آموزش گذاشتن استوری در اسنپ چت با چند کلیک ساده

گذاشتن استوری در اسنپ چت یکی از دغدغه‌های اساسی برخی از کاربران است. عده‌ای انجام این فرایند را سخت می‌دانند و البته برای برخی دیگر به راحتی آب خوردن است.

با استوری گذاشتن می‌توانید وقایع و رخدادهای مورد علاقه خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. شبکه اجتماعی اسنپ چت شبکه‌ای است که سال‌های زیادی از راه‌اندازی آن می‌گذرد و یقینا دوستان زیادی از مخاطبین شما در آن حضور دارند.

ممکن است به هر دلیلی بخواهید از قابلیت استوری که یکی از ویژگی‌های اصلی این شبکه اجتماعی است استفاده کنید! اگر از کسانی هستید که با نحوه استوری گذاشتن در اسنپ چت آشنا نیست، این مقاله مخصوص شماست.

در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم به آموزش صفر تا صد نحوه گذاشتن استوری در اسنپ چت بپردازیم و اگر ابهامی‌ برایتان در این زمینه وجود دارد، آن را برطرف کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

استوری اسنپ چت چیست ؟

حتما تا به حال نام استوری را شنیده‌اید. استوری که در زبان فارسی به آن «داستان» یا «وضعیت» نیز اطلاق می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی خصوصا واتس‌اپ، اینستاگرام و … امری رایج است.

استوری اسنپ چت چیست

تقریبا می‌شود گفت که بیش از 80 درصد از کاربران شبکه‌های مجازی، روزانه پیام‌هایی با مضامین مختلف را به عنوان استوری خود قرار می‌دهند تا مخاطبان‌شان آن‌ها را تماشا کنند.

اسنپ چت نیز به ویژگی استوری مجهز است. جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی زودتر از واتس‌اپ و اینستاگرام بخش استوری خود را فعال کرده است. به عبارت دیگر واتس‌اپ و اینستاگرام به گونه‌ای از اسنپ چت در داشتن این ویژگی، تقلید و کپی‌برداری کرده‌اند.

استوری گذاشتن در اسنپ چت ویژگی‌هایی دارد. البته بسیاری از ویژگی‌های آن با سایر شبکه‌های اجتماعی مشترک است. مثلاً در استوری‌های اسنپ چت نیز این قابلیت وجود دارد که استوری‌های خود را با تمامی‌مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توان کاری کرد که حتی افرادی که در مخاطبان‌تان نیستند هم بتوانند استوری‌هایتان را ببینند.

در اسنپ چت نیز می‌توانید لیست کسانی که استوری‌هایتان را مشاهده کرده‌اند را ببینید. برای این کار کافیست بر روی آیکن استوری خود ضربه بزنید و در صفحه باز شده بر روی علامت چشم کلیک کنید.

استوری اسنپ چت چه تفاوتی با استوری اینستاگرام دارد ؟

گذاشتن استوری در اسنپ چت تفاوت‌های چندانی با اینستاگرام ندارد. بسیاری از کاربران میان اسنپ چت و اینستاگرام به دنبال بهترین انتخاب هستند و به نظر آن‌ها فرق زیادی بین استوری‌های این دو شبکه اجتماعی وجود دارد.

تفاوت استوری اسنپ چت و استوری اینستاگرام

خب قبل از تصمیم گیری در انتخاب میان این دو شبکه اجتماعی باید بگوییم که در ابتدا لازم است حیطه فعالیت‌های خود را در نظر بگیرید. نکته مهمی ‌که وجود دارد این است که به دلیل فیلترینگ اسنپ چت ممکن است استوری‌هایتان خیلی به چشم نیایند؛ از این رو اینستاگرام فضای بهتری برای انتشار استوری‌هایتان است. (البته که تیغ فیلتر، این روزها اینستاگرام را هم زخمی کرده است!)

ولی با وجود فیلترینگ، اسنپ چت همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و کاربران زیادی هستند که در آن فعالیت دارند. اگر قصد گذاشتن استوری‌های مربوط به شغل‌تان را دارید، اینستاگرام می‌تواند بهترین گزینه باشد. به طور کلی فیلترینگ اسنپ چت ممکن است باعث شود که استوری‌هایتان کمتر به چشم بیایند.

به هر حال اگر بخواهیم از دید کلی بررسی کنیم، فعالان موجود در اینستاگرام بیشتر هستند و از این بابت استوری‌های شما شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.

از دیگر تفاوت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد تعداد و تنوع فیلترهای تصاویر است. حقیقت ماجرا این است که استوری اسنپ چت دارای فیلترهای تصویری بسیار زیاد و متنوعی است. البته فیلتر اینستاگرام هم زیاد است؛ ولی هرگز از نظر کمی‌ و کیفی و تنوع به پای فیلترهای اسنپ چت نمی‌رسد.

پس اگر به فکر قرار دادن استوری‌های متنوع با فیلترهای بیشتری هستید، اسنپ چت می‌تواند گزینه مناسب‌تری برایتان باشد. البته خیلی راحت می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را در اسنپ چت ذخیره نمایید و آن‌ها را در بخش استوری اینستاگرام منتشر کنید.

همان طور که می‌دانید، در اپلیکیشن واتس‌اپ، قابلیت استوری با نام استاتوس وجود دارد. استوری اسنپ چت و استوری واتساپ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. به وسیله هر دو می‌توانید تصاویر و فیلم‌های مورد نظر خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

تفاوت استوری اسنپ چت و واتساپ

شاید تنها فرقی که میان آن‌هاست، مانند تفاوت میان استوری اسنپ چت و اینستاگرام باشد. به این معنا که اسنپ چت از فیلترها و افکت‌های بسیار زیاد و متنوعی پشتیبانی می‌کند؛ این در حالی است که واتس‌اپ فیلتر و افکت ندارد.

تنها ویرایش‌هایی که می‌توان در استاتوس واتس‌اپ انجام داد صرفاً اضافه کردن استیکر و درج متن است. این در حالیست که در اسنپ چت علاوه بر این‌ها می‌توانید به سلیقه خود از میان صدها افکت و فیلتر، مناسب‌ترین آن‌ها را برای استوری خود انتخاب کنید.

چگونه در اسنپ چت استوری بگذاریم ؟

شاید برایتان سوال باشد که چگونه در اسنپ چت استوری بگذاریم ؟ انتشار استوری در اسنپ چت کار سختی نیست! به همان راحتی استوری گذاشتن در اینستاگرام است. با استوری گذاشتن در اسنپ چت به راحتی می‌توانید هر عکس یا ویدیویی را تا 24 ساعت به اشتراک بگذارید تا مخاطبین و دنبال کنندگان‌تان بتوانند آن را ببینند.

مثلا فکر کنید که امروز به جنگل رفته‌اید! فورا می‌توانید از مناطق و سوژه‌های دیدنی موجود در آنجا عکس و فیلم تهیه کنید و به عنوان استوری خود در اسنپ چت قرار دهید. در واقع با این کار، شادی‌های خود را با سایر دوستان‌تان به اشتراک می‌گذارید.

در این بخش به آموزش این فرایند می‌پردازیم:

1- ابتدا وارد اپلیکیشن اسنپ چت شوید. در صورتی که آن را بر روی دیوایس خود نصب کرده باشید، باید به دنبال یک آیکون که لوگویی با مضمون یک شبه سفید با پس زمینه زرد رنگ دارد باشید. درست مانند تصویر زیر:

اپلیکیشن اسنپ چت را باز کنید

2- دقت کنید که برای اینکه بخواهید به امکانات اسنپ چت دسترسی داشته باشید، باید در آن ثبت نام کنید. اگر از قبل ثبت نام کرده‌اید وارد اکانت خود شوید.

* توجه: اسنپ چت به دلیل فیلترینگ به راحتی قابل دسترس نیست. برای استفاده از امکانات آن باید IP خود را تغییر دهید.

3- برای ثبت استوری می‌توانید در محیط اپلیکیشن از سوژه مورد نظر خود عکس بگیرید و سپس در پایین صفحه بر روی گزینه Story ضربه بزنید. سپس در پنجره باز شده بر روی Add بزنید.

روی story  و سپس add ضربه بزنید

* توجه داشته باشید که قبل از زدن دکمه Add می‌توانید با درگ کردن صفحه به چپ و راست، فیلترهای مورد نظر خود را بر روی تصویرتان اعمال کنید. همچنین می‌توانید از نوار ابزار که در سمت راست و بالای صفحه وجود دارد، به قرار دادن متن، استیکر، لینک و … بپردازید. می‌توانید بر روی تصویر یا ویدیو خود موزیک اضافه کنید و یا بخشی از آن را برش بزنید.

از نوار ابزار اسنپ چت استفاده کنید

4- در صفحه اصلی اسنپ چت می‌توانید با ضربه زدن بر روی گزینه زیر، تصاویر و ویدیوهایی که در حافظه گوشی ذخیره کرده‌اید را استوری کنید. همچنین می‌توانید اسنپ‌هایی را که از قبل ذخیره کرده‌اید را به عنوان استوری منتشر کنید.

تصاویر و ویدیوهای گوشی خود را استوری کنید

بعد از ضربه زدن بر روی این گزینه وارد صفحه جدید می‌شوید. درست شبیه تصویر زیر:

استوری خود را در اسنپ چت بگذارید

همانطور که می‌بینید در زبانه اول یعنی Snaps می‌توانید از میان اسنپ‌هایی که از قبل ذخیره کرده‌اید یک یا چندتا را انتخاب و به عنوان استوری قرار دهید. همچنین می‌توانید با انتخاب زبانه Camera Roll از میان تصاویر موجود در تلفن همراه‌تان، تصویری را به عنوان استوری انتخاب کنید.

روی عکس مورد نظر خود ضربه بزنید و در نهایت در پایین صفحه دکمه Send To را فشار دهید. به این صورت می‌توانید در اپلیکیشن جادویی اسنپ چت استوری بگذارید.

چگونه به استوری دیگران بپیوندیم ؟

گذاشتن استوری در اسنپ چت از یک سو و تماشای استوری دیگران نیز از سوی دیگر، جذابیت‌های زیادی برای کاربران دارد. به طور عادی وقتی که مخاطبان شما استوری بگذارند می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

قابلیت بسیار خوبی که اسنپ چت دارد و آن را از سایر شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند، این است که استوری کسانی را که در مخاطبان‌تان نیستند هم می‌توانید ببینید.

البته صرفا استوری‌هایی را می‌توان دید که در حالت «عمومی» هستند. به عبارت دیگر شما می‌توانید استوری‌های کاربران دیگر که استوری خود را بر روی حالت «عمومی» تنظیم کرده‌اند ببینید. به این ویژگی Snapchat Discover می‌گویند.

برای تماشای استوری‌های عمومی‌مراحل زیر را طی کنید:

1- ابتدا وارد اپلیکیشن اسنپ چت شوید.

2- در صفحه اصلی نرم افزار انگشت خود را به سمت چپ دِرَگ کنید. با این کار وارد بخش Discover می‌شوید.

**توجه داشته باشید که برای ورود به بخش Discover می‌توانید در همان صفحه اصلی اسنپ چت بر روی آیکون «دو آدمک» که در پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید. مانند عکس زیر:

وارد بخش discover شوید

بخش Discover به این صورت برنامه‌ریزی شده که آخرین و جدیدترین استوری‌هایی که از افراد مشهور، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مختلف، کاربران و … منتشر شده به نمایش می‌گذارد. می‌توانید بر روی استوری مورد نظر خود ضربه بزنید تا آن را مشاهده کنید.

**قبل از ضربه زدن بر روی استوری می‌توانید در همان بخش Discover انگشت خود را بر روی یک استوری نگه دارید تا منویی برایتان باز شود. در منوی باز شده می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید کاربری که آن استوری را به اشتراک گذاشته ساب‌اسکرایب کنید و یا استوری را برای مخاطبان خود ارسال نمایید.

چگونه استوری اسنپ چت را حذف کنیم ؟

استوری‌های اسنپ چت مانند سایر شبکه‌های اجتماعی دارای یکسری ویژگی‌های خاص هستند. مثلا پس از اینکه 24 ساعت از استوری بگذرد، به صورت سیستمی ‌و اتوماتیک حذف می‌شود. اما با این حال ممکن است بنا به هر دلیلی بخواهید به صورت دستی نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید. برای این کار باید مراحل زیر را با دقت پیش روید:

1- ابتدا وارد اپلیکیشن اسنپ چت شوید. اگر اکانت فعال دارید، نخستین صفحه‌ای که بعد از باز کردن برنامه به شما نشان داده می‌شود پنجره دوربین است.

2- انگشت خود را به سمت چپ بکشید. با این کار وارد بخش استوری‌ها می‌شوید.

وارد کادر بخش استوری ها شوید

3- در بخش استوری‌ها، روی منوی سه نقطه‌ای که در قسمت سمت راست My Story قرار دارد ضربه بزنید.

روی my story ضربه بزنید

4- در مرحله بعدی باید روی استوری خود ضربه بزنید.

روی استوری خود ضربه بزنید

5- بعد باید روی علامت سطل آشغال که در قسمت پایین است ضربه بزنید.

روی آیکون سطل آشغال ضربه بزنید

6- پیغامی‌برایتان ظاهر می‌شود؛ مبنی بر اینکه آیا مطمئن هستید که می‌خواهید استوری را حذف کنید یا خیر؟ در این قسمت باید بر روی دکمه Delete ضربه بزنید. با این کار استوری شما حذف می‌شود.

برای حذف کردن استوری روش‌های مختلفی وجود دارد که در بالا یک راهبرد اصلی را معرفی کردیم. روش دیگر این است که بعد از ورود به اسنپ چت، در قسمت بالای صفحه و سمت چپ بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.

بعد از انجام این کار وارد صفحه‌ای دیگر می‌شوید که در آن باید بر روی My Story ضربه بزنید. با انجام این کار وارد استوری خود می‌شوید و در حالی که دارید استوری را تماشا می‌کنید، با انگشتان خود صفحه را به سمت بالا بکشید. سپس بر روی سطل زباله پایین صفحه کلیک کنید.

کلام آخر

در این مطلب درباره راه‌های گذاشتن استوری در اسنپ چت و حذف آن صحبت کردیم. همچنین درباره مشاهده استوری دیگران نیز مطالبی عنوان کردیم. گذاشتن استوری در اسنپ چت کار دشواری نیست و نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر هم مزایای بسیار زیادتری دارد.

اگر شما هم در زمینه اشتراک استوری در اسنپ چت تجربه یا مهارتی دارید، دعوت می‌کنیم که در قسمت نظرات همین مطلب تجربیات کاربری خود را ارائه دهید؛ بدین وسیله، هم ما را در توسعه مطلب یاری می‌کنید و هم به دانش دیگران می‌افزایید.

سوالات متداول

گذاشتن استوری در اسنپ چت بهتر است یا در اینستاگرام؟

استوری گذاشتن در هر کدام از آن‌ها فواید خاصی دارد؛ مثلا بر روی استوری‌های اسنپ چت می‌توان فیلترها و افکت‌های گوناگونی را اعمال کرد، این در حالیست که در اینستاگرام با وجود محدودیت‌های بیشتر، استوری شما شانس دیده شدن بیشتری دارد.

تفاوت استوری اسنپ چت با استاتوس واتس‌اپ در چیست؟

از هر دوی آن‌ها به قصد استوری گذاشتن مطالب استفاده می‌شود. مهمترین فرقی که بین آنهاست مانند فرق میان استوری اسنپ چت و استوری اینستاگرام است؛ یعنی محدودیت‌های استوری واتس‌اپ در داشتن فیلترها و افکت‌ها.

مدت زمان استوری‌ها در اسنپ چت، اینستاگرام و واتس‌اپ چقدر است؟

به طور کلی استوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی حداکثر 24 ساعت قابل نمایش هستند که در صورت اتمام آن، استوری به طور خودکار حذف می‌شود.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//