همه آنچه که باید درباره بازی فری فایر (Garena Free Fire) بدانید

بازی فری فایر یا همان Garena Free Fire یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های موبایل است که محبوبیت فوق‌العاده زیادی در بین کاربران دارد. این بازی یکی از زیباترین بازی‌های سبک اکشن است که به بقا در جزیره‌ای دورافتاده می‌پردازد. Free Fire به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار گرفته و دانلود این بازی آماری چند میلیونی دارد.

Garena Free Fire با نام Free Fire نیز شناخته می‌شود. همچنین این بازی میلیون‌ها کاربر فعال دارد و رکوردی منحصربه‌فرد برای خود را ثبت کرده است. این بازی یک بازی بتل‌رویال است که توسط استودیو 111dots در سال 2017 ساخته و منتشر شده است و توسط Garena برای اندروید و iOS در دسترس است.

فری فایر یک بازی قدیمی است؛ اما با این‌ حال هنوز طرفداران بسیار زیادی دارد. همچنین این بازی در ایران هم با استقبال خوبی مواجه شد و ممکن است برای شما نیز جالب باشد تا حقایق و رازهای بیشتری درباره آن بدانید.

اگر برای شما سوال است که چگونه فری فایر بازی کنیم و  به دنبال اطلاعات مفید در باره این بازی محبوب هستید، این مقاله از ایده آل تک را از دست ندهید.

بازی فری فایر در یک نگاه

فری فایر در واقع یک بازی سبک بتل‌ رویال است که از بازی PUBG (پابجی) الهام گرفته است. هدف این مسابقه، این است که تا پایان بازی زنده بمانید و در بین 50 بازیکن آخرین بازمانده باشید.

بازی Garena Free Fire در یک نگاه

همان‌طور که گفته شد، بازی Free Fire یک بازی ویدئویی بقا است که هم برای  iOS و هم برای اندروید در دسترس است. اگر برای شما سوال است که چگونه در Free Fire برنده شوید و نمی‌خواهید که در نیمه بازی بمیرید، این مطلب را دنبال کنید، زیرا اکنون می‌دانید که هدف این بازی چیست!

بازی فری فایر یکی از بازی‌های پردانلود در گوگل پلی و پلی استور است که پس از گذشت چندین سال، هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این بازی در کامپیوتر و یا لپ‌تاپ‌های شخصی نیز قابل‌ اجرا است.

این بازی در سال 2009 یکی از بازی‌های مشهور در تایوان و سراسر آسیای جوب شرقی بود. توزیع‌کننده بازی فری فایر بازی‌های مشهور دیگری همچون Speed ​​Drifters، League of Legends، Call of Duty و Arena of Valor را توسعه داده است.

اگر بخواهیم نمایی کلی از بازی را ارائه دهیم باید بگوییم که بازی Free Fire شامل 50 بازیکن است. این بازیکنان با استفاده از چتر نجات در یک جزیره برای یافتن تجهیزات و سلاح، به‌ منظور کشتن سایر بازیکنان سقوط می‌کنند. همچنین آن‌ها در انتخاب موقعیت خود در شروع بازی آزاد هستند و با انتخاب موقعیت استراتژیک، می‌توانند از دشمن دوری کنند.

بازیکن‌ها می‌توانند به منابع ارزشمند سلاح‌ها و تجهیزات پزشکی و جنگی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها برای افزایش عمر نبرد خود بهره بگیرند. این بازی به‌ صورت سوم‌ شخص طراحی شده است و در پایان، کسی برنده است که بتواند از تکنیک‌های حرفه‌ای برای زنده‌ ماندن استفاده کند.

ویژگی های بازی فری فایر

برخی از ویژگی‌های جذاب فری فایر شامل موارد زیر است:

  • وجود آیتم‌های جذاب و مخت
  • دسترسی به انواع سلاح‌ها
  • رویدادهای متعدد و جذاب
  • کنترل‌های روان و لمسی
  • امکان بازی به‌صورت گروهی با دوستان
  • داشتن حرکات آزادانه در نقشه
  • طراحی بی‌نظیر و واقعی
  • مبارزه با 50 بازیکن آنلاین در جهان
  • تنوع بالای محیط

ویژگی‌های مهم بازی فری فایر

همچنین گیم پلی فری فایر و گرافیک آن بسیار خیره‌کننده و واقعی است و کاربران را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید جزئیات بازی را با کیفیت بالا مشاهده کنید و همانند یک انسان واقعی، در این بازی حرکت کنید.

راهنمای دانلود و نصب بازی Free Fire

برای دانلود این بازی شما می‌توانید به گوگل پلی برای اندروید و اپ‌استور برای گوشی‌های آیفون مراجعه کنید. همچنین برای نصب این بازی روی کامپیوتر می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

برای دانلود این بازی در دستگاه‌های مختلف، روی یکی از لینک‌های زیر کلیک نمایید:

دانلود نسخه دسکتاپ

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

اگر در هنگام دانلود بازی از گوگل پلی پیغامی با عنوان (این مورد در کشور شما در دسترس نیست) دریافت کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید و در بخش برنامه‌های نصب شده وارد برنامه گوگل پلی شوید و Cache این برنامه را پاک کنید. برای پاک‌کردن Cache بر روی گزینه Clear cache کلیک کنید.
  • سپس با استفاده از یک VPN آی پی خود را تغییر دهید و وارد برنامه گوگلی پلی یا پلی استور شوید.
  • حالا کافی است بازی فری فایر را جستجو کرده و آن را دانلود کنید.
  • پس از دانلود، بازی را نصب‌کرده و اجرا کنید.

اگر در دانلود برنامه از گوگل پلی به مشکل برخوردید می‌توانید این بازی را از برنامه های جایگزین گوگل پلی دانلود کنید. دانلود بازی فری فایر از این فروشگاه‌ها آسان‌تر است؛ اما با دانلود از پلی استور از آپدیت‌های برنامه سریع‌تر مطلع می‌شوید.

نصب بازی فری فایر در کامپیوتر

شما می‌توانید بازی فری فایر را در کامپیوتر و یا لپ‌تاپ خود نصب کنید؛ اما نصب‌کردن نیازمند شرایط زیر است:

  • ویندوز مناسب برای نصب این بازی 7، 8 و یا 10 است و نسخه آن باید حتما 64 بیت باشد.
  • حافظه رم کامپیوتر 2 گیگ و یا بیشتر باشد.
  • باید در درایو مدنظر حداقل 4 گیگ فضای خالی برای نصب داشته باشید.
  • دارای پردازنده Dual-core from Intel or AMD at 1.8 GHz باشد.
  • دایرکت ایکس کامپیوتر باید 11 باشد.
بسیاری از کامپیوترهای امروزی این شرایط را دارا هستند پس نیازی به نگرانی نیست. همچنین برای نصب این بازی شما باید از برنامه‌های شبیه‌سازی همانند BLUESTACKS و GAME LOOP کمک بگیرید.

برای دانلود این بازی در شبیه‌ساز BLUESTACKS وارد گوگل پلی شوید و اسم بازی را سرچ و دانلود کنید. همچنین در برنامه GAME LOOP کافی است وارد گیم سنتر شوید و اسم بازی را سرچ کرده و آن را دانلود کنید.

انواع مود (حالت) بازی فری فایر

بازی فری فایر حالت‌های مختلفی برای بازی دارد که بازیکن در ابتدا می‌تواند از بین آنها یکی را برای شروع بازی انتخاب کند. هر یک از حالت‌ها فضایی گوناگون و هیجان‌انگیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • حالت کلاسیک یا همان بتل‌رویال
  • ساعت شلوغی
  • سر بزرگ
  • Clash Squad
  • Kill Secured
  • بازی رتبه‌بندی شده
  • شکارچی شب
  • ترکیدن
  • اتاق‌های خصوصی
  • لبه مرگبار
  • Respawn
  • پرش انفجاری

حالت های بازی فری فایر

در ادامه به معرفی هر یک از این حالت‌ها می‌پردازیم تا شما عزیزان بتوانید حالت یا همان مود مورد علاقه خود در فری فایر را انتخاب کرده و به بازی بپردازید.

حالت کلاسیک یا همان بتل‌رویال

در این حالت 50 نفر از بازیکنان وارد نبرد می‌شوند و با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این حالت در واقع حالت اصلی بازی فری فایر محسوب می‌شود و همیشه در دسترس بازیکنان قرار دارد. در این مود، بازیکن‌ها باید روی نقشه برمودا فرود بیایند و پس از آن، به دنبال تجهیزات و اسلحه برای نابود کردن دشمنان خود باشند.

حالت کلاسیک یا همان بتل رویال

این سطح بیشتر برای تمرین‌ کردن مناسب است؛ زیرا در این حالت شما هیچ امتیازی به دست نمی‌آورید و رتبه شما تغییری نمی‌کند. همچنین می‌توانید این حالت را روی نقشه‌های برمودا و آلپاین بازی کنید.

افزون بر این، حالت بتل‌ رویال در بین ساعت 18 تا 22 برای نقشه‌های Kalahari و Purgatory فعال می‌شود. همچنین این حالت برای نقشه Bermuda Remastered، بین ساعت 10 تا 23:59 باز است.

ساعت شلوغی

این حالت برای کسانی که به دنبال مسابقات سریع بتل‌ رویال هستند، بسیار مناسب است. این حالت فقط در روزهای دوشنبه فعال است، اما یک حالت محبوب به شمار می‌رود.

حالت ساعت شلوغی در بازی فری فایر

در این حالت فقط 20 بازیکن وجود دارد که باید به یک منطقه کوچک بروند و به علت فضای محدود، مسابقات نیز کوتاه‌تر هستند. آن‌ها در این حالت با یک وسیله نقلیه به دنبال تجهیزات سفر و پزشکی می‌گردند؛ بدون آنکه از آن خارج شوند.

سر بزرگ

این حالت همیشه در دسترس نیست و زمان آن نیز محدود به 10 دقیقه است. در این حالت بازیکنان باید صورت تیم‌های 5 الی 6 نفره وارد شوند و 40 نفر از دشمنان را نابود کنند.

نکته اصلی این حالت این است که سر شما پس از هر کشتار بزرگ‌تر می‌شود و بیشتر در معرض دید دشمنان قرار می‌گیرید. این مسابقه یک سبک مرگ تیمی است که هر تیمی که بتواند 40 نفر را نابود کند برنده این مسابقه است.

Clash Squad

برای بازیکنانی که به‌ تازگی با این بازی آشنا شده‌اند، این سبک ممکن است مقداری متفاوت به نظر برسد. در این حالت دو تیم 4 نفره در محیطی کوچک در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و هدف هر تیم شکست‌ دادن تیم رقیب است. این حالت شباهت زیادی به حالت معمولی نیز دارد. همچنین حالت کلش اسکواد در کالاهاری و برمودا برگزار می‌شود.

حالت Clash Squad در بازی فری فایر

اولین تیمی که بتواند در 7 راند، بیشترین برد و امتیازات را به دست بیاورد، برنده مسابقه است. همچنین پس از کشتن هر یک از رقیبان، پاداش می‌گیرید که از آن می‌توان برای خرید تجهیزات و سلاح‌های جنگی استفاده نمود.

هدف این حالت رسیدن  به پیروزی با به‌ دست‌ آوردن 4 برد است. همچنین در این حالت مهارت‌های تیراندازی و هدف‌گیری شما، بیش از هر چیز خود را نشان می‌دهد. همچنین در گیم پلی فری فایر این حالت طرفدارن زیادی دارد.

Kill Secured

این حالت یکی از پرطرف‌دارترین حالت‌های بازی فری فایر است. در این حالت 2 تیم در مقابل یکدیگر وارد جنگ می‌شوند و هر تیم باید سعی کند تا تعداد کشته‌های بیشتری داشته باشد. این حالت در بازی‌هایی همچون کالاف دیوتی و Pubg Mobile نیز وجود دارد.

پس از کشتن هر یک از حریفان، یک تگ به جا می‌ماند که هر دو تیم می‌توانند آن را بردارند. با برداشتن این تگ‌ها امتیازات تیم افزایش می‌یابد و هر تیم که تگ‌های بیشتری نسبت به تیم مقابل به دست آورد، پیروز میدان است.

در این حالت شما باید سعی کنید به دشمنان نزدیک باشید و تگ‌ها را بردارید و اجازه ندهید که دشمن آنها را بردارد. همچنین مجموع امتیازات 80 است و اولین تیمی که به این امتیاز برسد برنده است.

هر تگ دارای یک امتیاز است؛ اما اگر بتوانید تعداد بیشتری از آن‌ها را پشت‌ سر هم بردارید، امتیاز بیشتری به دست می‌آورید.

بازی رتبه‌ بندی شده

بازی رتبه‌ بندی شده پس از حالت کلاسیک، یک حالت اصلی محسوب می‌شود. شما با بازی در این حالت، می‌توانید به رتبه‌های بالاتر یا پایین‌تر بروید. این حالت از لحاظ گیم پلی تفاوت زیادی با حالت بتل‌ رویال ندارد.

بازی رتبه بندی شده در فری فایر

در این حالت همانند حالت کلاسیک، 50 بازیکن بر روی نقشه شروع به مبارزه می‌کنند. در این حالت امکان بازی به‌صورت تیمی، دونفره و حتی انفرادی وجود دارد.

بازی رتبه بندی شده فقط برای بازیکنانی که در سطح 8 هستند، فعال است و برای رتبه‌های پایین‌تر در دسترس نیست. همچنین به یاد داشته باشید که اگر اکانت شما Guest باشد، برای بازی‌ کردن در این حالت، تجربه بازیکن شما باید رتبه 12 داشته باشد.

امتیازات هر بازیکن برای شرکت در مسابقه، رتبه‌ بندی می‌شود و می‌تواند در گروه‌های برنز، نقره و طلا قرار گیرد. هر چقدر یک بازیکن امتیازات بالاتری داشته باشد، در مسابقات بیشتری می‌تواند شرکت کند و تجارب زیادی به دست آورد.

در این حالت شما می‌توانید با امتیازات کسب شده و 20 درصد جایزه نقدی، پاداش بگیرید. همچنین امتیازات هر بازیکن به‌صورت 2 ماه یک‌بار که تقریبا پایان هر فصل است، بازنشانی می‌شود.

شکارچی شب

این حالت به‌ صورت فصلی باز می‌شود و همیشه در دسترس بازیکنان قرار ندارد. این حالت به‌ صورت انفرادی یا دو نفره قابل‌ اجرا است و فقط در نقشه برمودا انجام می‌شود.

شکارچی شب حالتی مینی بتال رویال دارد و 20 نفر از بازیکنان در آن مبارزه می‌کنند. این بازیکنان وارد منطقه نسبتا کوچکی می‌شوند و مبارزه تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تنها 1 نفر باقی بماند.

از سختی‌های این حالت می‌توان به تاریک بودن آن اشاره نمود؛ زیرا در شب انجام می‌گیرد. شما به‌ سختی می‌توانید چیزی ببینید به همین علت مبارزه در این حالت سخت‌تر می‌شود. پس اگر به دنبال سبکی جدید و متفاوت هستید حتما آن را امتحان کنید. در اینجا شما می‌توانید سلاح و تفنگ‌های تک‌تیرانداز با مناظر شبانه را دریافت کنید.

ترکیدن

این حالت نیز دارای محدودیت است و تنها در روزهای دوشنبه باز می‌شود. این حالت نیز همانند حالت قبلی فقط 20 بازیکن دارد و می‌توان به‌ صورت انفرادی و یا دو نفره بازی نمود. حالت Burst بیشتر در نقشه برمودا انجام می‌شود و سلاح‌های آن در بالاترین سطح قرار دارند.

اتاق‌های خصوصی

در این حالت بازی به‌ صورت انفرادی، دو نفره و گروهی انجام می‌شود. شما می‌توانید در اتاق‌های خصوصی، بازی را سفارشی کنید و کنترل امتیاز زندگی را به دست بگیرید. اتاق‌های خصوصی، از حالت‌های محدودیت‌دار است و همیشه در دسترس شما نیست. این بازی در نقشه‌های برزخ و یا برمودا صورت می‌گیرد.

حالت اتاق های خصوصی در بازی فری فایر

در بازی سفارشی شما می‌توانید برخی از شخصت‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. شما می‌توانید اتاق را برای دیگر کاربران و یا دوستان خود باز بگذارید. همچنین در این اتاق‌ها شما می‌توانید خسارت‌های سقوط، استفاده از وسایل نقلیه، سلاح‌ها، تجهیزات و پرش‌ها را تعیین کنید.

لبه مرگبار

در این حالت 10 بازیکن وارد بازی می‌شوند و منطقه امن بازی کوچک‌تر است. هر بازی در این حالت، تا زمانی که بازیکنان مشغول کشتن باشند و یا 4.30 دقیقه طول می‌کشد.

در این بازی فقط از چاقو برای مبارزه استفاده می‌شود و هیچ چیزی از جمله زره، قارچ و یا کمک‌های اولیه در دسترس بازیکنان قرار ندارد. اگر چاقو خورید 9999 امتیاز از سلامتی شما کم می‌شود پس سعی کنید بیشتر به دشمنان چاقو بزنید و از خود محافظت کنید.

Respawn

این حالت به‌ صورت فصلی باز می‌شود و به‌ صورت انفرادی بازی می‌شود. در این حالت زمانی که بازی باز است، هر بازیکن می‌میرد و سپس در نقشه برمودا برای دریافتن نقشه گنج ظاهر می‌شود. اگر شخصیت شما در طول بازی نمیرد، قبل از بسته‌ شدن آخرین منطقه بازی، 150 امتیاز دریافت می‌کنید.

پرش انفجاری

در این حالت شما به یک تیم دفاعی یا تهاجمی تبدیل می‌شوید و هدف این حالت، از بین‌ بردن اعضای تیم رقیب و یا خنثی‌ کردن بمب‌ها است. نقشه این بازی دو منطقه دارد که به شما یک ماموریت می‌دهد. شما باید ماموریت خود را کامل انجام دهید تا بمب‌ها بر روی هر دو منطقه نقشه قرار گیرند.

اگر یک بازیکن از تیم شما مصدوم شود، شما و یا یکی دیگر از هم‌تیمی‌هایتان می‌توانید او را شفا دهید. در این دوره می‌توانید جعبه‌های کشتار را کنترل کنید که در این صورت، در دوره بعد آن‌ها در دسترس شما نخواهند بود. شما می‌توانید پس از اختصاص‌ یافتن به یک تیم، زره و سلاح خود را انتخاب کنید.

نقشه‌های بازی Free Fire

اگر شما از طرفداران بازی‌های سبک بتل‌ رویال باشید، قطعا می‌دانید که هر بازی چند نقشه برای شروع دارد. فری فایر در ابتدا تنها یک نقشه داشت؛ اما بعدها بر تعداد آن افزوده شد.

نقشه های بازی فری فایر

شما با استفاده از این نقشه‌ها می‌توانید بازی‌های هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. این بازی چند نقشه دارد که برخی از آن‌ها به‌ صورت پیش‌فرض قرار گرفته و برخی را باید دانلود کنید. بازی فری فایر 3 نقشه اصلی و پرطرفدار دارد که شامل نقشه‌های زیر هستند:

  • برمودا
  • برزخ
  • کالاهاری

نقشه برمودا

نقشه برمودا در واقع مکانی استوایی شناخته می‌شود که آب‌ و هوایی گرمسیر و علفزارهایی سرسبز دارد. در اطراف این مکان چندین جزیره بزرگ و کوچک وجود دارد که برای پیداکردن وسایل مورد نیاز و دور بودن از دشمن طراحی شده‌اند.

در ابتدا شما باید بر روی نقشه پرواز کنید و در قسمتی مناسب فرود بیایید و برای شناخت بیشتر آن باید یک سفر کوچک در آن داشته باشید.

در این نقشه شما می‌توانید مکان‌های مختلفی از جمله فرودگاه، کارخانه، کارخانه ساخت کشتی و مجموعه‌های مسکونی را ببینید. این نقشه از نقشه‌های محبوب کاربران بازی فری فایر محسوب می‌شود و در زمان ورود به بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نقشه برمودا در بازی فری فایر

 

شما می‌توانید با رفتن به اطراف جزیره تجهیزات جدیدی پیدا کنید و سلاح‌های خود را تامین کنید. همچنین مراقب اطراف باشید؛ چون ممکن است دشمن در آن کمین کرده باشد.

در برمودا می‌توانید در کنار خیابان‌ها، وسایل نقلیه پیدا کنید و از آن‌ها برای مبارزه و سرعت بیشتر استفاده کنید. این منطقه بخش‌های مختلفی دارد که می‌توانید از آن‌ها برای موفقیت در پیروزی استفاده کنید. سعی کنید از خود در برابر خطرات مراقبت کنید و از نقاط کور برای دیده‌ نشدن یا حمله بهره بگیرید.

نقشه برزخ

این نقشه یکی از نقشه‌های دارای محدودیت است و همیشه در دسترس شما قرار دارد. برزخ هر روز بین ساعت 6 عصر تا 10 شب باز می‌شود و در این تایم می‌توانید از آن استفاده کنید.

نقشه برزخ در بازی فری فایر

این نقشه کوهستانی است و بازیکنان باتجربه، علاقه زیادی به آن دارند. در این منطقه شما به‌ راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه و زیپ‌لاین برای سرعت بیشتر کمک بگیرید. در هنگام استفاده از زیپ‌لاین دقت کنید؛ زیرا ممکن است هدف دشمن قرار بگیرید.

نقشه برزخ پس از رسیدن بازیکن به سطح 5 باز می‌شود. در این نقشه یک رودخانه از هم‌ گسیخته نقشه را به 3 قسمت نامساوی تقسیم کرده است. این منطقه بسیار بزرگ بوده و از دره‌ها و کوه‌های بزرگ و زیادی تشکیل شده است. منطقه شمالی این نقشه نسبت به دو قسمت دیگر بزرگ‌تر است و بیشتر نبردها در این بخش اتفاق می‌افتند.

این قسمت مناطق شیب‌دار زیادی دارد که بهتر است از آن‌ها دوری کنید؛ زیرا ممکن است در حین بالارفتن به شما حمله شود. همچنین برای حمله بهتر سعی کنید به دنبال بالاترین منطقه‌ها باشید تا از مزیت‌های بیشتری برخوردار شوید.

در این منطقه می‌توانید تجهیزات و سلاح‌های کمکی خوبی برای نبرد خود پیدا کنید. جالب است بدانید که پایتخت این منطقه برازیلیا نام دارد.

نقشه کالاهاری

نقشه کالاهاری نشان‌ دهنده بیابانی با پوشش علف‌های ضعیف و زرد رنگ است. این نقشه در کنار نقشه برمودا بسیار محبوب است؛ اما نسبت به آن کوچک‌تر است.

نقشه کالاهاری در بازی فری فایر

در این مکان، بخش‌های زیادی برای تیراندازی وجود دارد. نقشه کالاهاری از جدیدترین نقشه‌هایی است که به بازی فری فایر در سال 2020 اضافه شده است. سلاح‌های زیادی نیز در این منطقه وجود دارند که با کمی گشتن در آن، می‌توانید آنها را استفاده کنید.

مشخصه این نقشه در واقع کویری با سازه‌ها و ساختمان‌های بلند است و پنهان‌ شدن در آن، به علت پوشش گیاهی کم دشوار است. شما در این نقشه می‌توانید همانند نقشه برمودا، حالت کلش اسکواد را بازی کنید.

این منطقه بخش‌های بسیار زیادی دارد که به آسان‌ شدن سبک‌های بازی کمک می‌کند. برخی مناطق در این نقشه خالی از بازیکنان است که برای دور ماندن از دشمن یا استراحت مناسب هستند؛ اما با این‌ حال شما باید همیشه مراقب باشید.

در نقشه کالاهاری، پست‌های فرماندهی و پالایشگاه اهمیت زیادی دارند و داشتن مهارت‌های تیراندازی، کمک بزرگی است. همچنین در این منطقه به علت کوچک بودن، نبردهای شدید و سریعی رخ می‌دهند. شما می‌توانید برای غلبه بیشتر بر دشمنان از تپه‌ها و تشکل‌های صخره‌ای استفاده کنید.

گیم پلی بازی فری فایر

همان‌ طور که گفته شد، گیم پلی فری فایر شباهت زیادی به بازی پابجی دارد و اگر شما قبلا پابجی بازی کرده باشید، در این بازی مشکلی نخواهید داشت. با این‌حال این سوال که چگونه فری فایر بازی کنیم ممکن است برای شما نیز پیش‌ آمده باشد.

گیم پلی باری فری فایر

این بازی به‌ سرعت و تفکر سریع شما نیاز دارد. زمانی که شما وارد بازی می‌شوید حالت کلاسیک یا همان بتل‌ رویال برای شما فعال است. در این حالت 50 بازیکن وارد بازی می‌شوند و برای نبرد آماده می‌شوند و بازی تا جایی که فقط یک نفر زنده بماند، ادامه پیدا می‌کند. .

در شروع بازی شما روی نقشه فرود می‌آیید و پس از آن باید به دنبال سلاح و تجهیزات مناسب بگردید. دشمنان شما ممکن است به‌ صورت انفرادی، دو نفره و حتی تیمی در مقابل شما قرار بگیرند. در این بازی می‌توانید از سلاح‌هایی همانند؛ تفنگ ساچمه‌ای، تفنگ‌های تهاجمی و تفنگ‌های تک‌تیرانداز استفاده کنید.

مسابقه بتل‌ رویال می‌تواند بین چند ثانیه تا 20 دقیقه طول بکشد و در آن، هدف این است که با سلاح‌ها، خود را مجهز کنید و تا پایان زنده بمانید. اگر شما به‌ عنوان آخرین نفر در بازی زنده بمانید، برنده مسابقه می‌شوید و رتبه شما افزایش پیدا می‌کند.

با گذر زمان، منطقه امن بازی کوچک‌تر می‌شود و شما با دشمنان روبه‌رو می‌شوید. حفظ منطقه امن که با دایره سفید به شما نشان داده می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

اگر می‌خواهید بازی موفقی داشته باشید و برنده شوید، به نکات زیر توجه کنید:

  • انتخاب شخصیت مناسب
  • دورریختن سلاح‌های قدیمی
  • حفظ‌کردن مهمات در کوله‌پشتی
  • نداشتن عجله
  • جبه جایی بین سنگرها و سریع پناه‌گرفتن
  • توجه به نقشه کوچک
  • درنظرگرفتن لوازم حیاتی قبل از شروع بازی
  • استفاده از هدفون یا هندزفری در صورت امکان
  • فرود در مناطق خلوت

شخصیت‌های بازی Free Fire

هر بازیکن قبل از شروع باید یکی از شخصیت‌ها را برای بازی فری فایر انتخاب کند. هر یک از شخصیت‌ها، ویژگی‌ها و قدرت منحصر به‌ فرد خود را دارند که می‌توانند بازی را به نحوی متفاوت پیش ببرند.

شخصیت های بازی فری فایر

همچنین شما می‌توانید ظاهر یا سلاح‌های آن‌ها را از قسمت لوازم جانبی تغییر دهید. این لوازم جانبی با استفاده از امتیازهایی که در طول بازی به دست می‌آورید یا الماس‌ها قابل تهیه هستند.

بهترین شخصیت‌های بازی

در ادامه برخی از بهترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی فری فایر را معرفی می‌کنیم:

Moco

این شخصیت یکی از کاراکترهای موفق در بازی‌های تیمی است. این کاراکتر می‌تواند برای مدتی کوتاه به اعضای تیم حریف شلیک کند. همچنین Moco قدرت علامت‌گذاری و نشان‌دادن موقعیت دشمنان به هم‌تیمی‌های خود را دارد.

شخصیت موکو در بازی فری فایر

موکو به نوار چت معروف است و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را بدون آنکه کسی متوجه شود، هک کند و سپس ناپدید شود.

الوک

این شخصیت یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین شخصیت‌ها است. الوک در واقع یک کاراکتر سرعتی است که می‌تواند دور خود، حلقه‌ای به شعاع 5 متر بسازد. این کاراکتر خون هم‌تیمی‌های خود را برای مدتی محدود افزایش می‌دهد و سرعت او باعث افزایش سرعت اعضای تیم می‌شود.

Wolfrahh

این شخصیت یک کاراکتر تهاجمی باهوش بسیار بالا است که در تیراندازی اول‌ شخص مهارت زیادی دارد. این کاراکتر با کشتن قوی‌تر می‌شود و دارای قابلیت Limelight است.

این قابلیت به او کمک می‌کند تا آسیب‌های هدشات 25 درصد کمتر شوند. اگر به شلیک‌کردن به افراد مقابل خود علاقه دارید، این شخصیت برای شما مناسب است.

کاپلا

این شخصیت برگرفته از خوانندگان Kpop است که پخش یک موسیقی شفابخش وارد میدان می‌شود. این شخصیت برای بازی‌های گروهی مناسب است و می‌تواند باعث افزایش خون و درمان شود. با استفاده از این کاراکتر می‌توانید تلفات HP کمتری داشته باشید.

Clu

این شخصیت در اطراف شهر زندگی می‌کند و خانواده ثروتمندی دارد. همچنین او یک کارآگاه خصوصی است که می‌تواند یافته‌های خودش را با اعضای تیم در میان بگذارد و آن‌ها را نشانه‌گذاری بکند.

این کاراکتر می‌تواند مکان دشمنان ایستاده را، برای مدتی کوتاه تا 50 متری شناسایی کند. شناسایی نمی‌شوند. این قابلیت 7 ثانیه زمان دارد و در سطح 4 مکان دشمن را نیز به شما نشان می‌دهد.

سلاح‌های بازی فری فایر

انتخاب یک سلاح مناسب برای شروع بازی اهمیت زیادی دارد. اگر شما از افراد تازه‌ وارد این بازی هستید، باید تفاوت سلاح‌های فری فایر را بدانید. انتخاب یک سلاح مناسب می‌تواند شما را در داشتن سرعت و موفقیت بیشتر در نبرد یاری دهد.

سلاح های بازی فری فایر

Free Fire طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که برای مبارزه در بازی از آن‌ها استفاده می‌شود. در این قسمت بهترین سلاح‌های بازی فری فایر را به شما معرفی خواهیم کرد.

تفنگ‌های تهاجمی: (AR)

اسلحه‌های این بخش نوعی از اسلحه‌های استاندارد هستند که قدرت خوبی در شلیک و سرعت آتش دارند. همچنین این سلاح‌ها دقت بسیار بالایی دارند و بهتر است دست‌ کم یکی از آنها را داشته باشید. تفنگ‌های تهاجمی در نبرد می‌توانند کمک بسیار بزرگی باشند.

اسلحه‌های غوغا

سلاح‌های غوغا برای شلیک و مبارزه از راه دور مناسب هستند. این سلاح‌ها در برابر سلاح‌های دیگر مقداری ضعیف هستند و باعث افزایش قدرت نوسانات غوغایی شما می‌شوند.

اسلحه های غوغا در بازی فری فایر

این سلاح‌ها می‌توانند حرکات شما در حین دویدن را تسهیل ببخشند و برای کشتن سریع دشمنان به شما کمک کنند.

اسلحه‌های شاتگان (SG)

در واقع اسلحه‌های شاتگان، از بهترین سلاح‌ها برای دوئل‌های نزدیک محسوب می‌شوند. در هنگام کار با این تفنگ‌ها، باید دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید دشمنان را سریع از بین ببرید. این تفنگ‌ها از سلاح‌های بازیکنان حرفه‌ای محسوب می‌شوند که می‌توان از آن، در حین دویدن یا پریدن حین مبارزه، استفاده نمود.

اسلحه‌های تپانچه (HG)

تپانچه‌ها از سلاح‌های قدرتمند در بازی فری فایر محسوب می‌شوند. اگر از آن‌ها به‌خوبی و با دقت استفاده کنید، می‌توانید با چند شلیک دشمنان خود را از بین ببرید.

تفنگ‌های دستی (SMG)

تفنگ‌های دستی بسیار قدرتمند هستند و در فاصله‌های نزدیک می‌توانند آتش‌سوزی زیادی ایجاد کنند. همچنین این تفنگ‌ها بسیار سریع و تیز هستند و برای استفاده از آنها نیاز به تجربه بیشتری دارید.

اسلحه‌های تک‌تیرانداز (SR)

تفنگ‌های تک‌تیرانداز دقت بسیار بالایی دارند؛ ولی میزان آتش آنها پایین است. این اسلحه‌ها بیشتر حالت نیمه اتوماتیک دارند و با یک هدشات می‌توانند دشمن را نابود کنند. این تفنگ‌ها برای تیراندازی از راه نیز دور نیز مناسب هستند.

الماس ‌های بازی Free Fire

شما با به‌ دست‌ آوردن الماس در بازی فری فایر می‌توانید از امکانات بیشتری برخوردار شوید. این الماس‌ها توسط خود بازی به فروش می‌رسند که از طریق عضویت یا شارژ کردن به‌ صورت روزانه قابل دریافت هستند. اما راه‌هایی نیز برای به‌ دست‌ آوردن رایگان آنها وجود دارد.

الماس های بازی فری فایر

راه‌های به‌ دست‌ آوردن الماس رایگان عبارت‌اند از:

ورود برای اولین‌بار

زمانی که برای اولین‌ بار وارد این بازی می‌شوید، به شما مقداری الماس رایگان هدیه می‌دهد که بهتر است آن‌ها را برای موقعیت‌های سخت نگه دارید.

بالا رفتن سطح

شما می‌توانید با رفتن به سطح‌های بالاتر، مقداری الماس رایگان دریافت کنید که از طریق انجام‌ دادن ماموریت‌ها به شما داده می‌شود. شما تا سطح 30 می‌توانید الماس دریافت کنید؛ اما بعد از آن به بازیکنان، الماسی داده نمی‌شود.

گیفت‌ کارت

به‌ دست‌ آوردن گیفت‌ کارت‌ها در واقع شانسی بوده و ممکن است شما در یک بازی دیگر و یا قرعه‌ کشی گیفت‌ کارت بازی فری فایر را به دست بیاورید. با استفاده از این گیفت‌ کارت‌ها می‌توانید مقداری الماس رایگان هدیه بگیرید.

شرکت‌ کردن در رویدادها

شما می‌توانید با شرکت در رویدادها مقدار کمی الماس به دست آورید. همچنین اگر در بین نفرات برتر آن باشید مقدار دیگری الماس به شما داده می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله درباره اینکه چگونه فری فایر بازی کنیم و نکاتی درباره این بازی صحبت کردیم. این بازی از پرطرفدارترین بازی‌های سبک بتل‌ رویال است که در بین کاربران ایرانی نیز علاقمندان زیادی دارد.

اگر از طرفداران بازی‌های آنلاین تیمی و ویدئویی هستید، این بازی می‌تواند برای شما گزینه‌ای هیجان‌انگیز باشد. امیدواریم این مقاله اطلاعات کاملی درباره بازی فری فایر در اختیار شما قرار داده باشد. از خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم تا در بخش نظرات، سوالات و نظرات خود را مطرح کنند.

سوالات متداول

آیا بازی فری فایر رایگان است؟

بله این بازی در زمان دانلود کاملا رایگان است و ممکن است برخی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای داشته باشد.

چطور در بازی فری فایر الماس جمع کنیم؟

شما می‌توانید با شرکت در رویدادها و جوایز روزانه الماس دریافت کنید.

آیا بازی فری فایر در کامپیوتر قابل‌ اجرا است؟

بله بازی فری فایر در کامپیوتر و لپ‌تاپ نصب می‌شود.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//