آنچه از بازی دو میلیارد دلاری GTA 6 می‌دانیم

دیر یا زود شاهد معرفی کامل بازی GTA 6 خواهیم بود و بعد از 10 سال، انتظار‌ها به پایان می‌رسد؛ اما در چند سال گذشته اطلاعاتی از این بازی جدید راکستار لو رفته و در این مقاله قرار است به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.

تأیید ساخت بازی GTA 6

قبل از شروع اطلاعات باید اعلام کنیم که شرک راکستار در تاریخ 15 بهمن 1400 با انتشار بیانه‌ای در سایت خود، ساخت بازی GTA 6 را تایید کرد و حالا این بازی در مرحله توسعه قرار دارد. بعد از آن، گزارش‌های مالی شرکت تیک‌تو منتشر شد.

هر چند میزان هزینه‌ی ساخت بازی در این گزارش‌ها منتشر نشد اما طبق مدارک، گویا توسعه این بازی نزدیک به 2 میلیارد دلار هزینه دارد؛ همچنین مراحل توسعه بازی در وضعیت قابل قبولی است.

وضعیت قابل قبول و خوب توسعه در واقع خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به GTA 6 است. این یعنی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این بازی تا سال 2025 منتشر می‌شود. طبق صحبت‌های یک توسعه‌دهنده سابق راکستار، مراحل اولیه ساخت GTA 6 از سال 2015 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: مقایسه ایکس باکس سری اس با Ps4 – کدام را بخریم ؟

متاسفانه دیگر هیچ اطالاعات تایید شده‌ای نداریم و باقی مقاله در خصوص اطلاعات لو رفته است. در سال 2022 تعداد زیادی ویدیو از بازی GTA 6 لو رفت و راکستار سریعا این ویدیوها را پاک کرد. نکته‌ی جالبی که در این ویدیوها دیده می‌شد، یک عنوان ضعیف و ناقص بود که طرفداران را بسیار عصبی کرد.

حجم اطلاعات لو رفته و حواشی بعد از آن، چنان زیاد بود که در نهایت خود راکستار با یک بیانیه رسمی به آن واکنش نشان داد.

راکستار اعلام کرد که از انتشار چنین جزئیاتی از نسخه ناقص بازی بسیار ناامید شده. همچنین عنوان شد که این اتفاق، باعث تاخیر در انتشار بازی نخواهد شد و روند تولید مثل قبل پیش خواهد رفت تا در زمان درست، بازی به صورت رسمی رونمایی شود.

بازی GTA 6

شخصیت‌های اصلی بازی GTA 6

ویدیو و اطلاعاتی که از بازی GTA 6 منتشر شده نشان می‌دهد که دو شخصیت قابل بازی وجود دارد. این دو شخصیت Lucia  و Jason نام داشته که طبق گفته‌ها، منبع الهام این دو، یک زوج خلاف‌کار دهه 30 میلادی به نام‌های Bonnie و  Clyde است.

مشخص نیست که این دو شخصیت زوج هستند یا نسب خونی دارند اما روایت اصلی داستان این دو نفر خواهند بود. جیسن شرایر که یکی از معتبرترین افراد تاییدکننده این موضوع است، طی گزارشی که سال گذشته در سایت بلومبرگ به انتشار رساند، عنوان کرد که این شخصیت زن، رگه لاتین دارد.

بازی GTA 6

بازی GTA 6 در کدام شهر جریان دارد؟

تمام نسخه‌های سری GTA به جز دی‌ال‌سی قسمت اول، در شهرهای خیالی برگرفته از کشور آمریکا جریان دارند؛ لیبرتی سیتی با الهام از نیویورک، لوس سانتوس با الهام از لس آنجلس و وایس سیتی برگرفته از میامی ساخته شده.

لیبرتی سیتی و لوس سانتوس به ترتیب، بستر اصلی اتفاقات نسخه چهارم و پنجم بودند. پس این شانس را می‌توان برای وایس سیتی بدهیم که انتخاب راکستار برای قسمت ششم باشد. افراد مختلفی هم در سه سال گذشته روی انتخاب همین شهر تاکید داشتند و حتی در فوتیج‌های لو رفته از نسخه در حال ساخت بازی، عبارت Vice City در نوشته‌های روی وسایل نقلیه به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: چگونه اتاق گیمینگ بسازیم ؟ + معرفی تجهیزات لازم

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

برخی شایعات به این موضوع اشاره می‌کردند که بازی ممکن است در زمان مدرن جریان نداشته باشد و وایس سیتی را در حال و هوای مشابه میامی دهه ۷۰ میلادی ببینیم. اتفاقات نسخه وایس سیتی هم در دهه ۸۰ میلادی رخ می‌داد. اما چه گزینه‌های دیگری به عنوان بستر اتفاقات GTA 6 روی میز احتمالات است؟

حدود هفت سال پیش یکی از کارمندان راکستار به صورت تصادفی، صحنه‌ای از لیبرتی سیتی را در پروفایل خود قرار داده بود، اما احتمال می‌رود این صحنه فقط برای تست استفاده شده است. شایعاتی دیگر هم گفته‌اند: قسمت ششم برای اولین بار در چند شهر متفاوت جریان خواهد داشت که برخی از آن‌ها خارج از آمریکا هستند.

سیستم جدید پلیس

بدون شک همه‌ی ما از تعقیب و گریز‌های پلیس در سری GTA خاطرات بسیار زیادی داریم. از خرابکاری‌ها تا عوض کردن رنگ ماشین یکی از بهترین لحظات همه ما را شکل داده است.

آنچه که از سیستم پلیس می‌دانیم، همان شکل ستاره است که در صورت انجام کار اشتباه پلیس به دنبال شما خواهد گشت؛ اما تفاوت اینجاست که پلیس بعد از فرار شما، دست از سرتان برنخواهد داشت و هرچقدر شما کارهای شرورانه‌ی بیشتر انجام دهید، حساسیت پلیس‌ها نیز بیشتر می‌شود.

به همین دلیل ممکن است در مسیرها برای شما تله گذاشته تا شما را به دام بیاندازند. طبق اطلاعات منتشر شده، شما می‌توانید دربرابر پلیس تسلیم شوید تا اینکه توسط آن‌ها کشته و در بیمارستان بدون مشکل سر در بیاورید. آنچه که معلوم شده، این است که کشته شدن در بازی بعدی GTA، عواقب بدتری دارد.

اندازه نقشه بازی GTA VI

پیش از این دیدیم که لوس سانتوس قسمت پنجم، چقدر از نقشه نسخه سن آندریس گسترده‌تر بود. حالا و با توجه اطلاعاتی که در سطح اینترنت وجود دارد، اگر پیش فرض را این بگذاریم که وایس سیتی بستر اصلی اتفاقات بازی باشد، نقشه GTA 6 چند برابر بزرگ‌تر از آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید : بررسی بازی استارفیلد: بازی تاریخ گذشته یا وفادار به ریشه‌ها

بیشتر بخوانید: آموزش ماینکرافت به همراه نکاتی برای حرفه ای شدن

قبلا در قسمت پنجم دیدیم که راکستار برای طراحی لوس سانتوس به جز لس آنجلس، مناطق بیشتری از کالیفرنیا را در نظر گرفته بود. وایس سیتی هم همان طور که قبلا اشاره کردیم، شهری برگرفته از شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکاست.

بنابراین شاید راکستار بخواهد با الهام از فلوریدا، مناطق بیشتری به نقشه بازی اضافه کند. برخی از تصاویر لو رفته از سرورهای راکستار، مناطقی کاملا جدید را نشان می‌دادند که در وایس سیتی ندیده‌ایم. طرفداران هم با استفاده از همین اطلاعات لیک شده و مختصاتی که در آن‌ها وجود داشت، تخمین می‌زنند که نقشه قسمت ششم بسیار وسیع‌تر از قسمت قبل باشد.

نقشه بازی GTA 6

گیم پلی GTA 6

از ویدیوهای لو رفته می‌توان دید که گیم‌پلی GTA 6 فرق چندانی با GTA 5 ندارد. در ویدیو می‌بینیم لوسیا، که احتمالا توسط بازیکن کنترل می‌شود، در حال سرقت از یک رستوران است. او برای اینکه گروگان‌ها فرار نکنند از پشت به آن‌ها شلیک می‌کند.

همچنین می‌بینیم که لوسیا و جیسون با دزدیدن ماشین پلیس از دست پلیس‌ها فرار می‌کنند. در هنگام فرار نیز جیسون از شیشه ماشین بیرون می‌آید و به پلیس‌ها با یک اسلحه جنگی شلیک می‌کند.

بعضی از ویدیوهای آزمایشی بازی، اطلاعات بیشتری از مکانیک حرکتی، از جمله سیستم کاور گرفتن، نشسته حرکت کردن، و سینه‌خیز رفتن را به ما نشان می‌دهند.

در بازی می‌توانیم با دست، صورت خود را پوشش بدهیم تا از شلیک مستقیم به سر جلوگیری کنیم. در قسمتی از ویدیوها، می‌بینیم که جیسون داخل مغازه‌ای را با یک قدرت بینایی خاص نگاه می‌کند.

تقریبا مثل قدرت چشم مرگ (Deadeye) در بازی «Red Dead Redemption» که در هنگام استفاده از آن، زمان آهسته می‌شود و می‌توان با دقت بالایی به هدف شلیک کرد. اما در ویدیوی لو رفته فقط می‌بینیم که رنگ صفحه تغییر می‌کند.

کلام آخر

همانطور که گفتیم مشخص نیست که چه زمانی قرار است اطلاعات بیشتری از بازی منتشر شود اما این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد پس صبور باشید. لازم به یادآوری است که شاید تمام این اطلاعت اشتباه باشد چون ویدیوهای لو رفته ناقص و اطلاعات، تایید نشده هستند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//