معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

بهترین بازی‌های استراتژیک کامپیوتر از موضوعاتی است که ممکن است به دنبال آن باشید. اما بازی‌های استراتژیک به چه بازی‌هایی گفته می‌شود؟ اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از بازی‌های استراتژیک ارائه دهیم، باید بگوییم که:

«بازی‌های استراتژیک به بازی‌هایی گفته می‌شود که در آن یکسری راهبردهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی ‌و … به کار گرفته می‌شود و تمامی ‌آن‌ها مبتنی بر قوه تفکر و استفاده از ابزارها صورت می‌گیرد.»

به طور کلی مبنای عمل در بازی‌های استراتژیک صرفا برنامه ریزی و تفکر است. فرایند این بازی‌ها به این صورت است که با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید، تاکتیک‌های خاصی را به کار می‌گیرید و نقشه‌ها و راهبردهایی که در ذهن دارید را برای کسب پیروزی و تحقق اهداف بازی پیاده می‌کنید.

چیزی که در سبک و داستان بازی‌های استراتژیک رایج است، این است که شما غالبا در نقش فرمانده یا پادشاه یک کشور یا ارتش هستید و باید از امکانات در دسترس‌تان برای دفاع از مقر و حمله به دشمنان استفاده کنید. مانند بازی‌های Stronghold، Empires، Total War، و … .

در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین و زیباترین بازی‌های استراتژیک کامپیوتر که بسیار مورد توجه کاربران گیمر در دنیا قرار گرفته‌اند بپردازیم. اگر شما هم از کسانی هستید که به این سبک بازی علاقه دارید، مطالعه این مطلب می‌تواند کمک شایانی برای افزایش سطح اطلاعاتتان باشد.

بازی استراتژیک Crusader Kings III برای ویندوز

به عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک کامپیوتر می‌توانیم از بازی Crusader Kings III یا «پادشاهان صلیبی 3» نام ببریم. این بازی در سبک پادشاهی، فرماندهی و جنگی است.

بازی استراتژیک Crusader Kings III

این بازی تاریخچه‌ای طولانی دارد و از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین بازی‌های سبک استراتژیک است؛ به گونه‌ای که بسیاری از گیمرهای قدیمی ‌با آن خاطره دارند.

نسخه‌های قدیمی‌تر این بازی نیز وجود دارد و فرق‌شان با یکدیگر در این است که در نسخه شماره 3 ویژگی‌ها و امکانات بازی و همچنین سبک و گرافیک آن پیشرفت زیادی داشته و همین بر جذابیت گیم‌پلی بازی تاثیر بسیاری دارد.

به طور کلی بازی Crusader Kings III داستان حمله‌های مختلف کلیسا به انسان‌ها در مناطق مختلف را بازگو می‌کند. در این حملات هزاران انسان بی گناه از بین می‌رفتند.

بازی‌های Crusader Kings همیشه درباره چگونگی شخصیت‌ها و تعاملات آن‌ها با تاریخ بوده است که در نسخه 3 این بازی نیز شاهد چنین موضوعی هستیم.

در رابطه با گیم پلی بازی نیز باید گفت که نقشه‌هایی بسیار گسترده دارد؛ به گونه‌ای که از ایسلند تا هند و از قطب شمال تا آفریقای مرکزی در آن دیده می‌شود.

در بازی Crusader Kings III شما باید از میان قبایل و قلمروهایی که وجود دارند، یکی را انتخاب و به وسیله آن در نبردهای مختلف شرکت کنید. داستان‌ها و ماجراجویی‌های واقعی، نبردهای برنامه‌ریزی شده، حملات غافلگیرانه و … سبب شده‌اند که محبوبیت و جذابیت بازی به بالاترین حد ممکن برسد.

اگر به بازی‌های سبک استراتژیک علاقه دارید، بدون شک این بازی می‌تواند به بهترین شکل شما را سرگرم کند. داستان و ماجراجویی آن طوری است که به مرور شما را جذب می‌کند و سبب می‌شود که دل کندن از آن برایتان سخت باشد.

گیم پلی بازی Crusader Kings III

شما در این بازی می‌توانید در انتخاب کاراکتر آزادانه عمل کنید. مثلا می‌توانید در نقش یک شخص مجرد و یا متأهل باشید. می‌توانید شخصیتی را انتخاب کنید که دارای فرزند است؛ در این صورت وارث خواهید داشت. اگر شخص بدون فرزند را انتخاب کنید، می‌توانید وارث خود را از میان اشخاص دیگر انتخاب کنید.

به هر حال در نقش هر شخصی که باشید باید کشور و قلمرو خود را مدیریت کنید، با جنگ‌های مختلف آن را گسترش دهید و برای گذراندن زندگی از منابع و امکانات استفاده کنید.

مهمترین مزایا و ویژگی‌های بازی Crusader Kings III

  • گرافیک بازی یکی از مهمترین مزایای آن قلمداد می‌شود. کیفیت تصاویر و ویدیوها در بازی طوری است که گویا در واقعیت وارد میدان نبرد شده‌اید.
  • اکشن بودن و استراتژیک بودن بازی از دیگر مزیت‌های این بازی است. یک بازی داستانی و ماجراجویانه با کلی مراحل و ماموریت‌های مختلف!
  • در این بازی می‌توانید شاهد تعداد زیادی قلمرو و جناح‌های مختلف باشید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، می‌توانید یکی از ده‌ها قلمرو را به دلخواه انتخاب کنید و با کشورها و قبایل دیگر وارد نبرد شوید.
  • سلاح‌هایی که در بازی مورد استفاده سربازان و سایر جنگجویان قرار می‌گیرد از تنوع بالایی برخوردار هستند. همچنین می‌توانید آن‌ها را ارتقاء دهید و بدین وسیله قدرت و میزان آسیب‌زا بودن‌شان را افزایش دهید.
  • صداگذاری و کیفیت بالا و طبیعی بودن آن از دیگر ویژگی‌های این بازی است. عناصر موجود در بازی طوری صداگذاری شده‎اند که به واقعیت بسیار نزدیک هستند. گفتنی است که در این بازی با توجه به شرایط مختلف، موسیقی‌هایی متناسب با موقعیت پخش می‌شود که همین ویژگی جذابیت بازی را چند برابر می‌کند.

بازی Crusader King 3 طوری طراحی شده است که علی‌رغم کیفیت و گرافیک بالا، بر روی اکثر رایانه‌ها اجرا می‌شود. به طور کلی حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی به قرار زیر است:

  • پردازنده: 2.4 گیگاهرتز Core i3
  • رم: 6 گیگابایت
  • کارت گرافیک: 1 گیگابایت
  • فضای‌هارد دیسک: 8 گیگابایت

**بازی پادشاهان صلیبی 3 یک بازی دشوار است. شاید از این جهت کمی‌ کسل کننده باشد. ولی در این بازی بخشی برای تمرین مهیا شده که می‌توانید تمام فوت و فن‌های آن را یاد بگیرید.

بازی استراتژیک XCOM 2 کامپیوتر

بازی XCOM 2 از استراتژیک ترین بازی‌های کامپیوتر محسوب می‌شود. داستان این بازی مربوط به کره زمین و ایجاد تغییراتی در آن است.

بازی استراتژیک XCOM 2

وضعیت در این بازی به این صورت است که عده زیادی از بیگانگان وارد کره زمین می‌شوند و به عنوان جانشین انسان‌ها بر روی زمین فرمانروایی می‌کنند.

ماموریت شما در این بازی در جهت مبارزه با این بیگانگان و بازپس‌گیری زمین از چنگ آنان است. بدین منظور باید ارتشی قدرتمند بسازید و آموزش دهید و به وسیله امکانات درون بازی، با آن‌ها مبارزه کنید و شکست‌شان دهید.

در ابتدای بازی XCOM 2 شما باید یک سفینه را مدیریت کنید. در این سفینه 4 اتاق وجود دارد. هر کدام از این اتاق‌ها مربوط به کار خاصی است.

این 4 اتاق عبارتند از زرادخانه، اتاق مهندسی، اتاق تحقیقات و اتاق فرماندهی. در زرادخانه قادر هستید که سربازان‌تان را مدیریت کنید و سلاح‌های مورد نظر خود را برایشان انتخاب نمایید. در اتاق مهندسی می‌توانید سلاح‌ها و تجهیزات بسیاری را بسازید و ارتش خود را به آن‌ها مجهز کنید.

اتاق تحقیقات در این بازی اتاقی است که پژوهشگران در آن، در زمینه کشف و شناسایی دشمن و تجهیزات‌شان تحقیق می‌کنند؛ بدین وسیله می‌توانید در زمینه پیشرفت خود، ارتقاهایی را انجام دهید. اتاق دیگر نیز اتاق فرماندهی است. در این اتاق می‌توانید دستورات و عملیات مربوط به جنگ‌ها را برنامه‌ریزی کنید.

گیم پلی بازی XCOM 2

البته توجه داشته باشید که اتاق‌های معرفی شده صرفا اصلی‌ترین مکان‌های درون سفینه هستند. اتاق‌های دیگری هم در سفینه وجود دارد که در ابتدا نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ چرا که آن‌ها آلوده هستند و باید در طول بازی و پیشرفت و توسعه کارکنان و مهندسین خود، آن‌ها را پاکسازی کنید تا بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که برای پیشرفت در این بازی و توسعه امکانات آن، نیاز به منابع دارید. شما می‌توانید با گذراندن مراحل بازی، منابع مختلفی جمع آوری کنید.

همچنین برخی از مکان‌ها روی نقشه مشخص هستند که نشان دهنده وجود منابع در آن‌هاست. با تسخیر آن‌ها می‌توانید منابع مورد نیاز خود را تامین کنید و از این طریق به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابید.

مراحل این بازی، داستان‌های جورواجوری دارد. تقسیم‌بندی این مراحل به صورت زیر است:

  • نجات شخصیتی بسیار مهم از دست ارتش Advent
  • تخریب و نابود سازی یکی از مهمترین ساختمان‌های گروه Advent
  • نابود کردن فرستنده‌های رادیویی و نجات افراد بی گناه

به طور کلی چیزی که سبب جذابیت بیشتر این بازی می‌شود، تنوع دشمنان و همچنین تاکتیک‌های مختلف و پیچیده بازی است. حساسیت بازی به حدی است که اگر یک حرکت اشتباه بزنید ممکن است تمام قدرت و ارتش خود را از دست بدهید.

مبارزه در جنگ‌ها توسط سربازان‌تان انجام می‌شود. در اول بازی صرفا 4 سرباز را می‌توانید به کار بگیرید. شما در این بازی استراتژیک مانند سایر بازی‌های این سبک، از بالا بر روی نیروهای خود اشراف دارید.

شیوه بازی هم به این صورت است که ابتدا حرکت خود را انجام می‌دهید و برای حرکت بعدی‌تان باید منتظر تمام شدن حرکت دشمن باشید.

مهمترین مزایا و ویژگی‌های بازی XCOM 2

  • بازی XCOM 2 گیم پلی بسیار جذاب و طبیعی دارد؛ طوری که در حین بازی کردن حس خوبی خواهید داشت.
  • در این بازی، صداگذاری‌ها به بهترین و حرفه‌ای‌ترین حالت ممکن انجام شده است.
  • گرافیک این بازی بسیار زیبا و ستودنی است. در واقع در نوع خود با بازی‌های استراتژیک دیگر از نظر گرافیکی رقابت می‌کند.
  • مزیت دیگر این بازی، متنوع بودن آن در تمامی ‌بخش‌هاست. طوری که در طول بازی احساس یکنواختی و خستگی نخواهید کرد.
  • در این بازی موزیک‌ها بسیار هیجان‌انگیز و متناسب با موقعیت‌های مختلف طراحی شده‌اند.

**از مواردی همچون افت فریم در برخی صحنه‌ها، زاویه بد دوربین در هنگام حملات و کلیشه‌ای بودن و کم عمق بودن داستان بازی می‌توان به عنوان معایب آن نام برد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی به شرح زیر است:

  • پردازنده: Intel Core 2 Duo E4700 2.6 GHz or AMD Phenom 9950 Quad Core 2.6 GHz
  • رم: 4 گیگابایت
  • گرافیک: 1GB ATI Radeon HD 5770, 1GB NVIDIA GeForce GTX 460 or better
  • فضای دیسک: 65 گیگابایت

بازی استراتژی Total War: Warhammer 3 برای ویندوز

یکی از استراتژیک ترین بازی‌های کامپیوتر می‌توان به بازی Total War: Warhammer 3 اشاره کرد. در این بازی نیز مانند سایر بازی‌های استراتژیک، شاهد نبردهای مختلف خواهید بود.

بازی استراتژیک otal War: Warhammer

Chaos نام قلمرو و نژادی است که تمامی ‌گیمرهای موجود در این بازی باید به نبرد با آن بپردازند. به گفته سازندگان این بازی، قرار است چند نژاد دیگر همچون Kislev و Cathay به بازی اضافه شود. از این رو ماموریت‌ها و هیجانات بازی چند برابر خواهد شد.

در این بازی دشمنانی وجود دارد که در نبرد با آن‌ها باید شکست‌شان دهید. نام‌های این دشمنان عبارتند از: شاهزاده تاریکی، ارباب بادها، رب‌النوع خون و ارباب طاعون.

یکی از تفاوت‌هایی که این بازی با نسخه قبلی خود یعنی Total War: Warhammer 2 دارد، این است که در نسخه 2 نقشه بازی به سمت غرب توسعه داده شده بود؛ ولی در این بازی شاهد گسترش نقشه به سمت شرق هستیم. در حقیقت مساحت بسیار زیادی از نقشه را سرزمین‌های آشوب زده و فاسد و سوخته فرا گرفته است.

این بازی هم دقیقا مانند نسخه‌های پیشین دارای یکسری ماموریت‌هایی است که برای تصاحب روح هر یک از شیاطین باید انجام دهید. این ماموریت‌ها بسیار جذاب و داستانی هستند؛ از این رو شور و هیجان بسیاری را به شما هدیه می‌دهند.

برای تصاحب روح هر یک از شیاطین باید وارد سرزمین Chaos شوید. ماموریت‌های ماجراجویانه را پشت سر بگذارید و با در اختیار گرفتن روح شیاطین، مراحل را بگذرانید و بازی را به اتمام برسانید.

شما در بازی Total War: Warhammer 3 نه تنها به صورت 2 نفره بلکه تا 8 نفره هم می‌توانید بازی کنید. یعنی در واقع محدودیتی از این بابت نخواهید داشت. امکان ترن به صورت همزمان هم وجود دارد.

همچنین دیگر نیازی نیست که در زمان پلی کردن، منتظر دیگران باشید. می‌توانید بازی خود را آغاز کنید و دیگران هم می‌توانند در همان حین به بازی ملحق شوند.

گیم پلی بازی Total War: Warhammer 3

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم باید بگوییم که در این بازی 3 کمپین تدارک دیده شده است که از آن‌ها می‌توانید برای بازی‌های چند نفره استفاده کنید. در این میان 2 کمپین مخصوص بازی‌های تا 8 نفره و یک کمپین هم مخصوص بازی‌های تا 3 نفره هستند.

طراحی بخش‌های مختلف این بازی به صورت عالی و هوشمندانه انجام شده است. به طوری که اگر به عنوان یک بازیکن به پای این بازی بنشینید، دوست ندارید خیلی زود آن را ترک کنید.

مهمترین مزایا و ویژگی‌های بازی Total War: Warhammer 3

  • در این بازی گزینه‌های جدید دیپلماسی وجود دارد.
  • سیستم اتحاد بسیار خوب از دیگر مزیت‌ها در این بازی تلقی می‌شود.
  • نبردهای شهری بهبود بسیار چشمگیری داشته است.
  • گرافیک خارق‌العاده این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت زیادی داشته است.
  • صداگذاری‌ها و موسیقی‌های این بازی بسیار هیجان‌انگیز است.
  • در بخش چند نفره می‌توان شاهد بهبودهای چشمگیری بود.

بازی استراتژیک Civilization VI برای کامپیوتر

از دیگر بازی‌های استراتژیک ویندوز می‌توان به بازی Civilization VI اشاره کرد. این بازی علاوه بر نسخه کامپیوتر، نسخه اندرویدی‌اش هم وجود دارد. یعنی می‌توانید یک گیم استراتژیک بسیار با کیفیت را بر روی تلفن همراه خود بازی کنید.

بازی استراتژیک Civilization VI

از مسائل مهم در این بازی گیم‌پلی آن است. گیم‌پلی آن به صورت کاملاً چالش برانگیز و هیجانی طراحی شده است. شاید در ابتدا کمی ‌پیچیده به نظر برسد؛ ولی طوری طراحی شده که حتی افراد تازه کار هم به راحتی می‌توانند یاد بگیرند.

متنوع بودن بازی در دست‌های مختلف و همچنین بازی با رهبران گوناگون از دیگر ویژگی‌های مثبت گیم‌پلی بازی Civilization VI قلمداد می‌شود. در هر بار شروع مجدد بازی، این حس را خواهید داشت که گویا یک بازی جدید را شروع کرده‌اید؛ چرا که هر بار سناریوهایی جدید می‌بینید که با قبلی‌ها تفاوت دارند.

در این بازی 19 تمدن و 20 رهبر وجود دارد. بازی با هر کدام از رهبران شیوه و سبک خاصی دارد و همین مورد، جذابیت گیم را چند برابر می‌کند. به عنوان مثال اگر رهبری هندوستان را بر عهده داشته باشید، باید سعی کنید که کمتر جنگ و خونریزی کنید. باید با این حکومت از راه‌های دیگری به پیروزی برسید.

به طور کلی بازی Civilization VI یک بازی استراتژیک بسیار معروف است که نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش تفاوت‌های نسبتاً کمی ‌دارد. صداگذاری‌ها، حالت‌های چهره رهبران، منطقه‌ها و قلمروهای مختلف و … همگی با هم باعث شده‌اند که این بازی، یک گیم فوق العاده و بی نظیر باشد.

مهمترین مزایا و ویژگی‌های بازی Civilization VI

  • گیم‌پلی عالی و سرگرم کننده بازی بسیار منحصر به فرد است.
  • استراتژیک بودن بازی و راهبردهای آن جذابیت زیادی دارد.
  • گرافیک بالا و کارتونی شکل آن. البته کارتونی بودن به معنای بی کیفیت بودن نیست.
  • آهنگ‌ها و صداگذاری‌های فوق‌العاده و بی نظیری در این بازی طراحی شده است.
  • وجود قلمروها و رهبران مختلف و افزایش جذابیت بازی.
  • مراحل و راهبردهای گوناگون.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی به شرح زیر است:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8.1 و 10 ۶۴ بیتی
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i3 2.5 Ghz یا AMD Phenom II 2.6 Ghz یا بالاتر
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD 5570 یا nVidia 450 با یک گیگابایت حافظه گرافیکی
  • فضای خالی روی‌هارد دیسک: ۱۲ گیگابایت

بازی استراتژیک Total War: Three Kingdoms برای ویندوز

بازی Total War: Three Kingdoms یکی دیگر از بهترین بازی‌های استراتژیک کامپیوتر است. این بازی به شدت طرفداران زیادی دارد؛ طوری که در شبکه استیم، جزء برترین بازی‌ها قرار گرفته است. این بازی استراتژیک در حال حاضر بیش از 200 هزار بازیکن دارد. از این رو در رتبه چهارم بازی‌های پربازیکن قرار گرفته است؛ یعنی دقیقا بعد از بازی‌های Dota 2، PUBG و CS:GO

بازی استراتژیک Three Kingdoms

داستان بازی Total War: Three Kingdoms به سال‌های پایانی قرن دوم و اوایل قرن سوم برمی‌گردد. یعنی دقیقا زمانی که حکومت‌هان که یکی از حکومت‌های بسیار بزرگ چین است، دیگر وجود خارجی نداشته و به کلی نابود شده است.

شخصیت‌های اصلی در این بازی عبارتند از فردی به نام دونگ ژو که تنها یک امپراطور خردسال است، دو ژنرال به نام‌های سائو و شائو که در واقع متحد شدن هر سه آن‌ها به معنای قدرتی شکست ناپذیر و همیشه پیروز تلقی می‌شود.

شیوه بازی در این گیم به این صورت است که باید از میان 11 فرمانده‌ای که وجود دارند یکی را به دلخواه انتخاب کنید. سپس ماموریت‌ها و فتوحات خود را انجام دهید. انتخاب هر کدام از این یازده فرمانده، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به فرماندهان و شخصیت‌های خاص همان فرمانده دسترسی داشته باشید.

این شخصیت‌های خاص، هر کدام یکسری سلاح‌ها، فنون و قدرت‌ها دارند که تجربه استفاده از تک تک آن‌ها حس ویژه‌ای دارد. قهرمان‌ها و شخصیت‌های خاص در این بازی، در سه گروه Guardians، Strategists و Commanders طبقه‌بندی می‌شوند که این طبقه بندی‌ها بر اساس قدرت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند است.

گیم پلی بازی Total War: Three Kingdoms

اگر بخواهیم در خصوص کارکردها و قدرت‌های این سه گروه صحبت کنیم، باید بگوییم که گروه Strategists گروهی است که کارش تضعیف قدرت دشمنان از فاصله‌های دور است. گروه بعدی یعنی Guardians وظیفه جنگیدن به صورت مستقیم را بر عهده دارد. در حقیقت وظیفه اصلی جنگ و پیروزی‌های مختلف بر عهده این گروه است.

گروه سوم یعنی Commanders وظیفه دارند که قدرت‌ها و روحیات نیروهای خودی را افزایش دهند. حقیقت ماجرا این است که این گروه نیز تاثیر خارق‌العاده‌ای در زمینه پیروزی‌هایتان خواهد داشت.

توجه کنید که در این بازی باید در انتخاب فرماندهان خود نهایت دقت را به خرج دهید؛ تا بتوانید از توانایی‌هایشان به بهترین شکل استفاده کنید.

همانطور که گفتیم در بازی Total War: Three Kingdoms فرماندهان مختلف که هر کدام دارای یکسری نیروها و زیرمجموعه‌های خاص هستند وجود دارد. جالب است بدانید که قدرت و توانایی‌های هر یک از این فرماندهان بر روحیه و شیوه جنگیدن سربازان‌شان موثر است. به گونه‌ای که سربازان تحت تاثیر فرمانده خود قرار می‌گیرند و برد یا باخت گروه‌تان کاملا به همین عوامل وابسته است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی Total War: Three Kingdoms وجود یک حالت کلاسیک در آن است که سبب شده بازی بیشتر به واقعیت نزدیک باشد. مثلا در حالت عادی، فرماندهان و قهرمانان بازی می‌توانند با یک ضربه مهلک، صدها نفر را از پا در آورند؛ ولی در حالت کلاسیک که واقعی‌تر است چنین چیزی وجود ندارد. در این حالت فرماندهان دارای محافظ هستند و همچنین قدرت‌های عجیب و غریب ندارند.

برخی از صاحب‌نظران و گیمرها بر این باورند که بازی Total War: Three Kingdoms یک بازی تخیلی و غیر واقعی است و برخی دیگر می‌گویند که این بازی صد در صد واقعیست. حقیقت ماجرا این است که این بازی ترکیبی از واقعیت و تخیلات است.

گفتنی است که شخصیت‌های این بازی و همچنین تمامی‌قلمروها واقعی هستند و مربوط به چین باستان می‌شود. همچنین قسمت‌هایی خیالی که صرفا برگرفته از یک رمان هستند با این واقعیات ادغام شده‌اند. همین امر سبب شده که جذابیت بازی تحسین برانگیز باشد.

مهمترین مزایا و ویژگی‌های بازی Total War: Three Kingdoms

  • گیم‌پلی عالی و جذاب بازی
  • گرافیک خیره کننده و سرگرم کننده
  • ادغام داستان واقعی و خیالی که باعث جذابیت بازی شده است
  • ماموریت‌های گوناگون به همراه پادشاهان و دشمنان مختلف

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی به قرار زیر است:

سیستم عامل: نسخه 64 بیت از ویندوز 7

  • پردازشگر: Core i7-8550U با سرعت 1.8 گیگاهرتز
  • حافظه رم: شش گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620

بازی استراتژیک Endless Legend برای کامپیوتر

به عنوان یک بازی استراتژیک برای لپ تاپ و سیستم‌عامل ویندوز که بسیار هم پرطرفدار و جذاب است، می‌توانیم به Endless Legend اشاره کنیم. این بازی هم مانند سایر بازی‌های معرفی شده کاربران زیادی دارد.

بازی استراتژیک Endless Legend

در این بازی نیز، هر یک از بازیکنان ویژگی‌های خاصی دارند. مثلا Broken lords شوالیه‌هایی هستند که مانند اشباح در زره‌هایشان ظاهر شده‌اند و تا آخرین نفس با دشمنان می‌جنگند. یا مثلا Vaulters آهنگرانی قوی و قدرتمند هستند که بیشتر عمر خود را زیر زمین گذرانده‌اند و وظیفه ساخت سلاح و تجهیزات را بر عهده دارند.

در بازی Endless Legend نقشه بازی به صورت مناطق جداگانه طراحی شده است. به طور کلی نقشه بازی مربوط به سرزمین Auriga است که البته منطقه بازی در زمان شروع گیم به صورت تصادفی انتخاب می‌شود. معیار انتخاب منطقه، نقشه زمین و اکوسیستم‌های موجود در آن است.

جالب است بدانید که بازی Endless Legend تنها یک نسخه نیست! بلکه چندین نسخه از آن وجود دارد. هر کدام از این نسخه‌ها نسبت به نسخه قبلی خود تغییرات فراوانی داشته که سبب شده توجه کاربران و گیمرها را به خود معطوف سازد.

آخرین نسخه معرفی شده از این بازی نسخه Shifters Expansion است که پس از نسخه Guardians عرضه شده است. در این نسخه تغییرات چشمگیری در زمینه مناطق، سلاح‌ها و سربازان به چشم می‌خورد.

مجموعه بازی‌های Endless Legend را می‌توان از سری بهترین بازی‌های استراتژیک در دنیا محسوب کرد. در این بازی‌ها نیز باید ارتش خود را بسازید و پرورش دهید و با نیروهای مختلف به جنگ با دشمنان بپردازید. گرافیک خیره کننده در این گیم از دیگر ویژگی‌های انحصاری آن تلقی می‌شود.

در موقعیت‌های زمانی مختلف، نیروهای خود را پرورش دهید و با گسترش آن‌ها ارتش بالقوه و شکست ناپذیری بسازید.

مهمترین مزایا و ویژگی‌های بازی Endless Legend

  • گرافیک خیره کننده
  • ساخت امپراطوری و حاکم شدن بر سایر امپراطوری‌ها
  • روایت 10 داستان افسانه‌ای
  • جنگ‌های سخت و دشوار
  • موسیقی زیبا و منحصر به فرد با توجه به موقعیت‌های مختلف

– حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی به شرح ذیل است:

  • ویندوز 7، 8، 8.1، 10 و 11
  • پردازنده اینتل 2.5Ghz Intel Core 2 Quad Q8300 or equivalent
  • رم 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک 1 گیگابایت
  • نیازمند 7 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی

بازی Stellaris برای ویندوز

از بهترین بازی‌های استراتژیک کامپیوتر می‌توان از بازی بسیار جذاب Stellaris نام برد. این بازی زیبا که سبکی تخیلی دارد، توانسته طیف وسیعی از کاربران را به خود جذب کند.

بازی استراتژیک Stellaris

سبک مکان و محل این بازی در یک کهکشان است که همین ویژگی سبب هیجانات بیشتر در بازی می‌شود. وظیفه شما این است که در این کهکشان عظیم به کاوش و موشکافی بپردازید و از این طریق سیاره‌های مختلف پیدا کنید تا بدین وسیله پیشرفت کنید.

با پیشرفت‌های مکرر خواهید توانست تسلط کامل بر کل کهکشان داشته باشید و فرماندهی کل آن را بر عهده بگیرید.

وقتی وارد بازی می‌شوید باید امپراطوری خود را انتخاب کنید. انتخاب امپراطوری به دو صورت پیشفرض و دستی انجام‌پذیر است. توجه داشته باشید که انتخاب امپراطوری بسیار مهم است؛ چرا که با توجه به اقداماتی که قرار است انجام دهید، سرنوشت پیروزی یا شکست‌تان رقم زده می‌شود.

در بازی Stellaris بخش‌های مختلفی وجود دارد. همانطور که قبلا هم گفتیم در قسمت اول باید امپراطوری خود را انتخاب کنید. در قسمت بعدی باید یکسری صفات را برای امپراطوری‌تان انتخاب نمایید.

انتخاب نوع حکومت و زیربنای آن از دیگر مراحلی است که باید انجام دهید. شیوه‌های حاکمیت شامل 5 بخش می‌شود. از جمله:

  • بخش دموکراتیک

در این بخش حکومتی، انتخابات به صورت هر ده سال یک مرتبه برگزار می‌شود. هر یک از شهروندان قادر خواهند بود که رأی خود را به صورت آزادانه به نماینده دلخواه‌شان بدهند.

  • بخش Oligarchic

انتخابات در این حکومت هر 20 سال یک بار انجام می‌شود. در این بخش حکومتی، حاکمیت بر عهده گروهکی خاص انجام می‌شود که قدرت بالایی دارند.

  • بخش دیکتاتوری

همانطور که از نام این بخش پیداست، حکومت صرفا توسط یک نفر اداره می‌شود. طبق قانون دیکتاتوری، هیچ شهروندی حق انتخاب نماینده‌ای را نخواهد داشت.

  • بخش امپریال

در این نوع حاکمیت، پس از مرگ حاکم، فرزند او جانشینش خواهد شد. این نوع حکومت نیز مانند دیکتاتوری است.

  • حکومت Hive Mind

در این حکومت همه افراد توسط حاکم هدایت و کنترل می‌شوند. منظور از کنترل، کنترل همه جانبه است. مانند کنترل تمامی ‌اعضای بدن توسط مغز.

به طور کلی بازی Stellaris یک بازی منحصر به فرد است که مانند سایر بازی‌های استراتژیک، باید امپراطوری و فرماندهی خود را تشکیل و گسترش دهید. شما نیز با نصب این بازی می‌توانید دریایی از جذابیت‌های ویژه آن را تجربه کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی به شرح زیر است:

  • ویندوز 7 سرویس‌پک 1
  • پردازنده Intel® Core™ i3-530 or AMD® FX-6350
  • رم 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک 1 گیگابایتی Nvidia® GeForce™ GTX 460 / AMD® ATI Radeon™ HD 5870 (1GB VRAM) / AMD® Radeon™ RX Vega 11 / Intel® HD Graphics 4600
  • نیازمند فضای ذخیره‌سازی 10 گیگابایت

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و بررسی هفت مورد از بهترین و زیباترین بازی‌های استراتژیک در دنیا پرداختیم. بازی‌های معرفی شده مجموعه عظیمی‌ از داستان‌های گوناگون به همراه شخصیت‌های واقعی و غیر واقعی را پوشش می‌دهند.

هر یک از این بازی‌ها با توجه به داستان‌هایی که دارند می‌توانند موقعیت‌ها و جذابیت‌های مختلفی را برایتان پدید آورند. از این رو با بازی کردن آن‌ها قادر هستید اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

اگر شما هم تا کنون گیم‌های معرفی شده را بازی کرده‌اید، دعوت می‌کنیم که در قسمت نظرات همین مطلب تجربه کاربری خود را ارائه دهید. حتی اگر بازی استراتژیک دیگری هم می‌شناسید، تقاضا داریم آن را معرفی کنید تا بتوانیم این مطلب را به بهترین شکل گسترش دهیم.

سوالات متداول

بازی استراتژیک چیست؟

بازی استراتژیک به بازی‌ای گفته می‌شود که در آن باید راهبردها و نقشه‌های مختلف را به کار گیرید و طبق تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف به موفقیت‌ها و پیروزی‌های زیادی دست یابید.

بهترین بازی استراتژیک چیست؟

بازی‌های استراتژیک انواع مختلفی دارند که در این مقاله به بررسی هفت مورد از بهترین آن‌ها پرداختیم.

آیا بازی‌های استراتژیک، قابل اجرا بر روی کنسول هستند؟

بازی‌های استراتژیک معمولا برای کامپیوتر هستند؛ چرا که کنترل این بازی‌ها با کنسول که قرار است به وسیله کنترلر صورت گیرد، بسیار سخت و شاید هم غیر ممکن باشد. از این رو کنترل آن‌ها با موس و کیبورد توسط رایانه بسیار آسان است.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//