همه روش ها برای تقویت صدای لپ تاپ و تجربه صوتی عالی

صدای لپ تاپ‌ها با توجه به نوعی که دارند و همچنین کمپانی سازنده‌شان با یکدیگر متفاوت است. ممکن است که به هر دلیلی صدای دستگاه شما شما برایتان راضی کننده نباشد؛ در این صورت است که باید به صورت جدی، به فکر تقویت صدای لپ تاپ خود باشید.

تقویت صدای لپ تاپ از جمله مسائلی است که ممکن است چندان مهم و کاربردی به نظر نرسد؛ اما گاهی اوقات به دلیل توسعه کار خود و یا برطرف شدن نیازها و انتظارات‌تان، ممکن است به این امر روی آورید.

بازی کردن، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و بسیاری از موارد دیگر از جمله کارهایی هستند که به صورت روزمره در راستای فعالیت‌هایتان قرار می‌گیرند.

معمولا یک کاربر در حالت عادی، برای انجام فعالیت‌های فوق‌الذکر، صدا را مهم‌ترین عنصر می‌داند؛ از این رو داشتن یک صدای واضح و باکیفیت در لپ تاپ بسیار مهم به شمار خواهد رفت.

کیفیت و وضوح صدا از شروط مهم در کاربری حرفه‌ای یک لپ تاپ قلمداد می‌شود. در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم که به ارائه راهنمایی و راهکارهایی جهت تقویت صدای لپ تاپ بپردازیم. اگر قصد دارید وضوح و بلندی صدای لپ تاپ خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید، تا انتهای همین مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب یک لپ تاپ با بلندگوهای مناسب

بلندگوهای لپ تاپ از جمله مواردی هستند که برای بسیاری از افراد چندان مهم به شمار نمی‌روند! چرا که اکثر کاربران کیفیت صفحه نمایش و توانایی پردازش کارهای سنگین را مد نظر خود قرار می‌دهند.

راهنمای انتخاب یک لپ تاپ با بلندگوهای مناسب

اما جالب است بدانید که صدای لپ تاپ در برخی موارد می‌تواند یک امر مهم و حیاتی به شمار رود. امری که امکان دارد از نان شب هم برایتان واجب‌تر باشد!

گاهی اوقات ممکن است بخواهید که یک فیلم سینمایی را به صورت گروهی و دسته‌ جمعی تماشا کنید، یا اینکه بخواهید یک بازی بسیار زیبا و هیجانی را با صدای بلند و باکیفیت اجرا کنید، یا به هر دلیلی بخواهید کارهای حرفه‌ای و گرافیکی را به صورت صدادار به اجرا درآورید!

در این هنگام است که شاید از صدای لپ تاپ خود احساس نارضایتی کنید و مجبور به تهیه و خرید اسپیکرهای جانبی شوید تا تقویت صدای لپ تاپ برایتان معنا پیدا کند.

برای جلوگیری از این مشکلات می‌توانید دست به کار شوید و قبل از انتخاب و خرید نوت بوک مورد نظرتان، یکسری معیارها را در نظر بگیرید. در نتیجه همیشه از انتخابی که کرده‌اید، رضایتمندی مطلوبی خواهید داشت.

علت قطع شدن صدای لپ تاپ و راه های رفع مشکل

تعداد اسپیکرهای لپ تاپ

امروزه در همه لپ تاپ‌ها حداقل تعداد دو عدد اسپیکر وجود دارد. این در حالیست که در گذشته و در لپ تاپ‌های قدیمی‌ حتی یک اسپیکر هم وجود داشت.

تعداد اسپیکرهای لپ تاپ

اگر چه امروز هم لپ تاپ‌هایی وجود دارد که از نظر کاربر فقط یک اسپیکر دارد. معمولاً چنین نیست؛ چرا که طراحی لپ تاپ به گونه‌ای بوده که گویا یک اسپیکر دارد ولی در حقیقت دو اسپیکر در یک محل جاسازی شده است.

همانطور که می‌دانید، تعداد اسپیکر می‌تواند معیار بهترین صدای لپ تاپ قرار گیرد. به این معنا که هرچه تعداد بلندگوها بیشتر باشد، طبیعتا صدای لپ تاپ و کیفیت اجرا نیز بیشتر خواهد بود.

این روزها لپ تاپ‌هایی تولید شده که حتی 4 تا 6 اسپیکر هم دارند؛ که البته اینگونه لپ تاپ‌ها بیشتر برای کارهای فوق حرفه‌ای طراحی شده و از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند.

هرچه تعداد بلندگوهای نوت بوک بیشتر باشد، وضوح صدا و البته بلندی آن بیشتر است. در نتیجه در هنگام انجام کارهایی مانند تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، اجرای بازی و … صداهای مطلوب‌تری خواهید شنید.

محل قرارگیری اسپیکرهای لپ تاپ

از دیگر مولفه‌هایی که در هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، محل قرارگیری اسپیکرهاست. معمولا اسپیکرهای لپ تاپ یا در زیر دستگاه قرار گرفته‌اند، یا اینکه در بالای صفحه کلید آن جاسازی شده‌اند.

محل قرارگیری اسپیکرهای لپ تاپ

هر دو محل ذکر شده، محل‌های خوبی برای ارائه صدای مطلوب هستند؛ ولی یکسری معایب هم دارند. مثلا اسپیکرهایی که در زیر دستگاه قرار گرفته‌اند می‌توانند صدای خوبی را به گوش شما برسانند؛ ولی در مواردی که می‌خواهید لپ تاپ را روی سطوحی مثل مبلمان قرار دهید، ممکن است صدا دچار خفگی شود.

اما قرارگیری اسپیکرها در بالای کیبورد از این نظر بهتر است. به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید لپ تاپ را بر روی هر سطحی قرار دهید و از پخش صدای آن لذت ببرید.

اما عیبی که می‌توان به این نوع اسپیکرها وارد کرد، این است که بیشتر در معرض گرد و خاک گیری قرار می‌گیرند. همچنین خطراتی مانند ریختن قطرات آب و مایعات دیگر بر روی آن نیز وجود دارد که در نتیجه با مشکلاتی نظیر سوختن و یا از بین رفتن کیفیت اولیه اسپیکر رو به رو خواهید شد.

برخی از لپ تاپ‌ها نیز هستند که اسپیکرهایشان در اطراف جاسازی شده‌اند. مثلا در سمت راست یا چپ و یا حتی پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپی برای خود تهیه کنید که بلندگوهایش یا در زیر دستگاه و یا در بالای کیبورد قرار گرفته باشند. چرا که اگر در جاهای دیگر باشند، یقینا در انجام فعالیت‌های صدادار روزمره خود نظیر کارهای مالتی مدیا، دچار مشکلاتی خواهید شد. گفتنی است که اسپیکرهایی که در جلو یا زیر لپ تاپ قرار گرفته‌اند، صدا را به طور مستقیم به گوش کاربر می‌رسانند.

پشتیبانی لپ تاپ از ساب ووفر

از دیگر مواردی که می‌تواند در زمینه صدای با کیفیت لپ تاپ برایتان مهم باشد، ساب ووفر است. برخی از لپ تاپ‌ها هستند که درونشان ساب ووفر طراحی شده است. برخی دیگر هستند که از ساب ووفر پشتیبانی می‌کنند و ساب به صورت یک وسیله جانبی به نوت بوک متصل می‌شود.

پشتیبانی بپ تاپ از ساب ووفر

همانطور که می‌دانید، ساب ووفر وسیله‌ای است که برای بالاتر بردن صدای لپ تاپ کاربرد دارد. در واقع این دستگاه یک نوع بلندگو است که صدای لپ تاپ را بر مبنای «بم» پخش می‌کند و باعث می‌شود که مخاطب صدایی نظیر «بوم بوم» بشنود.

همانگونه که قبلا هم گفتیم، برخی لپ تاپ‌ها به صورت جداگانه به آن‌ها ساب وصل می‌شود. اگر صدای قوی و باکیفیت نوت بوک برایتان اهمیت زیادی دارد، در هنگام خرید باید علاوه بر داشتن اسپیکرهای قوی، به پشتیبانی دستگاه از ساب ووفر توجه کنید.

با اتصال ساب به رایانه قابل حمل خود می‌توانید صدا را چندین برابر افزایش دهید و شور و هیجان زیادی را به محیط ببخشید.

اگر شما صاحب یک لپ تاپ هستید و به هر دلیلی از کیفیت صدای آن راضی نیستید، می‌توانید با چند راهکار ساده، کیفیت صدای آن را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا این راهکارهای ساده و در عین حال کاربردی و مفید را ارائه دهیم.

از اسپیکر بلوتوث یا AirPlay استفاده کنید

اسپیکرهای بلوتوث از جمله وسایلی هستند که می‌توانند به هر وسیله صوتی و تصویری متصل شوند. همچنین می‌توانند به انواع لپ تاپ وصل شوند و صدای آن را چند برابر کنند.

از اسپیکر بلوتوثی استفاده کنید

اگر بخواهیم به تاریخچه اسپیکرهای جانبی اشاره کنیم، باید بگوییم که در اوایل، تنها اسپیکرهایی در بازار وارد شدند که صرفا با یک کابل AUX قابلیت اتصال به دستگاه را داشتند. بعدها انواع دیگر آن‌ها به بازار آمدند که می‌توان به نوع برقی و باتری‌دار آن‌ها اشاره کرد.

نوع باتری‌دار که موضوع مورد بحث ماست، اسپیکری است که در آن یک باتری لیتیومی ‌شارژی تعبیه شده است. با پیشرفت این بلندگوها شاهد آن بودیم که در آن‌ها قطعه بلوتوثی قرار گرفته که می‌تواند از راه دور با انواع دستگاه‌های صوتی و تصویری ارتباط برقرار کند.

اسپیکر بلوتوث یا AirPlay یکی از بهترین وسیله‌ها برای بالاتر بردن صدای لپ تاپ به شمار می‌رود. انواع مختلف این اسپیکرها با برندهای مختلف و شکل‌های متنوع در بازار عرضه شده است.

می‌توانید یکی از آن‌ها را به سلیقه خود انتخاب و برای لپ تاپ‌تان تهیه کنید. با خرید آن قادر هستید که از طریق کابل AUX و یا اتصال بی‌سیم که از طریق بلوتوث انجام می‌شود، صدای نوت بوک خود را چندین برابر بهبود بخشید.

با وصل کردن یک بلندگوی بلوتوثی، از این پس می‌توانید فیلم‌ها و سريال‌های مورد نظر خود را با صدای بلند و باکیفیت پخش نمایید. همچنین اگر شما یک گیمر هستید، اسپیکر بلوتوثی خیلی می‌تواند شما را در کنترل و هدایت و پیشبرد بازی یاری کند؛ به طوری که به بهترین شکل می‌توانید صداهای ریز و درشت، و حتی زیر و بم‌های موجود در بازی را بشنوید.

نکته دیگری که در اتصال اسپیکر بلوتوث به لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، این است که اگر چه شاید بهتر به نظر برسد که بلندگو را به صورت بی‌سیم به دستگاه متصل کنید، ولی دقت کنید که در این حالت شارژ باتری بیشتری مصرف می‌شود.

از این رو اگر می‌خواهید در مصرف انرژی باتری اسپیکر صرفه‌جویی شود، توصیه می‌کنیم که اسپیکر را از طریق کابل AUX به لپ تاپ متصل کنید.

از استریو خانگی استفاده کنید

از دیگر تجهیزاتی که می‌توان از آن جهت افزایش کیفیت صدای لپ تاپ استفاده کرد، استریو خانگی است. استریوهای خانگی در واقع اسپیکرهای بسیار بزرگی هستند که بر روی آن‌ها یک یا چندین بلندگوی بزرگ تعبیه شده است.

از استریو خانگی استفاده کنید

علاوه بر این‌ها می‌توان به وجود امکانات دیگر نظیر ساب ووفر، رقص نور، بلوتوث و … در آن‌ها اشاره کرد. به جرأت می‌توان استریوهای خانگی را بهترین تقویت کننده دستگاه‌های صوتی و تصویری از جمله لپ تاپ به شمار آورد.

درست است که یک استریو خانگی سایز بسیار بزرگی دارد و می‌تواند فضای زیادی از اتاق شما را اشغال کند، ولی یقینا صدای بسیار جذاب و خیره کننده‌ای را برای لپ تاپ شما به ارمغان می‌آورد.

با استفاده از یک استریو خانگی می‌توانید در هنگام تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌تان، احساس بسیار خوبی داشته باشید. خصوصا اگر شما یک گیمر حرفه‌ای باشید، در زمان اجرای بازی‌هایتان تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهید داشت و یقیناً کیفیت بازی شما در آن زمان افزایش خواهد یافت.

استریو خانگی هم مانند اسپیکرهای معمولی، می‌تواند از طریق کابل AUX و همچنین از طریق بلوتوث به رایانه وصل شود. اما تفاوتی اساسی که میان آن‌ها وجود دارد، سایز و امکانات‌شان است.

اندازه استریوهای خانگی بسیار بزرگ است؛ طوری که به آن‌ها سینمای خانگی هم اطلاق می‌شود. همچنین از امکانات دیگری نظیر رقص نور، ساب ووفر قدرتمند، بلندگوهای بزرگ و قوی و … برخوردار هستند. رقص نور موجود در آن‌ها می‌تواند در هنگام گوش دادن به موسیقی برایتان خیره کننده باشد.

قابلیت دیگری که دستگاه‌های سینمای خانگی از آن برخوردار هستند، پخش انواع صدای ریز و درشت است. حتی صداهایی که ممکن است در اسپیکرهای معمولی شنیده نشوند را می‌توانند پخش کنند.

اگر تا به حال تجربه اتصال استریو خانگی را به لپ تاپ نداشته‌اید، و یا حتی به هیچ شکلی از آن استفاده نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم که برای یک بار هم که شده به بازار لوازم صوتی و تصویری سر بزنید و نوع کارکرد و عملکرد این سینماهای خانگی را از نزدیک مشاهده کنید. بدون شک توجه شما را به شدت جلب می‌کنند و این رغبت در شما پدید می‌آید که هر طور شده یکی از آن‌ها را برای تقویت صدای لپ تاپ خود تهیه کنید.

شاید عیبی که بتوان به استریوهای خانگی وارد کرد، قیمت بسیار بالای آن‌ها نسبت به اسپیکرهای معمولی باشد. اما یادآوری می‌کنیم که هیچ گرانی‌ای بی حکمت نیست! قطعاً با اتصال یک استریو خانگی به لپ تاپ، می‌توانید تجربه صدای بی‌نظیری را از رایانه‌تان کسب کنید.

چند بلندگوی رومیزی اضافه کنید

اضافه کردن چند بلندگوی رومیزی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت صدای لپ تاپ است. این کار در گذشته که هنوز اسپیکرهای شارژی و برقی اختراع نشده بودند، بسیار کاربرد داشت و به ذهن هر کاربری می‌رسید.

چند بلندگوی رومیزی اضافه کنید

امروزه با کمک بلندگوهای پیشرفته‌ای که در بازار عرضه شده‌اند، می‌توان بهترین صدا را برای یک لپ تاپ خلق کرد. هرچه تعداد بلندگوها بیشتر باشد بازدهی کار بالاتر خواهد رفت.

بلندگوها در انواع مختلفی تولید شده‌اند که نوع رومیزی یکی از ساده‌ترین و دمِ دست‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. بلندگوهای رومیزی هم مانند سایر تجهیزات انواع مختلفی دارند. همچنین از شکل‌های متنوعی برخوردار هستند که با توجه به نوع کاربری و البته سلیقه خود می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را برگزینید.

اگر بتوانید از چندین بلندگوی با کیفیت استفاده کنید، یقیناً می‌تواند به بهترین شکل ممکن برایتان بازدهی داشته باشد. یکی از راه‌هایی که برای تقویت صدای لپ تاپ پیشنهاد می‌کنیم، ترکیب استفاده از چند بلندگوی رومیزی و دیواری است.

اگر برایتان مقدور است از این ترفند برای افزایش صدای نوت بوک‌تان استفاده کنید. با این کار می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌تان را با حال و هوای دیگری تماشا کنید و از نهایت لذت بهره‌مند شوید.

این روزها وقتی سخن از بلندگوی رومیزی به میان می‌آید، ذهن‌ها بیشتر به سمت همان اسپیکرهای برقی روانه می‌شود. اسپیکرهای رومیزی برقی معمولاً از یک ساب و دو بلندگو تشکیل شده‌اند. بلندگوها از طریق یک کابل AUX به ساب متصل می‌شوند. می‌توان تعداد بلندگوها را بیشتر کرد.

شما می‌توانید با تهیه و خرید چندین بلندگوی کوچک که همه‌شان به یکدیگر متصل هستند، آن‌ها را با کابل AUX به ساب وصل کنید و صدای بسیار بلند و البته با کیفیتی را از لپ تاپ خود تجربه کنید.

برخی از بلندگوهای رومیزی از امکانات گسترده‌تری برخوردار هستند. مثلا نوعی از آن‌ها به رقص نور مجهزند که در هنگام پخش صدا از بلندگوها، ترکیبات نوری به تناسب صدای پخش شده از خودشان جلوه نشان می‌دهند. همین ویژگی می‌تواند جذابیت میز لپ تاپ و اتاق‌تان را بیشتر کند.

همچنین با رقص نور می‌توانید موزیک‌های مورد علاقه‌تان را گوش کنید و ساعت‌ها لذت ببرید. هنگام بازی کردن با رایانه نیز جلوه‌های نوری می‌توانند شوق و هیجان بازی شما را بسیار بیشتر از حالت عادی جلوه کنند.

اگر قصد دارید صدای لپ تاپ‌تان را با استفاده از چند بلندگوی رومیزی افزایش دهید، توصیه می‌کنیم که از بلندگوهای رومیزی برقی استفاده کنید؛ چرا که این نوع بلندگوها صدای بلندتر و با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهند. به این دلیل که بخشی از قدرت و بلندی صدا به وسیله نیروی الکتریکی تأمین می‌شود.

از هدفون‌های سیمی‌یا بیسیم استفاده کنید

هدفون به عنوان وسیله‌ای نام برده می‌شود که از گذشته تا کنون مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. ممکن است که برایتان سوال باشد که آیا هدفون هم می‌تواند در تقویت صدای لپ تاپ نقش داشته باشد یا خیر؟ پاسخ مثبت است.

از هدفون های سیمی یا بیسیم استفاده کنید

اگر شما هم از کاربرانی باشید که مدام با هندزفری و هدفون سر و کار دارید، یقیناً یک هدفون هم می‌تواند در تقویت صدای لپ تاپ‌تان بسیار کاربردی و مفید واقع شود. حتما هم نیاز نیست که از هدفون‌های پیشرفته استفاده کنید! هدفون‌های ساده هم می‌توانند در این زمینه سودمند باشند.

امروزه در بازار شاهد طیف گسترده‌ای از هدفون‌ها هستیم که هر کاربری را در هنگام انتخاب و خرید دچار سردرگمی ‌می‌کند. این تنوع در مدل‌های مختلف و شکل و رنگ‌های گوناگون به چشم می‌خورد.

هدفون‌ها به وسیله دو گوشی می‌توانند صدای دستگاه صوتی را به گوش‌های کاربر انتقال دهند. حتی برخی از آن‌ها هستند که توسط یک گوشی این کار را انجام می‌دهند ولی دیگر به صورت حرفه‌ای نیستند. از هدفون‌های یک گوشی بیشتر برای مکالمه استفاده می‌شود.

اگر چه برخی‌ها حتی موسیقی‌هایشان را نیز با هدفون‌های تک گوشی گوش می‌کنند ولی مطمئناً این عمل را به صورت با کیفیت و حرفه‌ای انجام نمی‌دهند.

از تعداد گوشی‌های هدفون‌ها که بگذریم، نوبت به متریال به کار رفته و چگونگی ساخت و طراحی هر گوشی می‌رسد. بی‌تردید همین مورد مهمترین اثرگذاری را در کیفیت صدای پخش خواهد داشت.

اگر به قیمت هدفون‌های موجود در بازار توجه کنید، متوجه خواهید شد که از تنوع قیمتی زیادی برخوردار هستند. برخی از آن‌ها قیمت‌های چندین میلیون تومانی و برخی دیگر قیمت‌های ارزانی دارند.

اگر بخواهیم هدفون‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌توانیم آن‌ها را در دو گروه بیسیم و با سیم در نظر بگیریم. امروزه هر دو گروه آن‌ها مورد استفاده کاربران در سراسر دنیا قرار می‌گیرند. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که بیسیم بودن هدفون‌ها دلیل بر گرانی‌شان نیست!

چه بسا هدفون‌هایی که بیسیم هستند و قیمت بسیار کمی ‌دارند؛ در مقابل هدفون‌های سیمی ‌که حتی از قیمت‌های میلیونی برخوردار هستند.

طبیعی است که هر چه یک هدفون قیمت بالاتری داشته باشد، کیفیت صدا و ساخت آن نیز مطلوب‌تر خواهد بود. هدفون‌های چند میلیونی و حتی چند صد هزاری کیفیت بی‌نظیری دارند؛ به گونه‌ای که صدای باکیفیت و رسا با به کارگیری آن‌ها معنا پیدا خواهد کرد.

البته شما می‌توانید با یک هدفون یا هدست معمولی، بهترین صدا را از لپ تاپ خود پخش کنید. اگر هدفون سیمی ‌باشد، اتصال آن با نوت بوک از طریق کابل AUX انجام می‌شود. این نوع اتصال از قدیمی‌ترین نوع اتصالات است که بدون هیچ منبع انرژی جداگانه‌ای انجام می‌شود؛ در حقیقت انرژی الکتریکی مورد نیاز هدفون از لپ تاپ تأمین می‌شود.

حال اگر هدفون به صورت بیسیم باشد، اتصال آن با نوت بوک از طریق بلوتوث انجام می‌شود. درون این هدفون‌ها یک باتری کوچک تعبیه شده که وظیفه برق‌رسانی به قسمت‌های مختلف را بر عهده دارد.

استفاده از هدفون برای تقویت صدای لپ تاپ

بدون شک اتصال از طریق بلوتوث به دلیل عدم وجود سیم‌های رابط بهتر است و کاربر در هنگام استفاده، از سهولت زیادی بهره‌مند است. اما برخی از هدفون‌ها ممکن است صدای لپ تاپ را کمی‌ با تأخیر دریافت کنند؛ که اگر این مورد برایتان مهم نباشد می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

استفاده از هدست شاید بتواند برای یک کاربر مفید باشد و صدای لپ تاپ را تا حد قابل توجهی بهبود دهد، ولی این روش صرفاً برای یک کاربر سودمند خواهد بود.

به این معنا که زمان‌هایی که بخواهید به صورت چند نفره به تماشای فیلم بپردازید و یا به پادکستی صوتی گوش کنید، شاید این راه خوبی نباشد. چرا که هدفون فقط می‌تواند بر روی گوش‌های یک کاربر قرار گیرد؛ حال آنکه اگر تعداد کاربران بیش از یک نفر باشد، دیگر آن‌ها نمی‌توانند با یک هدفون به صورت همزمان گوش کنند، بلکه باید از اسپیکرهای رومیزی استفاده کنند.

درایور صدای ویندوز را آپدیت کنید

شاید ساده‌ترین راه برای تقویت صدای لپ تاپ، بروزرسانی درایور کارت صدای آن باشد. درایور کارت صدا در واقع همان نرم افزاری است که باید در لپ تاپ نصب باشد تا سخت افزار مربوطه بتواند عملکرد بهینه‌ای داشته باشد.

در برخی موارد ممکن است افت صدای لپ تاپ هیچ ربطی به اسپیکرها نداشته باشد، بلکه تنها کافی است که درایور کارت صدا را آپدیت کنید.

اگر چه تهیه و خرید اسپیکرهای رومیزی و یا حتی استریوهای خانگی می‌تواند تأثیر شگرفی در بلندی و بهبود کیفیت صدای سیستم داشته باشد ولی باید توجه داشته باشید که درایور کارت صدا باید همواره و در همه حال از آخرین نسخه نرم افزاری بهره ببرد.

بروزرسانی کارت صدا، کار بسیار ساده‌ای است که هر کاربری با چند کلیک ساده می‌تواند آن را انجام دهد. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- در ویندوز وارد بخش Control Panel (کنترل پنل) شوید.

2- در این بخش به در حالی که View by بر روی Large icons تنظیم شده است، به دنبال آیکنی با نام Device Manager باشید. بر روی آن کلیک کنید تا پنجره مدیریت دستگاه‌ها باز شود.

3- در این پنجره، شما با فهرستی روبرو می‌شوید که تمامی ‌دستگاه‌های متصل شده به رایانه را به نمایش قرار داده است. برای آپدیت کردن درایور صدا، باید بر روی گزینه Audio inputs and outputs دابل کلیک کنید تا منوی کشویی آن باز شود.

4- سپس بر روی درایوری که مربوط به سخت افزار صوتی لپ تاپ است راست کلیک کنید. گزینه اول یعنی Update driver را بزنید.

روی update driver کلیک کنید

5- بعد در پنجره باز شده بر روی گزینه اول یعنی Search automatically for drivers کلیک کنید تا به صورت آنلاین، آخرین ورژن نرم افزاری مربوط به درایور کارت صدا را دانلود و نصب کند.

به این صورت است که می‌توانید با چند کلیک ساده، به آپدیت کردن درایور کارت صدای لپ تاپ خود بپردازید.

عملیات بروزرسانی درایور کارت صدا می‌تواند تا حد زیادی در بهبود و تقویت صدای نوت بوک‌تان موثر باشد، ولی باید توجه داشته باشید که برای بهبود هر چه بهتر صدا، می‌بایست که از بلندگوهای با کیفیت استفاده کنید.

در حقیقت بهتر است که در کنار اتصال اسپیکر به لپ تاپ، درایور آن نیز همواره از آخرین ورژن نرم افزاری برخوردار باشد تا با هیچگونه مشکلی روبرو نشوید.

** لازم به ذکر است که عملیات بروزرسانی درایور صوتی در ویندوزهای مختلف تقریباً به یک صورت انجام می‌شود و پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است که مراحل فوق‌الذکر را مرحله به مرحله انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و بررسی روش‌هایی جهت تقویت صدای لپ تاپ پرداختیم. همانطور که در ابتدای مقاله هم بیان شد، صدای لپ تاپ شاید برای خیلی از افراد مهم نباشد ولی گاهی ممکن است به یک نیاز اساسی کاربر تبدیل شود.

در بسیاری از مواقع ما نیاز به صدایی با کیفیت و رسا داریم. مواقعی مانند تماشای فیلم و سریال، اجرای بازی‌های حرفه‌ای، کارهای پیشرفته‌ای مانند تولید فیلم و محتوای تصویری و به طور کلی کارهای مالتی مدیا از جمله مواردی هستند که به صدای واضح و با کیفیت نیاز دارند.

ساده‌ترین روش برای تقویت صدا این است که چند بلندگوی کوچک را به همراه یک ساب ووفر به لپ تاپ وصل کنید. قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که درایور کارت صدای لپ تاپ بر روی ویندوز از آخرین ورژن نرم افزاری بهره‌مند باشد.

اگر شما هم تا به حال در زمینه افزایش کیفیت صدای لپ تاپ کاری انجام داده‌اید و یا اطلاعاتی در این زمینه دارید، دعوت می‌کنیم که در قسمت نظرات همین مطلب تجربه کاربری خود را شرح دهید.

سوالات متداول

آیا همه لپ تاپ‌ها نیاز به تقویت صدا دارند؟

خیر؛ برخی لپ تاپ‌ها به دلیل دارا بودن سخت افزار صوتی قوی نیازی به تقویت جانبی صدا ندارند. با همان سیستم صوتی تعبیه شده در آن می‌توان بهترین تجربه را از کیفیت صدای لپ تاپ به دست آورد.

برای تقویت صدای لپ تاپ باید چه کار کرد؟

روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که در این مقاله به معرفی و بررسی چند مورد از پرکاربردترین آن‌ها پرداخته شد.

آیا ساب ووفر تاثیری در بالا بردن کیفیت صدای لپ تاپ دارد؟

بله؛ یکی از عناصری که تأثیر خارق‌العاده‌ای در افزایش کیفیت صدای لپ تاپ دارد ساب ووفر است. ترکیب این وسیله به همراه چند بلندگوی جانبی می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را در هنگام انجام کارهای صوتی و تصویری برایتان به ارمغان آورد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//