چگونه در کالاف دیوتی حرفه ای شویم ؟

اغراق نیست اگر بگوییم Call of Duty به چنان محبوبیتی دست پیدا کرده است که حتی روی زندگی شخصی بسیاری از گیمرها هم تاثیر می‌گذارد! اما هرچقدر هم که این بازی محبوب باشد؛ این واقعیت که حرفه‌ ای شدن در کالاف دیوتی واقعا کار سخت و زمان‌بری است، سر جای خودش باقی می‌ماند!

بسیاری از علاقمندان به بازی COD (خلاصه شده Call of Duty) از یک مشکل مشترک شکایت دارند: آن‌ها بعد از چند سال بازی کردن، همچنان نتوانسته‌اند سطح خود را در این بازی هیجان‌انگیز، ارتقا بخشند!

از آن‌جایی که Call of Duty یک بازی کاملا مبتنی بر رقابت است، بنابراین پیشرفت کردن در این بازی و رسیدن به سطح پروفشنال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خبر خوب این‌که این کار اگرچه سخت، اما امکان‌پذیر و دست یافتنی است.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش مهم‌ترین نکات برای حرفه‌ ای شدن در کالاف دیوتی بپردازیم. اگر شما هم از عاشقان این بازی هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

برای حرفه‌ ای شدن در کالاف به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای نزدیک به دو دهه است که جهان شاهد جولان دادن یک بازی در میان کاربران سنین مختلف است. از کودکان گرفته تا افراد مسن، همه و همه بعد از مدت زمان کوتاهی، به اجرا و بازی کردن COD معتاد می‌شوند!

پیش نیازهای لازم برای حرفه ای شدن در کالاف دیوتی

این بازی بر اساس رقابت با دیگران، تمرین کردن و رسیدن به سطوح حرفه‌ای طراحی شده است. این روزها، لیگ‌های کالاف دیوتی با جایزه‌های کلان برگزار می‌شوند که فقط و فقط، کاربران حرفه‌ای توانایی شرکت در آن‌ها و در نهایت برنده شدن را دارند!

بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که رقابت در این بازی بسیار سنگین است و به همان نسبت، حرفه‌ای شدن در آن هم نیازمند تلاش سخت و تمرین و پشتکار است.

اما باید از کجا شروع کنیم؟ دقیقا ما این‌جاییم که به شما بگوییم برای شروع به حرفه ای شدن در کالاف دیوتی به چه ابزارها و ویژگی‌هایی نیاز دارید؛ پس با ما همراه باشید.

توانایی برقرای ارتباط در حد عالی 

کالاف دیوتی به صورت تیمی برگزار می‌شود؛ بنابراین در اولین قدم شما باید بتوانید به درستی با هم‌تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید. کاملا واضح است که عدم توانایی در یک ارتباط درست، احتمال شکست شما در این بازی را به حد قابل توجهی افزایش می‌هد!

نحوه انتقال اطلاعات مهم بازی به سایر هم‌تیمی‌ها، یکی از نکات کلیدی در بازی Call of Duty است. اگر بتوانید به یک Shot Caller (کسی که به سایر اعضای تیم می‌گوید چه کاری باید انجام دهند)، قدم مهمی را به سمت حرفه‌ای شدن در COD برداشته‌اید!

دانش کافی درباره تجهیزات 

مورد دیگری که برای رسیدن به بالاترین سطح‌های کالاف به آن نیاز دارید، داشتن دانش و اطلاعات کافی درباره تجهیزاتی است که در این بازی در اختیار خواهید داشت.

دانش کافی درباره تجهیزات

شما باید به صورت دقیق از تک تک این تجهیزات، نحوه استفاده کردن از آن‌ها و … مطلع باشید. این دانش باعث می‌شود تا در لحظات مهم و حساس بازی، بتوانید بهترین و دست‌ترین تصمیم را بگیرید.

دانش کافی درباره بازی 

از طرف دیگر، شما باید روی تمام جنبه‌های مختلف بازی کالاف دیوتی، اشراف کامل داشته باشید. به عنوان مثال، خواندن نقشه‌ها و توانایی تحلیل آن‌ها، یکی از اولین نیازهای هر بازیکن برای رسیدن به سطح حرفه‌ای COD است.

یک راه خوب برای انجام این کار، به غیر از انجام یک مسابقه سنتی، بازی با یک دوست و پرسه زدن در سطوح است. از چندین سلاح استفاده کنید تا حس بهتری نسبت به بازی داشته باشید.

ذهن آرام

می‌خواهید در بازی Call of Duty حرفه‌ای شوید؟ پس از کوره در رفتن، عصبانی شدن، تسلیم شدن و … را فراموش کنید. شما باید بتوانید به سادگی با مرگ هم‌تیمی‌ها یا حتی خودتان کنار آمده و از اشتباه‌های خود درس بگیرید!

ذهن آرام داشته باشید

هرچقدر که بیشتر تمرین کنید و یاد بگیرید که در لحظه‌های مهم بازی روی احساسات خود تسلط داشته باشید، ذهن شما برای درک اشتباهات و درس گرفتن از آن‌ها، بازتر خواهد شد.

مراحل حرفه ای شدن در کالاف دیوتی

اگر همه شرایطی که در بالا توضیح داد شد را دارید، می‌توانید امیدوار باشید که به زودی به یک بازیکن حرفه‌ای Call of Duty تبدیل شوید. البته برای رسیدن به این مهم، لازم است که مراحل زیر را با نهایت دقت، دنبال نمایید.

فراموش نکنید که برای رسیدن به یک سطح حرفه‌ای در این بازی، کار کردن سخت، استقامت، تمرین و از همه مهم‌تر صبر لازم است. بنابراین توقع نداشته باشید که دو سه روزه، از یک کاربر آماتور، به یک بازیکن پروفشنال کالاف دیوتی تبدیل شوید.

یک مربی حرفه‌ای انتخاب کنید

قبل از هر چیز، به یک مربی حرفه‌ای نیاز دارید که بازی شما را تماشا کرده و توصیه‌های کاربردی و علمی را برای رفع نقاط ضعفتان، ارائه دهد. هرچقدر هم که به تنهایی تلاش کنید، بعید است بدون داشتن یک مربی کاربلد، به سطحی که انتظارش را دارید، برسید.

یک مربی حرفه ای انتخاب کنید

یک مربی خوب به هر عادت بدی که ایجاد کرده‌اید اشاره می‌کند، به شما کمک می‌کند بازی را از زوایای جدید ببینید و همکاری می‌کند تا به اهداف خود برسید و بازی را بیشتر و بیشتر برنده شوید.

می‌توانید از دوستان خود که در این بازی به سطح حرفه‌ای رسیده‌اند بخواهید تا نقش مربی شما را برای مدت زمان کوتاهی ایفا کنند. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید با پرداخت هزینه، یک مربی حرفه‌ای را استخدام نمایید.

هر روز تمرین کنید

اگر می‌خواهید وارد سطح حرفه‌ای کالاف شوید و با کاربران درجه یک رقابت کنید، باید هر روز و به صورت مستمر تمرین کنید. جورد که در جامعه اروپایی Call of Duty به یک نام آشنا تبدیل شده است، در این رابطه نظر جالبی دارد:

شما باید روزانه بین 6 تا 8 ساعت را به بازی کالاف دیوتی اختصاص دهید. این زمان برای رسیدن به سطح حرفه‌ای، کاملا لازم است و با کمتر از آن، شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.

از طرفی دیگر، لازم است به صورت مداوم با افرادی که از شما بهتر هستند، رقابت کنید. بازی کردن با حرفه‌ای‌ها باعث می‌شود از آن‌ها یاد بگیرید و به مرور، سطح خود را بالاتر ببرید.

یک برنامه تمرینی داشته باشید

حتی اگر روزانه 8 ساعت هم تمرین کنید، بدون داشتن یک برنامه تمرینی منظم، بعید است که نتیجه دل‌خواه را به دست بیاورید. تنها وقت گذاشتن و تمرین کردن برای حرفه‌ای شدن در Call of Duty کافی نیست؛ شما باید به درستی تمرین کنید.

یک برنامه تمرینی حرفه ای داشته باشید

به عنوان مثال، بهتر است هر روز یک ملاقات در سرور TeamSpeak داشته باشید. بعد از آن با چند تیم حرفه‌ای مبارزه کنید و سپس در مسابقات لیگ مسابقات لیگ MLG شرکت کنید. فراموش نکنید که این روند را باید هر روز تکرار کنید.

با مدیران تیم در تماس باشید

هنگامی که به رتبه بالایی رسیدید، با مدیران تیم تماس بگیرید تا از آن‌ها در مورد روند انتخاب خود سؤال بپرسید. مودب و محترم باشید. بسیاری از مدیران ایمیل‌های زیادی از بازیکنان دریافت می‌کنند و به اکثر سوالات، پاسخ نمی‌دهند.

در مورد آن‌چه می‌خواهید شفاف باشید و هیچ لطف خاصی را درخواست نکنید؛ فقط اطلاعات را بخواهید. اگر کسی به شما پاسخ داد، از او برای وقت خود تشکر کنید.

تجهیزات خود را به روز کنید

اگرچه لزوما برای اجرای کالاف دیوتی به تجهیزات حرفه‌ای و گران نیاز ندارید؛ اما بهرحال استفاده از ماوس، صفحه کلید و مانیتور خوب و باکیفیت، تاثیر بسیار مهمی در حرفه‌ای شدن شما در این بازی خواهد داشت.

یک مانیتور بی‌کیفیت می‌تواند باعث شود برخی از تصاویر مهم را از دست بدهید. یک ماوس که به خوبی کار نمی‌کند می‌تواند سرعت واکنش شما به اتفاقات بازی را به شدت پایین بیاورد و …

اگر رویای حرفه‌ ای شدن در کالاف را دارید، باید برای آن هزینه کنید. کمی پس انداز کنید، خرج‌های غیر ضروری را کنار بگذارید و در نهایت و در اولین فرصت، تجهیزات بازی خود را به روز کنید.

وارد مسابقات و تورنمنت‌ها شوید

یکی از حیاتی‌ترین نکات برای پیشرفت در Call of Duty، شرکت در مسابقات مختلف است. تنها در رقابت با دیگران است که می‌توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید و آن‌ها را مرتفع کنید.

وارد مسابقات و تورنمنت ها شوید

بهتر است به دنبال مسابقات آنلاینی باشید که امکان رتبه‌بندی بازیکنان را دارند. اگر می‌توانید گیم پلی خود را ضبط کنید تا بتوانید فیلم‌ها را مرور کرده و ببینید که چگونه می‌توانید در بازی‌های آینده پیشرفت کنید.

از افراد حرفه‌ای یاد بگیرید

اگر به رفتار و عملکرد کاربران حرفه‌ای کالاف دیوتی دقت کنید، متوجه می‌شوید که برخی از عادت‌ها در میان همه این افراد مشترک هستند. پس عقل سلیم می‌گوید که شما هم این عادت‌ها را وارد زندگی روزانه خود نمایید.

برخی از این عادت‌ها عبارتند از:

  • روزانه تمرین کنید: همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، اکثر گیمرهای حرفه‌ای، بازی خود را به صورت روزانه تمرین می‌کنند. این شامل تمرین مهارت‌های خاص، کار با تیم برای بهبود و گیم پلی کلی خواهد بود.
  • یاد بگیرید چگونه با شکست مواجه شوید: خشم پس از هر باخت فقط انرژی و تمرکز را هدر می‌دهد. اگر عصبانی شوید، در مسابقه بعدی خود به خوبی عمل نخواهید کرد.
  • جریان‌ها و مسابقات حرفه‌ای را تماشا کنید: یکی از بهترین راه‌ها برای حرفه‌ای شدن، تماشای حرفه‌ای‌ها است! از طریق پخش کننده‌های مختلف، بازی کردن این افراد را با دقت تماشا کرده و نکات لازم را از آن‌ها یاد بگیرید.
  • همیشه در حال یادگیری درباره بازی باشید: همیشه به دنبال آخرینت اخبار و اطلاعات از بازی کالاف دیوتی باشید. بخشی از زمان روزانه خود را به جستجو پیرامون این بازی و تازه‌های آن اختصاص دهید.

با افزودن این عاذت‌ها به زندگی روزانه خود، می‌توانید امیدوار باشید که با گذشت زمان، شما هم به لیست افراد پروفشنال و حرفه‌ای Call of Duty اضافه شوید.

صبور باشید

انتخاب شدن برای تیم‌های برتر کالاف دیوتی در ابتدا بیشتر به یک آرزوی محال شبیه است! اما صبر کردن و استوار بودن، کلید رسیدن به این آرزو است. باز هم تکرار می‌کنیم که انتظار نداشته باشید ظرف مدت کوتاهی، فاصله بین آماتور بودن تا حرفه‌ای شدن طی کنید.

فراموش نکنید که رسیدن به قله زمان می‌برد. جورد که در قسمت قبل هم به او اشاره کردیم در این رابطه می‌گوید:

سیاری از بازیکنان برتر سال‌هاست که بازی‌های FPS رقابتی انجام می‌دهند و فکر کردن به اینکه می‌خواهید موفقیت آن‌ها را تنها پس از چند رویداد تقلید کنید، ساده‌لوحانه است. مانند هر چیز دیگری در زندگی، زمان می‌برد. تمرین باعث ثبات می‌شود.

نکته دیگری که در این میان اهمیت دارد، این است که نباید لذت بردن از کالاف دیوتی را فراموش کنید! دنبال کردن هدف حرفه‌ای شدن در این بازی، نباید باعث شود که اجرای آن و بازی با دوستان و هم‌رده‌ای خود لذت نبرید.

کلام آخر

Call of Duty دیگر تنها یک بازی ساده نیست! در حال حاضر بسیاری از افراد، بخش زیادی از زمان روزانه خود را صرف این بازی و تلاش برای موفقیت در آن می‌نمایند. بنابراین رسیدن به سطوح بالای آن، از اهمیت زیادی برای کاربران برخوردار است.

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین نکات برای حرفه ای شدن در کالاف دیوتی پرداختیم. در صورتی که نکته‌ای از قلم افتاده است، حتما آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران ایده آل تک، در میان بگذارید.

2.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//