25 بازی برتر مانند ماینکرافت (رقبایی که هرکدام دنیایی دارند!)

ماینکرافت که یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها است، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دنیای خود را با استفاده از بلوک‌ها بسازند و به هر شکلی که می‌خواهند بازی کنند. به همین دلیل است که برخی از بهترین بازی‌ها از آن الهام گرفته‌اند. البته پیدا کردن یک بازی به خوبی و محبوبی ماینکرافت سخت است، اما توسعه دهندگان در این زمینه کارهای چشمگیری انجام داده‌اند. برخی از این بازی‌ها صرفا بر بقا تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر عناصر غیرقابل پیش‌بینی مانند زامبی‌های تشنه به خون و بیگانگان فضایی را نیز به گیم پلی خود افزوده‌اند.

در این مقاله قصد داریم، 25 بازی مانند ماینکرافت را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

1. بازی The Forest

بازی برتر موبایل مانند ماینکرافت - The Forest

پلتفرم‌ها: PC ،PS4

در بازی The Forest شما در وسط یک بیابان هستید؛ زیرا هواپیمایتان سقوط کرده است. بنابراین مجبورید سلاح و پناهگاه بسازید تا در برابر قبیله آدم خوار از خود محافظت کنید و زنده بمانید. این کاملا شبیه بازی ماینکرافت است؛ البته اگر عنکبوت‌های ماینکرافت وحشی‌های تشنه به خون بودند که سعی می‌کردند شما را بخورند، به این خاطر که سبک بازی The Forest، روی ترسناک بودن و مبارزه با هیولاها تمرکز دارد.

همانطور که در تصویر می‌بینید، بازی جنگل بسیار ترسناک‌تر از آن چیزی است که در ماینکرافت با آن آشنایی دارید. در بازی The Forest در بیابان در جستجوی غذا، ساختن سرپناه و مبارزه با موجوداتی خواهید بود که می‌خواهند شما را بخورند، بنابراین حواستان باشد که این بازی برای کودکان مناسب نیست.

2. بازی Roblox

بازی roblox

پلتفرم‌ها: PC ،Xbox One ،iOS ،Android

بازی پرطرفدار Roblox به شما امکان می‌دهد تقریبا هر چیزی که فکرش را می‌کنید، بسازید. آیا می‌خواهید آسمان‌خراش بسازید، فقط برای اینکه آن را منفجر کنید؟ یا می‌خواید دی جی یک مهمانی بزرگ باشید و روی صحنه بروید؟ در Roblox می‌توانید. این دنیا مال شماست، هر کاری که می‌خواهید می‌توانید در آن انجام دهید و امکانات نامحدودی در این بازی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

بازی Roblox تمرکز زیادی بر جنبه‌های اجتماعی دارد و تقریبا همه چیز در جهان توسط بازیکنان ساخته شده‌اند، بازیکنان زیادی هم در این بازی فعال هستند. اگر بازی گروهی می‌خواهید و از اینکه در ماینکرافت تنها هستید خسته شده‌اید، حتما Roblox را امتحان کنید.

3. بازی Terraria

معرفی بازی Terraria

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch ،iOS ،Android

دقیقا مانند ماینکرافت، در دنیای دو بعدی Terraria هم باید بسیاری از درختان را برای ساختن پناهگاه قطع کنید. باید حتما اینکار را انجام دهید، زیرا موجوداتی در شب پدیدار می‌شوند که می‌خواهند شما را بکشند.

خوشبختانه، Terraria گزینه‌های بیشتری برای مقابله با این موجودات در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع، بیشتر بر مبارزه و ارائه آیتم‌های منحصر به فرد به شما تمرکز دارد. درست کردن اجسام در این بازی به شما کمک می‌کند از خود در برابر خطرات دائمی و موجودات شرور محافظت کنید.

4. بازی Castle Story

بازی مثل ماینکرفت Castle Story

پلتفرم‌ها: PC

اگرچه Castle Story یک بازی استراتژیک است، اما برای اینکه بتوانید به صورت تاکتیکی بر دشمنان خود غلبه کنید، می‌بایست سازه‌های متفاوتی را نیز بسازید. ویژگی مشترکی که این بازی با ماینکرافت دارد این است که باید از چوب درختان جنگل استفاده کنید.

چوب‌ها را برای این نیاز دارید که یک قلعه غیرقابل نفوذ تماما از بلوک‌های چوبی بسازید. ویژگی جالب در گیم پلی Castle Story این است که می‌توانید دفاعیات شخصی خود را طراحی کنید و برای اینکار نیاز به استفاده از خلاقیت و تکنیک خواهید داشت.

5. بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch ،iOS ،Android

در بازی ماینکرافت با تمام ساخت‌وسازهای بزرگی که انجام می‌دهید ممکن است فراموش کنید که می‌توانید کارهای کوچکی مانند مراقبت از یک باغ یا حتی یک مزرعه کامل را هم تجربه کنید. Stardew Valley یک بازی کامل است که حول همین ایده می‌چرخد. گفته می‌شود، چیزهای زیادی وجود دارد که آن را متمایز می‌کند.

در Stardew Valley، بازیکنان می‌توانند با جامعه محلی شخصیت‌های تخیلی خود آشنا شوند و حتی اگر بخواهند با برخی از همسایه‌های خود رابطه‌ای عاشقانه ایجاد کنند. این بازی به همان اندازه که از ماینکراف الهام گرفته است، بازی‌های دیگری مانند Animal Crossing و JRPG را نیز الگو خود قرار داده و در واقع ترکیبی از ژانرهای مختلف است.

6. بازی Ark: Survival Evolved

بازی Ark: Survival Evolved

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch

می‌توانیم این بازی را ماینکرافتی که دایناسور هم دارد توصیف کنیم اما خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. در شروع Ark: Survival Evolved شما در سواحل یک جزیره اسرارآمیز پر از جانوران ژوراسیک به هوش می‌آیید، اما زمان زیادی نمی‌گذرد که مهارت‌هایتان در ساختن و مبارزه، شما را به پادشاه جنگل تبدیل خواهد کرد.

بازی Ark با نظریه داروین و سلسله مراتب طبیعت آمیخته شده است. به عنوان طعمه‌ای برهنه بازی را شروع می‌کنید و در نهایت به یک شکارچی پرقدرت تبدیل خواهید شد. هر چه بیشتر بازی را ادامه دهید، می‌بینید که این بازی از تجربه بقا تبدیل به یک فانتزی قدرت می‌شود و مفهوم تکامل به گونه‌ای در آن آمیخته شده است که در بازی‌های دیگر مطمئنا نمیتوانید چنین چیزی را تجربه کنید.

7. بازی CubeWorld

بازی مانند ماینکرفت CubeWorld

پلتفرم‌ها: PC

بازی Cube World بیشتر روی ساختن و پیشرفتِ شخصیت تمرکز دارد و در جهان‌هایی اتفاق میفتد که بلوک‌ها به‌طور تصادفی تولید می‌شوند و تا جایی که چشم کار می‌کند می‌توانید این بلوک‌ها را ببینید. تمرکز زیادی روی سفارشی‌سازی لوازم شخصی دارد و شخصیت‌ها می‌توانند زره و سایر لباس‌های خود را هر جور که دوست دارند تغییر دهند.

Cube World از بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda هم الهام گرفته است. به همین دلیل مهارت‌هایی را به بازیکنان می‌دهد تا بهتر بتوانند در این دنیا خود را سازگار سازند. انتخاب یک کلاس و تخصص برای مبارزه، بازی را از یک شبیه‌ساز اکتشافی ساده به یک ماجراجویی RPG تبدیل می‌کند که مملو از ماموریت‌ها، دشمن‌ها و غارهای ترسناک است که می‌توانید در آن‌ها کاوش کنید.

8. بازی Trove

بازی مانند ماینکرفت Trove

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One

Trove یک بازی وکسل است، بنابراین شباهت آن به ماینکرافت مخصوصا از نظر بصری را می‌توانید بلافاصله ببینید. بازیِ آنلاین چند نفره Trion دارای مین‌ها و غارهایی است که پر از دشمن هستند و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با دوستان خود تیم شوند تا شخصیت خود را پیشرفت دهند، همچنین با یکدیگر لیست قابل توجهی از کارها را به انجام برسانند.

در کل، Troveیک بازی آنلاین چند نفره است و از این جهت شبیه ماینکرافت نیست. همچنین طیف گسترده ای از کلاس دارد و تنوع زیادی در سبک بازی آن می‌توان دید. استفاده از دشمنان و سیاه چاله‌ها در Trove از بازی‌های RPG الهام گرفته شده است.

9. بازی Starbound

بازی Starbound

پلتفرم: PC

شعار بازی Starbound دقیقا به شما می‌گوید چه چیزهایی قرار است در این بازی تجربه کنید: «بقا، کشف، کاوش و مبارزه». جهان نامتناهی در بازی Starbound  به این معنی است که در گیم‌پلی دوبعدی، امکانات زیادی وجود دارد، به ویژه در مورد شکل دادن به جهان و کشف مکان‌های جدید برای راه‌اندازی یک فروشگاه.

کاوش در بازی با دوستان، چه فقط برای کشاورزی باشد، چه اکتشافات یا ساختن سلاح‌هایی برای ماموریت‌ها، به خودی خود لذت بخش طراحی شده است و صرفا وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نیست. بر خلاف ماجراجویی بدون روایت مایکرافت، Starbound یک بازی پایان باز است و ماموریت‌ها و NPC‌های آن لذتش را چندین برابر می‌کنند.

10. بازی Colony Survival

Colony Survival بازی مانند ماینکرافت

پلتفرم: PC

در نگاه اول، شاید فکر کنید Colony Survival همان بازی ماینکرافت است، اما در واقع خیلی با ماینکرافت تفاوت دارد. در این بازی ترکیبی فوق العاده و شاید هم غیر معمولِ دفاع از برج و استراتژی بقا را تجربه خواهید کرد. در بازی Colony Survival وظیفه شما این است یک کلنی بسازید (یا مستعمره های مختلف خود را تعیین کنید تا آن را برای شما بسازند) و از آن در برابر انبوهی از هیولاها که هر شب به شهرک شما حمله می‌کنند دفاع کنید.

کلنی‌ها در مرکز گیم‌پلی این بازی قرار دارند و نقش‌های مختلفی از جمله نگهبان، کشاورز و معدنچی به شما اختصاص داده می‌شود. به طور کلی در این بازی نقش‌ها بسیار باهوش‌تر از روستاییان معمولی ماینکرافت هستند.

11. بازی Kerbal Space Program

Kerbal Space Program بازی

پلتفرم: PC ،PS4 ،Xbox One

در بازی ماینکرافت تمرکز روی استفاده از خلاقیت و توانایی حل مسئله است. یعنی اگر در بازی به یک تخت نیاز داشته باشید، چیزهایی که برای ساخت آن لازم است را جمع آوری می‌کنید، همانطور که می‌خواهید کنار هم قرار می‌دهید و یک تخت می سازید. Kerbal Space Program نیز به همین شکل است.

درست است که در بیابان نیستید و دست به ساخت و ساز نمی‌زنید، اما از مهارت‌های تفکر انتقادی برای کمک به موجودات کارتونی بامزه برای زنده ماندن در فضا استفاده می‌کنید.  درست مانند ماینکرافت، Kerbal Space Program هم توسط معلمان در مدارس به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده می‌شود. بنابراین این بازی هم سرگرم کننده است و هم آموزشی.

12. بازی Don’t Starve

بازی Don't Starve

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch ،iOS ،Android

وقتی صحبت از موجودات ترسناک در بازی به میان می‌آید، The Creeper هیچوقت از یادها فراموش نمی‌شود، اما موجودات Don’t Starve هم می‌توانند این لقب را از آن خود کنند. شباهت دیگر بازی Don’t Starve با ماینکرافت تاکید بر زنده ماندن از طریق ساخت ابزار و سرپناه، با وجود منابع بسیار محدود است.

با این حال، این بازی به لطف زیبایی‌شناسی گوتیک فوق‌العاده‌اش بازیکنان را به چالش می‌کشد تا در یک تجربه بقای سخت به رقابت بپردازند. در این بازی از تجربه سیر کردن شکم و گرم نگه داشتن خود با آتش لذت خواهید برد.

13. بازی Dragon Quest Builders 2

Dragon Quest Builders 2

پلتفرم‌ها: Nintendo Switch ،PS4 ،PC

بازی دیگری که از ماینکرافت الهام گرفته، بازی اکشن Dragon Quest Builders 2 است. در این بازی وارد سرزمین فانتزی مبتنی بر بلوک خواهید شد که توسط یک فرقه شیطانی اداره می‌شود. این فرقه هر کسی که بخواهد از خود خلاقیت نشان دهد را از بین می‌برد. در نتیجه، دنیا در حال فروپاشی است و وظیفه شما این است که از این فرقه سرپیچی کنید و به مردم کمک کنید تا سرزمین ویران شده خود را بازسازی کنند.

این بازی در گنجاندن انواع ماموریت های سبک RPG با Dragon Quest تفاوت دارد اما در عناصری مانند اسلایم، دیالوگ‌های جالب و موسیقی متنی که توسط آهنگساز کویچی سوگیاما ساخته شده دنباله رو Dragon Quest می‌باشد.

14. بازی King Arthur’s Gold

King Arthur's Gold

پلتفرم: PC

آزادی طراحی و ساختن قلعه در بازی King Arthur’s Gold به اندازه ماینکرافت برایتان سرگرم کننده خواهد بود. در King Arthur’s Gold میتوانید در سرزمین قرون وسطایی کند و کاو کنید و به طور کلی از محیط برای دفع بازیکنان مهاجم استفاده خواهید کرد.

این بازی در ارائه پاداش ساخت و ساز و تجربه حس خوب تخریب فوق العاده عمل کرده است و با حداکثر 32 بازیکن حس هرج و مرج را در شما ایجاد می‌کند. بازیکنان باید یاد بگیرند که چگونه از سه کلاس به درستی استفاده کرده و همچنین از ابزارهای جنگی بازی به درستی استفاده کنند.

15. بازی Lego Worlds

بازی مانند ماینکرافت Lego Worlds

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch

Lego Worlds بر اساس بازی ماینکرافت ساخته شده و خودِ ماینکرافت هم از Lego خیلی الگوبرداری کرده است. بنابراین می‌توان گفت این دو بازی شباهت‌های زیادی با هم دارند. می‌توانید در Lego Worlds  چیزها را تخریب کرده و از نو بسازید. یعنی می‌توانید کل محیط‌ را در یک حرکت خراب کنید تا با استفاده از ابزارهای قوی صنایع دستی، ساختارهای خارق‌العاده‌ای بسازید.

از ویژگی‌های دیگر این بازی می‌توان به حالت کمپین، کلکسیون‌ها، گیم‌پلی کلاسیک به سبک لگو اشاره کرد. با Lego Worlds جذابیت کلاسیک لگو را تجربه خواهید کرد و کیفیت بالای این بازی شما را شگفت زده می‌کند.

16. بازی Factorio

بازی Factorio

پلتفرم‌ها: PC

در بازی Factorio باید از مهارت‌های جنگیدن برای بقا و همچنین مدیریت کردن منابع برخوردار باشید. پس از فرود تصادفی در یک سیاره بیگانه، باید ماشین‌هایی را برای زنده ماندن (و احتمالاً فرار) از این دنیای جدید بسازید. توسعه دهندگان این بازی اعلام کردند از ماینکرافت الهام گرفته‌اند و روحیه ساختن و زنده ماندن در Factorio آن را خیلی شبیه ماینکرافت می‌کند.

این بازی یکی از پیچیده‌ترین بازی‌های موجود در این فهرست می‌باشد، اما هر بیشتر آن را بازی کنید، مهارتهایتان تقویت خواهند شد. اما حواستان باشد: بیگانه‌ها از حضور شما آگاهی دارند و هر چه بیشتر سیاره‌شان را بسازید و آلوده کنید، با شما دشمنی بیشتری پیدا می‌کنند!

17. بازی The Flame in the Flood

بازی مانند ماینکرافت The Flame in the Flood

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch

اگر از بازی‌های مانند ماینکرافت لذت می‌برید اما از گیم پلی اول شخص خسته شده‌اید، بازی The Flame in the Flood را به شما توصیه می‌کنیم. برخلاف بسیاری از بازی‌های بقا، در The Flame in the Flood دائما در حال حرکت هستید. در واقع، در جریان آبی حرکت می‌کنید تا منبع سیگنال رادیویی را پیدا کنید.

تجربه سرعت، علاوه بر جلوه‌های بصری محیط و موسیقی متن عامیانه، به Flame in the Flood اجازه می‌دهد تا واقعا متمایز شود و در میان بازی‌های دیگر خودی نشان دهد. به علاوه، یک سگ وفادار و دوست داشتنی در این مسیر همراه شما خواهد بود.

18. بازی Craft the World

بازی Craft the World

پلتفرم‎‌ها: PC ،iOS

در بازی Craft the World یک هزارتوی زیرزمینی به اکتشاف و استخراج نیاز دارد و در این کاوش گروهی از کوتوله‌ها تحت فرمان شما هستند تا آنچه برای ساختن قلعه‌های خارق‌العاده نیاز دارید را پیدا کنند. پس از اتمام پروژه ساخت و ساز چند روزه آن‌ها، وقت آن است که از طریق کتابخانه درون بازی دستور‌العمل‌های ساده، سلاح‌ها، اقلام، مهمات و موارد دیگر بسازید. اما برخلاف بازی ماینکرافت که در آن تنها هستند، در بازی Craft the World گروهی از انسان‌های ساکن زمین در اختیارتان قرار می‌گیرند تا در انجام کارهای مختلف به شما کمک کنند. می‌توانید به آن‌ها دستور دهید که از نزدیک شدن دشمن‌ها جلوگیری کنند و برایتان تله بسازند. اگر دیگر با آن‌ها کاری نداشتید، فقط کافی است چند کلیک کنید تا بروند پی کار خودشان.

19. بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،PS5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S ،Nintendo Switch

در بازی No Man’s Sky شما فقط یک جهان را تجربه نخواهید کرد، بلکه بیش از 18 کوینتیلیون سیاره را کاوش می‌کنید. در این بازی با سفینه‌های فضایی و بیگانگان مواجه خواهید شد. در زمان انتشار، این بازی شروع بدی داشت، زیرا نتوانست انتظارات بازیکنان را برآورده کند. اما اکنون به طور کامل بازسازی شده و به یک تجربه واقعا ارزشمند تغییر شکل داده است.

هر وقت که از یک جا ماندن خسته شدید نیازی نیست دنیای جدیدی درست کنید، فقط کافی است به سفینه فضایی خود بروید و به دنیای دیگری پرواز کنید.

20. بازی Fallout 4

بازی مانند ماینکرافت Fallout 4

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One

بازی Fallout 4 یک RPG جهان باز است و در نگاه اول به شما احساسی مانند بازی ماینکرافت را نمی‌دهد. اما در این بازی مانند ماینکرافت می‌توانید سازه‌هایی را برای به دست آوردن منابع و ایجاد پایگاه از بین ببرید.

درست است این شباهت تنها بخش کوچکی از بازی را شامل می‌شود، اما در کل بازی فوق العاده‌‌ای است و ارزش گنجاندن در این لیست را دارد. آزمایش با مجموعه‌ای از ابزارهای حیله گرانه Fallout 4 تجربه‌ای به شما می‌دهد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

21. بازی Space Engineers

بازی Space Engineers

پلتفرم: PC

Space Engineers یک بازی کلاسیک با سبک فضا است که به شما امکان می‌دهد سفینه‌های فضایی و وسایل نقلیه را  مهندسی کنید. با موتورِ بزرگی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید هر چیزی که می بینید حفاری کرده، بسازید و نابود کنید و این ویژگی آن را شبیه به بازی ماینکرافت می‌کند. فناوری‌ها در این بازی به گونه ای طراحی شده که آینده را به صورت دقیق و واقعی برایتان ترسیم می‌کند؛ بنابراین می‌تواند آموزشی هم باشد.

در هر دنیا می‌تواند با حداکثر 16 بازیکن بازی کنید و به شما این امکان را می‌دهد که با هم کار کنید یا اینکه با یکدیگر بر سر قدرت بجنگید. همچنین به جامعه‌ای جدید برای پرواز و سیارات برای کاوش دسترسی خواهید داشت.

22. بازی Junk Jack

Junk Jack بازی

پلتفرم: PC

بازیکنان می‌توانند در Junk Jack به شما بپیوندند تا در این زمین بازی 2 بعدی، با یکدیگر گشت و گذار کنید، یا به جان هم بیفتید. اگر خیلی عمیق حفاری کنید یا از خانه دور شوید، ممکن است هر اتفاقی برای شما بیفتد، اما معمولا به مرگ ختم می‌شود.

بسیاری از بازی‌های مشابه تمایل دارند که بازیکنان را به دنیایی جدید بکشانند و به آن‌ها اجازه دهند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند. اما بازی Junk Jack رویکرد متفاوتی دارد. یک آموزش طولانی مقدماتی را معرفی می‌کند و به تازه‌واردها کمک می‌کند تا تفاوت‌های ظریف بازی را درک کنند.

23. بازی Fortnite

بازی Fortnite

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،Xbox One ،Nintendo Switch ،iOS ،Android

احتمالا با حالت بتل رویال فورتنایت آشنایی دارید، اما باید بدانید که فورتنایت یک حالت همکاری هم دارد. در Fortnite: Save The World، شما با استفاده از یک کلنگ غول پیکر شروع می‌کنید که می‌توانید از آن برای ضربه زدن به درختان، صخره‌ها و اساسا هر چیز دیگری استفاده کنید و برای خودتان قلعه بسازید.

این قلعه نیز باید با عجله ایجاد شود، زیرا زامبی‌ها دیر یا زود به شما حمله خواهند کرد و هر چیزی در مسیرشان باشد را نابود می‌کنند.

24. بازی Subnautica

بازی Subnautica

پلتفرم‌ها: PC ،Mac ،Xbox One and Play station 4

بازی جذاب و منحصر به فرد Subnautica شما را در سیاره مرموز و پرآب 4546B رها می‌کند و باید در این دنیای اقیانوسی برای بقای خود تلاش کنید. مانند ماینکرافت، وظیفه شما به عنوان تنها بازمانده این است که با جمع آوری منابع برای ساخت پایگاه ها، زیردریایی‌ها و ابزارهای جدید از خود محافظت کنید. اما برخلاف ماینکرافت، علاوه‌بر تغذیه و سالم ماندن، باید در حین فرو رفتن در اعماق اقیانوس، مراقب سطح اکسیژن خود نیز باشید.

این بازی همچنین از VR پشتیانی می‌کند و تجربه‌ای واقعا دلنشین را به شما ارائه می‌دهد.

25. بازی Eco

بازی Eco

پلتفرم: PC

Eco برترین بازی در این لیست است زیرا از ایده اولیه ماینکرافت استفاده کرده و چیزی را شکل داده که به نظر می‌رسد پیشرفت قابل توجهی از آن ایده باشد. این بازی دقیقا مانند ماینکرافت هم به عنوان یک ابزار آموزشی و هم یک بازی به صورت گستره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دنیای بازی Eco همه چیز به هم متصل است و شما باید تمدنی را از پایه بسازید. یعنی که نه تنها درختان را قطع می‌کنید تا برای خود خانه بسازید، بلکه همچنین باید حواستان باشد درختان را در مکان‌هایی قطع کنید که باعث فرسایش خاک نشود.

علاوه بر این، باید حواستان باشد که پسماند حاصل از سازه‌های خود را به حداقل برسانید تا باعث آلودگی نشوید. حالت‌های زیادی در این بازی وجود دارد،  اما مسلما چالش‌برانگیزترین آن‌ها ساختن جامعه‌ای است که با یکدیگر بتوانید جلوی نابودی دنیا توسط یک شهاب سنگ را بگیرید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد و اگر تجربه بازی با هر کدام از بازی‌های این لیست را داشتید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//