آنچه باید درباره مزایا و معایب دوربین آنالوگ و IP بدانید

این روزها وجود سیستم نظارتی قوی در محیط‌های اداری، تجاری، مغازه‌ها و خانه‌های مسکونی یک موضوع بسیار مهم و ضروری است. وجود این سیستم‌ها می‌‌تواند اتفاقاتی مثل دزدی را به حداقل برساند و یک شرایط ایمن را در محیط ایجاد کند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا به بررسی تفاوت دوربین آنالوگ و IP و مزایا و معایب آن‌ها به عنوان سیستم‌های نظارتی می‌پردازیم.

تفاوت دوربین‌های آنالوگ و IP

اگر شما به دنبال نصب یک سیستم نظارت امنیتی در خانه و یا کسب و کار خود هستید، یکی از تصمیماتی که شما باید اتخاذ کنید این است که آیا دوربین IP باشد و یا آنالوگ؟ تصمیم‌گیری در مورد انتخاب IP نسبت به دوربین های آنالوگ لزوماً یک تصمیم ساده نیست، زیرا مزایا و معایبی برای هر نوع دوربین وجود دارد. ما برخی از این تفاوت‌ها را عمیق‌تر بررسی خواهیم کرد تا بتوانید تعیین کنید که کدام گزینه برای شما مناسب است.

دوربین آی پی و آنالوگ با یکدیگر تفاوت دارند.

دوربین‌های امنیتی آنالوگ

تفاوت اصلی بین یک دوربین آنالوگ و IP نحوه ارسال سیگنال ویدئویی است. دوربین‎‌های آنالوگ سیگنال ویدئویی را به یک فرمت تبدیل می‌کنند که می‌تواند توسط یک تلویزیون یا گیرنده دیگر مانند یک VCR یا مانیتور دریافت شود. یک دوربین مبتنی بر IP، همچنین به عنوان یک دوربین شبکه IP شناخته می‌شود،همچنین سیگنال ویدئو را با استفاده از یک encoder تخصصی که حاوی یک سرور وب در حال پردازش است، پخش می کند و اجازه می‌دهد تا دوربین IP به عنوان یک دستگاه شبکه عمل کند. بنابراین تصاویر ویدئویی ضبط شده را می‌توان نه تنها از طریق یک شبکه موجود بلکه از طریق یک مرورگر وب که از طریق اینترنت قابل دسترسی است مشاهده کرد.

هر دو دوربین‌های مبتنی بر آنالوگ و آ‌ی‌پی می‌توانند سیگنال های بی‌سیم را از طریق اتصالات سیمی مانند کابل‌های Cat-5 را انتقال دهند. دوربین‌های مبتنی بر IP دارای مزیتی بیشتر برای استفاده از سوئیچ‌ها، هاب‌ها و روترهایی هستند که اجازه می‌دهند شبکه Cat-5 به محدوده وسیع تر گسترش یابند.

مزایای دوربین‌های امنیتی آنالوگ

  • هزینه کم: یک سیستم آنالوگ ارزان تر است و معمولا برای نظارت از راه دورکافی است.
  • انعطاف‌پذیری بیشتر طراحی: دوربین های آنالوگ اغلب در انواع مختلفی طراحی شده .اگر نیازهای نظارتی منحصر به فرد دارید، می توانید سبک دوربین مورد نیاز خود را در یک مدل آنالوگ پیدا کنید.
  • سازگاری برتر: اگر از نسخه های آنالوگ استفاده می کنید، دوربین ها و علامت های تجاری را با هم ترکیب و مطابقت دهید.

معایب دوربین‌های امنیتی آنالوگ

  • فاقد ویژگی‌های خاص: بسیاری از دوربین های مبتنی بر آنالوگ اغلب از برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند زوم دیجیتال بهره نبرده‌اند.
  • مشکلات تداخل بالقوه: سیستم‌های آنالوگ می‌توانند مشکلات تداخل داشته باشند. مهمتر از همه، سیگنال‌های حاصل نمی‌توانند رمزگذاری شوند. این به طور بالقوه می‌تواند به این معنی باشد که شخص دیگری می تواند سیگنال را ببیند.
  • دشوار بودن برنامه های کاربردی از راه دور: اگر نیازهای نظارت شما در یک منطقه وسیع قرار گیرد، دوربین های آنالوگ ممکن است مهم‌ترین معیار برای انتخاب شما را نداشته باشند.

دوربین های امنیتی مزایا و معایب خاص خود را دارند.

دوربین‌های امنیتی دیجیتال

دوربین‌های امنیتی IP، همچنین به عنوان دوربین های دیجیتال شناخته می‌شوند، و آخرین نوآوری‌ها را در تکنولوژی نظارت ارائه می‌دهند. مزیت اصلی یک دوربین امنیتی IP این است که با رزولوشن بالا و یک ویدیو با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهد. ویدئو با کیفیت بالا در آی‌پی این اجازه را می‌دهد تا در تصاویر برای تشخیص چهره  و یا زوم دیجیتال ۳ برابر بیشتر از یک دوربین آنالوگ عمل کند.

مزایای دوربین‌های امنیتی IP

  • دریافت امنیت بهتر: دوربین های IP دارای رمزگذاری درست برای ارائه یک شبکه امن تر است.
  • قابلیت استفاده از سیم‌کشی موجود: از آنجا که دوربین های مبتنی بر IP به عنوان دستگاه شبکه خود عمل می کنند، اغلب می توانید از سیم کشی شبکه موجود در خانه خود استفاده کنید. این می تواند کار نصب را بسیار آسان تر انجام دهد.
  • سهولت دسترسی از راه دور: دوربین های IP مناسب تر برای نیازهای نظارت از راه دور هستند.

معایب دوربین‌های امنیتی IP

  • هزینه‌های بالا: به دلیل تکنولوژی اضافی که در هر دوربین به کار رفته، هزینه‌ها به طور کلی بالاتر از نسخه های آنالوگ است.
  • پهنای باند زیاد مورد نیاز: دوربین های IP نیاز به پهنای باند بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند.

دوربین های دیجیتال امنیتی مزایا و معایب زیادی دارند.

کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

با توجه به جوانب مثبت و هزینه هر نوع دوربین، تصمیم واقعا به نیازهای نظارتی و بودجه شما بستگی دارد. با ارزیابی دقیق از نیازهایتان، تصمیم بگیرید که کدام نوع دوربین برای شما مناسب باشد. با این حال توجه داشته باشید که وجود سیستم نظارتی برای هر محیط مهم مثل اماکن اداری، تجاری و منازل مسکونی ضروری است و باید حتما نسبت به نصب آن‌ها اقدام کنید. در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک اطلاعات مختصر و مناسبی در خصوص مزایا و معایب دوربین‌های امنیتی IP و آنالوگ و تفاوت‌های آن بیان شد. در پایان از شما عزیزان تقاضا داریم تا نظرات خود را در خصوص استفاده از سیستم‌های امنیتی با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا دوربین های IP به سرور نیاز دارند؟

دوربین‌های امنیتی IP نیازی به اتصال خارجی به اینترنت ندارند. تنها چیزی که لازم است اتصال به شبکه محلی است.

آیا دوربین‌های IP نیاز به اتصال به اینترنت دارند؟

در صورتی که دوربین‌های IP به اینترنت متصل نباشد، فقط از طریق دستگاه‌های موجود در همان شبکه محلی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

آیا می‌توان از دوربین IP بدون دستگاه ذخیره کننده تصویر دیجیتال یا DVR استفاده کرد؟

بدون DVR دوربین‌های IP همچنان می‌توانند به‌طور مستقل به‌عنوان دستگاه‌های نظارتی کار کنند و از این باب مانند دوربین‌های امنیتی با کارت SD هستند. با پیشرفت تکنولوژی، امروزه دوربین IP مستقل قادر به پشتیبانی از اتصال وای فای، پخش ویدئو P2P و ضبط کارت SD است.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//