15 بازی شبیه به کلش آف کلنز که می‌توانید از آن ها لذت ببرید

تقریبا از سال 2007 بود که بازی‌‌‌های مدرن به گوشی‌های هوشمند عرضه شد. علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری هم از این رو برای بازی کردن، نیازی به کنسول‌های گران‌قیمت ندارند. از سال 2007 تا به امروز چند بازی مخصوص گوشی‌های هوشمند، به شدت پرطرفدار و جهانی شدند.

یکی از این بازی‌های محبوب، بازی Clash of Clans است. این بازی که سبکی استراتژیک دارد، بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و سازندگان بازی‌های کامپیوتری هم تصمیم گرفتند که بازی‌هایی مشابه این بازی طراحی کنند.

در این مقاله از مجله‌ ایده‌آل تک ما تصمیم گرفتیم که 15 بازی، مشابه بازی های کلش آف کلنز را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

بازی کلش آف کلنز چیست؟

سازنده‎ اصلی بازی Clash of Clans یک استودیوی فنلاندی به اسم سوپرسل است. این بازی در سال ۲۰۱۲ طراحی شد که به سرعت به یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های استراتژیک در تاریخ بازی‌های موبایلی تبدیل شد و جزء یکی از بهترین‌ها شد.

هدف اصلی این بازی این است که شما به عنوان یک قبیله، برای ساخت و گسترش دهکده و قبیله‌ی خود تلاش کنید. این گسترش هم توسط جنگ‌ها و اتک‌هایی که به تیم‌های رقیب وارد می‌کنید است.

هرچه بیشتر و بهتر در این جنگ‌ها عمل کنید، امتیاز بیشتری به دست خواهید آورد و تجهیزات و امنیت بیشتری برای خود و افراد قبیله خود به دست خواهید آورد. باورنکردنی است؛ ولی این بازی روزانه بیش از 20 میلیون کاربر فعال دارد که به نوبه خود، یکی از شگفت‌انگیزترین بازی‌های موبایلی است!

لیست بازی های مشابه کلش آف کلنز

اگر به هر دلیلی قادر به انجام بازی کلش آف کلنز نیستید و از طرفی نمی‌توانید قید بازی‌های استراتژیک را بزنید، مقاله درستی را انتخاب کرده‌اید. زیرا ما در ادامه قصد داریم شما را با 15 بازی آشنا کنیم که تا حدود زیادی، به Clash of Clans شبیه هستند.

1- بازی Boom Beach

بازی Boom Beach اولین بازی مشابه بازی کلش آف کلنز در این لیست و در واقع نزدیک‎ترین و مشابه‌ترین بازی است که می‎‌توانید داشته باشید است. البته این را باید اضافه کنم که شباهت این بازی به بازی کلش به هیچ عنوان تصادفی نیست! دلیل این شباهت این است که Boom Beach هم توسط کمپانی سوپرسل که طراح کلش آف کلنز هستند، طراحی شده است.

بازی Boom Beach

هدف اصلی این بازی هم در واقع به این صورت است که شما و گروه‎تان ساکن جزیره‌ای هستید که قصد کمک کردن به اهالی خود و گسترش جزیره‌ خود را دارید و برای این کار باید کلیه افرادی که قصد دستبرد و از بین بردن جزیره‌ی شما را دارند، از بین ببرید.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید یا iOS، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید. (کابران اندروید روی گوگل پلی و کاربران آیفون روی اپ استور):

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

این بازی هم دقیقا سبک استراتژیک دارد و با هوش و ذکاوت خود باید امنیت و میزان دفاع خود را بالا ببرید و اجازه ندهید کسی به قلمروی شما دست‌درازی کند.

2- بازی DomiNations

بازی DominNations هم یکی دیگر از بازی‌های سبک استراتژیک و مشابه بازی کلش است. بازی Dominations سبکی تاریخی دارد که توسط کمپانی nexonm طراحی شده است و به دلیل محبوبیت خیلی بالایی که در گوگل پلی و اپ استور داشته، به دومین بازی منتخب در این لیست تبدیل شده است.

بازی DomiNations

سبک این بازی هم دقیقا مثل سایر بازی‌های استراتژیک دیگر، به این صورت است که یک روستا و افرادی در اختیار دارید که با جمع کردن امتیاز و الماس می‌توانید امکان ساخت و ساز بیشتر و منابع زیاد داشته باشید.

برای دانلود و نصب این بازی محبوب، کافیست روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

هر چه بیشتر بازی کنید و امتیازات بیشتری به دست خواهید آورد و با بالا رفتن تعداد ساکنین شهر و میزان ساخت و ساز، شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت.

3- بازی Dawn of Titans: War Strategy RPG

یکی دیگر از جایگزین‌های بازی کلش آف کلنز، بازی Dawn of Titans: War Strategy RPG است که ساخته استودیوی NaturalMotion است. این بازی هم دقیقا مثل سایر بازی‌های سبک کلش، از دو بخش استراتژی و گیم پلی تشکیل شده که در واقع هدف اصلی شما یکی ساخت و ساز دهکده‌تان است و بخش دیگر جنگ‌هایی است که برای به دست آوردن امتیاز باید انجام دهید.

بازی Dawn of Titans: War Strategy RPG

هر چه بیشتر امتیاز کسب کنید، می‌توانید قلعه‌های بیشتر داشته باشید و هم می‌توانید از لحاظ دفاعی خیلی قوی‌تر و قدرتمندتر شوید و سربازهای بیشتری داشته باشید.

لینک دانلود بازی Dawn of Titans: War Strategy RPG در گوگل پلی و اپ استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

4- بازی Clash of Lords 2

بازی های مشابه کلش آف کلنز بازی Clash of Lords 2 است که ساخت کمپانی بازی‌سازی IGG.COM است. این بازی بر خلاف ورژن 1 که ساخته شد، در ورژن 2 بسیار محبوب‌تر شد و کاربران بسیاری را به سمت خود کشاند.

بازی Clash of Lords 2

این بازی هم همانند 3 بازی که معرفی کردیم، باید تلاش کنید که امپراطوری خود را بسازید و دشمنان خود را شکست دهید و اراضی آنها را از آن خود کنید.

لینک دانلود بازی Clash of Lords 2 در گوگل پلی و اندروید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

در این بازی شما نقش رهبر امپراطوری را دارید که با جمع کردن الماس می‌‎توانید سرزمین خود را ارتقا دهید و قدرت‌تان را بیشتر کنید و سربازان بیشتری را هم در اختیار داشته باشید. این بازی یکی از بازی‌های اعتیادآور است که ساعت‌ها شما را مشغول خواهد کرد.

5- بازی Rise of Kingdoms

یکی دیگر از بازی های مشابه کلش آف کلنز بازی Rise of Kingdoms است. این بازی ساخت استودیوی بازی‌سازی Lilithgames است. در بازی Rise of Kingdoms شما باید یک نقشه‌ جهانی از تمام تمدن‌های بشری که خود بازی به شما پیشنهاد می‌دهد را انتخاب کنید و با استراتژی‌های مشخص باید تیم را مدیریت کنید.

بازی Rise of Kingdoms

در این بازی شما 8 تمدن و 20 قهرمان دارید که به کمک قهرمان‌هایی که دارید می‌توانید تلاش کنید که از طریق جنگ با سایر تمدن‌ها، پیشرفت و رشد کنید. این پیشرفت هم با برنامه‌ریزی‌هایی میسر می‌شود که در جنگ با رقبا باید به دست می‌آید.

لینک دانلود بازی Rise of Kingdoms در گوگل پلی و اپ استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

6- بازی Castle Clash

بازی دیگری که کاملا مشابه بازی Clash of Clans است بازی Castle Clash است که باز هم ساخته‎ شرکت بازی‌‎سازی IGG.COM است. این بازی به نسبت پنج بازی که معرفی کردیم کمی متفاوت‌تر است. به این صورت که در این بازی بیش از ۸۰ کاراکتر بازی دارید که می‌توانید از آنها برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنید.

بازی Castle Clash

با این 80 کاراکتری که به تدریج دراختیار شما قرار خواهد گرفت، می‌توانید به رشد و پیشرفت قبیله‌ی خود کمک کنید و امپراطوری خودتان را بسازید و مدیریت کنید.

لینک دانلود بازی Castle Clash در گوگل پلی و اپ استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

در واقع هرچه بهتر بتوانید استراتژی داشته باشید و به خوبی کاراکترها را مدیریت کنید، سرنوشت جنگ‌ها و قبیله هم تغییر خواهد یافت و نتیجه‌ بهتری حاصل خواهد شد.

7- بازی Guardian Kingdoms

هفتمین بازی مشابه به بازی محبوب کلش آف کلنز بازی Guardian Kingdoms است که یکی از محصولات شرکت بازی‎سازی Phoenix One Games Inc. است.

بازی Guardian Kingdoms

در این بازی شما باید با استفاده از ابزار و استراتژی‌هایی که طراحی می‌کنید با سایر امپراطوری‌ها بجنگید و با بهره گرفتن از نیروهای مختلفی که در اختیار دارید مثل نگهبان‌ها، شوالیه‌ها، رنجرزها، جنگجوها و… پایگاه‌های دشمنان فرضی خود را محاصره کنید و با آن‌ها مبارزه کنید.

لینک دانلود بازی Guardian Kingdoms در گوگل‌پلی و اپ استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

 

این بازی هم به نوبه‌ خود بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و هرچه امتیاز و الماس بیشتری دریافت کنید، بهتر و بیشتر می‌توانید امپراطوری خود را قوی کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

8- بازی Gods of Olympus

یکی دیگر از بازی‌های مشابه بازی کلش آف کلنز بازی Gods of Olympus از شرکت سازنده‌ی Aegis Interactive, LLC است. روال بازی به این صورت است که با ساختن برج‌ و قوی کردن تیم می‌توانید قوی‌تر شوید.

بازی Gods of Olympus

حال و هوای این بازی به دوران یونان باستان باز می‌گردد و دارای سبک هنری و کارتونی است که از بسیاری جهات خیلی‌ها این بازی را بسیار شبیه کلش اف کلنز می‎دانند.

لینک دانلود بازی Gods of Olympus در گوگل‌پلی و اپ استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

هر چه بیشتر بازی کنید و مراحل جدیدتری را باز کنید، اسلحه‌های جدیدتر و قابلیت‌های بیشتری برای شما باز خواهد شد.

9- بازی Plunder Pirates

بازی Plunder Pirates هم بازی مشابه دیگر به کلش آف کلنز است که شرکت Midoki Ltd آن را تولید و منتشر کرده است. روال این بازی به این صورت است که شما در نقش دزد دریایی باید با غارت دشمنان می‌توانید تیم و قبیله‌ی خود را قوی‌ کنید و کم‌کم به یک دزد دریایی ارباب تبدیل شوید.

بازی Plunder Pirates

دقیقا مثل بازی کلش آف کلنز هر چه بیشتر به سایر تیم‌ها حمله کنید و غنیمت جمع کنید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد و به رتبه‌های بالاتر دست پیدا خواهید کرد.

لینک دانلود بازی Plunder Pirates در گوگل‌پلی و اپ‌استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

 

10- بازی  Total War Battles: Kingdoms

بازی  Total War Battles: Kingdoms هم یکی دیگر از بازی‌های سبک استراتژیک شرکت SEGA است که همه‌ ما بازی‌های خاطره‌انگیزی از این شرکت بازی‌سازی داریم.

بازی  Total War Battles: Kingdoms

داستان این بازی مربوط به قرن 10 میلادی است و دقیقا مربوط به زمانی است که تمامی انسان‌ها وارد بخش جدیدی از تمدن و زندگی شده‌اند.

لینک دانلود بازی Total War Battles: Kingdoms در گوگل‌پلی و اپ‌استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

در این بازی شما باید بتوانید به صورت اختصاصی امپراطوری و قلمروی خود را بسازید و دنیای‌تان را آن جور که دوست دارید بسازید.

11- Vikings: War of Clans

یکی دیگر از بازی‌های سبک استراتژیک هیجان‌انگیز این لیست، بازی Vikings: War of Clans و ساخت شرکت بازی‌سازی  Plarium LLC است. حال و هوای این بازی به دوران وایکینگ‌ها باز می‎‌گردد و دارای دو حالت جنگ‌های زمینی و جنگ‌های دریایی است.

Vikings: War of Clans

در حالت جنگ‌های دریایی به شما امکان داده شده است که ناوگان کشتی‌های جنگی وایکینگ خود را کنترل کنید و با نابود کردن دشمنان‌تان به مرحله‌های بالاتر وارد شوید و به امتیازات بیشتری دست پیدا کنید.

لینک دانلود بازی Vikings: War of Clans در گوگل‌پلی و اپ‌استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

سبک و سیاق این بازی حالت انیمیشن و کارتونی دارد ولی از بسیاری جهات، کاملا مشابه بازی کلش اف کلنز است و ساعت‌ها می‌توانید با این بازی سرگرم شوید.

12- بازی Brave Conquest

بازی Brave Conquest هم یکی دیگر از بازی‌های مشابه کلش آف کلنز، ساخت شرکت IGG.COM است. در این بازی شما وارد یک دنیای جدید و یک ماجراجویی بزرگ خواهید شد و می‌توانید به عنوان یک فرمانده قلمروی پادشاهی خود را بسازید.

بازی Brave Conquest

در این بازی هم مثل سایر بازی‌های همین سبک که معرفی کردیم، باید سپاه خود را سازماندهی کنید و با شرکت کردن در نبردهای مختلف تیم و امپراطوری خود را مدیریت کنید.

لینک دانلود بازی Brave Conquest در گوگل‌پلی و اپ‌استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

13- بازی Emporea: Realms of War & Magic

بازی Emporea: Realms of War & Magic هم بازی جذاب استراتژیک از شرکت بازی‎سازی Pixel Federation Games است. در این بازی شما دقیقا مثل سایر بازی‌هایی که معرفی کردیم در نقش اصلی این بازی به عنوان قهرمان داستان باید تمام تلاش خود را بکنید تا از سرزمین و گروه خود دفاع کنید.

بازی Emporea: Realms of War & Magic

دشمن اصلی شما در این بازی یک شخصیت شیطانی است که با ارتش اهریمنی که دارد، قصد تخریب کردن امپراطوری شما را دارد. شما با جمع‌ کردن امتیاز و الماس باید بتوانید ساختمان‌هایی مثل سربازخانه یا زمین‌های کشاورزی خود را بسازید تا بتوانید پیشرفت کنید.

دانلود لینک بازی Emporea: Realms of War & Magic در گوگل‌پلی و اپ‌استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

14- بازی Lords Mobile: Tower Defense

بازی Lords Mobile: Tower Defense که یکی دیگر از بازی‌های شرکت IGG.COM است. در این بازی مشابه بازی کلش شما باید با جنگیدن و غارت کردن از سایر تیم‌ها، باید امپراطوری خود را درست کنید.

هرچه بیشتر بازی کنید و شخصیت‌های بیشتری را باز کنید، قوی‌تر خواهید شد و می‌توانید خیلی راحت‌تر قبیله‎ی خود را گسترش دهید.

لینک دانلود بازی Lords Mobile: Tower Defense در گوگل‌پلی و اپ استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

15- بازی Jungle Heat: War of Clans

شرکت بازی‌سازی My.com B.V. سازنده‎ی بازی استراتژیک Jungle Heat: War of Clans است. وظیفه‌ اصلی شما در این بازی، ساختن مقر اختصاص‌تان است.

بازی Jungle Heat: War of Clans

شما باید بتوانید از منابعی که در اطراف‎تان است (نظیر طلا و نفت) بهره‌برداری و استفاده کنید تا با استفاده از آنها بتوانید نیروهای جنگی خود را بسازید و از مقر فرماندهی خود دفاع کنید.

لینک دانلود بازی Jungle Heat: War of Clans در گوگل‌پلی و اپ‌استور:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

کلام آخر

در این مقاله ما جایگزین های کلش آف کلنز را به شما معرفی کردیم که امیدوارم دوست داشته باشید و بازی کنید و لذت ببرید. بازی‌های بسیار زیادی در این سبک و سیاق ساخته شده که می‌توانید از آنها استفاده کنید و خود را سرگرم کنید.

سوالات متداول

نزدیک‌ترین بازی از همه جهات به بازی کلش آف کلنز کدام بازی است؟

با توجه به تمامی بازی‌هایی که معرفی کردیم، بازی Boom Beach نزدیک‌ترین بازی است که می‌توانید انتخاب کنید. دلیلش هم یکسان بودن تیم طراحی این دو بازی است.

آیا برای بازی‌های مشابه کلش آف کلنز باید هزینه کرد؟

تمامی این بازی‌هایی که معرفی شد، همانند بازی کلش دارای بخش پرداخت درون برنامه‌ای هستند که با پرداخت مبلغی مشخص، می‌توانید خیلی سریع‌تر پیشرفت کنید و به نتیجه برسید.

برای بازی‌های استراتژیک بالا، آیا باید به اینترنت متصل شوید؟

بله. تمامی این بازی‎ها باید به صورت آنلاین انجام شود و امکان بازی کردن به صورت آفلاین و یا بدون اینترنت را ندارید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//