بهترین لپ تاپ لنوو در بازارهای ایران کدام است؟

برند لنوو (Lenovo) یکی از شرکت‌های چینی تولید کننده لپ‌تاپ، رایانه‌های شخصی و تجهیزات جانبی و دیجیتالی است که در ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. با این‌حال، هنوز بسیاری از افراد، دقیقا نمی‌دانند که بهترین لپ تاپ لنوو کدام مدل است!

دلیل این محبوبیت این برند در کشور ما، کیفیت ساخت و تنوع موجود در محصولات است. چرا که با هر بودجه‌ای، می‌توانید یکی از محصولات این برند را تهیه کنید.

امروز در این مقاله از ایده آل تک ما قصد داریم بهترین لپ تاپ لنوو در رنج‌های قیمت مختلف را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال یک راهنمای کامل برای خرید لپ تاپ هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ ارزان لنوو

در ابتدا قصد داریم بهترین لپ تاپ لنوو که قیمت زیر 15 میلیون تومان دارند را معرفی کنیم:

1) لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 – DK

اولین و بهترین لپ تاپ لنوو زیر 15 میلیون تومان، مدل Ideapad 3 – DK است. این مدل از نظر سخت‌افزاری کاملا به روز است و صفحه نمایش بسیار باکیفیتی دارد.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 – DK

این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 15/6 اینچی با رزلوشن 768×1366 HD است. علاوه بر این، صفحه کاملا مات است که جلوی انعکاس نور را می‌گیرد و در فضاهایی با نور زیاد، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

از نظر سخت‌افزاری این سیستم دارای پردازنده برند اینتل Core i3 مدل 10110U با محدوده سرعت 2/8 گیگاهرتز است. حافظه Cache چهار مگابایت و ظرفیت حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 است.

پردازنده گرافیکی هم NVIDIA با مدل Geforce MX130 دو گیگابایتی است که برنامه‌های سنگینی مثل فتوشاپ، بازی‌های سنگین کامپیوتری و.. را به راحتی می‌توانید در آن اجرا کنید.

مقدار فضای ذخیره‌سازی اطلاعات هم 1 ترابایت است که فضای زیادی برای ذخیره کردن فیلم و فایل‌های مختلف، در اختیار خواهید داشت. باتری هم از نوع دو سلولی 38 گیگاهرتزی است که امکان کار کردن بی‌وقفه تا 8 ساعت، بدون نیاز به برق را دارد.

مزایا و معایب لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 – DK

مزایا معایب
کارت گرافیک قوی بدون سیستم عامل
فضای ذخیره‌سازی بالا صدای بلند فن
قیمت مناسب به نسبت امکانات عدم کارکرد صحیح تاچ پد
ساپورت از SSD m.2 و nvme باتری ضعیف
امکان ارتقا دادن رم
کیبورد نرم و روان

2) لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 – C

دومین و بهترین لپ تاپ لنوو تا 15 میلیون تومان، مدل Ideapad 3 – C است. این مدل تلفیقی از دو مدل L3 و S540 به شمار می‌آید که از سری‌های میان‌رده و باکیفیت این برند است.

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 3 - C

به دلیل اینکه این لپتاپ وزن سبکی دارد، برای انجام کار روزمره، گرافیکی نرمال، اداری و مهندسی با پردازش رو به بالا، بسیار مناسب است.

Ideapad 3 – C صفحه نمایش 15/6 اینچی با رزلوشن 768×1366 از نوع اچ دی دارد. از نظر پردازنده هم به پردازنده اینتل Core i3 و مدل 10110U با محدوده سرعت 2/0 تا 2/2 گیگاهرتز مجهز شده است. مقدار حافظه Cache چهار مگابایت و مقدار حافظه رم هم چهار گیگابایتی از نوع DDR4 است.

پردازنده گرافیکی هم NVDIA و مدل Geforce MX130 با دوگیگابایت فضا است. مقدار فضای ذخیره‌سازی هم یک ترابایت است که به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، فضای بسیار زیادی را در اختیار خواهید داشت. باتری هم دو سلولی از نوع لیتیومی 35 وات است که تا 4 ساعت بی‌وقفه می‌توانید از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 – C

مزایا معایب
داشتن کارت گرافیک مجزا بدون درایو نوری
پردازنده قوی بدون سیستم عامل
فضای ذخیره‌سازی بالا نداشتن پورت شبکه
ارزش خرید در برابر قیمت داغ شدن در هنگام شارژ
طراحی و کیفیت ساخت بالا

3) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad L340-NPE

سومین لپ‌ تاپ لنوو تا 15 میلیون تومان در این لیست، مدل IdeaPad L340-NPE است که در سال 2019 به بازار عرضه شد. این مدل جایگزین لپ تپاپ‌های سری L340 بود که از سری‌های میان‌رده با کیفیت خوب این برند به‌شمار می‌آید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad L340-NPE

این مدل صفحه نمایش 15/6 اینچی با رزلوشن 767×1366 از نوع HD دارد. پردازنده هم Ryzen 3 و مدل 3200U با محدوده سرعت پردازنده 2/8 گیگاهرتز با 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی است. رم از نوع DDR4 با ظرفیت 12 گیگابایت و پردازنده گرافیکی یا GPU هم AMD و مدل VEGA 3 است.

مقدار ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت از نوع هیبریدی به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع SSD است که سرعت بسیار بالایی را در هنگام لود شدن ویندوز تجربه خواهید کرد. باتری هم از نوع 3 سلولی با ظرفیت 45 وات در ساعت است که 2 تا 4 ساعت امکان کار کردن بی‌وقفه با آن را تجربه خواهید کرد.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad L340-NPE

مزایا معایب
پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
حافظه‌ هیبریدی بدون سیستم عامل
امکان ارتقا دادن رم صدای بالای فن
فضای ذخیره‌سازی بالا داغی دستگاه در هنگام شارژ
قیمت مناسب

4) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 – MC

IdeaPad 3 – MC هم یکی دیگر از بهترین لپ‌ تاپ‌های میان‌رده از برند لنوو است که تلفیقی از دو مدل L3 و S340 است. این لپتاپ، بسیار سبک بوده و تنها 1/75 کیلوگرم وزن و 20 میلی‌متر ضخامت دارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 – MC

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال یک سیستم خوب و حرفه‌ای و در عین حال زیبا و سبک و اقتصادی می‌گردید، IdeaPad 3 – MC کاملا مناسب شماست!

این لپتاپ از نظر سخت‌افزاری خوب و قابل قبول است. پردازنده Intel و مدل Core i3 1005G1 با محدود سرعت 1/2 تا 3/4 گیگاهرتز است. حافظه Cache چهار مگابایت و مقدار حافظه رم هم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 است. در پردازنده گرافیک اینتل مدل UHD Graphics به کار رفته شده که امکان نصب و اجرای برنامه‌های نسبتا سنگین را نیز دارد.

مقدار ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت از نوع هیبریدی به همراه ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است که به شدت در سرعت لود شدن ویندوز و سیستم تاثیر دارد.

صفحه نمایش 15/6 اینچی HD با رزلوشن 768×1366 است. علاوه بر این، IdeaPad 3 – MC یک باتری دو سلولی با ظرفیت 35 وات دارد که امکان کار کردن 2 تا 4 ساعت بدون نیاز به برق را برای شما فراهم می‌کند.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 – MC

مزایا معایب
پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی عدم داشتن نور پس زمینه کیبورد
سبک و خوش ساخت بدون درایو نوری
داشتن حافظه هیبریدی بدون سیستم عامل
قیمت مناسب بدون حافظه‌ گرافیکی مجزا

بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه لنوو

در ادامه قصد داریم تا 4 مدل از لپتاپ‌هایی که قیمت آن‌ها بین 15 تا 20 میلیون تومان است و امکانات خوبی نیز دارند را به شما معرفی کنیم.

1) لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – NPT

اولین و بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه لنوو در این لیست، مدل IdeaPad L340 است. این مدل از پلاستیک مشکی رنگ ساخته شده است که ظاهری ساده و یک‌دست دارد و لکه و کثیفی و اثر انگشت، به هیچ وجه روی آن باقی نمی‌ماند.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 - NPT

لپ تاپ IdeaPad L340 تنها 23 میلی‌متر ضخامت و 2 کیلیو و 200 گرم وزن دارد که به راحتی می‌توانید آن را همه جا با خود حمل کنید.

از نظر سخت‌افزاری این سیستم پردازنده AMD مدل Ryzen 7-3700U با فرکانس پردازنده 2.3UP TO 4.0 دارد. مقدار حافظه Cache شش مگابایت و مقدار حافظه رم هم 12 گیگابابت از نوع DDR4 است.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در این لپ تاپ، AMD است که مدل Radeon RX Vega 10 گیگابایتی دارد و برای نصب و اجرای نرم‌افزارهای سنگین، بسیار مناسب است.

اندازه صفحه نمایش هم 15/6 اینچی با رزلوشن 1080×1920 فول اچی دی با روکش مات است که به راحتی می‌توانید در محیط‌های پرنور از آن استفاده کنید.

همین‌طور به اندازه یک ترابایت حافظه هارددیسک هیبریدی به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در اختیار خواهید داشت. باتری هم دو سلولی از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 30 وات است که امکان کار کردن با سیستم تا 5 ساعت بدون وقفه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایا و معایب لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – NPT

مزایا معایب
پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی بدون سیستم عامل
دو بلندگوی ۲ وات با فناوری Dolby Audio داغ شدن سیستم
دارای درایو نوری صدای بالای فن و درایو نوری
حافظه هیبریدی کیفیت نه چندان جالب صفحه نمایش
پردازنده قوی باتری ضعیف
روکش مات صفحه نمایش

2) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-KQ

دومین لپ تاپ لنوو در این بخش، مدل ThinkBook 15-KQ است. این مدل، از سیستم‌های باکیفیت ولی مقرون به صرفه‌ای است که به راحتی می‌توان تمامی کارهای روزمره را با آن انجام داد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-KQ

این لپتاپ صفحه نمایش 15/6 اینجی با رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع IPS دارد که به راحتی در اتاق‌هایی با نور زیاد، می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر این، توانایی ارائه نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی دارد که باعث می‌شود تصاویر، با کیفیت بسیار بالایی نمایش داده شوند.

از نظر سخت‌افزاری هم این سیستم، دارای پردازنده اینتل Core i3 مدل 1115G4 با محدوده سرعت 2/8 گیگاهرتزی است. حافظه Cache هم شش مگابایت و ظرفیت رم 12 گیگابایت از نوع DDR4 است. پردازنده گرافیکی یا GPU از برند NVDIA مدل Geforce MX450 با دو گیگابایت فضا است.

مقدار فضای ذخیره‌سازی هم یک ترابایت هارد دیسک هیبریدی به همراه ۵۱۲ گیگابایت SSD است که مقدار زیادی فضای اضافی برای ذخیره‌ کردن فایل‌های مختلف خواهید داشت. باتری هم سه سلولی با توان 45WHr است که امکان کار کردن 3 تا 5 ساعت بدون نیاز به برق را دارد.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-KQ

مزایا معایب
فضای ذخیره‌سازی بالا بدون سیستم عامل
قابلیت ارتقاء حافظه داغ شدن در هنگام شارژ
صفحه نمایش بسیار باکیفیت بدون درایو نوری
حافظه هیبریدی صدای بالای فن
صفحه نمایش مات نداشتن پورت شبکه
پشتیبانی از فرمانهای چند لمسی

3) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 – A

تا به اینجای این لیست، این مدل اولین سیستم با پردازنده Core i5 است که معرفی کرده‌ایم. IdeaPad 3 15ITL6 – A به نسبت پردازنده قوی و امکانات بسیاری که دارد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیز دارد که بسیار مناسب انجام کارهای روزمره و نسبتا سنگین است. این لپ تاپ تنها 1 کیلو و 65 گرم وزن دارد و خیلی راحت می‌توانید در همه جا از آن استفاده کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 – A

همان‌طور که گفته شد، پردازنده این سیستم، اینتل Core i5 مدل 1135G7 با محدوده سرعت 2.8 است. مقدار حافظه Cache هشت مگابایت و ظرفیت رم 12 گیگابایت از نوع DDR4 است.

پردازنده گرافیکی IdeaPad 3 15ITL6 – A هم اینتل مدل Iris Xe است که می‌تواند برای انجام دادن کارهای گرافیکی و ادیت ویدیو بسیار مناسب و کارآمد باشد.

مقدار فضای ذخیره‌سازی هم تنها 256 گیگابایت است که در صورت کمبود جا برای ذخیره کردن فایل‌هایتان، می‌توانید از یک هارد اکسترنال استفاده کنید. اندازه صفحه نمایش هم 15/6 اینچ با رزلوشن 1080×1920 از نوع IPS level panel با حداکثر روشنایی 300 نیت است که به راحتی و حتی در نورهای بسیار زیاد، می‌توانید بدون هیچ اختلالی، به صفحه نمایش اشراف داشته باشید.

باتری پل تاپ IdeaPad 3 15ITL6 – A هم از نوع لیتیوم-یونی سه سلولی با توان 45WHr است که می‌توانید 5 تا 6 ساعت بدون وقفه و بدون نیاز به برق، از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 – A

مزایا معایب
کیفیت ساخت بالا و زیبایی بدنه دقت رنگی خیلی پایین 51 درصد
صفحه نمایش لمسی دو شاخ نبودن شارژر
نور پس زمینه کیبورد کم بودن حافظه
باتری بسیار عالی (بیش از هشت ساعت) داغ شدن دستگاه در هنگام شارژ
شارژر بسیار سریع بدون درایو نوری
دید تقریبا ۱۸۰ درجه ای نمایشگر

4) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 – I

آخرین و بهترین لپ تاپ لنوو در این بخش، مدل IdeaPad 3 – I است. این لپ تاپ بسیار سبک و خوش ساخت است و تنها 19/9 میلی‌متر ضخامت و یک کیلو هفتصد گرم وزن دارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 – I

علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، با توجه به هزینه‌ای که برای این سیستم می‌کنید، از سخت‌افزار قوی و صفحه نمایش باکیفیت آن نیز بهره‌مند خواهید شد.

IdeaPad 3 – I صفحه نمایش 15/6 اینچی Full HD مات دارد که در نورهای خیلی زیاد هم به خوبی می‌توانید از آن استفاده کنید. پردازنده‌ مرکزی‌ i7 با نسل 1165G7 اینتل و 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه است که امکان ذخیره کردن مقدار زیادی فایل و عکس و فیلم و… را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پردازنده گرافیکی هم NVDIA از نوع Geforce MX450 با دو گیگابایت حافظه است که امکان نصب انواع بازی‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای سنگین مثل فتوشاپ و… را دارد. در نهایت، باتری هم از نوع دو سلولی با ظرفیت 38 وات است که می‌توانید 1 تا 3 ساعت بدون نیاز به برق، از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 – I

مزایا معایب
داشتن محافظ وب کم نداشتن حافظه SSD
وزن کم و طراحی زیبا کم بودن پورت‌های USB
بسیار سبک کیفیت تصویر معمولی به نسبت امکانات
سی پی تو نسل 11 باتری معمولی
قابل ارتقا دادن نداشتن سیستم عامل
داشتن کارت گرافیک مجزا بدون درایو نوری

حرفه‌ای‌ترین لپ تاپ لنوو

گاهی برای انجام دادن کارهای گرافیکی خیلی سنگین و انجام کارهایی مثل طراحی نقشه و… نیاز به داشتن سیستم‌هایی با ظرفیت بالا و امکانات بیشتر خواهیم داشت.

لپتاپ‌هایی در ادامه معرفی خواهیم کرد، از جمله سیستم‌هایی بسیار قدرتمند با پردازنده‌های بالا با رنج قیمت بالای 20 میلیون است.

1) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-P 15ITH6

یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین لپ‌تاپ‌های برند لنوو، مدل Legion 5 15ITH6 است که اگر شناخت کافی نسبت به سایر مدل‌ها داشته باشید، می‌دانید که این مدل، می‌تواند جایگزینی برای سری محبوب Y540 باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-P 15ITH6

این سیستم ضخامت 25/7 میلی‌متری و وزن سبک 2/4 کیلویی دارد که به راحتی می‌توانید آن را همه جا با خود حمل و از آن استفاده کنید.

این سیستم پردازنده اینتل Core i7 مدل 11800H با محدوده سرعت 2/9 تا 4/1 گیگاهرتز دارد. حافظه Cache 8 مگابایت و حافظه رم هم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است.

پردازنده گرافیکی هم از برند NVIDA و مدل Geforce RTX 3050TI  با 4 گیگابایت فضا تعبیه شده که امکان انجام دادن سنگین‌ترین کارهای گرافیکی، تدوین و… را فراهم کرده است.

مقدار فضای داخلی هم به اندازه 1 ترابایت است که می‌توان حجم زیادی از فایل‌های مختلف را در آن ذخیره کرد. صفحه نمایش 15/6 اینچی از نوع IPS level panel با رزلوشن 1080×1920 فول اچی دی است که حتی در نورهای خیلی زیاد هم به راحتی می‌توانید روی صفحه نمایش اشراف داشته باشید.

در نهایت باتری Legion 5 15ITH6 هم از نوع 4 سلولی با توان 60WHr است که 2 تا 4 ساعت بدون وقفه می‌توانید از آن بدون نیاز به برق استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-P 15ITH6

مزایا معایب
سرعت بسیار بالا دوربین 720p
کارت گرافیک بسیار قدرتمند مصرف زیاد برق
پردازنده قوی بدون درایو نوری
رم 16، 3200 مگاهرتز پرسرعت
کیبورد RGB حرفه‌ای قابل تنظیم
۸ هسته حقیقی + ۸ هسته مجازی

2) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5 – PB

این مدل لپ‌تاپ که دو کیلو و 400 گرم وزن دارد، شاید به نسبت سایر مدل‌ها کمی سنگین‌تر باشد، ولی در عوض از لحاظ سخت‌افزاری و کارکرد، دست کمی با مدل‌های بالاتر و گران‌قیمت‌تر ندارد و تمامی نیازهایتان را برآورده خواهد کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5 – PB

Legion 5 – PB هم دقیقا همانند مدل قبلی، از نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمند است. پردازنده آن، اینتل Core i7 مدل 11800H با محدوده سرعت 2/8 گیگاهرتز و حافظه Cache هم 24 مگابایت است.

مقدار حافظه رم 16 گیگابایت از نوع DDR4 است. پردازنده گرافیکی متعلق به شرکت NVDIA و مدل Geforce RTX 3050TI است که 4 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار داده که این ترتیب، امکان انجام پردازش‌های سنگین و باز کردن چندین نرم‌افزار به صورت همزمان را خواهید داشت.

مقدار فضای ذخیره‌سازی هم ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD NVMe است که در صورت نیاز با اضافه کردن هارداکسترنال، مشکل کم بودن فضا برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش Legion 5 – PB از نوع 15/6 اینچ IPS level panel با رزلوشن 1080×1920 فول اچ دی مات است. باتری هم چهار سلولی 60 واتی است که امکان کار کردن 2 تا 4 ساعتی بدون نیاز به برق را دارد.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5 – PB

مزایا معایب
صفحه نمایش مات بدون سیستم عامل
کیبورد با نور پس زمینه بدون درایو نوری
سرعت بی‌نظیر هارد وزن تقريباً سنگين
خنک کنندگی عالی کم بودن پورت‌های USB
صفحه نمايش 165 هرتز و كيفيت خوب
گرافيك پر قدرت و پردازنده قوي
مناسب براي رندرينگ و 3d

3) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-AC

IdeaPad Gaming 3 15IHU6-AC از لپتاپ‌های رده‌بالا و جدیدترین مدل‌های تولید شده به شمار می‌آید. بی‌اغراق می‌توان گفت که این مدل با توجه به امکانات و قیمت مناسب، با مدل‌های گران‌تر و حرفه‌ای‌تر همین برند، برابری می‌کند. این لپتاپ تنها دو کیلو و 25 گرم وزن دارد و به راحتی می‌توان آن را همه جا با خود حمل کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-AC

پردازنده به کار رفته در مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 از برند اینتل Core i7 و مدل 11370H با محدوده سرعت 3/7 تا 4/2 گیگاهرتزی است. مقدار حافظه Cache دوازده مگابابت و رم 16 گیگابایت از نوع DDR4 و پردازنده گرافیکی هم از برند NDVIDA و مدل Geforce RTX 3050Ti با 4 گیگابایت فضا است که به راحتی هر برنامه‌ای را می‌توان روی سیستم نصب کرد.

مقدار فضای ذخیره‌سازی هم 1 ترابایت و صفحه نمایش 15/6 اینچ IPS level panel با رزلوشن 1080×1920 پیکسل فول اچ دی است. باتری هم سه سلولی مدل Integrated 45Wh است که می‌توان 5 تا 6 ساعت بدون نیاز به برق، از آن استفاده کرد.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6-AC

مزایا معایب
پردازنده نسبتا قوی با فرکانس بالا بدون سیستم عامل
تاچ پد چند لمسی صدای بالای فن
اسپیکرهای قوی داغ شدن در هنگام شارژ شدن
کارت گرافیک بسیار قدرتمند قیمت بالا
کیبورد RGB حرفه‌ای قابل تنظیم

4) لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 – T

آخرین لپتاپ در این دسته‌بندی، مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 – T است. این مدل صفحه نمایش 15/6 اینچی با رزلوشن 1080×1920 دارد که هم مناسب گیمینگ و هم انجام دادن کارهای روزمره و طراحی است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 - T 

پردازنده IdeaPad Gaming 3 15ACH6 – T از برند AMD و سری Ryzen7 5800H با محدوده سرعت 2/8 گیگاهرتز است. حافظه Cache دارای 16 مگابایت و رم 16 گیگابایت DDR4 است. پردازنده گرافیکی آن هم NVIDIA مدل Geforce RTX 3050 با حافظه 4 گیگابایت است.

مقدار حافظه داخلی این مدل، یک ترابایت هیبریدی و 256 گیگابایت است که به شدت در سرعت لود شدن ویندوز تاثیرگذار است. باتری هم 3 سلولی Integrated ۴۵Wh است که تا 6 ساعت بدون وقفه می‌توانید بدون نیاز به برق از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 – T

مزایا معایب
نصب و راه‌انداری سریع برنامه ها بخاطر حافظه SSD نداشتن حروف فارسی رو کیبورد
عمر باتری نسبتا قابل قبول نداشتن سیستم عامل
دارای دو اسپیکر برای القای صدای سه بعدی بدون درایو نوری
نور پس‌زمینه کیبورد RGB و تک رنگ
دارای پورت های USB3.1, USB type C, HDMI, LAN

گران ترین لپ تاپ لنوو

اگر هزینه برایتان خیلی مهم نیست و دوست دارید یک لپتاپ با کلی امکانات ویژه داشته باشید و تا سال‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای از آن استفاده کنید، دو مدل برتر این برند را معرفی خواهیم کرد.

1) لپ تاپ 16 اینچ لنوو مدل Legion 7 16ITHg6

در مورد این لپتاپ در ابتدا باید گفت طراحی زیبا و شیک در کنار نورپردازی RGB، آن را به یک زیباترین و گران‌ قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار تبدیل کرده است. این مدل دارای بهترین CPU از شرکت اینتل یعنی Core i9 با فرکانس پردازش ۳.۳ تا ۵.۰ و ۲۴ مگابایت حافظه Cache و 32 گیگابات رم DDR4 است.

لپ تاپ 16 اینچ لنوو مدل Legion 7 16ITHg6

صفحه نمایش 16 اینچی IPS level panel با رزلوشن 1600×2560 QHD این مدل باعث می‌شود که تصاویر را با کیفیت بسیار بالا تماشا کنید و از آن لذت ببرید. باتری هم از نوع لیتوم-یونی مدل Integrated ۸۰Wh است که تا 8 ساعت بدون وقفه و بدون نیاز به برق، از آن می‌توانید استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 16 اینچ لنوو مدل Legion 7 16ITHg6

مزایا معایب
سی پی یو قدرتمند و پرسرعت بدون سیستم عامل
طراحی زیبا بدون درایو نوری
کیفیت بدنه خوب صفحه نمایش لمسی ندارد
صفحه نمایش مات ۱۶ اینچی IPS QHD|۲۵۶۰x۱۶۰۰ صدای فن خنک کننده زیاد است
کیبورد با نور پس زمینه گران قیمت
مخصوص بازی
کارت گرافیک گیگابایتی ۱۶ GeForce RTX ۳۰۸۰

2) لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad P14s Gen 1 – 20S40008AD

این مدل هم یکی از لپتاپ‌های کارآمد ولی با قیمت بالای این برند به شمار می‌آید. ThinkPad P14s Gen 1 – 20S40008AD تنها یک کیلو و 55 گرم وزن دارد و به راحتی می‌توان همه جا آن را با خود حمل کرد.

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 3 - C

اگر هزینه‌های پرداخت برایتان خیلی مهم نیست و دوست دارید تمامی مزایای یک لپتاپ خوب و حرفه‌ای را یکجا داشته باشید، این مدل مناسب شماست.

پردازنده به کار رفته در این مدل، اینتل Core i7 10510U با محدوده سرعت 2/8 گیگاهرتز است. هشت مگابایت حافظه Cache و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 دارد. پردازنده گرافیکی هم NVDIA مدل Quadro P۵۲۰ ۲GB GDDR۵ با دو گیگابایت حافظه اختصاصی است.

اندازه صفحه نمایش هم 14 اینچ IPS level panel از نوع لمسی است که کارهای گرافیکی و طراحی را با دقت بالا به کمک این نمایشگر قدرتمند می‌توانید انجام دهید. باتری هم سه سلولی از نوع لیتیوم-یونی مدل Integrated ۵۰Wh است که 8 ساعت بی‌وقفه می‌توانید از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkPad P14s Gen 1 – 20S40008AD

مزایا معایب
بازدهی بی‌نظیر باتری وب‌کم ضعیف
اسپیکر‌های 4 تایی عالی وزن بالا
عملکرد پرسرعت گران قیمت
طراحی زیبا فاقد درگاه رم‌ریدر
صفحه نمایش لمسی قدرتمند

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا 14 مدل از برترین لپتاپ‌های برند لنوو در رنج‌های مختلف قیمت را معرفی کنیم. هر کدام از این مدل‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که بسته به نیاز و بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید می‌تواند متغیر باشد.

اگر شما هم تجربه استفاده از لپتاپ‌های برند لنوو را دارید، حتما تجربه کاربری خود را در قسمت کامنت‌ها در انتهای مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از تجارب شما نهایت استفاده را داشته باشند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//