آموزش بازی Marvel’s Avengers و نکاتی که باید بدانید!

گیمرها، با بازی Marvel’s Avengers، فرصتی پیدا کرده‌اند تا به عنوان قهرمانان برتر زمین، یعنی گروه انتقام جویان، در مبارزه با قوی‌ترین دشمنان، ایفای نقش کنند. در واقع بازیکنان نقش برخی از اعضای برجسته و نمادین انتقام‌جویان را در این ماجراجویی به عهده می‌گیرند!

بازیکنان می‌توانند از سپر کاپیتان آمریکا، قدرت هالک، و میولنیر تور برای له کردن دشمنان استفاده کنند. علاوه‌بر‌این، آن‌ها می‌توانند از زره مرد آهنین، هنرهای رزمی بلک ویدو، و تغییر شکل میس مارول برای رویکردی دقیق‌تر در نبردها استفاده نمایند.

در این مطلب، به عنوان یک راهنمای بازی Marvel’s Avengers، به نکات مهمی پرداخته شده است که می‌تواند شما را به یک بازیکن فوق‌العاده حرفه‌ای تبدیل کند؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

1. در HARM تمرین کنید

در حالی که ایکس‌من‌ها اتاق خطر خود را دارند، انتقام‌جویان نیز در بازی Marvel’s Avengers از HARM بهره می‌برند. HARM که مخفف «Holographic Augmented Reality Machine» است، در واقع به عنوان حالت آموزشی بازی عمل می‌کند.

با این حال، بازیکنان نباید HARM را تنها به عنوان یک آموزش پیشرفته در نظر بگیرند. کسانی که می‌خواهند در بازی تبحر پیدا کنند، باید از HARM تا حد ممکن استفاده کنند.

صحنه ای از مبارزه مرد آهنی در مارول اونجرز

در HARM، بازیکنان می‌توانند از تمام قهرمانان موجود استفاده کرده و با مکانیک‌های آن‌ها آشنا شوند. با وجود طبیعت سنگین کاری بازی، هر یک از انتقام‌جویان دارای مجموعه مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود هستند.

آیرون من در پرواز و حملات از راه دور تخصص دارد، در حالی که بلک ویدو از تنوع گجت‌ها برای سازگاری با شرایط مختلف روی زمین بهره می‌برد. درک این پیچیدگی‌ها می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا در هر شرایطی با هر قهرمانی تطبیق پیدا کنند.

2. حتما ماموریت‌های Avenger Iconic را انجام دهید

علاوه بر ماموریت‌های HARM، که چالش‌هایی برای آزمودن شما از نظر مهارت‌ها و استفاده از تجهیزات هستند، باید ماموریت‌های نمادین هر شخصیت را نیز انجام دهید. اولین ماموریت نمادینی که بازی می‌کنید برای هالک است که Condition: Green نام دارد. در این ماموریت شما باید یک آزمایشگاه تشعشع گاما را نابود کنید.

این ماموریت‌ها نه تنها لباس‌های نمادین و کمیک هر شخصیت را باز می‌کنند، بلکه با ابزارهای بهتر، به شما پاداش می‌دهند.

3. آیتم‌هایی که نمی‌خواهید را خراب کنید

برای کسانی که به بخش‌های چندنفره بازی Marvel’s Avengers قدم می‌گذارند، خواهند دید که غنائم و منابع، نقش بزرگی در بهتر کردن بازی ایفا می‌کنند. تجهیزاتی که پیدا می‌کنید، قهرمانان شما را قوی‌تر و سریع‌تر می‌کنند و بسیار مفید هستند.

با این حال، اثربخشی تجهیزات به سرعت با یافتن تجهیزات جدید منسوخ می‌شود. این تجهیزات با سطح پایین قابل فدا کردن هستند، بنابراین خوب است که آن‌ها را تجزیه کرده و در فضای موجود در فهرست برای اقلام جدیدتر و مفیدتر جای باز کنید.

4. ابتدا کمپین داستانی Reassemble را بازی کنید

هنگامی که وارد بازی Marvel’s Avengers می‌شوید، با دو بخش داستانی متفاوت برخورد خواهید کرد. این نکته بسیاری از بازیکنان را سردرگم کرده و برخی از آن‌ها به جای این که در ابتدا بخش داستانی آفلاین را بازی کنند، به تجربه‌ی بخش PvE پرداخته‌‌اند. در منوی بازی با دو گزینه با نام‌های Reassemble و Initiative برخورد خواهید کرد.

شخصیت های بازی مارول اونجرز

درست است که هر دو گزینه به روایت یک داستان جذاب می‌پردازند، اما واجب است که پیش از وارد شدن به بخش Initiative، وارد کمپین داستانی Reassemble شوید.

5. مهارت Running Attack را هر چه زودتر باز کنید

در بازی Marvel’s Avengers شما اجازه دارید که شخصیت موردعلاقه‌ی خود را همان گونه که دوست دارید شخصی سازی کنید. این شخصی سازی، تنها به موارد ظاهری خلاصه نمی‌شود، بلکه درخت مهارتی وجود دارد که می‌تواند شخصیت شما را با سبک موردعلاقه‌تان، هماهنگ کند.

دست شما در این مورد باز است و می‌توانید ابرقهرمان خود را هر گونه که خواستید ارتقاء دهید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یکی از Skill Pointهای هر شخصیت را صرف باز کردن مهارت Running Attack کنید، چرا که این قابلیت می‌تواند برتری خاصی را در طول مبارزات با دشمنان، به شما بدهد.

Running Attack به شما اجازه می‌دهد هنگامی که در حال دویدن هستید، به دشمنان خود ضربه‌ی مهلکی را وارد کنید و بخش بزرگی از خط سلامتی آن‌ها را کاهش دهید.

6. دشمنان خود را Stun کنید

اگر در طول مبارزات به خط سلامتی دشمنان خود توجه کرده‌اید، به احتمال زیاد متوجه خط کوچ زیرین آن شده‌اید. آن خط، میزان احتمالی Stun شدن دشمنان شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از حملاتی که باعث گیج شدن دشمناننتان می‌شود، این خط را پر کنید.

به طور معمول، Heavy Attack در پر کردن این خط، موثرتر است و می‌تواند هر چه زودتر دشمنان شما را Stun کند. اما توجه کنید که در ابتدای بازی شما نمی‌توانید زیاد از این قابلیت stun کردن بر روی دشمنان خود استفاده کنید. از آن جایی که در ابتدای بخش داستانی با دو شخصیت Hulk و کامالاخان به ماجراجویی می‌پردازید، نمی‌توانید نهایت بهره را از این ویژگی ببرید.

7. جستوجو کنید

به عنوان یک بازی اکشن، Marvel’s Avengers تجربه‌ای عمدتا خطی است. با این حال، برخی از مناطق اولیه در بازی میزان آزادی غافلگیرکننده‌ای را برای بازیکنان به منظور کاوش فراهم می‌کنند و حاوی رازهای بسیاری هستند که منتظر کشف شدن می‌باشند.

صحنه ای از مبارزه در مارول اونجرز

به دلیل خطی بودن بازی، ممکن است بازیکنان بسیاری از این رازها و وظایف را همزمان با پیشرفت داستان از دست بدهند. فشردن دکمه بالا روی دسته بازی باعث می‌شود این آیتم‌ها برای بازیکن نشان داده شوند، بنابراین فعال کردن آن تا حد امکان ایده خوبی است.

8. اول Turret را بزنید

از یک جایی به بعد، مبارزات بازی Marvel’s Avengers به شدت چالش برانگیز می‌شود و اگر شما نتوانید که سریع واکنش نشان دهید، خیلی زود خواهید مرد. این نوع از مبارزات تنها مختص به Boss Fight نیست و دشمنان معمولی را هم شامل می‌شود.

در برخی از صحنه‌ها، تعداد بسیار زیادی از دشمنان ریز و درشت به شما حمله می‌کنند و می‌خواهند که دخل شما را بیاورند. در این مواقع، بهتر است در ابتدا سراغ ماشین‌های خودکاری که به شما تیر پرتاب می‌کنند بروید. این نوع از دشمنان در بازی با نام Turret شناخته می‌شوند.

Turretها نوعی اسلحه‌ی خودکار هستند که بر روی زمین و سایر مکان‌ها قرار می‌گیرند و به سمت شما تیر شلیک می‌کنند. هنگامی که با دسته‌ی بزرگی از دشمنان برخورد کردید و دیدید که در آن منطقه Turret وجود دارد، الویت خود را روی نابود کردن این اسلحه‌های خودکار بگذارید.

همچنین، دسته‌ی دیگری از دشمنان وجود دارند که بر روی هوا معلق هستند و از بالا به شما Damage وارد می‌کنند و در طول تمامی مبارزه، از بالا همه‌ی اتفاقات را می‌بینند.

9. Dodges و Parry را یاد بگیرید

خوشبختانه، تمام قهرمانان در بازی مکانیزم‌های Dodges و Parry دارند. همینطور، بازیکنان باید خود را با مکانیک حرکت شخصیت‌های بازی و نحوه استفاده از جاخالی دادن شخصیت‌ها را به خوبی یاد بگیرند.

به خاطر داشته باشید که خود بازی به کاربران سیگنال‌هایی برای Dodges و Parry می‌دهد. با این سیگنال‌ها که به شکل دایره‌ای هستند، دشمنان عملا هر زمان که حمله می‌کنند، خود را نشان می‌دهند و این باعث می‌شود بازیکنان زمان کوتاهی برای اجتناب یا دفع داشته باشند.

بنابراین، بازیکنان باید به خاطر داشته باشند که آن‌ها می‌توانند پس از دایره‌های زرد، آبی، و سفید هم Dodges کنند و هم حملات را Parry کنند؛ در حالی که آن‌ها فقط می‌توانند پس از دایره‌های قرمز جا خالی دهند، چون ضربه‌ای که دشمن به شما وارد می‌کند حتمی خواهد بود.

10. روند افزایش level را جدی بگیرید

در بازی Marvel’s Avengers هر گاه که شخصیت‌های مختلف یک Level ارتقا یابند، قوی‌تر می‌شوند و آمارهای مختلف آن‌ها افزایش می‌یابد؛ پس، همواره به روند افزایش سطح ابرقهرمانان توجه کنید و آن را نادیده نگیرید.

هنگامی که متوجه شدید فاصله‌ی کمی تا سطح بعدی باقی مانده است، تا می‌توانید از Heroic Ability خود استفاده کنید تا علاوه بر نابود کردن دشمنان، سریع‌تر Level-Up شوید. اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید در مدت زمانی کوتاه‌تر به سطح‌های قوی‌تری برسید.

11. روی همه شخصیت‌ها تمرکز کنید

جالب اینجاست که در Marvel’s Avengers می‌توانید از بین ۶ شخصیت مختلف، داستان اصلی و سایر ماموریت‌ها را بازی کنید. لازم به ذکر است که بدانید، داستان بازی Marvel’s Avengers به بازیکنان اجازه می‌دهد تا کنترل تمام قهرمانان را داشته باشند، صرف نظر از اینکه آیا آن‌ها شخصیت اصلی یا اولویت‌دار هستند یا نه.

وقتی ماموریت‌ها را انجام می‌دهید، تجربه و غنایمی را به دست می‌آورید که بر اساس شخصیتی است که با آن بازی می‌کنید. این بدان معنی است که ماموریت‌ها بسته به قدرت شخصیت شما، نه اینکه چقدر با آن‌ها بازی کرده‌اید، سخت یا آسان خواهند بود.

12. از پایه یاد بگیرید

بازیکنانی که می‌خواهند در بازی Marvel’s Avengers حرفه‌ای شوند، باید ایده‌ای کلی از اصول مبارزه داشته باشند. اگر می‌خواهید بازی Marvel’s Avengers را به خوبی پیش ببرید، باید بدانید که چگونه مبارزه کنید. شما می‌توانید از انواع مختلف حملات برای انجام حرکات قدرتمند استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مهارت‌های خاصی استفاده کنید که حملات شما را بهتر می‌کند. گاهی اوقات، شما باید نحوه حرکت و حمله خود را بر اساس موقعیتی که هستید تغییر دهید.

با این حال، بازیکنان باید همچنین از برخی مکانیزم‌های پیشرفته آگاه باشند. برخی از مهارت‌ها می‌توانند سپر دشمنان را بشکنند و در نتیجه، صدمه زدن به آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. همچنین، هر قهرمان دارای یک حمله ویژه است که می‌تواند به سرعت دشمنان را از پای درآورد. این حملات برای هر قهرمان متفاوت بوده و گاهی اوقات در حالت Co-op می‌توانند آن‌ها را با حملات سایر قهرمانان ترکیب کنند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//