آموزش اجرای بازی PS2 روی کامپیوتر

بدون شک بسیاری از شما گیمرها با بازی‌های قدیمی خاطره دارید، مخصوصا کنسول PS2 که جزو بهترین دوران بسیاری از متولدین دهه 60 و 70 بوده است. حال به لطف شبیه سازها شما می‌توانید این بازی‌های قدیمی را که برای PS2 ساخته شده را روی کامپیوتر اجرا کنید که در ادامه به آموزش این موضوع می‌پردازیم.

برنامه‌های مورد نیاز

  1. PCSX2
  2. بایوس PS2
  3. آخرین ورژن Direct X
  4. دانلود آخرین ورژن برنامه OpenGL

برنامه PCSX2

اصلی‌ترین برنامه برای اجرای بازی PS2 روی کامپیوتر برنامه‌‎ای به اسم PCSX2 است. این برنامه یک شبیه‌ساز است که حجم بسیار پایینی دارد و اجازه می‌دهد تا بازی‌های PS2 در کامپیوتر اجرا شود.

ابزار‌های و تنظیمات این برنامه، زیاد و به اندازه‌ای خوب برنامه‌نویسی شده‌اند که این اجازه را به شما می‌دهد تا بازی مورد نظر خود را بدون مشکل‌های بصری و گرافیکی اجرا کنید.

آموزش دانلود PCSX2

برای دانلود این برنامه به سایت اصلی PCSX2 بروید.

آموزش اجرا بازی PS2 روی PC

سپس روی گزینه Latest Stable کلیک کنید

بسته به نیاز خود نسخه پورتال یا نسخه‌ی نصبی را دانلود کنید.

  • نسخه نصبی: این نسخه ماننده برنامه‌های دیگر باید روی یک درایو نصب شود
  • نسخه پورتابل: این نسخه نیاز به نصب ندارد و حتی می‌توانید آن را روی فلش انتقال داده و در هر سیستمی اجرا کنید

آموزش اجرا بازی PS2 روی PC

بایوس PS2

قبل از این که شروع به نصب بازی کنید شما باید بایوس PS2 را داشته باشد. این بایوس به برنامه اجازه می‌دهد تا داده‌های مورد نیاز کنسول PS2 را شناسایی و بتوان از شبیه ساز استفاده کرد. برای دانلود می‌توانید به لینک دانلود بایوس PS2 مراجعه کنید و بایوس را دانلود کرده تا در ادامه بتوانید از آن استفاده کنید.

آموزش نصب PCSX2

حال که برنامه را دانلود کرده‌اید و بایوس هم گرفته‌اید کافیست تنها به مواردی که در ادامه مقاله به شما گفته می‌شود را رعایت کنید.

PCSX2 را نصب کنید. در حال حاضر که این مقاله به نگارش در میاید نسخه 1.6.0 در دسترس است بنابراین آن را دانلود کرده‌اید. اکنون، باید روی فایل اجرایی دوبار کلیک کنید.

آموزش اجرا بازی پی اس دو روی پی سی

گزینه Normal Installation را علامت بزنید و Next را بزنید .

هنگامی که از شما می خواهد محل نصب را انتخاب کنید، روی دکمه Browse کلیک کنید و درایو نصب را انتخاب کنید. سپس روی Install کلیک کنید .

پس از راه اندازیPCSX2، باید برای اولین بار پیکربندی را تکمیل کنید. ابتدا باید زبان مورد استفاده خود را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید . سپس، می‌توانید افزونه‌هایی را که می‌خواهید استفاده کنید تغییر دهید و یک پوشه متفاوت برای افزونه‌های خود تعیین کنید. پس از آن، روی Next کلیک کنید.

 

افزونه هایی که به طور پیش فرض انتخاب شده‌اند سازگارترین افزونه‌ها هستند و معمولا عملکرد بهتری خواهند داشت.

اکنون بایوسی که انتخاب کرده‌اید از پوشیه خارج کنید و در برنامه انتخاب کنید تا کنسول PS2 در برنامه شناخته شود. تیک گزینه Use default setting را بردارید و سپس بر روی دکمه Browse کلیک کرده، به پوشه حاوی BIOS PS2 رفته و روی Select folder کلیک کنید. سپس، روی Finish کلیک کنید.

اگر به اشتباه بایوس انتخاب نکردید و یا می‌خواهید آن را تغییر دهید، می‌توانید بعد از نصب رویConfig > Plugin/BIOS Selector در PCSX2 کلیک کنید.

کارهای بعد از نصب برنامه

حال برنامه PCSX2 به اتمام رسید اما باید تنظیماتی را بدانید تا در انجام بازی‌ها به مشکل بر نخورید. لازم به ذکر است که هر بازی برای انجام، امکان دارد که نیاز به تنظیمات گرافیکی خاصی داشته باشد.

مقایسه ایکس باکس سری اس با ps4 - کدام را بخریم ؟
بخوانید

بعد از نصب وارد گزینه‌ی Config شوید و گزینه Emulation Setting را بزنید. سپس تیک Preset را ورداشته و وارد GS Windows شوید. در اینجا شما می‌توانید رزولوشن بازی و ویندوز خود را تنظیم کنید.

آموزش اجرا بازی پی اس دو روی پی سی

در گزینه Game Fixes چندین تیک وجود دارد، ابتدا گزینه Enable Manual Game Fixes را فعال کرده و سپس باقی گزینه‌ها روشن می‌شود. هر کدام از این گزینه‌ها کاری روی بازی انجام می‌دهد و بسته نیاز خود بازی باید آن‌ها فعال و یا خاموش کنید. به طور شخصی من گزینه‌ی EE Timing Hack را همیشه روشن می‌گذارم.

سپس، در برنامه PCSX2 و روی Config > Video (GS) > Plugin Settings کلیک کنید . در این پنجره، برخی از افراد ممکن است رزولوشن داخلی را به 1080p تغییر دهند یا تنظیمات دیگر را مد نظر داشته باشند. لازم به ذکر است که تغییرات در این بخش تاثیر زیادی روی بازی‌ها خواهد گذاشت بنابراین در تغییرات این بخش حوصله به خرج دهید.

آموزش اجرا بازی پی اس دو روی پی سی

به Config > Controllers (PAD) > Plugin Settings بروید . در تب General ، مطمئن شوید که گزینه‌های Windows messaging در زیر Keyboard API و Mouse API علامت زده شده‌اند. این به شما امکان می دهد بازی های PS2 را با کیبورد و ماوس انجام دهید (که پیشنهاد نمی‌شود)

اجرای بازی های PS2

برای اجرای بازی های ps2 روی کامپیوتر روی CDVD > ISO Selector > Browse کلیک کنید و سپس یک فایل ISO بازی PS2 را انتخاب کنید. پس از آن، روی System > Boot ISO (full) کلیک کنید . پس از ناپدید شدن لوگوی PS2، بازی باید به طور خودکار بارگذاری شود. سپس، از شما می‌خواهد که دکمه Start را فشار دهید ( کلید / در صفحه‌کلید یا کلیدهای دیگر اگر دکمه‌ها را مجدداً به صفحه‌کلید تغییر داده‌اید). سپس، می توانید از بازی لذت ببرید. لازم به ذکر است که اگر PCSX2 نتواند به صورت Full بازی را اجرا کند، شما باید آن را به شکل Fast اجرا کنید.

برای تغییر باز‌ها تنها شما لازیم داریم CDVD > ISO Selector بازی دیگری را انتخاب کنید.

آموزش اجرا بازی پی اس دو روی پی سی

اجرای بازی های PS2 از داخل دیسک

همچنین بازی های درون دیسک PS2 را نیز میتوانید در شبیه ساز اجرا کنید. اجرای بازی ها با استفاده از این روش، باعث ناپایدار شدن بازی ها میشود، که البته گاهی اوقات استفاده از این روش نیز به کار میاید.

همه چیز درباره کنسول بازی PS4 +(مقایسه با PS5)
بخوانید

به منظور اجرای بازی ها از روس دیسک، ابتدا دیسک را در درایو قرار دهید، سپس به مسیر «Config > Plugin/BIOS Selector» بروید و سپس گزینه ی «Plugins» را از داخل تنظیمات انتخاب کنید. به دنبال گزینه ی «CDVD > Configure» بگردید و سپس حرف مربوطه به درایوری را که دیسک را در آن قرار داده اید را در این بخش وارد کنید. اکنون به مسیر «System > Boot CDVD (Fast)» بروید و بازی را اجرا کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//