بهترین بازی موبایل مناسب کودک 4 ساله

این روزها استفاده کودکان از موبایل پدر و مادر تقریبا به موضوعی عادی تبدیل شده است. نمی‌توان به‌ راحتی کودکان به‌ ویژه کودکان 4 تا 6 سال را متقاعد کرد که استفاده از موبایل مناسب او نیست. با این‌ حال می‌توان با انتخاب بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله علاوه بر سرگرم‌کردن، به رشد او هم کمک کرد.

محققان بر این باورند که در برخی موارد، این نوع بازی‌ها می‌توانند سرعت پردازش، انعطاف‌پذیری شناختی، حافظه کاری، مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های حل مسئله را در کودک افزایش دهند.

بسیاری باور دارند که بازی‌ موبایل اغلب مملو از خشم و جنگ است. این در حالی است که شرکت‌هایی به‌ صورت فعال در حوزه­ کودک فعالیت کرده و بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال را طراحی می‌کنند.

در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم شما را با چند مورد از بازی موبایل برای کودکان آشنا کنیم. اگر فرزند زیر 6 سال دارید و نمی‌توانید بازی موبایل مناسب او را انتخاب کنید، این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

بازی minecraft برای کودک ۴ساله

در بازی موبایلی ماینکرافت، بازیکنان در دنیای سه‌ بعدی به جستجو می‌پردازند. در این بازی، بازیکن این فرصت را دارد تا با استفاده از مواد خام، ابزار و صنایع‌ دستی را کشف و استخراج کند. علاوه بر اینکه می‌تواند با استفاده از سازه‌ها، وسایل مختلفی بسازد. بر اساس ویژگی جستجو که مبنای این بازی است، بازیکن با دشمنان مبارزه می‌کند.

بازی ماینکرافت برای کودک

به همین دلیل در برخی موارد، با دیگر بازیکنان در فضای بازی متحد شده و در برخی موارد با آنها به رقابت می‌پردازد. برای دانلود این بازی در دستگاه‌های آیفون و اندروید، روی یکی‌ از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

بازی ماینکرفت به دلیل ماهیت هیجانی که دارد توسط افراد در سن‌های مختلفی موردتوجه قرار گرفته است. به همین دلیل این بازی را علاوه بر اینکه می‌توان بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله دانست،

وسیله‌ای برای سرگرم‌کردن بزرگسالان هم محسوب می‌شود. بنابراین، فرصت مناسبی است که والدین در کنار کودکان خود به بازی مشغول شوند. مانند همه­ی بازی‌ها، برای ماینکرفت می‌توان مزایا و معایبی در نظر گرفت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

مزیت‌های بازی موبایل ماینکرفت برای کودکان

این بازی به دلیل اینکه مانند بازی با لگو است می­‌تواند بازی موبایل مناسب برای کودک زیر 6 سال باشد. در ماینکرفت شخصیت‌ها با مشت زدن به درختان و کندن خاک منابع موردنیاز خود را جمع‌آوری می‌کنند.

هدف از این کار استفاده از منابع برای ساخت ابزارهای گوناگون است. ابزارهای اولیه‌ای مانند: چکش، تبر و بیل. بازیکن هرچقدر منابع بیشتری جمع‌آوری کند، می‌تواند اشیا پیچیده‌تری متناسب با نیاز خود بسازد. مانند: انواع اسلحه قطار و حتی خانه و مواردی ازاین‌قبیل.

کودک اشتیاق به اکتشاف دارد

این بازی محدودیتی برای کاربران در نظر نگرفته است. به همین دلیل بازیکنان می‌توانند در فضای ایجاد شده به هر کجا که بخواهند بروند و بدون وظایف ثابت، به جستجو بپردازند.

مزایای ماینکرافت برای کودکان

در عین‌ حال، بازیکنان با مواردی مانند تغذیه شخصیت‌های مختلف، ساختن سرپناه، یا شکست دشمنان به چالش کشیده می‌شوند. بازیکنان از طریق اشتباهاتی که انجام می‌دهند می‌آموزند که مسائل بعدی را به چه نحو حل کنند. این ویژگی باعث شده که از بازی ماینکرفت به‌عنوان بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله یاد شود.

خلاقیت را افزایش می‌دهد

ماینکرفت به­عنوان بازی موبایل برای کودکان، به نحوی طراحی شده که کودک می‌تواند با انتخاب خود غارهای وسیع را در زیرزمین جستجو کند؛ درحالی‌که بازیکنان دیگر ممکن است خانه‌های مجلل برای خود بسازند.

با بررسی نوع انتخاب کودک می‌توانید نبوغ کودک خود را شناسایی کنید. به این صورت که بررسی کنید کودک در بازی به دنبال کشف چه چیزی است.  شاید نبوغ معماری خود را آشکار کند و شهرهای بلوکی و سازه‌های شگفت‌انگیزی را با الهام از مکان‌های واقعی یا تخیلی ایجاد کند.

توانایی حل مسئله را در کودک تقویت می­کند

در بازی ماینکرفت کودکان باید منابع جدیدی را کشف کرده و با ترکیب اشیا و منابع مختلف، به دستورالعمل‌های جدید برای ایجاد ابزار دست پیدا کنند. کودک یاد می‌گیرد که چگونه قبل از فرارسیدن شب، یک پناهگاه برای خود بسازند و چگونه برای هم‌تیمی‌های خود غذا آماده کند.

ماینکرافت توانایی حل مساله در کودکان را تقویت می کند

این بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله است. به این دلیل که به‌صورت غیرمستقیم کودک یاد می‌گیرید که چگونه برای هر مسئله تصمیم درستی بگیرد و شخصیت‌های بازی را نجات دهد.

آشنایی با اشکال هندسی ویژگی اصلی بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال است

از ویژگی‌های جالب این بازی استفاده از بلوک‌های مکعبی است. بازیکنان در زمان استفاده از این بلوک‌ها، توانایی فضایی و مهارت‌های هندسی خود را به کار خواهند برد. کودک در بازی ماینکرفت به‌سرعت یاد می‌گیرد که با شش وجه یک مکعب چه چیزی را می‌تواند ایجاد کند.

در بازی ماینکرفت به‌عنوان بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله، فرزند شما متوجه می‌شود که چگونه بلوک‌ها را به‌گونه‌ای که از نظر ساختاری مناسب است، روی‌هم قرار دهد.

معایب بازی موبایل ماینکرفت برای کودکان

از مزایای اصلی بازی ماینکرفت تقویت مهارت‌های شناختی کودک است. اما این بازی در برخی موارد می‌تواند برای کودک مضر باشد. به این صورت که می‌تواند کودکان را در معرض زورگویی و استثمار قرار دهد.

کودک یاد می‌گیرد که برای عملی کردن یک تصمیم می‌تواند به بازیکنان دیگر حمله کرده و به آنها آسیب وارد کند.

از معایب دیگر بازی minecraft این است که کودک این قدرت را دارد تا دارایی‌های سایر افراد را سرقت کرده یا بناهای ساخته شده آنها را تخریب کند. در این صورت می‌توان گفت که این بازی به طور غیرمستقیم حس حسادت را در کودک تقویت می‌کند. به همین دلیل برخی کارشناسان ماینکرفت را بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله در نظر نمی‌گیرند.

Townscaper بازی موبایل کودک زیر 6 سال

Townscaper یک بازی ساده و بسیار خوش منظره است. به دلیل رنگ‌های مختلف می‌توان گفت بازی تونزکیپر بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله است.  بازیکنان در این بازی می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی خانه‌هایی با اشکال، اندازه و رنگ‌های متفاوت طراحی کنند.

بازی Townscaper برای کودک 4 ساله

با قرار گرفتن این سازه‌ها در کنار یکدیگر، شهری بسیار زیبا ساخته می‌شود. شیوه طراحی و ساخت شهر به خلاقیت بازکنان بستگی دارد. برای دانلود این بازی مناسب کودک 4 ساله روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی 

در این بازی کودک این امکان را دارد که جزیره‌هایی جالب و خیالی خود را بسازد. بازیکنان می‌توانند محوطه‌های کوچک، خانه‌های رویایی، باغچه‌های مادربزرگ، کانال‌های ارتباطی یا شهرهایی با مدل‌های مختلف طراحی کنند.

در بازی Townscaper هدف خاصی دنبال نمی‌شود و فقط قرار است شاهد ساختمان‌ها و مکان‌های متعدد و زیبا باشید. این بازی در حقیقت بازی موبایل برای کودکان است. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که تونزکیپر بیشتر یک اسباب‌بازی مجازی است.

در این بازی که به‌ صورت بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله در نظر گرفته می‌شود، فرد می‌تواند رنگ موردعلاقه­ خود را از پالت مشخص شده انتخاب کرده و  بلوک‌های رنگی را به هر نحوی که دوست دارد بسازد.

بر اساس سازه‌ای که توسط کودک ایجاد می‌شود، از طرف برنامه امتیازی به آن سازه تعلق می‌گیرد. در این صورت کودک تلاش می‌کند که از قدرت تخیل خود بیشتر استفاده کرده و سازه‌های زیباتری را ایجاد کند.

به‌ طور کلی، بازی Townscaper به‌عنوان بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال و با ایده‌ای ساده اما بسیار خلاقانه طراحی شده است. در این بازی زمینی خالی و بدون هیچ‌گونه بنایی در اختیار کودک قرار می­‌گیرد.

کودک باید بر اساس قدرت تخیل خود شهری را روی آب بنا کند. شاید این کار کمی پیچیده و تخصصی به نظر برسد؛ اما نکته مهم این است که کوچک‌ترین تخصص، پیچیدگی و چالش در این روند وجود ندارد.

بازی با دیدن یک سطح آبی آغاز می‌شود. با لمس کردن هر نقطه از صفحه بخشی از شهر ساخته می‌شود. اگر روی قسمت‌های ایجاد شده مجددا ضربه بزنید یک‌ خانه ساخته می‌شود. با تکرار این کار می‌توانید خانه‌ها را بزرگ‌تر کرده و به همین منوال شهر خیالی خود را توسعه دهید.

قابلیت خاص این بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله آن است که با استفاده از چند ابزار ساده که توسط سیستم اراده می‌شود، می‌توانید پیچیده‌ترین بناها را ایجاد کنید.

اولین و مهم‌ترین ابزار قابل‌استفاده در این بازی، یک پالت رنگی است که به کمک آن می‌توانید رنگ موردنظر خود را انتخاب کرده و ساختمان‌های جدید را در رنگ‌های دلخواه بسازید. دومین ابزار مهم در دسترس، گزینه‌ای برای تغییر زمان روز از صبح تا شب است. گرافیک بازی Townscaper بسیار چشم‌نواز و فانتزی است و مدل‌سازی‌های سه‌بعدی با جزئیات خیلی خوب آن باعث می‌شود این نوع بازی موبایل برای کودکان برخلاف سایر موارد آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده باشد.

در تاونزکیپر امکان تغییر نمای بازی به‌صورت 360 درجه وجود دارد و کودک می‌تواند شهر خود را از هر نمایی که می‌خواهد بررسی کند. برای این کار کافی است انگشت خود را روی صفحه گذاشته و به اطراف حرکت دهید تا نمای شهر خود را مدیریت کند. بعد از اینکه شهر ساخته شد، در هر زمانی از بازی کودک می‌تواند بازی را به‌صورت ذخیره شده متوقف کرده و در زمان دیگری ادامه­ی شهرسازی را بازی کند.

مزایای بازی موبایلی Townscaper به‌عنوان بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله

بدون شک یکی از خاص‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی‌های موبایلی است که می‌تواند استعداد شهرسازی شما را شکوفا کند و مدت‌ها شما را سرگرم خود کند. این بازی در شکوفاسازی نبوغ کودکان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مزایای بازی Townscaper برای کودک 4 ساله

علاوه بر اینکه قصه شهر هم به عهده بازیکن است. می‌تواند متناسب با آنچه در ذهن دارد بناها و اتفاقات را رقم بزند. به همین دلیل برای این بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله محسوب می‌شود و نمی‌تواند ایرادی برای آن در نظر گرفت.

به‌طورکلی، بازی Townscaper در قالب بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال، کاملا کودک را به درون خود می‌کشد. با استفاده از این بازی میزان خلاقیت کودک خود را می‌توانید تشخیص دهید.

علاوه بر اینکه با استفاده از رنگ‌هایی که کودک استفاده می‌کند می‌توان از نظر شناختی و روان‌شناختی به توانایی و حالت‌های روحی و ذهنی او پی برد. بر همین اساس می‌توان این بازی را روشی برای شناسایی دنیای درونی کودک و در صورت نیاز درمان زودهنگام مشکلات کودک در نظر گرفت.

پس اگر به دنبال روشی مناسب برای رفتن به دنیای ذهن و روان کودک خود هستید بازی Townscaper می‌تواند گزینه­ی مناسبی برای بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله باشد.

Bingo بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله

Pet Bingo ترکیبی از یک شبیه‌ساز حیوانات خانگی است. در این بازی، کودک باید معادله­ ساده ریاضی را حل کند. با ارائه پاسخ درست برای معامله، به‌ عنوان جایزه حیوانات کوچکی را دریافت می‌کند.

بازی Bingo برای کودک 4 ساله

پت بینگو بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال است که وظیفه­ اصلی کودک مراقبت از این حیوانات است. در بخش مربوط به ریاضی، شش عمل اصلی ریاضی ارائه می‌شود و متناسب با پیشرفت بازی اعداد هم بیشتر می‌شوند.

با توجه‌ به فضایی که طراحی شده، پت بینگو بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله است که علاوه بر زیبایی، ارتباط کودک را با حیوانات بهبود می‌دهد.

برای دانلود این بازی مناسب کودک 4 ساله روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی 

مراحل بازی تا جایی ادامه پیدا می‌‎کند که کودک بتواند تمامی حیوانات یک خط از جدول را ظاهر کند. محدودیتی برای خط ایجاد ‎شده وجود ندارد. خط می‌تواند افقی، عمودی یا مورب باشد.

اما رسیدن به ترکیب خطی نیاز به مهارت تفکر حل مسئله دارد. کودک باید به محل قرارگیری اعداد دقت کند و عددی را لمس کند که علاوه بر دادن پاسخ صحیح، سریع‌‎تر به ترکیب خطی برسد.

البته هیچ محدودیت زمانی در بازی وجود ندارد و کودک می‌‎تواند در آرامش فکر کند و به نتیجه برسد گزینه­ راهنمایی نیز در تمامی مراحل وجود دارند. استفاده از راهنمایی در این بازی به معنای دریافت پاسخ معادله نیست.

بلکه آموزشی است که در قالب راهنمایی به کودک ارائه می‌شود و کودک بعد از دریافت راهنمایی باید پاسخ درست را حدس بزند. بنابراین، پت بینگو بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله است که مهارت شناختی فرزند شما را مرحله‌به‌مرحله افزایش دهد.

اگر به دنبال بازی موبایل برای کودکان هستید، پت بینگو گزینه­ مناسبی است. به این دلیل که در این بازی علاوه بر اینکه کودک مطلب جدیدی می‌آموزد، با نحوه­ درست تفکر نیز آشنا می‌شود.

بعد از اینکه امتیازات کودک به سطح مشخصی رسید، حیوانات کوچکی در اختیار او قرار می‌‎گیرند که او می‌‎تواند با آن‌‎ها بازی کرده یا به آن‌ها غذا دهد.

بازی Pet Bingo مملو از رنگ و طراح‌های زیبا است. داخل جدول حیوانات کوچکی از پشت اعداد سرک می‎‌کشند و منتظرند تا کودک به سؤالات پاسخ صحیح بدهد و آن‌‎ها بیرون بیایند.

مزایای بازی Bingo برای کودکان

با جمع‌ کردن امتیاز، حیوان کوچکی در اختیار کودک قرار می‌‎گیرد و او در فضایی که چرخ ‎‌و فلک و دیگر اجزای کودکانه دارد، چهار دست‌ و پا راه می‌‎رود. کودک با دادن پاسخ صحیح به سؤالات خوراکی‌‎هایی برای حیوان خود تهیه می‌‎کند که صداگذاری جالبی هم برای خوردن خوراکی‌‎ها در بازی وجود دارد.

نمی‌توان برای این بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله، ایرادی در نظر گرفت. به این دلیل که همه­ی بخش‌های بازی Pet Bingo آموزش مهارت‌های دقت، تمرکز، تفکر صحیح است.

بنابراین، از اصلی‌ترین نقاط قوت بازی پت بینگو می‌توان به تقویت مهارت محاسباتی و شنیداری کودک اشاره کرد. پت بینگو بازی موبایل کودک زیر 6 سال هم محسوب می‌شود. به این دلیل که در زمان بازی با صداهای مختلف حیوانات هم آشنا می‌شود.

Kahoot بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله

کاهویت برنامه‌ای بر اساس پرسش‌ و پاسخ است؛ به این صورت که مربی در صفحه مربوط به خود پرسشی را مطرح می‌کند، برای هر سوال عکس‌های مرتبط و پاسخ‌های درست را مشخص می‌کند. سپس نوع دسترسی به سوالات را مشخص می‌کند.

بازی Kahoot یک بازی مناسب برای کودک 4 ساله

برای مثال مربی 10 سوال ریاضی مطرح می‌کند. نوع دسترسی به سوالات را به حالت عمومی قرار می‌دهد. در این صورت همة دانش‌آموزان می‌توانند سوال را ببینند. با استفاده از کاهوت به‌ عنوان بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله مربی برای هر سوال می‌تواند زمانی را مشخص کند.

در ادامه­ برنامه، کدی توسط کاهوت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد، افراد می‌توانند وارد سایت شده و بازی کنند. کاهوت به مربی این فرصت را می‌دهد که از طریق بازی، به شکل بهتری مطالب را به کودکان ارائه کند. در این صورت کودکی که توان یادگیری پایین‌تری دارد، از طریق بازی، بهتر و سریع‌تر مطلب را درک خواهد کرد.

برای دانلود این بازی در دستگاه‌های اندروید و آیفون، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی  

یکی از جذاب‌ترین امکانات این سیستم، این است که میزان سرعت کودک را هم محاسبه می‌کند. به این معنا که اگر 3 سوال 10 امتیازی ارائه شود، فردی که در ثانیه­ اول به سوال پاسخ می‌دهد، امتیاز بالاتری کسب می‌کند.

کودکی که در ثانیه سوم پاسخ درست را ارائه کند، امتیاز متناسب با زمان خود را کسب می‌کند و این روند تا آخرین پاسخ درست ادامه پیدا می‌کند. بنابراین، با استفاده از این بازی، کودک علاوه بر اینکه آموزش می‌بیند، در رقابتی سالم با همسالان خود قرار می‌گیرد.

در نگاه اول ممکن است به نظر رسد که کاهوت بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله نیست.؛ در حالی‌ که این بازی قابلیت‌های مختلفی دارد. در کاهوت همه کودکان با تمام سطوح می‌توانند شرکت کنند. کاهوت این قدرت را به کودکان می‌دهد که با قرارگرفتن در فضای رقابتی، با سرعت بیشتری مطالب را یاد بگیرند.

مزیت‌های بازی کاهوت برای کودکان

شکل‌های مختلفی از سوالات را می‌توان در این بازی در قالب بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله طراحی کرد. به این صورت که برای هر کاربری می‌توان مدل خاصی از سوال را ایجاد کرد.

مزایای بازی Kahoot برای کودکان

بعد از اینکه سوالات را ایجاد کردید به 3 شیوه می‌توانید در کاهوت بازی کنید. برای اینکه کودک بتواند به سوالات پاسخ دهد باید کدی که توسط مربی طراحی شده را در برنامه وارد کند. با ارائه­ پاسخ درست، امتیاز به دست می‌آورد.

امتیاز در این بازی می‌تواند به‌ صورت پول مجازی باشد. واحد پولی بازی kahoot نام دارد؛ یعنی اگر به سوالات درست جواب دهد 50  kahoot برنده می‌شود. همچنین، می‌توان مسابقه­ آنلاینی طراحی کرد.

در این صورت باید صبر کنید یک نفر به بازی ملحق شود و چندنفره مسابقه برگزار شود. حالت سوم هم مسابقه یک گروه با گروه دیگر است که بسیار می‌تواند در بحث‌های آموزشی جذاب باشد.

رقابت‌های عمومی در کاهوت

برای مثال در حال گذراندن درس ایکس هستید شما می‌توانید به‌ سادگی نام ایکس را در این سامانه سرچ کنید و تمامی رقابت‌های عمومی که در این سامانه به وجود آمده است را ببینید و در آن‌ها شرکت کنید.

این کار دو مزیت عمده دارد: مزیت اول این است که معلم نیاز به وارد کردن سوالات ندارد و می‌تواند از سوال‌های دیگران استفاده کند. همچنین، می‌تواند مقایسه‌ای بین دانش‌آموزان خود و سایر دانش‌آموزان داشته باشد.

از طرف دیگر دانش‌آموزی که از مباحث کلاس جلوتر است، می‌تواند خود را وارد یک مسابقه کند و رکورد بزند این کار باعث مشارکت حداکثری افراد می‌شود.

به‌ صورت خلاصه کار مهمی که این سیستم انجام داده است این است که تمرین‌ کردن را با بازی ترکیب کرده است این کار در قالب بازی موبایل برای کودکان، باعث افزایش میزان تمرین‌ کردن دانش‌آموزان می‌شود.

بازی Sugar Game برای کودک ۴ساله

sugar game نام یک بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله و کاملا فکری است. در این بازی، همه چیز در مورد هدایت دانه‌های شکر از طریق رسم خطوط و انتقال آنها درون لیوان‌هاست.

بازی Sugar Game برای کودک 4 ساله

برای انجام این بازی کودک باید بتواند دانه‌های شکر را کنترل کرده و آنها را به درون لیوان‌ها بریزید. البته نباید کاری برای کنترل مستقیم دانه‌های شکر به درون لیوان‌ها انجام دهید.

به‌ طور کلی، این بازی به‌ صورت بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال در نظر گرفته شده است. هر مرحله از شوگر گیم با ریخته‌شدن دانه‌های شکر به سمت پایین شروع می‌شود.

برای دانلود و نصب این بازی روی دستگاه‌های موبایل، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی   

تنها راهی که برای کنترل دانه‌های شکر وجود دارد، کشیدن خطوط روی صفحه برای ایجاد موانع، قیف‌ها، و یا هر چیز دیگری است که به ذهن کودک می‌رسد. پر کردن لیوان‌ها از دانه‌های شکر هم همیشه هدف اصلی بازی است.

مقدار دانه‌های شکر موردنیاز هر لیوان روی آنها مشخص شده است. در این بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله، کودک باید با دقت بیشتری دانه‌های شکر را به سمت لیوان‌ها هدایت کند.

با پیچیده‌تر شدن مرحله‌ها، نحوه کشیدن خطوط و کنترل دانه‌های شکر تغییر می‌کند و کودک باید از استراتژی‌های متفاوتی استفاده کند. در هر مرحله کودک فقط به مقدار محدودی از دانه‌های شکر دسترسی دارد. بنابراین، باید تمام تلاش خود را بکند که دانه‌ها بیرون نریزند و هدر نروند.

در این بازی کودک نیاز به تمرکز و دقت بسیاری دارد. علاوه بر اینکه توانایی حل مسئله کودک را هم به چالش می‌کشد. به این صورت که فرزند شما باید بداند که هر کدام از لوله‌ها را به چه شکلی در کنار لوله­ دیگر قرار دهد، به طوری‌ که از نظر اندازه با هم یکسان باشند. البته تشخیص مسیر حرکت هم در این بازی بسیار اهمیت دارد.

مزایای بازی sugar game برای کودکان

در مراحل اولیه sugar game، معمولا فقط یک لیوان برای پرکردن وجود دارد. با بالا رفتن مراحل لیوان‌های بیشتری برای پر کردن در اختیار کودک قرار می‌گیرد. به همین دلیل هر مرحله استراتژی خاص خود را دارد. بنابراین، می‌توان گفت که این بازی قدرت حل مسئله کودک را به چالش می‌کشد.

البته در بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله، گزینه‌ای به نام ریست قرار داده شده است. به این معنا که زمانی که کودک نتواند مرحله‌ای را به‌ درستی به اتمام برساند، می‌تواند از دکمه­ ریست استفاده کند. در این صورت مرحله دوباره شروع می‌شود.

کودک برای استفاده از این دکمه محدودیتی ندارد و به‌ راحتی می‌تواند هر زمان که احساس نیاز کرد، از آن استفاده کند. به‌ طور کلی، می‌توان گفت که این بازی عمدتا بر اساس آزمون‌ و خطا طراحی شده است.

بنابراین، اگر شما هم دنبال یک بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله هستید، sugar game می‌تواند یک بازی رضایت‌بخش برای اوقات فراغت‌ باشد.

بازی Toca Kitchen برای کودکان

‏ این بازی آموزشی یک بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله است و طوری طراحی شده تا کیک‌های خوشمزه بپزند. واکنش‌های مختلفی که شخصیت‌های بازی نسبت به بو و طعم غذا دارند؛ می‌تواند برای کودک بسیار جذاب و خنده‌دار باشد.

بازی Toca Kitchen برای کودکان

به کمک بازی Toca Kitchen کودک یاد می‌گیرد که هر حیوانی از چه غذایی استفاده می‌کند و چه چیزهایی را دوست دارد. به‌ عنوان‌ مثال آیا گربه، ماهی شور دوست دارد؟ آیا سیب‌زمینی و سبزی از غذاهای مورد علاقه­ گربه است؟

به‌ طور کلی، در این بازی کودک باید وعده‌های غذایی شخصیت‌های انسانی و حیوانی را طبق خواسته­ آنها طبخ و آماده کند. همچنین، با انواع غذاها با دستورالعمل‌های متنوع آنها آشنا می‌شود.

برای دانلود و نصب این بازی در تلفن‌های همراه، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی    

برای شروع بازی در مرحله­ اول کودک وارد یک آشپزخانه شده و با افراد متفاوت روبه‌رو می‌شود. این افراد وظیفه تست کردن طعم غذاها را برعهده دارند. کودک باید در این بازی نقش‌آفرینی کند. به همین دلیل این بازی می‌تواند الگویی برای شبیه‌سازی و آموزشی برای طبخ غذاها و آشنایی با ابزار آشپزخانه فراهم کند.

در این بازی که به‌ صورت بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله ارائه می‌شود، کودک غذاهای مختلفی را از داخل یخچال به افراد ارائه می‌کند. در این صورت کودک با استفاده از حالات چهره افراد و بازخورد کلامی آنها متوجه طعم مطلوب یا نامطلوب غذا می‌شود.

با پیشرفت بازی کودک طعم غذاها آشنا شده و متناسب با ذائقه افراد می‌تواند سرویس مناسبی به آنها ارائه کند. علاوه بر اینکه با غذاهای مناسب جانداران مختلف هم آشنا می‌شود. با بازگشتن به منوی اصلی نیز بازیکن می‌تواند مشتری خود را عوض کند.

کلام آخر

موبایل در کنار تمامی خدمات خود، می‌تواند منشا مشکلات و چالش‌هایی برای افراد باشد؛ به‌ خصوص اگر در سنین نامناسب و برای زمان‌های طولانی در دسترس کودکان قرار گیرد.

برای جلوگیری از این مسئله می‌توان کودکان را با بازی‌های مجازی و موبایلی آشنا کرد. طبق بررسی‌ها اگر بازی‌های موبایل به‌درستی برای کودک انتخاب شوند، می‌توانند بر عملکردهای شناختی کودک تاثیر مثبتی داشته باشند.

به‌ عنوان نمونه بهبود مهارت‌های یادگیری، افزایش مهارت‌های ذهنی، افزایش اطلاعات، افزایش خلاقیت کودک می‌توانند از جمله مزایای استفاده از بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال باشند.

البته در کنار مزایایی که استفاده از بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله دارند، معایب آنها قابل‌چشم‌پوشی نیست. به طور مثال تاثیری که بر کیفیت خواب کودک دارد،

کاهش فعالیت‌های بدنی کودکان، مشکلات بینایی، عدم یادگیری مهارت‌های اجتماعی، کاهش روابط اجتماعی کودکان، بلوغ زودرس از جمله مواردی هستند که می‌توان به آنها اشاره کرد. لازم به ذکر است که با کنترل زمان استفاده از بازی توسط والدین میزان آسیب وارد شده توسط بازی موبایل برای کودکان بسیار کمتر خواهد بود.

سوالات متداول

کدام بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله می‌تواند عملکرد شناختی را بهتر تقویت کند؟

از بین بازی‌های معرفی شده، بازی ماینکرفت در عین‌ حال که برای کودک سرگرم‌ کننده است، می‌تواند مهارت‌های شناختی مختلفی را در کودک تقویت کند. پیشنهاد می‌شود که والدین در این بازی کودک را یاری کنند.

برای تقویت هوش کودک خود، کدام بازی را می‌توانم نصب کنم؟

Pet Bingo یک بازی موبایل مناسب کودک زیر 6 سال و رایگان است. در این بازی با انجام معادلات ریاضی مختلف مهارت محاسباتی کودک افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر اینکه هوش او نیز تقویت می‌شود.

چه میزان بازی با گوشی در کودکان مناسب است؟

بازی‌ کردن با گوشی برای کودکان معایبی دارد که والدین باید آن را در نظر بگیرند. والدین باید تلاش کنند تا زمان بازی موبایل برای کودکان را به حداقل برسانند. در ابتدا باید از اعتیاد کودک به گوشی جلوگیری کرد و در ادامه زمان‌بندی مشخصی برای استفاده کودک از گوشی داشت. با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان زمان استفاده از گوشی را کاهش و حتی متوقف کرد. علاوه بر اینکه پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز والدین از بازی موبایل مناسب کودک ۴ساله استفاده کنند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//