بهترین دسته بازی در سال 2023 کدام است؟

برای انتخاب و خرید بهترین دسته بازی باید ویژگی‌های زیادی را مد نظر قرار دهیم. اما مهم‌ترین سوال این است که برای چه دستگاهی، به دنبال یک دسته بازی هستید؟ ایکس باکس؟ رایانه؟ پلی استیشن؟ یا تلفن هوشمند؟ ما برای همه این دستگاه‌ها، دسته‌های مناسب را معرفی خواهیم کرد.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین دسته، لزوما آن دسته‌ای نیست که در زمان خرید کنسول بازی، به شما عرضه می‌شود. دنیای متنوع و شلوغ دسته‌های بازی، همیشه چیزی برای سورپرایز کردن شما، در آستین خود دارد!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به معرفی بهترین دسته بازی در سال 2023 بپردازیم. اگر یکی از علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه یک دسته بازی مناسب انتخاب کنیم؟

شکل و شمایل دسته‌های بازی، این روزها برای ما کاملا آشنا است. وقتی که شرکت سونی در سال 1997 اولیه دسته بازی‌های ویدیویی Dual Analog را برای پلی استیشن طراحی کرد؛ شاید هرگز فکر نمی‌کرد که روزی به چنین محبوبیتی در سراسر جهان دست پیدا کنند.

چگونه یک دسته بازی مناسب انتخاب کنیم

اگرچه از آن زمان تا اکنون پیشرفت‌های زیادی در زمینه ساخت دسته‌های بازی صورت گرفته است؛ اما طرح اصلی، همانی که بود باقی مانده است. بنابراین، همچنان کنسول‌های مختلف بازی، می‌توانند از دسته‌های همدیگر استفاده کنند. (دسته ایکس باکس به راحتی در کامپیوتر قابل استفاده است و …)

امروزه دسته‌های بازی مدرن، اکثرا به صورت وایرلس (بیسیم) طراحی می‌شوند و از ویژگی‌هایی مانند کنترل‌های حرکتی، لرزش یا بازخورد لمسی، باتری‌های قابل شارژ، کیفیت ساخت مناسب و ارگونومی بهبود یافته هستند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین دسته بازی توجه به کنسول بازی است. به عبارتی دیگر، ممکن است یک دسته برای بازی در کامپیوتر عالی باشد؛ اما نتواند روی ایکس باکس، انتظارات شما را برآورده نماید.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که هنوز پلتفرم‌های مختلف بازی، نمی‌توانند از دسته‌های بازی طراحی شده توسط همدیگر استفاده کنند. با این‌حال، رایانه‌ها این مشکل را ندارند و از دسته همه کنسول‌ها، به راحتی پشتیبانی می‌کنند.

توجه به برند کنسول در انتخاب دسته بازی هم از اهمیت زیادی برخوردار نیست. اگرچه نمی‌توان به عنوان یک قاعده کلی روی آن حساب کرد؛ با این‌حال هنوز هم بهتر است دسته‌ای را انتخاب کنید که برند سازنده کنسول‌تان، آن را طراحی و تولید کرده است.

اما آخرین نکته: اگر از گیمرهای حرفه‌ای هستید و زمان زیادی را صرف انجام بازی‌های مختلف می‌کنید، بهتر است دست به جیب شده و یک دسته حرفه‌ای خریداری کنید که دوام، کیفیت و راحتی بیشتری داشته باشد.

ملاک‌های انتخاب دسته بازی برتر

اما اگر روزی یکی دو ساعت و به صورت تفریحی بازی می‌کنید، نیازی به هزینه سنگین ندارید. در این شرایط، یک دسته ارزان قیمت و متوسط هم می‌تواند برای چند سال، کار شما را راه بیندازد.

خب با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه دادیم، اکنون زمان بررسی چند نمونه از بهترین دسته بازی در سال 2023 است. با ما همراه باشید.

بهترین دسته بازی در مجموع: Xbox Core Wireless Controller

ما رتبه اول در میان بهترین دسته‌های بازی حال حاضر بازارهای ایران و جهان را به Xbox Core Wireless Controller اختصاص می‌دهیم. این دسته با طیف وسیعی از سیسنم‌ها سازگار است و تقریبا راحت‌ترین مدلی خواهد بود که تا الان، به دست گرفته‌اید.

دسته بازی Xbox Core Wireless Controller

آخرین نسخه Xbox Core دارای دکمه اشتراک‌گذاری، درگاه USB-C، جک 3.5 میلی‌متری صدا، فضایی برای قرار دادن دو عدد باتری قلمی یا بسته باتری مخصوص (به صورت اختیاری) و … است.

این دسته بازی از پلاستیک سخت با بافت ساخته شده و به خوبی در دست قرار می‌گیرد. پد جهت آن به شکل شگفت‌انگیزی عالی و روان است؛ البته ممکن است کمی صدای آن برایتان آزاردهنده باشد.

نکته قابل توجه این‌که Xbox Core یکی از بهترین طول عمر باتری را در میان تمام دسته‌های فعلی جهان دارد؛ به شکلی که می‌تواند تا 40 ساعت شارژ را نگه‌داری کند!

این کنترلر برای کنسول های سری Xbox و One، ویندوز، macOS، iPhone و iPad، اندروید و حتی بازی‌های لینوکس، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. همچنین با استفاده از اپلیکیشن Xbox Accessories می‌توان، عملکرد دکمه‌ها را تغییر داد.

در جدول زیر، می‌توانید مزایا و معایب دسته بازی Xbox Core را مشاهده نمایید:

مزایا معایب
پلاستیک بافت‌دار برای راحتی در دست با پلی استیشن یا نینتندو سوییچ کار نمی کند
شارژدهی طولانی (40 ساعت) پد جهت ممکن است باب میل همه نباشد
سازگاری با انواع سیتسم‌ها صفحه لمسی ندارد
امکان شارژ در حین انجام بازی
دارای دکمه اشتراک‌گذاری

در صورتی که شارژ دسته در حین اجرای بازی تمام شد، اصلا نگران نباشید. زیرا به راحتی و از طریق درگاه USB-C می‌توانید آن را شارژ کنید. برای راحتی بیشتر، توصیه می‌کنیم یک کیت شارژ هم برای Xbox Core خریداری نمایید.

بهترین دسته ایکس باکس: Microsoft Elite Series 2 Controller

برای افرادی که از کنسول بازی Xbox One یا Xbox Series استفاده می‌کنند، دسته بازی Elite Series 2 می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. این دسته برای اولین بار در سال 2019 و برای ایکس باکس وان عرضه شد؛ اما روی ایکس باکس سری هم به خوبی کار می‌کند.

دسته بازی Microsoft Elite Series 2 Controller

ویژگی‌های برجسته این دسته عبارتند از کشش انگشت شست قابل تنظیم، دکمه‌های قابل تنظیم، پدال‌های قابل برنامه‌ریزی در عقب، قفل‌های مو برای برتری رقابتی و کیف حمل شیک.

در جدول زیر می‌توانید با برخی از مزایا و معایب دسته بازی lite Series 2 آشنا شوید:

مزایا معایب
کیفیت ساخت و عملکرد عالی قیمت بالا
انگشت شست قابل تنظیم و دکمه های قابل جابجایی مجدد عدم وجود دکمه اشتراک‌گذاری
سازگاری با انواع سیتسم‌ها عدم امکان به روز رسانی
اجزای قابل تعویض
سازگار با انواع سیستم عامل‌های مختلف

نکته جالب این‌که دسته بازی Elite Series 2 را می‌توان با قرار دادن آن در جعبه‌اش یا از طریق درگاه USB-C به راحتی شارژ کرد. همچنین از این دسته بازی می‌توایند در ویندوز، مک و تلفن‌های همراه هوشمند هم استفاده کنید.

بهترین دسته پلی استیشن 5: SCUF Reflex Pro

در ادامه معرفی بهترین دسته بازی به کنسول محبوب پلی استیشن و آخرین دستگاه آن، یعنی PS5 می‌رسیم. انتخاب ما برای این کنسول، دسته SCUF Reflex Pro است که تقریبا هیچ چیزی از مدل‌های تولید شده توسط شرکت سونی ندارد.

دسته بازی SCUF Reflex Pro

مهم‌ترین ویژگی‌های دسته بازی سونی یعنی محرک‌های تطبیقی و لمسی، در SCUF Reflex Pro هم دیده می‌شوند. علاوه بر این، برخی از قابلیت‌های حرفه‌ای هم توسط سازنده و برای تجربه بازی بهتر در PS5 به آن اضافه شده‌اند.

Reflex Pro شامل حداکثر چهار پدل قابل جابجایی و قابل برنامه‌ریزی در پشت دسته، میله‌های انگشت شست قابل تعویض با ارتفاع‌های مختلف، دستگیره عملکردی بدون لغزش و قابلیت به خاطر سپردن سه پروفایل مختلف است.

درست مانند دسته‌های محبوب سونی (DualSense) این کنترلر هم از یک باتری قابل شارژ و کابل USB-C برای شارژ، برخوردار است. در جدول زیر، می‌توانید برخی از مزایا و معایب این دسته بازی حرفه‌ای را مشاهده نمایید:

مزایا معایب
یک جایگزین عالی برای دسته‌های اورجینال سونی قیمت بالا
کیفیت عالی بدون کشش انگشت شست قابل تنظیم
میله‌های شست قابل تعویض
ذخیره حداکثر 3 پروفایل
سازگاری با ویندوز، iOS، مک و اندروید

کاربران ویندوز، اندروید، آیفون، آیپد و مک هم می‌توانند به سادگی از این دسته بازی محبوب استفاده کنند. بنابراین هیچ محدودیتی برای انتخاب و خرید Reflex Pro نخواهید داشت.

بهترین دسته مقرون به صرفه: 8BitDo Pro 2 Wired

متاسفانه انتخاب یک دسته باکیفیت که قیمت مناسبی داشته باشد، مقداری سخت است. با این‌حال، اگر به دنبال یک دسته بازی مقرون به صرفه هستید، ما به شما دسته بازی سیمی 8BitDo Pro 2 را پیشنهاد می‌کنیم.

دسته بازی 8BitDo Pro 2 Wired

اگر به دنبال یک دسته بازی برای ویندوز، اندروید، آیفون یا حتی لینوکس هستید، می‌توانید روی این دسته سیمی حساب کنید. اگرچه دسته‌های بازی ارزان‌تر از 8BitDo Pro 2 هم در دسترس هستند؛ اما قطعا از نظر کیفیت، به این مدل نخواهند رسید.

در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب 8BitDo Pro 2 را مشاهده نمایید:

مزایا معایب
سازگار با اندروید، مک، لینوکس و کامپیوتر سیمی
ماشه‌های قابل تنظیم
دستگیره های مدرن و میله های آنالوگ برای راحتی
مقرون به صرفه
طراحی مناسب ارگونومی م

اگرچه این دسته بازی، کیفیت مناسبی دارد؛ اما ممکن است دارندگان ایکس باکس از آن استقبال نکنند. این گیمرها با دسته سیمی Pro 2 برای Xbox Series X بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

کلام آخر

چه یک گیمر حرفه‌ای باشید و چه برای تفریح به سراغ بازی‌های ویدیویی بروید، بهرحال به یک دسته بازی باکیفیت و مناسب نیاز دارید. به همین خاطر، باید اطلاعات کافی را درباره انواع دسته‌ها و تفاوت‌های آن‌ها با همدیگر، در اختیار داشته باشید.

در این مقاله به معرفی بهترین دسته بازی در سال 2023 پرداختیم. شما کدام دسته‌های بازی را پیشنهاد می‌کنید؟ نظر خود را در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//