور، ای دیتا و وسترن دیجیتال با این حجم ذخیره سازی، ارزش خرید بالایی دارند.

وقتی هارد اکسترنال من شناسایی نشد چه کار کنم؟

عیب‌یابی هارد اکسترنال را در ویندوز با دو بار بررسی کارکرد پورت‌ها و کابل‌های USB خود شروع کنید. همچنین می‌توانید درایورهای USB خود را از Device Manager > Universal Serial Bus controllers به ​​روز کنید .
اگر مشکلات USB را تشخیص نمی‌دهید، مطمئن شوید که هارددیسک خود را مطابق دستورالعمل سازنده فرمت کرده‌اید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//