همه چیز درباره بازی موبایل لجندز (Mobile Legends)

بازی موبایل لجندز (Mobile Legends) که به نام MLBB شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی است. این بازی یکی از برترین بازی‌های اندرویدی است که در بین گیمرها طرف‌داران بسیار زیادی دارد. شهرت این بازی جهانی است و در ایران نیز کاربران بسیار زیادی آن را دانلود کرده‌اند.

اگر به‌ تازگی با این بازی آشنا شده باشید، ممکن است درباره قهرمان‌ها یا قابلیت‌های بازی کمی سردرگم شوید. اما نیازی به نگرانی نیست، ما در این مقاله از ایده آل تک سعی می‌کنیم شما را به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل کنیم و تمام نکات اصلی این بازی را، به شما آموزش دهیم. چه بازیکن مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، این مطلب می‌تواند شما را در بازی بهتر یاری کند.

بازی Mobile Legends یک بازی کاملا رایگان است؛ ولی استفاده از برخی از شخصیت‌ها و ابزارها نیاز به خرید درون بازی دارد. هر کاربر می‌تواند یک شخصیت را به‌ عنوان قهرمان برگزیند و با توانایی‌های منحصر به فردش آن را کنترل کند.

بازی موبایل لجندز چیست؟

بازی موبایل لجندزی بنگ بنگ؛ توسط Moonton که یکی از شرکت‌های تابعه ByteDance است، توسعه و انتشار یافته است. محبوبیت این بازی در آسیای جنوب شرقی افزایش چشمگیری داشت و در ماه چیزی حدود 100 میلیون کاربر از آن استفاده می‌کرد.

بازی موبایل لجندز چیست ؟

میزان دانلود این بازی از زمان انتشار از 1 میلیارد دانلود فراتر رفت و در سال 2021 با درآمد 1 میلیارد دلاری خود، تبدیل به برترین بازی جهانی شد.

این بازی در سال 2016 منتشر شد و در مدت‌زمان کوتاهی پس از انتشار، به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی تبدیل شد. این بازی با نام Mobile Legends Bang Bang در واقع یک بازی چندنفره نبرد آنلاین، در سبک MOBA است. این بازی تا جایی پیش رفت که برنده اولین مدال در مسابقات الکترونیکی بازی‌های آسیایی جنوب شرقی در سال 2019 شد.

بازی موبایل Mobile Legends یکی از سبک‌های محبوب بازی‌های ویدئویی بر روی کامپیوترهای شخصی است. همچنین مدتی است که شاهد منتشر شدن بازی‌های گوناگون در این سبک بر روی گوشی‌های پیشرفته هستیم که استقبال بسیار خوبی از آنها شده است.

بر همین اساس Moonton  از معروفیت این سبک از بازی‌ها در آسیای شرقی، بهره گرفته و بازی موبایل لجند را توسعه و منتشر کرده است. Moonton  بازی موبایل لجندزی بنگ بنگ را برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید منتشر کرده است.

بازی موبایل لجندز سعی کرده است با الهام‌ گرفتن از بازی‌های موفق هم سبک خود، یک تجربه خوب و هیجان‌انگیز را ارائه کند که می‌تواند، مدت‌ها کاربران را سرگرم سازد.

افزون بر این فضای بازی موبایل لجندز باعث می‌شود تا بازی برای بازیکنان تکراری و یکنواخت نشود. بخش بتل‌رویال بازی موبایل لجندز، گزینه بسیار خوبی برای طرف‌داران این سبک محسوب می‌شود و تجربه متفاوتی را برای کاربران مهیا می‌کند.

ماهیت بازی Mobile Legends

شرکت Moonton برای ساختن بازی Mobile Legends  از بازی‌های مشهوری همچون Dota 2 و Leagueof Legends الهام گرفته است. در واقع گیم پلی بازی موبایل لجندز، شباهت بسیار زیادی به این دو بازی دارد و این شباهت‌ها باعث می‌شود تا کاربران و طرف‌داران این بازی‌ها، به سمت بازی موبایل لجند نیز بیایند. البته این موضوع به این معنا نیست که بازی موبایل لجندز یک نسخه کپی از دو بازی ذکر شده است.

ماهیت بازی موبایل لجندز

گیم پلی بازی موبایل لجندزی بنگ بنگ، بسیار ساده و آسان طراحی شده است تا هر شخص بتواند بدون هیچ مشکلی با بازی ارتباط برقرار کند و آن را یاد بگیرد. در واقع می‌توان گفت این بازی پیچیدگی خاصی ندارد، اما به مدیریت در طول بازی نیاز دارد.

در بازی Mobile Legends از جلوه‌های ویژه‌ای استفاده شده است که جزئیات را بهترین نحو نشان می‌دهد. این بازی در ابتدا حجم کمی دارد؛ اما پس از ورود دانلود دیتا گرافیک حجم را افزایش می‌دهد.

همچنین صداگذاری فوق‌العاده بی‌نظیر این بازی، آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌ها تبدیل کرده است. هر شخصیت در این بازی پوشش مخصوص خود را دارد و تمام جزئیات برای آنها طراحی شده است.

بازی موبایل لجندز برای دانلود و بازی‌کردن رایگان است، اما درون بازی، آیتم‌هایی وجود دارند که برای استفاده باید آن‌ها را با پول واقعی، خریداری کرد. اگر قصد استفاده از این آیتم‌ها را داشتید، توصیه می‌کنیم، محافظت از رمز عبور را در تنظیمات فروشگاه Google Play خود فعال کنید و سپس به خرید بپردازید. همچنین یکی از قوانین این بازی داشتن حداقل سن 12 سال است.

ویژگی‌های بازی

برخی از ویژگی‌های جذاب بازی موبایل لجندز به‌صورت زیر است:

  • نبردهای 5 به 5 نفر با افراد واقعی و وجود نقشه‌های چند نفره تیمی، در میدان‌های جنگ
  • وجود مبارزات منصفانه و تشکیل تیم دلخواه خود
  • کنترل ساده و آسان فقط با دو انگشت دست
  • استراتژی‌های تیمی و تشکیل تیم دلخواه خود
  • پیداکردن سریع رقیب و شروع مبارزه
  • وجود سیستم هوش مصنوعی برای بازی در زمان قطعی اینترنت به‌ جای شما

دانلود موبایل لجندز

این بازی هم روی گوشی‌های همراه و هم در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های شخصی قابل‌ اجرا است. دانلود موبایل لجندز نیاز به حجم زیادی ندارد؛ اما در داخل برنامه به علت دانلود گرافیک، حجم‌ افزایش پیدا می‌کند.

به‌ منظور دانلود بازی موبایل لجند برای اندروید، به پلی استور مراجعه کنید. همچنین دانلود بازی موبایل لجند برای آیفون از طریق اپ‌استور امکان‌پذیر است.

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

بازی موبایل لجندز با IP ایران در دسترس نیست و نیازمند به برنامه‌های تغییر آی پی است. همچنین پس از دانلود بازی می‌توانید، با مشاهده تبلیغات و ورود به بازی، فیلترشکن خود را خاموش کنید و بدون کاهش سرعت از بازی لذت ببرید.

چگونه موبایل لجندز بازی کنیم؟

اگر برای شما هم این سوال پیش‌آمده که چگونه Mobile Legends بازی کنیم، حتما ادامه این مطلب را بخوانید. Mobile Legends بخش‌های مختلفی دارد که بیشتر به‌ صورت 5 نفر در مقابل 5 نفر دیگر قرار می‌گیرد.

چگونه موبایل لجندز بازی کنیم ؟

شما می‌توانید در تیم آبی یا قرمز به مبارزه با تیم رقیب به مبارزه بپردازید. بخش‌های این بازی شامل بخش مبارزه با هوش مصنوعی یا همان بخش آموزشی، بخش رنک، بخش بتل‌رویال، بخش کلاسیک و Brawl تقسیم می‌شوند.

هدف هر  قهرمان از بین 6 نقش تعریف می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • تانک
  • تیرانداز
  • قاتل
  • جنگنده
  • جادوگر
  • پشتیبان

بازی‌های هر دوره به‌صورت حداقل 10 ثانیه‌ای و 10 دقیقه‌ای است که افراد یک تیم باید در 3 لاین به مبارزه بپردازند. در این مبارزه‌ها؛ هر تیم باید سعی کند تا از برج خود، در برابر دشمن مراقبت کند و برج دشمن را بگیرند.

همچنین در این مسابقات هیچ یک از افراد نمی‌توانند با پرداخت پول قهرمان بشوند بلکه، قهرمان هر مسابقه بر اساس توانایی و مهارت‌ها تعیین می‌شود.

شما می‌توانید یکی از آنها را با هماهنگی با تیم خود انتخاب کرده و به مبارزه بپردازید. شما 3 مسیر در نقشه کلاسیک، مبارزه با هوش مصنوعی و رنک، برای حمله به دشمن و رسیدن به قلعه اصلی را پیشرو دارید.

همچنین در محیط‌ بازی، موجوداتی هستند که کشتن آن‌ها مزیت‌هایی برای شما دارد. در حالت Brawl  مسیر حرکت مستقیم است و هر 10 قهرمان باید از یک مسیر حرکت کنند.

در ین حالت، چالش بیشتری نسبت به حالت کلاسیک وجود دارد و برای عبور راحت نیاز به تجربه و قهرمان قدرتمندی است. در حالت رنک بازی دو محیط متفاوت وجود دارد که محیط اول، محیطی مشابه با حالت کلاسیک دارد. در محیط دوم فضایی متفاوت‌تر نسبت به محیط اول وجود دارد.

بخش‌های مختلف بازی لجندز

کنترل و استفاده‌ کردن از دکمه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی است. دکمه سمت چپ برای کنترل شخصیت و در سمت راست چهار دکمه وجود دارد که برای مبارزه با دشمنان است. دکمه اول ضربه معمولی بازیکن است که می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنید.

بخش های مختلف بازی موبایل لجندز

سه بخش دیگر نیز وجود دارد که برای استفاده از قدرت‌های خاص قهرمان شما در بازی است. شما می‌توانید در ابتدای کار آن‌ها را ارتقا دهید. علاوه بر این قابلیت‌های جالبی از جمله افزایش نوار سلامتی، بازگشت به خانه برای پرشدن نوار سلامتی هم وجود دارند.

از جمله ویژگی‌های این بخش، سریع‌تر شدن قهرمان یا افزایش نوار سلامتی است. همچنین شما در طول بازی می‌توانید شخصیت خود را تغییر و ارتقا دهید. ارتقای قهرمان‌ها، شامل موارد زیر است:

  • بزرگ‌تر شدن نوار سلامتی
  • ارتقای قدرت‌های قهرمان
  • افزایش قدرت ضربه
  • کاهش ضربه به هیرو

بازیکنان باید در طول بازی، علاوه بر شکست‌ دادن نیروهای دشمن، با از بین‌ بردن قهرمان‌های مقابل، مینیون‌ها و برجک‌ها، شخصیت‌های خود را ارتقا دهند. این روند باعث می‌شود تا بازیکنان، درون بازی پول به دست بیاورند و آنها را برای آیتم‌هایی خرج کنند که باعث افزایش آمار قهرمانانشان می‌شود.

در واقع یک بازی معمولی Mobile Legends به طور متوسط ​​در مدت زمانی بین 10 تا 15 دقیقه اجرا می‌شود. این موضوع برخلاف برخی دیگر از بازی‌های MOBA از جمله Dota 2 و League of Legends است؛ زیرا انجام این بازی‌ها در کامپیوترهای شخصی می‌تواند به مدت 40 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

مراحل بازی موبایل لجندز

اکنون می‌خواهیم شما را با همه مراحل این بازی محبوب موبایل آشنا کنیم. در ادامه حتما با ما همراه باشید:

یک قهرمان برای خود انتخاب کنید

پس از انتخاب حالت بازی باید یک قهرمان برای خود انتخاب کنید. در مرحله Epic در بازی موبایل لجندز (بازی رتبه‌بندی شده)، مهارت تصمیم‌گیری برای شما مهم خواهد بود پس سعی کنید یک تصمیم درست بگیرید.

یک قهرمان برای خود انتخاب کنید

اگر از تازه‌واردان بازی موبایل لجندز هستید، از قهرمانانی که در ابتدا به دست می‌آورید که شامل AKA Eudora ، Zillong ، Layla  و  Miya هستند استفاده کنید. در زمان انتخاب قهرمان سعی کنید شخصی را انتخاب کنید که بر اساس نیازها و توانایی‌های شما باشد.

اگر نمی‌دانید در هر حالت کدام قهرمان را برگزینید می‌توانید به‌ صورت زیر عمل کنید:

  • قهرمانان جادوگر: Gord، Esmeralda،Alice ، Aurora
  • قهرمانان جنگنده: Freya، Guinever، Badang، Bane، Sun
  • قهرمانان تانک: Tigreal، Atlas، Gatokaca،Grock
  • قهرمانان تیرانداز: Granges، Leslie، cloud
  • قهرمانان پشتیبانی: Angela، Rafaela، Diggie
  • قهرمانان قاتل: Natalia، Helcurt،Hanzo

از لنج خود مراقبت کنید

در بازی مراقب لنج خود باشید و می‌توانید خطوط جانبی را برای 7 موج اول مینیون فرمت کنید. در این بخش خط EXP،  می‌تواند شخصیت شما را زودتر تراز کند و خط طلا به شما کمک می‌کند تا طلاهای بیشتری را به دست آورید.

این بخش دارای نیازهای ویژه، مینیون توپ و محاصره می‌باشد. همچنین در حین بازی، خط میانی به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

خط خود را فشار دهید

در واقع در بازی، هدف شما ازبین‌بردن پایگاه دشمن است پس باید تمام برجک‌هایی را که مانع راه شما هستند، از بین ببرید. در هر قسمت از بازی، برج‌ها سپرهایی دارند که کار را مشکل می‌کنند، اما در هر موقعیتی می‌توانند مفید واقع شوند.

از قابلیت  Ganking استفاده کنید

این قابلیت در واقع، روشی برای پیوستن به مبارزات تیمی امن و به شکل ناگهانی برای دشمنان است. برای این کار سعی کنید به داخل بوته‌ای بروید که در آن مبارزه در حال اتفاق است. پس از آن سعی کنید از مهارتی استفاده کنید که بتواند نبرد را  به‌صورت کامل تغییر دهد.

ارتباط برقرار کنید

ازآنجایی‌که در بازی موبایل لجندز برای پیشبرد بازی؛ تیم‌ها باید به یکدیگر کمک کنند، با تیم خود در ارتباط باشید. در صورت نیاز، به آنها بگویید شما را پشتیبانی کنند و در غیر این صورت عقب‌نشینی کنید. این کنترل‌ها را می‌توانید در گوشه سمت راست‌بالای صفحه مشاهده کنید.

در مورد لرد دقت کنید

پس از 8 دقیقه از شروع بازی لجندز، Sanctuary Lord  در بازی شروع به تخم‌ریزی می‌کند. همچنین خداوند می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد. تا زمانی که تیم دشمن را به طور کامل از بین نبرده‌اید بهتر است به لرد حمله نکنید؛ زیرا تیم دشمن در این موقعیت می‌تواند برای شما خطرساز باشد.

در مورد لرد دقت کنید

همچنین شما باید منتظر علامتی که نشان‌دهنده 12 دقیقه است باشید. در این زمان لرد قدرتمند می‌شود و می‌تواند به برجک دشمن حمله‌ور شود.

برای پیروزی عجله نکنید

زمانی که موفق به ازبین‌بردن تیم دشمن شدید، به‌جای رفتن به سراغ خزش‌ها، مینیون های خودتان را دنبال کرده و برجک‌ها را از بین ببرید. به یاد داشته باشید؛ ازبین‌بردن قهرمان‌های دشمن هدف شما نیست، بلکه هدف اصلی شما ازبین‌بردن برجک پایه دشمن است.

ارتقا نمادها

نمادها در واقع نشان‌دهنده قدرت‌ها و توانایی‌های هر قهرمان هستند و سعی کنید در هر مرحله آنها را ارتقا دهید.

انتخاب حالت‌های دیگر

پس از بازی در حالت کلاسیک می‌توانید حالت‌های دیگر بازی را نیز انتخاب و بازی کنید. حالت‌های دیگر می‌تواند تجارب شما را در بازی افزایش دهد و شما را به یک بازیکن حرفه‌ای نزدیک‌تر سازد. برای مثال حالت Brawl Mode کمک می‌کند تا بازی سریعی داشته باشید. همچنین شطرنج جادویی باعث می‌شود تا یک تجربه متفاوت و سرگرم‌کننده داشته باشید.

خرید از فروشگاه

پس از بازی و به‌دست‌آوردن امتیاز و الماس می‌توانید از بخش فروشگاه، قهرمان‌های جدیدی تهیه کنید. همچنین می‌توانید پوسته قهرمانان خود را تغییر دهید و ظاهر آنها را شیک‌تر کنید. این موضوع حتی می‌تواند تیم شما در عملکرد بهتر یاری دهد.

کلاس‌های بازی Mobile Legends

طرفداران بازی‌های سبک Moba، می‌دانند که هر یک از قهرمان‌های بازی، نقش‌های متفاوتی را دارند، اما برای افراد تازه‌ وارد، ممکن است کمی گیج‌ کننده باشد.

کلاس های بازی موبایل لجندز

انتخاب‌ کردن یک قهرمان متناسب با شما ممکن است کمی مشکل به نظر برسد؛ اما کار پیچیده‌ای نیست و شما در طول بازی نیز تجارب خوبی به دست خواهید آورد. همچنین انتخاب یک شخصیت مناسب، به شما کمک می‌کند تا بازی هیجان‌انگیزتری را تجربه کنید و یک تیم موفق در نبرد، داشته باشید.

در بازی موبایل لجندز شخصیت‌ها و قهرمان‌های زیاد و متفاوتی وجود دارند که هر یک از آنها در کلاس‌های شش‌گانه بازی تقسیم‌بندی‌ شده‌اند. کلاس‌های بازی ویژگی‌های منحصر به‌ فرد و متفاوتی دارند که تعاملات بین آنها، منجر به موفقیت تیم در نبرد می‌شود.

کلاس‌های بازی موبایل لجندز به 6 قسمت زیر تقسیم می‌شوند:

  • Tank
  • Fighter
  • Mage
  • Assassin
  • Marksman
  • Support

در ادامه هر یک از کلاس‌ها به‌صورت مختصر و مفید توضیح داده می‌شود.

کلاس Tank

قهرمان‌های کلاس تانک، با عنوان ستون تیم شناخته می‌شوند؛ زیرا از بادوام‌ترین قهرمان‌ها به شمار می‌روند. همچنین این قهرمان‌ها از هم‌تیمی‌های خود محافظت می‌کنند و در واقع سپر تیم هستند.

کلاس تانک بازی موبایل لجندز

قهرمانان تانک جلوی آسیب‌ دیدن سایر بازیکنان را می‌گیرند و قدرت دفاعی بالایی دارند. این شخصیت‌ها نوار سلامتی بالایی دارند و برای ایفای بهترین نقش مناسب‌اند. اگر از این شخصیت به‌ خوبی استفاده شود، می‌تواند قوی‌ترین قهرمان باشد.

کلاس Fighters

شخصیت‌های کلاس جنگنده در واقع قلب تپنده تیم هستند و بدون آنها کار تیمی مشکل می‌شود. این شخصیت‌ها دارای ضربه‌های قدرتمند و سریعی هستند و در نبردهای رودررو نقش مهمی دارند و همراه با تانک‌ها می‌جنگند.

همچنین آنها دارای نوار سلامتی متوسط هستند و در فاصله نزدیک با دشمن می‌جنگند تا ضربه بزرگی را وارد کنند.

از جنگنده‌ها می‌توان به‌ تنهایی نیز استفاده نمود؛ اما اگر با یک تیرانداز همکاری کنند قدرت آنها فوق‌العاده خواهد شد. اگر به دنبال یک نبرد مهیج و جذاب هستید، قهرمان‌های جنگنده برای شما بهترین انتخاب است.

کلاس  Mages

قهرمان‌های این کلاس در واقع جادوگر هستند و با قدرت‌های جادویی خود به تیم دشمن‌های نزدیک ضربه می‌زنند. جادوگرها می‌توانند خسارت فیزیکی بالایی به دشمن وارد کنند و در فعالیت‌های هر تیم بسیار مهم هستند.

قهرمان های کلاس بازی Mages

میزان نوار سلامتی این قهرمان‌ها نیز متوسط است و در هنگام مبارزه به‌تنهایی با دشمنان، باید مراقب باشید.

کلاس Assassins

شخصیت‌های این کلاس قاتل هستند و روی موقعیت نبرد تمرکز می‌کنند تا عاقلانه حمله کنند و دشمنان را به‌ صورت تاکتیکی از بین ببرند. قاتل‌ها می‌توانند خسارت فیزیکی زیادی بر تیم دشمن وارد کنند و قهرمانانی از جمله جادوگر و تیرانداز را از بین ببرند.

قاتلان سرعت بسیار بالایی دارند و باید سعی کنند از پشت به دشمن‌ها حمله کنند و آنها را غافلگیر و نابود سازد. همچنین آنها هدف خود را انتخاب و با دقت زیر نظر می‌گیرند تا بتوانند حمله کارسازی انجام دهند. این قهرمانان برای کسانی که اهل مبارزه تن‌ به‌ تن نیستند و حس مخفی‌ کاری در آن‌ها گل کرده، مناسب است.

کلاس Marksmen

این شخصیت‌ها در واقع تیراندازهای تیم هستند که برای حملات استراتژیک ساخته شده‌اند. تیراندازها برای خسارت به دشمن از راه دور مناسب هستند و برای محافظت از آن‌ها، باید فاصله ایده‌آل را حفظ کنید. حرکات تیراندازها بسیار کند است و برای جابه‌جایی سریع مناسب نیستند.

کلاس بازی mobile legends Marksman class

همچنین این گروه حجم خون و دوام کمی دارند و بهتر است برای قدرت بیشتر با جنگنده‌ها یا تانک‌ها همکاری کند. تیرانداز می‌توانند از فاصله دور، به‌ راحتی برجک‌های دشمن را نابود کنند، پس اگر به کشتن علاقه دارید، می‌توانید به تیراندازها نیز سری بزنید.

کلاس  Supports

نقش اصلی قهرمانان پشتیبانی، کمک به هم‌تیمی‌ها و پشتیبانی از آنها در نبرد است. این قهرمانان از گروه خود به‌خصوص از شخصیت‌هایی که دوام کمتری دارند، محافظت می‌کنند.

میزان نوار سلامتی پشتیبان‌ها متوسط است و نمی‌توانند خسارت زیادی وارد کنند. نقش آن‌ها بیشتر بالابردن میزان ضربه و خسارت تیم خود و اهدای سلامتی به آنها است که می‌تواند برای دشمن ایجاد خطر کند.

این شخصیت‌ها برای تیم اهمیت زیادی دارند و به همراه تانک‌ها می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند. اگر دوست دارید در خطوط عقب‌تر از بقیه باشید و به هم‌تیمی‌های خود کمک کنید این شخصیت برای شما کاملا مناسب است.

راهنمای بخش Battle Spells (طلسم‌های نبرد)

Battle Spells یا همان طلسم‌های نبرد، جادوهایی هستند که هر قهرمان می‌تواند قبل از شروع بازی آنها را انتخاب کند. استفاده مناسب از جادوها می‌تواند بازی را نفع شما رقم بزند، به همین علت برای انتخاب بهترین طلسم، باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد. در این بازی 12 طلسم وجود دارد که هر قهرمان می‌تواند فقط از یکی از آنها استفاده کند.

راهنمای بخش Battle Spells

هر کدام از طلسم‌ها برای یک قهرمان خاص، کارایی بهتری دارند، پس انتخاب طلسم‌ها اهمیت دارند. طلسم‌ها می‌توانند قدرت قهرمان شما را افزایش بدهند و حتی ضعف او را جبران کنند.

برای مثال استفاده از جادوی Inspire برای Alucard که یک شخصیت جنگنده است بسیار مفید است. این جادو به او کمک می‌کند تا سرعت بیشتری پیدا کند و نوار سلامتی او برای ادامه بازی اضافه شود.

همچنین طلسم‌ها به‌ مرور زمان و با بالاتر رفتن سطح شما باز می‌شوند و هر جادو در یک سطح برای شما قابل‌دسترسی خواهد بود و برای باز شدن همه طلسم‌ها باید به لول 23 برسید.

با رسیدن به این سطح قدرت انتخاب شما در طلسم‌ها بسیار زیاد است و می‌توانید با استفاده از آنها نتایج نبرد را به نفع تیم خود تغییر دهید. در ادامه هر یک از طلسم‌ها توضیح داده خواهند شد.

انواع طلسم‌های نبرد

انواع طلسم‌های نبرد به 12 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. اجراکردن:

کار اصلی این طلسم، آسیب وارد کردن به قهرمانان دشمن است و بین 240 تا 800 ضربه به دشمن می‌زند. این طلسم در سطح 1 برای شما باز می‌شود.

  1. قصاص:

این جادو برای آسیب به هیولاهای جنگل و مینیون‌ها کاربرد دارد و بین 600 تا 1440 ضربه به آنها وارد می‌کند. این طلسم در سطح 2 باز می‌شود.

  1. الهام‌بخش:

این طلسم سرعت حمله شما را 55 درصد و به مدت 5 ثانیه افزایش می‌دهد، زره را نادیده می‌گیرد و دارای خنک‌ کننده 60 ثانیه است. این طلسم در سطح 5 قابل‌دسترس است.

  1. اسپرینت:

سرعت حرکات شما را افزایش می‌دهد و در سطح 7 باز می‌شود.

  1. طلسم شفا:

HP و Mana قهرمانان را پر می‌کند و در سطح 9 باز می‌شود.

  1. ایجیس:

یک سپر دفاعی برای جذب آسیب دشمنان ایجاد می‌کند و در سطح 11 باز می‌شود.

  1. متحجر کردن:

قابلیت آسیب و بیهوش کردن دشمنان را دارد و در سطح 13 باز می‌شود.

  1. خالص – تصفیه:

اثرات وضعیت منفی را خیلی سریع از بین می‌برد و  در سطح 15 باز می‌شود.

  1. ضعیف‌شدن:

این طلسم قدرت دفاعی و سرعت قهرمان‌های دشمن را کاهش می‌دهد و در سطح 17 باز می‌شود.

  1. سوسو زدن:

می‌تواند قهرمان را در فاصله کوتاهی به راه دور منتقل کند و در سطح 19 باز می‌شود.

  1. ورود:

این قدرت قهرمان شما را به برجک‌های دشمن منتقل می‌کند و در سطح 21 باز می‌شود.

  1. دیوار آهنی:

آسیب فیزیکی و جادویی به دشمن وارد می‌کند و قدرت دفاعی آنها را کاهش می‌دهد. این طلسم در سطح 23 باز می‌شود.

نقشه در بازی موبایل لجندز

یکی از مهارت‌های اساسی برای بازی‌های سبک Moba نقشه‌خوانی است. به همین علت خواندن نقشه به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک ارتباط موثر با هم‌تیمی‌های خود داشته باشید و نسبت به تیم دشمن یک‌ قدم جلوتر باشید. در بازی لجندز نقشه به سه قسمت تقسیم می‌شود که شامل Base، Lanes و Jungle است.

نقشه در بازی موبایل لجندز

برای حمله به دشمن 3 لاین پایینی، بالایی و میانی بر روی نقشه وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به سمت تیم دشمن حمله‌ور شوید. در هر مسیر موانعی مختلفی وجود دارد که شما باید آنها را نابود کنید تا برای شما ایجاد مشکل نکنند.

همچنین هر لاین مناسب یک قهرمان است و در گوشه نقشه علامت‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند هر خط مناسب کدام نقش است.

این بازی شامل 3 نقشه اصلی است که هر بازیکن می‌تواند، یکی از آنها را به‌دلخواه برای شروع نبرد، انتخاب کند. اولین نقشه The Western Expanse نام دارد که ظاهری زرد و سبزرنگ دارد.

در قسمت میانی این نقشه، حوض آب وجود دارد و جریان آب در نقشه دیده می‌شود. همچنین این نقشه در فصل بهار شبیه به یک باغ می‌شود.

نقشه دوم The Celestial Palace یا مکان آسمانی است که در واقع زمستان را نشان می‌دهد. این نقشه زمینی سفید و چمن‌های سبز رنگ دارد که یکی از بهترین نقشه‌ها نیز به شمار می‌رود.

نقشه سوم Emperial Sancutary است که یک نقشه جنگلی است و مانند فصل بهار سبز است و چمن‌های سبز رنگ و گودال‌های آبی دارد.

راهنمای دوربین در Mobile Legends

یکی از قابلیت‌های جذاب این بازی، استفاده از دوربین نقشه است. شما می‌توانید با ضربه‌ زدن روی هر قسمت از نقشه، اطلاعات مورد نظر را به دست بیاورید.

راهنمای دوربین در بازی موبایل لجندز

برای مثال اگر دوستان شما درخواست کمکی در نبرد داشته باشند، شما می‌توانید بخشی از نبرد را ملاحظه کنید و سپس تصمیم بگیرید که بهترین راه برای غافلگیری دشمن چیست.

با داشتن اطلاعات کافی درباره نبرد و نقشه می‌توانید بهترین همکاری را داشته باشید و به‌ سوی پیروزی در جنگ پیش بروید. بهتر است در قسمت تنظیمات Camera Height گزینه High قرار دهید تا بتوانید در بازی بر روی نقشه و تیم دشمن اشراف کافی داشته باشید. اگر به‌ دنبال‌ داشتن نرخ فریم بالا هستید، می‌توانید تنظیمات Optimize FPS را روشن نمایید.

همچنین شما می‌توانید برای داشتن یک بازی روان و بدون مشکل، تنظیمات بازی را بر اساس گوشی خود تنظیم کنید. تنظیمات Shadow و تنظیمات Outlines تفاوتی در بازی شما ایجاد نخواهد کرد؛ پس روشن بودن آنها ضرورتی ندارد.

خاموش‌ کردن تنظیمات حالت HFR، باعث می‌شود مصرف باتری شما کاهش یابد؛ اما فریم کمتری دارید، به همین علت خاموش یا روشن بودن آن به انتخاب شماست.

روشن‌ کردن تنظیمات Skill Vibration بازی شما را در حالت ویبره قرار می‌دهد؛ ولی لزومی ندارد، پس بهتر است آن را خاموش کنید. اگر تنظیمات HD Mode خاموش کنید، نرخ فریم بالا و ثابتی دارید و مصرف باتری شما بسیار کاهش می‌یابد.

همچنین اگر دوست دارید در بازی تصاویر را به‌ صورت روان دریافت کنید و در هنگام نبرد مشکل نداشته باشید، حالت گرافیکی Smooth را روشن کنید.

مبارزه‌ های تیمی در موبایل لجندز

اگر از طرفداران بازی‌های آنلاین و به سبک موبایل لجندز هستید، حتما می‌دانید که کار گروهی و ارتباط تیمی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی است. در واقع اگر در این بازی‌ها به دنبال موفقیت باشید، نباید از کار تیمی و تمرکز بر آن غافل شوید.

مبارزه های تیمی در بازی موبایل لجندز

این بازی نیاز به تعامل اعضای گروه با یکدیگر دارد، پس اگر به دنبال بازی‌های انفرادی هستید، موبایل لجندز برای شما گزینه مناسبی نیست.

بدون داشتن یک مبارزه تیمی موفق، شانس پیروزی شما کاهش پیدا می‌کند. اگر به دنبال بالا بردن شانس موفقیت در نبردهای خود هستید باید به بعضی از نکات توجه کنید.

اولین نکته اینکه موقعیت خود را درک کنید و مطمئن شوید که در موقعیت درستی قرار دارید. نکته دیگر اینکه به ترکیب تیم و قهرمان‌ها توجه کنید تا بتوانید بهترین دفاع و حمله را داشته باشید. همچنین سعی کنید اولویت و هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید با تمرکز بر آن یک مبارزه خوب داشته باشید.

برخی از قهرمان‌هایی که در مبارزات تیمی، عملکرد خوبی دارند شامل: Lancelot، Fanny، Hanzo، Helcurt و Natalia هستند. در مبارزات تیمی مهم‌ترین نکته، برقراری ارتباط درست با اعضای تیم خود است.

به همین منظور سعی کنید با تیم خود در ارتباط باشید و بدون هماهنگی کاری انجام ندهید تا بتوانید دشمن را به بهترین شکل شکست دهید.

امتیاز نبرد چیست؟

Battle Points یا همان امتیازات نبرد، امتیازهایی هستند که هر بازیکن در طول بازی به دست می‌آورد و به‌ نوعی نقش پول‌های درون بازی را دارد. در ابتدای بازی تعدادی قهرمان‌های رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ اما برای ارتقا و یا خرید قهرمان‌های جدید به Battle Points نیاز دارید.

از امتیازات نبرد می‌توانید برای خرید قهرمان‌ها، ترسیم ماتریس نشان، سینه‌های نماد و خرید کارت‌های آزمایشی استفاده نمایید.

امتیازات نبرد قابل تبدیل به الماس نیستند و برای خرید شکلک‌های جنگی و پوسته‌ها نیز نمی‌توان از آنها استفاده کرد. به طور عمده هر بازیکن می‌تواند از طریق بازی‌کردن Battle Points به دست بیاورد؛ اما را های دیگری نیز برای افزایش آنها وجود دارد که شامل:

  • فروش موارد استفاده نشده از موجودی
  • باز کردن صندوق‌های پاداش
  • پاداش‌های فصلی
  • تماشای تبلیغات
  • انجام ماموریت های روزانه و هفتگی
  • باز کردن پیام‌های ارسالی بازی به ایمیل
  • داشتن اعتبار بالا
  • تکمیل دستاوردها

کلام آخر

بازی موبایل لجندز یک بازی آنلاین و تیمی در سبک MOBA است که طرفداران زیادی دارد و گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی است. در این بازی با کنترل یک قهرمان، از پایگاه خود محافظت می‌شود و هدف اصلی از بین‌ بردن پایگاه دشمن است. این بازی، بر اساس همکاری تیمی ساخته شده است و می‌تواند فرد را ساعت‌ها سرگرم کند.

بازی لجندز در بین گیمرها طرف‌داران زیادی دارد و گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان بازی‌های این سبک محسوب می‌شود. اگر شما هم یک بازی هیجان‌انگیز و اکشن در این سبک سراغ دارید، حتما به ما معرفی کنید و سوالات خود را در بخش نظرات سایت مطرح کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان در بازی موبایل لجندز الماس به دست آورد؟

هر بازیکن می‌تواند با انتخاب یک قهرمان و بازی در مسابقات برنده الماس‌های زیادی بشود.

آیا دانلود بازی موبایل لجندز رایگان است؟

بله شما برای دانلود بازی نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارید، اما برخی از آیتم‌های درون بازی نیاز به پرداخت پول دارند.

چه زمانی می‌توان به تمام حالت‌های بازی دست پیدا کرد؟

زمانی که شما به سطح 8 در بازی برسید تمام حالت‌ها برای شما قابل‌ دسترس هستند.

2.5 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//